... בעצם לומדים איך לשכנע, מה זאת אומרת למה שמישהו שלומד איך לשכנע זאת תהיה טעות מה הוא צריך ללמוד? התשובה היא
שבן אדם שלומד איך לשכנע איך למכור צריך ללמוד לא רק איך לשכנע אלא למה השיטה של השכנוע היא כך ולא אחרת. מה זאת אומרת לדוגמה נגיד אומרים לך אם אתה רוצה לשתול למישהו מחשבה תגיד ככה תעשה ככה ואז
בן אדם לומד וואלה אם אני ארצה לשתול מחשבה אני אעשה ככה אני אגיד ככה אבל השאלה היא האם אתה מבין למה אם אתה תעשה ככה זה ישתול לו מחשבה למה אם אתה תעשה ככה זה ישכנע אותו, ... כי מחקרים גילו שהמוח של בני אדם מעדיף לשמוע את המילה לא מאשר לשמוע את המילה כן או סתם איזה משהו אחר כן. ומה
שהבן אדם לא מבין שלהגיד מחקרים אמרו או שהמוח של
הבן אדם אוהב ככה או ככה זה לא נקרא להבין למה זה כי מחקרים בעצם מראים לך, סטטיסטיקות יכולות להראות
לבן אדם מה בדרך כלל קורה אבל למה זה קורה ככה, זה כמו להגיד למישהו אתה אומר שצריך לעשות דבר כזה וכזה אבל למה מה ההיגיון של זה, למה המוח של
הבן אדם אוהב כשאומרים לו ככה ולא אוהב כשאומרים לו ככה, למה אם נדבר
לבן אדם בצורה כזאת הוא ישתכנע ואם נדבר בצורה כזאת הוא לא ישתכנע, למה פה יש יותר סיכוי שהוא ישתכנע ופה פחות סיכוי שהוא ישתכנע למה מה הסיבה?. תכף אני גם אסביר גם למה חשוב להבין את ה - למה הזה אבל מה שאני רוצה לחדד
שבן אדם שיגיד כי מחקרים הראו ש... או מחקרים שנעשו הראו ש... אין לזה משמעות כי אתה עדיין לא מבין אבל למה זה ככה, זה שעשו סטטיסטיקה וראו שב - 99% מהמקרים אנשים שאומרים להם א ... ב - 100% מהמקרים לגבי איך לשכנע אנשים ואיך היא מתבטאת בחוק שנגזר ממנה לגבי אם להגיד בצורה כזאת או להגיד
לבן אדם בצורה אחרת. ועכשיו אני אסביר את זה קצת יותר לעומק והנושא הוא פשוט יש תהליכים של מכירה, בסופו של דבר אם נגיד ניקח תהליך
בן אדם קנה מוצר, אוקי עכשיו איך למכור לו את המוצר? אפשר ככה אפשר מפה אפשר משם אבל בסוף כל השיטות מכירה מתנקזות לזה שבסופו של דבר
הבן אדם צריך לקנות את המוצר, זאת אומרת בסופו של דבר התרחשה המכירה. עכשיו מה זה בעצם אומר? זה בעצם אומר שיש איזה תהליך שבהתחלה שלו הוא רב ערכי ובסוף שלו הוא חד ערכי, מה זאת אומרת חד ערכי? זאת אומרת שכל שיטות המכירה לצורך העניין יכוונו אותנו לדבר החד ערכי שבו בסוף
הבן אדם רכש את המוצר כי רכישת מוצר זה דבר מוגדר הוא רכש את המוצר או לא רכש את המוצר, שכנעת אותו לא שכנעת אותו עשה שיעורים לא עשה שיעורים, אוקי זה חד ערכי לעומת זאת איך ... תעשה מפה תעשה משם. ועכשיו מה שאני מנסה לומר זה שיש איזו חוקיות אחת חד ערכית שכאשר היא קוראת מצליחים לשכנע את
הבן אדם מצליחים לסגור את העסקה, כשהיא לא קוראת לא מצליחים. עכשיו כל השיטות הן רק דרכים לנסות להגיע לאותה חוקיות ואת אותה חוקיות רוב ככל האנשים לא יודעים ולא לומדים ולא ... שמלמדים אנשים הם חוקים שהם לא נכונים ב - 100% מהמקרים הם נכונים במקרים מסוימים. זאת אומרת אם היו מלמדים את
הבן אדם חוק נגיד שמלמדים
בן אדם חוק ואומרים לו תקשיב אם אתה מדבר ללקוח בצורה כזאת הוא יקנה את המוצר, עכשיו אתה בתור אחד בתור
בן אדם שהולך ללמוד שכנוע מכירות NLP או כל שטות אחרת, למה אני קורא לזה שטות? כי בסופו של דבר מי שמבין את הפרינציפ אז זה כבר נחשב לשטות, מי שיודע איך עובד המוח של
הבן אדם אז גם כל הנושא של שכנוע זה כבר הופך למשחק ילדים עבורו כי זה לא מורכב יותר מדי. בכל מקרה
