... והטיפ הבא מתייחס לגבי איך אפשר לשגע
לבן אדם. מה זאת אומרת לשגע
לבן אדם? לא במובן שרוצים לשלוח אותו לבית משוגעים אלא במובן
שבן אדם בא מתלונן נגיד שזאת תלונה ורוצים להיפטר ממנו רוצים לכסח אותו לכסח אותו במובן המטאפורי והדרך היא כדלקמן, כאשר
בן אדם בא שואל שאלה מגיש תלונה מתלונן מביע דעה, מביע ביקורת מה שזה לא יהיה ברמה הלוגית יש שתי דרכים איך אפשר להגיב למה שהוא אומר דרך אחת ... וכו. זאת אומרת הסכמנו במקרה שרוצים לכבד
בן אדם או מה שזה לא יהיה מסכימים עם מה שהוא אומר ומתייחסים למה שהוא אומר אבל אם רוצים לזעזע את
הבן אדם שעומד בצד השני ולהפריך את מה שהוא אומר מה שבעצם צריך לעשות זה לקחת את מה שהוא שאל או את מה שהוא התלונן או את מה שהוא אומר למה ... לפגישה?, אוקי ולשאול מה הנחות היסוד
בן אדם צריך לעשות את זה בראש של עצמו ולשאול מה הנחות היסוד של מה שהוא שואל, לדוגמה למה איחרת לפגישה? יש פה כמה הנחות יסוד הנחה ראשונה ... כלום. עכשיו אני מחדד שכמובן שאם באמת
בן אדם לא קבע פגישה ומישהו אומר לו למה איחרת לפגישה? זה ברור שהוא יגיד לו לא קבעתי איתך פגישה זה היה ברור אין פה מה לחדש אבל אני מחדש ברמה הרטורית אם רוצים לזעזע
בן אדם באיזה טענה שהוא טוען טענה ורוצים לזעזע אותה מה שצריך לעשות זה שכשהוא אומר את הדבר במקום להסכים עם הנחות היסוד שלו ולהתייחס למה ... לפגישה?, לא קבעתי איתך פגישה ואז נגיד
הבן אדם אומר מה זאת אומרת לא קבעת איתי פגישה אבל לפני שעתיים דיברנו בטלפון שניפגש פה ופה, עוד פעם אז מה עכשיו עושים? בודקים מה הנחת היסוד ... הטלפון שלי היה כבוי, אז עוד פעם ואז
הבן אדם מקבל שוק למה כי הוא ציפה שיתייחסו למה שהוא אמר ובכלל כאילו מנסים להוציא אותו משוגע אומרים לו אדוני מה שאתה בכלל מדבר אתה בכלל לא ... אתה בכלל מדבר לא לעניין. ואז נגיד אותו
בן אדם אומר מה זאת אומרת לא דיברתי איתך לפני שעתיים הנה יש לי פירוט שיחות שדיברתי איתך הוא אומר אדוני הטלפון שלך מקולקל אתה מזייף פה את ... של מה שאני אומר? היא פשוטה, עוד פעם בא
בן אדם טוען טענה למה לא הכנת שיעורים? סתם האמא אומרת לילד למה לא הכנת שיעורים? אז אם הוא רוצה לשגע את האמא אין לי שיעורים. עכשיו עוד פעם ... היה טרוריסט. עכשיו אם מתייחסים למה
שהבן אדם אומר אם
הבן אדם בא בצורה מכובדת בצורה עניינית שואל רוצה להבין בהנחה שרוצים להתייחס אליו בכבוד אז אומרים לו למה אתה אומר שככה וככה בא נבדוק בא ... בית שהתינוק ישן אתה מבין את זה?. אבל אם
בן אדם בא לתקוף הוא תוקף הוא אומר למה עשית ככה וככה הרי ככה וככה, הוא מוציא דברים מהקשרם מפרט דברים לא נכון מביא דברים לא נכון במקרה הזה ... כאשר עושים את זה כמובן צריך לשים לב
כשבן אדם עושה את זה שהוא לא מכניס את עצמו ללופ שבסוף יפגע בו, זאת אומרת אם לדוגמה הוא יגיד עכשיו לילה נגיד עכשיו יום והוא יגיד לא מה פתאום ... עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו נכון גם לגבי
בן אדם שרוצה, מה זאת אומרת? נניח שהמוח של
הבן אדם אומר לו איזו מחשבה
ובן אדם רוצה להתנגד אליה
בן אדם יכול לעשות את אותו דבר מול המוח של עצמו. לדוגמה נגיד שהמוח של
הבן אדם אומר לו לך תעשן עכשיו
הבן אדם יגיד לא רוצה לעשן מה שהוא צריך לעשות להפריך את הנחת היסוד נגיד המוח אומר לו לך תעשן אתה יודע עכשיו הגיעה הפסקה לך תעשן, יגיד לו ... לפעמים המוח אומר משהו טוען איזו טענה
והבן אדם רוצה לתקוף את הטענה שהמוח אומר לו הוא רוצה להתנגד למוח של עצמו אז לא תמיד צריך להתייחס לטענה עצמה, לפעמים אפשר פשוט לבדוק מה הנחת ... להפריך. לדוגמה נגיד המוח מפחיד את
הבן אדם המוח אומר לו תקשיב תזהר שלא יפטרו אותך יכול לקרות לך דבר רע, אוקי אז לא תמיד צריך להתייחס בקטע של לא משנה גם אם לא יפטרו אותי אני ... אז המוח עכשיו אומר רגע מה הנחת יסוד
שבן אדם לא רוצה שיקרה לו דבר רע, למה אני חושב שהוא לא רוצה שיקרה לו דבר רע כי הוא אוהב את עצמו הוא לא רוצה שיהיה לו רע, אז המוח יגיד
לבן אדם אבל מה אתה אוהב את עצמך אתה לא רוצה שיהיה לך רע, לא נכון אני שונא את עצמי אני רוצה שיהיה לי רע זהו ואז המוח יגיד מה אתה משוגע?, ...