להשתגע לצאת מהדעת - איך לצאת מדעתך באמת? איך
להשתגע לגמרי? כי
הטיפשים שיצאו מדעתם, דהיינו, בני האדם שנמצאים בתוך דעתם, שנדמה להם שהם בתוך דעתם, למרות שבאמת הם מחוצה לה, הם מפחדים לצאת מדעתם. כי האדם הוא
משוגע אמיתי. משום שהאדם, נדמה לו שיש נפרדות בעולם, למרות שבאמת הכל אחד ממש. והאדם
המשוגע , בעיניו הוא עצמו חכם, ובעיניו, מי שחושב שהכל אחד ממש, הוא
המשוגע. כי בעיני
המשוגע, החכם הגדול, הוא דווקא נדמה בעיניו
למשוגע. והמציאות, היא זאת שמחליטה מיהו
משוגע. כי מי שלא מבין את המציאות, הוא
המשוגע. וכל זמן שיש לאדם שאלה כלשהי על המציאות, למה היא כך ולא אחרת, הרי שהוא
משוגע ממש, שאינו מבין שהיש והאין הם אחד ושאין שום שאלה כלל.
והמשוגע האמיתי שחי בתוך
השיגעון של הנפרדות שלו, הוא מפחד
להשתגע. ולמה הוא מפחד
להשתגע? כי הוא מפחד שאם הוא
ישתגע, אז שמא יקרה לו דבר רע. והאדם הוא ככ
משוגע, עד שהוא מפחד להפסיק לסבול. כי הסבל של האדם, הוא רק בגלל שהוא חכם בעיני עצמו, למרות שבאמת הוא
משוגע. כי הסבל של האדם, הוא רק בגלל
השיגעון של האדם, שחושב שהיש והאין הם נפרדים. וכל זמן שנדמה לאדם שהיש והאין הם נפרדים, הוא סובל. ואם יצליח האדם
המשוגע להשתגע באמת, ולצאת מדעתו
המשוגעת באמת, ולראות את השכל האמיתי, שהכל אחד ממש, אז ממילא, לא יהיה לאדם שום רע כלל, אלא רק טוב אמיתי. כי אם התודעה חווה שהכל אחד ממש, קיומה הנפרד נעלם, ואין שום חיסרון כלל. כך שהמצב הוא, שכרגע האדם הוא
משוגע מצד האמת, משום שהוא לא מבין את המציאות באמת, שבה היש והאין הם אחד. ובגלל שהאדם הוא
משוגע, לכן הוא תמיד סובל בעינוי איטי ונצחי, של תחושת חסר רציפה לנצח נצחים, שהיא נובעת, רק בגלל השכל של האדם. והאדם הוא ככ
משוגע, עד שהוא מפחד לאבד את דעתו, ולחשוב שהכל אחד, שמא יקרה לו איזה דבר רע. והאדם לא מבין, שהוא כרגע נמצא בגיהנום ממש, שהוא חוויית הנפרדות. ושהדרך היחידה שלו לצאת מהגיהנום, היא על ידי זה שהוא
ישתגע בשלמות, ויבין באמת שהכל אחד ממש. שרק על ידי זה, האדם עובר לגור בגן עדן. וכיצד יכול האדם לצאת מדעתו לגמרי
ולהשתגע לגמרי? והדרך לכך היא, על ידי זה שהאדם משתמש בשכל שלו עצמו, כדי לפרק את השכל עצמו. כי בשכל עצמו, יש מנגנון השמדה עצמית, שהוא מאפשר לאדם לפרק את חוויית הנפרדות שלו ... בלבד, אלא כבירור ממשי באמת, על ידי זה האדם רואה את האמת שהכל אחד, ואז האדם יוצא
מהשיגעון שלו של הנפרדות, ומבין שהכל אחד ממש, והופך להיות חכם אמיתי, שאין לו שום שאלה על המציאות כלל. ואז האדם חי חיים טובים באמת. ...