... שגורם לו לרצות. זה אומר שאין לך בחירה חופשית, זה לא דבר קטן, אבל תבין שאם משהו מקלל אותך ואתה כועס עליו תבין שזה גם
טיפשי , כי אין לו בחירה חופשית. אם אתה מבין שהרצון שלך לא בשליטתך, אז אף אחד הרצון שלו לא בשליטתו. אז אתה לא יכול להאשים את היטלר, ... מה שחשוב זה איך אתה חווה את מה שקורה לך. אתה מגיע להבנה זאת מאוד מהר, אתה מבין שמה שחשוב זה מה אתה חווה. שאלה אפשר
להשתגע מזה אליעד זה לא מיד, בהתחלה הלכתי עם דעות שצריך לאהוב את מה שיש, וחשיבה חיובית, ויישמתי אותם וזה עבד לי, ואז גיליתי שאני רוצה ... הקבצנים האלה נחשבו לנחותים, שכאשר אני מסביר משהו מסוים לדוגמה, האדם ששומע לפי הפרוטוקול אם אתם רוצים לדעת, ההגדרה של
משוגע במילון זה מה שאני אומר, כאילו אם נצטרך להגדיר מהו חכם ומה
משוגע, בשפה האנושית, אז אני נכנס לרובריקת
המשוגעים , למה נכנס לרובריקת
המשוגע? כי הם נוגדים את ההיגיון הבסיסי, ההיגיון הבסיסי אומר שזה נפרד וזהו, ואני אומר שזה גם נפרד וגם אחד בו זמנית, זה גם כאן וגם לא כאן, אני כאילו לוקח את הקצה האחרון של השכל, השכל אומר לך שזה שתיים ואני אומר אחד, כי גם
המשוגעים בבית
משוגעים עדיין מסכימים שזה חדר, ושזה כדור הארץ, יש להם עדיין הסכמה בסיסית, אבל אני כאילו שולל את כל מה שהשכל אומר, הכל. מה אני רוצה ... לי, אבל אני לא באמת חווה כמה טוב לי, כי זה רגיל, אתה חי ברגיל, אתה לא מתלהב מזה שטוב לך, אבל כאשר אני רואה את הבית
משוגעים, אני רואה איפה אני, אז אני חווה כאילו התרוממות רוח, כי אני כאילו רואה את הקונטרסט. שאלה כל אחד שרואה מישהו סובל יראה שהוא ... האמת אתה אלוהים, אבל במציאות נדמה לך שאתה תרנגול הודו, כמו שרבי נחמן מספר על הבן מלך שחשב שהוא תרנגול הודו, או המלך
שהשתגע , אדם שחולם חלום ואז הוא חולם חלום זוועתי וזה נקרא כאילו הוא שכח מיהו, שכחת מי אתה, מה אתה לא זוכר שאתה זה אלוהים? מה שכחת ... על זה ספרים, איך יכול להיות צמצום? וכולם מתרצים תירוצים ולמדתי את התירוצים, וכמובן שלא הבנתי אותם, ולא הבנתי אם אני
טיפש או שהספר
טיפש, עד שבא רבי נחמן בתורה המפורסמת בליקוטי מוהרן בחלק א בתורה סד, ואמר לי תקשיב אתה לא
טיפש, הסביר לי את השאלה שלי, כאילו הסביר את השכל של השאלה, ואמר אין לזה תשובה, שלא יעבדו עליך, מי שאמר שיש תשובה או שהוא לא מבין ... הוא אמר אני הכי חכם, אני פקח, אני זה ואני זה, רבי נחמן התגר, הוא לא פחד, הוא אמר או שאני ממש צודק ואני חכם או שאני ממש
טיפש, אבל אין ביניים, הוא כאילו אמר בא נלך עד הסוף, בא נקצין את הכל, זה כמו שיש בטעמים, יש כמה טעמים ויש את התבלין החמישי שנקרא ...