... שמה שמפחיד באמת זה לא הלא נודע עצמו, אלא האפשרות שהלא נודע יהיה
שלילי, כלומר, הרע שיכול להתרחש. הוא מפרק את הפחד לפרטים הקטנים ומציע תהליך ברור לניתוח מעמיק של פחדים, שמתחיל בשאלה: מה באמת מפחיד אותך?. כך הוא מגיע לעומק החרדה ... אליעד מדגים שאנשים אינם מפחדים מהלא נודע החיובי, אלא מהלא נודע
השלילי, הרע. לדוגמה, משתתפת השיחה אינה פוחדת מהאפשרות שתמצא עבודה מעולה אלא רק מהאפשרות שלא תמצא עבודה כלל. הוא מראה שהחרדה היא תוצר של הגדרת מטרות וציפיות ... להבין לעומק את מהות הפחד, לחקור אותו, ואז לנסות להפריך את התסריט
השלילי או לראות את חוסר המשמעות האובייקטיבית שלו. למשל, הוא שואל את המשתתפת מה יקרה בפועל אם המקרר יהיה ריק, ומצביע על כך שתמיד יהיה ניתן למצוא פתרון, כמו קבלת ... מסתכל במראה ומצהיר לעצמו שהוא כישלון, ומראה שאין בעצם שום משמעות
שלילית אובייקטיבית למילה כישלון. מה שנותן משמעות
שלילית הוא רק דעתו של האדם עצמו על הכישלון ועל ההצלחה, שמבוססת על הגדרות שרירותיות שהסביבה לימדה אותו בילדותו. אליעד מראה כיצד האדם מזדהה עם ההגדרות של טוב ... של ילד בן שלוש, שטרם למד את ההגדרות האלו, וכך להשתחרר מהמשמעויות
השליליות שאנשים מייחסים למצבים שונים בחייהם. המטרה היא להבין שאין דבר כזה כישלון או הצלחה בצורה מוחלטת. איך אפשר להשתמש בפחדים כמנוע לצמיחה אישית? אליעד מסיים את ...