חוקי הכסף - היצע וביקוש, סיכוי וסיכון, האם בלי סיכון אין סיכוי? האם אין סיכוי בלי סיכון? האם יש סיכוי בלי סיכון? האם קיים כסף קל? מהי פרמיית סיכון? איך להתעשר? סודות העושר, כלכלת הכסף, מבוא לכלכלה, לימודי כסף, סודות האנשים העשירים, איך עושים כסף? שוק תחרותי, הגבלים עסקיים, מונופול עסקי, טרנדים עסקיים, יותר מזל משכל בעסקים, תחרות בעסקים, איך לשמור על רווחיות גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע... את המוצר ואת השירות. ככל שהביקוש עולה על ההיצע, דהיינו, ככל שיותר אנשים רוצים את המוצר, ביחס לכמות האנשים שמספקים אותם, כך מחיר המוצר יעלה. לדוגמה, אם רק מישהו אחד מוכר כוס מים במדבר, ומאה אנשים רוצים לשתות את ... וזה בעצם אומר, שכדי לעשות הרבה כסף בתחום מסוים, בהכרח שיהיה בו קצת היצע והרבה ביקוש. דהיינו, קצת אנשים שמספקים את המוצר והרבה אנשים שרוצים אותו. שזה ורק זה יכול ליצור הרבה כסף למי שמספק את המוצר. ולכן, בוודאות, שכל עסק / מוצר / שירות שמרווחים בו הרבה כסף, הרי שיש בו יותר ביקוש מהיצע. דהיינו, שיותר אנשים רוצים לקנות את המוצר, מאשר כמות האנשים שמספקים את המוצר. ובמה תלוי שבמוצר מסוים יהיה יותר ביקוש מאשר היצע? למה יש מוצרים שיש להם הרבה ביקוש, ואין להם הרבה היצע של אנשים שמספקים את המוצר? לכך, יכולות להיות מגוון סיבות: 1 - סיבה אחת לדוגמה, יכולה להיות רמת סיכון גבוהה. דהיינו, שהעסק שמספק את המוצר הזה, רמת הסיכון שלו מאוד גבוהה. לדוגמה, סחר בסמים וכיוב. שמאוד מסוכן לסחור בסמים. לכן אין הרבה ... מדינה מושחתת כלשהי (עע הרשות להגבלים עסקיים / חוקי התחרות / רשות התחרות), שהיא מאפשרת רק לכמה עסקים בודדים לספק את השירות הספציפי, לאותה כמות של אנשים. ואז העסקים הבודדים שמספקים את השירות, מוגדרים כקרטל עסקי / מונופול עסקי, הם יכולים להעלות מחירים / לתאם מחירים וכיוב. בפרט אם יש רק ספק אחד בלעדי, שאין עליו פיקוח, שאז הוא יכול לעשות העלאת מחירים / תיאום מחירים מקסימאליים כמה שהוא יכול. זה בדרך כלל קורה כאשר אין שוק חופשי אמיתי. דהיינו, שלא כל מי שרוצה, יכול לספק את המוצר. כי כמו שאמרנו, בשוק חופשי, אם יש עסק שיש בו הרבה רווח, יהיו אנשי עסקים נוספים שיכנסו ... לכך שיש יותר ביקוש מהיצע, היא בגלל שלמוכר יש יתרון תחרותי ספציפי שמקשה ולא מאפשר לאחרים להתחרות בו. דהיינו, שלספק המוצר יש איזה יתרון שאין אותו לאחרים ושאחרים רוצים ומנסים להשיג את אותו היתרון, אבל הם לא מצליחים. ויתרון ... ביחס לאחרים, ושאחרים לא מצליחים להשיג את אותו היתרון. או יותר מדוייק לומר, שאחרים לא מצליחים לייצר מוצר מקביל, שיספק את הצרכנים ושיוריד את רמת הביקוש למוצר המקורי. אפשרות נוספת נפוצה יותר היא, שיש שוק חופשי ושאין כאן איזה ...