... אין פתרון, כלומר, שאין אפשרות להגיע לאושר מוחלט. אבל אליעד מסביר שזו לא נחמה שלמה, כי האדם לא יכול להיות בטוח לגמרי שאין פתרון. תמיד יישאר
ספק קטן בתוך השכל, ותמיד תהיה אפשרות שאולי ... שאולי יהיה פתרון שימנע את מותו. זאת בניגוד לעובדות לוגיות מוחלטות, כמו שאי אפשר להכניס מטר לתוך סנטימטר - דבר שהוא מוחלט לגמרי ואין לגביו
ספק. לכן, גם אם אדם משתכנע שאין פתרון שכלי ... - מצב שבו אדם מרגיש טוב אך גם חווה חיסרון. לעומתו, אושר מוחלט הוא מצב שבו לא חסר דבר כלל. לפי אליעד, הדרך להשיג אושר מוחלט היא באמצעות הטלת
ספק מוחלטת ברצונות ובתפיסות של האדם, כולל הטלת
ספק בעצם ההבדל בין חיסרון לבין שלמות. כאשר אדם מטיל
ספק בשאלה האם יש הבדל בין להרגיש חיסרון לבין ... מוחלט, אבל בפועל לא משקיעים מאמץ מוחלט להשיג אותו, אלא רק מאמץ יחסי. אם אדם באמת היה רוצה אושר מוחלט, הוא היה משקיע כל מאמץ אפשרי, כולל הטלת
ספק מוחלטת בכל רצון ובכל מחשבה שיש לו. העובדה שהוא לא עושה זאת מעידה שהוא לא רוצה את זה מספיק. כיצד אפשר להשיג אושר מוחלט בפועל? הדרך המעשית שאליעד מציע להגיע לאושר מוחלט היא: להטיל
ספק מוחלט בשאלות כגון: מי אמר שחסר לי משהו?, מי אמר שיש הבדל בין חיסרון לשלמות?, האם יש באמת הבדל בין להיות מאושר באופן מוחלט לבין אושר יחסי? כאשר האדם באמת מטיל
ספק בשאלות האלה, הוא מאבד את היכולת להבחין בהבדלים בין אושר לחוסר אושר, וכך הוא מגיע לאושר מוחלט. כדי שזה יקרה, האדם חייב להיות מוכן לשלם את המחיר של הטלת
ספק מוחלטת בכל מה שהוא יודע ובכל מה שהוא חושב. הבעיה המרכזית היא שהרוב אינם מוכנים לעשות זאת באמת. הם רק אומרים שהם רוצים אושר מוחלט, אך בפועל לא מוכנים ללכת עד הסוף עם הטלת
הספק המוחלטת. לסיכום, מה הדרך האמיתית לאושר ... עוברת דרך ההכרה וההבנה שאם רוצים משהו באופן מוחלט, חייבים להשקיע מאמץ מוחלט להשיג אותו. הדרך היחידה להגיע לאושר מוחלט היא להיות מוכן להטיל
ספק בכל הרצונות, המחשבות והידיעות של האדם, ... אושר לחוסר אושר. רק אז האדם יגלה שהוא כבר נמצא באושר המוחלט, שבו לא חסר לו דבר. איך להגיע לאושר מוחלט? האם אפשר להיות מאושר במאה אחוז? הטלת
ספק מוחלטת הבדל בין אושר יחסי לאושר מוחלט ... שאין תשובה אין שאלה מי שהגיע לאין תשובה ובכל זאת יחפש תשובה אז הוא יראה שאין שאלה אם יהיה חשוב לך למצוא תשובה למרות שאין תשובה אז את תטיל
ספק בשאלה ואז לא תהיה שאלה אבל זה לא אין ... לא ראיה כי אפשר להגיד ככה ההוא שאומרים לו אתה בטוח הולך למות מחויב לו שהוא ימות מצד הידיעה אבל לא מצד השכל אז הוא אומר מאחר שהוא יכול להטיל
ספק ולהגיד אולי אני ספציפית לא אמות ולכן הוא ... כי השכל לא יכול להיות בטוח שהוא צודק. ש: גם יש לך רשימו אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז במשהו שהוא לא מאה אחוז ודאי ככה גם בזה אפשר להטיל
ספק. אליעד: שמה? ש: זה לא מאה אחוז ודאי שזה ... אחוז אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז בן אדם כזה אפשר לתת לו פתרון, אפשר להגיד לו תקשיב אתה רוצה להיות במאה אחוז מרוצה במאה אחוז, כן אוקי תטיל
ספק במה שאתה יודע לא תדע כלום ואתה מרוצה ... ממש לרצות להיות מרוצה במאה אחוז, אני לא אומר לך אין דרך להיות מרוצה במאה אחוז אני אומר יש דרך אבל הדרך להיות מרוצה במאה אחוז עוברת דרך הטלת
ספק בכל הרצונות שלך במאה אחוז ובשביל שאת תהיי מוכנה להטיל
ספק בכל הרצונות שלך את צריכה במאה אחוז או ... במאה אחוז אושר מוחלט אז אתה תשיג גם את האושר המוחלט במאה אחוז יש דרך. ש: זאת אומרת כשאני אומרת לעצמי שאני לא מרוצה אז אני אמורה להטיל בזה
ספק? אליעד: מה צריך לעשות כדי להיות מרוצה ... וכשלא תדעי שיש הבדל בין מוחלט ליחסי לא תרצי את המוחלט ולא יהיה אכפת לך שאת ביחסי ואז ממילא את כבר במוחלט. ש: אז אתה אומר כאילו שאני מטילה
ספק בדברים ואני שואלת כאילו אם יש הבדל באופן מוחלט. אליעד: שמה? ש: אני לא מטילה
ספק באופן מוחלט. אליעד: כן. ש: וזה באופן ... כן היא לא רוצה במאה אחוז. אליעד: היא רוצה אושר מוחלט אבל היא מוכנה לשלם את המחיר לא אז זה לא נקרא שאתה מספיק רוצה. ש: מה המחיר? אליעד: להטיל
ספק בהכל לא לדעת כלום. כן מה אתה רוצה להגיד? ש: אני שמתי לבד לדוגמה נגיד שאנשים כאילו עושים את ההטלת
ספק הם עובדים מאוד קשה יש אנשים מסוימים שעובדים מאוד קשה אבל הם הולכים החוצה הם לא הולכים כאילו אחד פנימה, זאת אומרת להטיל
ספק זה שולחן זה כיסא זאת מנורה זה טוב לי זה רע לי אבל הם לא מטילים
ספק. אליעד: בהנחת יסוד של הטלת
הספק. ש: מהנחת היסוד אז אם יש הנחת יסוד במקום ללכת החוצה ללכת תמיד אחד פנימה. אליעד: נכון אבל על זה דיברנו קודם כשאתה מטיל
ספק אז תבדוק מה הנחת היסוד של הטלת
הספק. עכשיו בואו אני אתן לכם דוגמה נגיד עכשיו ...