... עולם ככ מופלא ומתוחכם וכולי... סוף טיעון. הפרכה: העולם הוא לחלוטין אינו בריאה מופלאה. ואדרבה, רמת התחכום הנמוכה והירודה של העולם, מעידה או על בורא
שאינו חכם , או על בורא שיכולותיו מוגבלות, דהיינו, בורא שאינו כל יכול. הסבר: מוצר טוב מעיד על יצרן טוב. אם אנחנו נתקלים במוצר גרוע, הרי שקיימות מספר אפשרויות לגבי היצרן: 1 - היצרן
לא חכם. 2 - יכולותיו של היצרן מוגבלות. 3 - היצרן רע ובאופן מכוון הוא יצר מוצר פגום כדי לעשות רע. 4 - המוצר נוצר באופן אקראי ללא יצרן. 5 - איננו מבינים את השכל של ... אותה היכולת בלי כל הסיבוך הזה? תשובה: בוודאי שישנן אין סוף אפשרויות לספק את אותה היכולת בצורה יותר פשוטה. מסקנה: גוף האדם בנוי בצורה מאוד פרימיטיבית
ולא חכמה. נתבונן על התודעה נפש האדם. גם נפש האדם שנראית ככ חכמה, גם היא מאוד רחוק משלמות. לדוגמה: 1 - רוב בני האדם אינם מרוצים רוב הזמן. 2 - האדם לעולם אינו יודע שובעה ... באופן מיידי ללא שום רע. מכך שקיים בעולם סוג כלשהו של רע, ולא אך ורק טוב תמיד, הרי שלפחות אחת מהאפשרויות הבאות נכונה: 1 - הבורא מוגבל ביכולתו 2 - הבורא
אינו חכם 3 - הבורא רע 4 - אין בורא 5 - איננו מבינים את הבורא טיעון נגדי (הרחבת האפשרות של אי הבנת הבורא) : אלוהים הוא חכם בשלמות + כל יכול בשלמות, אך איננו מבינים את ...