... ולכן הציפייה המרכזית של העובדים מהמנהל שלהם, היא שהוא יהיה כמה שיותר נחמד כלפיהם ושהוא יעמיס עליהם כמה שפחות עבודה כדי שהם יתאמצו כמה שפחות ושיעבדו כמה שפחות. אבל אם בעל
עסק רוצה לבחון את איכות הניהול שלו עצמו או את איכות המנהל שתחתיו שאחראי על העובדים שתחתיו, עליו להבין שהמדד לאיכות הניהול של המנהל, היא אמורה להיות ביחס לביצועים של
העסק וביחס לתוצאות
העסקיות, ולא ביחס לשביעות רצון העובדים מהמנהל שלהם. דהיינו, שמנקודת המבט של בעל
העסק, הדבר היחיד החשוב הוא, זה
שהעסק יצליח כמה שיותר וזאת המטרה היחידה של
העסק עצמו, להצליח כמה שיותר. וזה בהחלט נכון, שכדי
שעסק יצליח, לשם כך כנראה צריך גם שהעובדים יהיו ... מהמנהל שלהם. כי עובדים לא מרוצים, כנראה יעבדו פחות טוב מעובדים מרוצים. אבל זאת לא באמת כל האמת וזאת לא נקודת המבט הנכונה להסתכל על הדברים. כי מצד האמת, המנהל אמור לגרום
לעסק להצליח כמה שיותר. וכדי
שהעסק יצליח, צריכות להתבצע עבודות מסוימות. והעבודות ... על ידי העובדים, צריך שהעובדים ירצו לבצע את העבודה שלהם. ומכך לכאורה נובע ש: אם העובד לא יהיה מרוצה מהמנהל שלו, אז העובד לא ירצה לבצע את העבודה, ואז העבודה לא תבוצע ואז
העסק לא יצליח. אבל זאת כמובן לא כל האמת. כי עובד ... על הדברים היא, לא דרך האם וכמה העובדים אוהבים את המנהל שלהם וכמה הם מרוצים ממנו, כי זה לא באמת משנה. אלא כאשר אנחנו בודקים את הביצועים של המנהל, ביחס לטובת הארגון ולטובת
העסק, אז עלינו לשאול את עצמנו, האם לדעתנו יש דרך ... סיבות. אבל מנהל טוב אמור להיות מנהל שלא אכפת לו בכלל מה העובדים שלו חושבים עליו. ומנהל כושל, הוא זה שאכפת לו מה העובדים שלו חושבים עליו. ומנהל טוב באמת, אכפת לו רק מכך
שהעסק יצליח. ונכון שאולי לשם כך הוא צריך גם שהעובדים ... איך הכי נכון לנהל עובדים וכמה ומתי ואיך להתייחס בכבוד או לא בכבוד אל העובדים. אבל כן צריך לומר בצורה פשוטה, שאם ברצונך ללמוד איך לנהל עובדים ואם ברצונך ללמוד איך לנהל
עסקים, עליך לא למדוד את המנהל שאתה לומד ממנו, בכמה הוא נראה לך מנהל טוב? מנקודת המבט של העובד. אלא עליך לנסות להבין כמה הוא מנהל טוב מנקודת המבט של בעל
העסק. ויש מנטורים למנהלים, שמחלקים עצות למנהלים והם ... בסיס זה שהתלמידים שלהם, יאהבו אותם. והם עושים את זה, בכך שהם מספרים כמה הם מתייחסים בכבוד לעובדים שלהם. אבל האמת היא, שמי שאמור להעיד על המנהל שהוא מנהל טוב, זה כמה בעל
העסק שמעליו, אוהב אותו ולא כמה העובדים שתחתיו אוהבים אותו. לכן אל תנסה לקחת עצות ממנהלים שהעובדים שלהם אוהבים אותם, אלא כן תנסה לקחת עצות ממנהלים, שבעלי
העסקים שמעליהם, אוהבים אותם. כי אתה לא רוצה שהעובדים שלך יאהבו אותך, אלא שהחברה
והעסק שאתה עובד בו בעלי המניות, יאהבו אותך. ולסיכום: האם ואיך וכמה ולמה להתייחס לעובדים. זה נושא בפני עצמו. אבל באופן מוחלט ניתן לומר, שהמדד למנהל טוב, הוא רק לפי האם יש אלטרנטיבה יותר טובה לגרום
לעסק להצליח, ואולי באמת קיימת אלטרנטיבה כזאת, באמצעות לגרום לעובדים לאהוב יותר את המנהל שלהם. אבל אהבת העובדים כלפי המנהל, זאת לחלוטין לא מטרה בפני עצמה, אלא אך ורק מהי טובת
העסק בלבד. ואם לפעמים צריך שהמנהל יאיים על העובדים ושהעובדים ישנאו אותו, וככה
העסק יותר יצליח, אז המנהל הטוב הוא זה שידע להתגבר על הרצון האנושי שלו לכך שהעובדים שלו יאהבו אותו והוא ינהל אותם גם בצורה שהם לא יאהבו אותו, העיקר
שהעסק יצליח כמה שיותר. ...