מנגנון האושר והסבל, איך עובד הרצון? התמודדות עם כאב, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, לרצות להיות אלוהים, חוקי הטוב והרע, למה יש רצון? מנגנון הרצון, חוקי הרצוןמנגנון האושר והסבל, איך עובד הרצון? התמודדות עם כאב, חשיבה אובייקטיבית, חשיבה סובייקטיבית, לרצות להיות אלוהים, חוקי הטוב והרע, למה יש רצון? מנגנון הרצון, חוקי הרצון מהו מנגנון ... שמשהו חסר לנו מייצרת סבל, והרצון למלא את החיסרון יוצר תחושה של אושר כאשר הוא מתמלא. לדוגמה, אדם חש כאב כשהוא רעב כי חסר לו אוכל, וברגע שהוא אוכל, התחושה של החיסרון מתמלאת ומגיעה תחושת האושר. עם זאת, אליעד ... נמנע, הוא ירגיש שחסר לו דבר נוסף, כי בעצם ההגדרה של יש קיימת תמיד הגדרה נגדית של אין. האם כאב הוא דבר אובייקטיבי או סובייקטיבי? אליעד מציג דיון לגבי אובייקטיביות וסובייקטיביות של הכאב. הוא מסביר שכאב נתפס אצלנו כדבר שונה כאשר הוא מופיע בצורה חיצונית, כמו מכה ברגל, לעומת כאב פנימי, כמו כאב בטן. למרות שלכאורה מדובר בשני סוגים שונים של כאב, במהות שניהם זהים כי הם מבטאים את התחושה של חוסר ההתאמה בין הרצון למציאות - המציאות נגד רצונך. לדוגמה, הוא מציין שכאב חיצוני של מכה וכאב פנימי של מחלה שונים רק בצורתם, אך במהות שניהם מבטאים סבל בשל הימצאותו של חיסרון. כלומר, כל כאב וסבל נובע מכך שיש פער בין מה שהאדם רוצה למה שיש לו בפועל. למה תמיד חסר לנו משהו? אליעד ... האדם מגיע לתחושה של שלמות אמיתית שבה אין יותר סבל או אושר מותנה, אלא חוויה של אחדות מוחלטת. האם הכאב הוא הכרחי להישרדות או רק מנגנון אקראי? אליעד דן בשאלה האם כאב הכרחי להישרדות, ומסביר שכאב הוא בעצם סוג של איתות על חיסרון. הוא נותן דוגמאות כמו רעב, כאב פיזי, ופחד, ומציין שהכאב יכול להיות מנגנון הישרדותי, אך זה אינו מחויב. בפועל, תחושת הכאב היא תמיד סובייקטיבית, תלויה בהגדרה של האדם ובדרך בה הוא מתייחס למציאות. לדוגמה, אדם היפוכונדר חש כאב ופחד ממחלה למרות שאין בהכרח סכנה ממשית. הכאב במקרה זה אינו משרת הישרדות, אלא סבל פסיכולוגי בלבד. מהי המסקנה הסופית שאליעד מביא? המסקנה הסופית היא שעל האדם להבין ... אובייקטיבית וסובייקטיבית? האם ניתן להגיע לשלמות מוחלטת? כיצד להפסיק את המרדף אחרי רצונות? למה נכתב הספר להיות אלוהים? האם הכאב הכרחי להישרדות? איך עובד מנגנון הרצון?