להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני... להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני מה הקשר בין להשתגע לבין האושר האמיתי? הסיבה לכך שאנשים חווים פחד להשתגע בחיפוש העצמי היא משום שהחקירה הפנימית שהם עוברים מתחילה לערער את היסודות הבסיסיים של תפיסת המציאות שלהם. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם שואל שאלות מהותיות לגבי המציאות, כגון ... או האם החושים שלי בכלל נכונים? - השאלות האלו, אם נחוות באמת, יכולות לגרום לסחרחורת, לבלבול, ואף לחוויות של שיגעון, כיוון שהאדם מתחיל לאבד את נקודת האחיזה במציאות המוכרת לו. אליעד מביא דוגמה מוחשית: כאשר אדם שואל את עצמו האם יש פה תמונה?, אם הוא רק חושב על השאלה, הוא אינו חווה ... האם אני באמת רואה?, האם אני באמת שומע?. הדרך הזו מובילה למצב קשה מאוד של ספק וחוסר ודאות, שעלול אף להוביל לשיגעון או למצבים של משברים נפשיים עמוקים. הוא מתאר מצב שבו הוא עצמו כמעט נפל לשיגעון, כאשר התחיל להטיל ספק בחושים, אבל בזכות ההבנה שקיבל (דרך רבי נחמן) הוא הבין שהשאלה האמיתית היא אחרת לגמרי, וכך נמנע משיגעון. הדרך השנייה, שאליעד ממליץ עליה, היא לגשת ישר לשאלה הסופית והחשובה ביותר, שהיא: האם יש הבדל בין יש לאין?. הוא מסביר שזוהי השאלה היחידה שבאמת חשובה. אדם ששואל את השאלה ... לא יכול להבחין בין המציאות לבין האשליה - מה שמבטל את כל תחושת החיסרון והסבל. איך אפשר להגיע לתשובה מבלי להשתגע? אליעד מסביר שהחשש מהשיגעון הוא אמיתי, אך הוא מתרחש רק כאשר האדם אינו שואל את השאלה הנכונה. מי ששואל שאלות לא מדויקות, שאלות על פרטים טפלים ולא את השאלה האמיתית (האם יש הבדל בין יש לאין?), יכול להגיע לתוצאות לא רצויות כמו בלבול מוחלט או שיגעון. אולם, מי ששואל רק את השאלה האמיתית, ומכוון אליה בכל העוצמה והכנות, יקבל את התשובה בדרך בטוחה ומדויקת, ללא צורך לעבור את כל הספקות בדרך. אליעד מדגיש שאי אפשר לזייף את ... של האושר האמיתי והסופי. איך להטיל ספק בחושים? מהי השאלה החשובה ביותר בחיפוש עצמי? איך להגיע לאושר בלי להשתגע? מה הקשר בין שיגעון רוחני לחיפוש עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין? איך מרגישים שאלה פילוסופית לעומק? פחד להשתגע בחיפוש עצמי ...