בן אדם הולך ללמוד ואז אומרים לו תקשיב תעשה ככה תעשה ככה וזה יעבוד, עכשיו אתה כאדם שלומד את הנושא הזה צריך לשאול את המורה שלך את זה שמלמד אותך להגיד לו תגיד לי אם אני אעשה ... ומתי זה לא עובד, עכשיו זה הצוואר בקבוק של כל אלה שמלמדים מכירות או לצורך העניין מלמדים כל נושא. כשאומרים
לבן אדם אם תגיד לילד שלך ככה הוא יפעל ככה ואם תגיד לו ככה הוא יפעל ככה בכל תחום בכל עניין אם תעשה ככה יקרה ככה ואם תעשה ככה יקרה ככה ואז אומרים לו רגע אבל ב - 100% מהמקרים ... - 10% האחרים ולדעת אולי הלקוח שעכשיו אתה יושב איתו הוא בכלל שייך ל - 10% שאצלם זה לא עובד וגם בתוך ה - 90% אם
בן אדם היה מבין למה בדיוק זה עובד אז הוא גם את מה שהוא עושה הוא היה יכול לעשות טוב פי הרבה מאוד ולהצליח למכור הרבה יותר. אז זאת אומרת אז דבר ראשון ברגע שיש חוק שאומרים לך ... לנסות להבין מה החוק הבסיסי יותר מה המקיף, מה החוק שמקיף את שני החוקים האלה שלפיו יוחלט אם אני אצליח לשכנע את
הבן אדם או לא. עכשיו כפי שאמרתי למה זה טוב כדי לדעת לזהות את הסיטואציה המתאימה כדי באמת להבין שכנוע, באמת להבין איך זה עובד אבל נניח שמישהו אומר לך כן אם אתה תעשה את זה ... כדאי להבין ולמה 100% מהמקרים זה עובד מה ההיגיון בזה, למה זה ככה ולא אחרת?. עכשיו לכאורה מה אכפת לנו מה אכפת
לבן אדם להבין למה זה עובד אם זה עובד אמרו לך תעשה את זה וזה יעבוד מה אכפת לך איך זה עובד ולמה זה עובד? התשובה פשוטה כי אם תבין למה זה עובד יכול להיות שמזה תוכל לגזור עוד ... כי המורים לא באמת מבינים את החומר שאותו הם מלמדים. אותו דבר סתם כמטאפורה כדימוי נגיד אומנויות לחימה מלמדים
בן אדם איך לתת אגרוף אבל האם יש באמת דרך אחת נכונה לתת אגרוף? תשובה כן יש דרך אחת נכונה לתת אגרוף אבל זה תלוי בסיטואציה ספציפית זה תלוי במאה פרמטרים נוספים, במילים אחרות ... נכונות ב - 100%? הכוונה שבאופן יחסי הן האלטרנטיבות הטובות ביותר למקרים מסוימים כי עדיין יש בחירה חופשית
לבן אדם והוא לא חייב בסופו של דבר להסכים עם שום דבר והוא גם יכול לבחור שלנגד השכל הוא רוצה לעשות מה שהוא רוצה וזה נושא שהסברתי אותו במקום אחר האם ברמה הלוגית באמת אפשר ... המקרים אתה צריך להיות נחמד ללקוח אבל אולי אתה צריך להיות נחמד ברמה מסוימת ומגעיל ברמה אחרת. שימו לב גם אם
בן אדם יגיד אבל מה אני צריך את זה בכל מקרה ברוב המקרים צריך להיות נחמד ללקוח אז אני אלך על ה - 90% מהמקרים שבהם צריך להיות נחמד ללקוח, אני אהיה נחמד ללקוח ומספיק לי 90% ... או מגעיל נחמד נחמד איך תדע, הכוונה בסדר איך תדע אם להיות קודם נחמד קודם מגעיל איך תדע את כל הדברים האלה? אם
בן אדם לא מבין את ההיגיון אם
בן אדם הוא כמו תוכי לימדו אותו והוא הלך קיבל תעודה הוא יש לו תעודה דוקטור בשכנוע דוקטור ב - NLP, דוקטור במכירות דוקטור בשקר כלשהו אבל הוא לא מבין אבל תגיד לי ולמה זה ככה ... איך להצליח במבחן איך להצליח בלימודים, איך להצליח עם ילדים איך להצליח בזוגיות לא משנה כל תחום, יש הרבה עצות
בן אדם שמקבל עצה אם הוא לא חכם בלשון המעטה אז הוא אומר אוקי מה העצה? בא נעשה אותה אם הוא עוד יותר חכם אז הוא בודק בדרך כלל זה עובד? יאללה בא נעשה אותה אבל אם הוא חכם ... רוצה להבין את ההיגיון?. ושלא יעבדו עליכם כי הרבה אנשים מתיימרים ללמד תחומים שהם לא באמת מבינים בהם זה נכון
שבן אדם בכיתה ג יודע לקרוא ולכתוב יותר טוב מילד בגן חובה אבל עדיין ילד בכיתה ג לא יודע לקרוא ולכתוב כל כך טוב, כן אותו דבר אז נכון
שבן אדם שהוא עוד לא מבין שום דבר בשום הקשר בשום עניין אז הוא אומר וואלה למדתי, מה למדת מי לימד אותך הבנת בכלל משהו הבנת למה זה ככה, הבנת את ההיגיון של זה? ושימו לב עוד פעם ...