... נתפס כלא אנושי. פגישה זו מסמלת את ההגעה לתובנות גבוהות ובלתי שגרתיות, שחריגה מהחשיבה הרגילה של האדם. כאשר המשנה למלך אומר שהוא
בן אדם רגיל, האיש הגדול מתפלא: איך יכול להיות שאתה כאן? מעולם לא ראיתי כאן אדם. המסר הוא שבכדי למצוא את הפתרון האמיתי לאושר, ... מגדר אנושי כלל שאין אדם גדול כל כך. שימו לב, המשנה למלך התחיל לחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות, איפה חיפש? במדבר. והוא ראה
בן אדם גדול מאד שאינו אנושי. מה זאת אומרת?
הבן אדם מגיע לשכל לא אנושי, מה זאת אומרת שכל לא אנושי? מה זה לא אנושי? שבעיניך הוא לא אנושי. כי לראות
בן אדם זה גם
בן אדם, רק הוא כל כך גדול שזה נראה לך לא אנושי. מה זה אומר בדימוי? שאתה מגיע לשכל כל כך גדול לאיזו הבנה כל כך גדולה שאתה אומר: רגע רגע, זה שכל לא אנושי, אי אפשר לחשוב ככה, לא זה לא אנושי, אני אשתגע.
הבן אדם שמתחיל לחפש את עצמו פנימה הוא הולך במדבר במקום שלא הולכים שם בני אדם, כאילו במחשבות לא הגיוניות, פתאום הוא רואה איזה
בן אדם , איזה שכל, איזה משהו, לא הגיוני. ונשא אילן גדול - מה זה אילן גדול? אילן הכוונה שכל. כאילו עץ, אתה כאילו רואה איזו ... אף פעם, איך אתה חשבת? אתה כאילו נכנס למחשבות מסויימות לא הגיוניות אז כאילו השכל אומר לך: תגיד לי, איך? מי אתה? אתה אומר אני
בן אדם. איך הוא
בן אדם וחושב ככה? הרי
בן אדם לא יכול לחשוב, כאילו אני כב שנים קיים. זה כאילו שכמו בקוסמוס יש איזו חשיבה מסויימת שאף אחד לא חושב אותה, בני אדם לא חושבים אותה, ואז היא אומרת לך - רגע, אתה
בן אדם? אתה בטוח שאתה
בן אדם? איך יכול להיות
שבן אדם חושב בצורה כזאת? מה שרבי נחמן בעצם בא לומר - שתדע לך שהפתרון נמצא בחשיבה לא אנושית. חשיבה לא רגילה. אם תמשיך לחשוב ... אמר לו בוודאי אינו בנמצא כלל, אמר לו: מה קרה לך? אין דבר כזה בכלל הר של זהב ומבצר של מרגליות. עכשיו מה זה אומר? שגם השכר,
שהבן אדם שהוא כאילו מוצא שכל לא אנושי גם השכל הלא אנושי הזה אומר לך, תקשיב מה נסגר איתך? אתה לא יודע שאין דבר כזה הר של זהב ... ולא ידעו שם אחד מהם מהר של זהב ומבצר של מרגליות. ואמר לו האדם השלישי לשני למלכות, הלא אתה רואה ששטות סיפרו לפניך. עכשיו,
כשהבן אדם הזה אומר לו, שטות סיפור לפניך, מי זה שטות סיפרו לפניך? הוא אומר לו הבת מלך עבדה עליך. מי זה שטות סיפרו לפניך? הבת מלך עבדה עליך. עכשיו, שאם יש בתוך
הבן אדם קול שאומר תקשיב, אין דבר כזה. הוא בעצם אומר לו, שהקול שלך עובד על עצמך. כי הרי מי שלח אותך לחפש? הרי יש בתוך
הבן אדם תשוקה להגיע למוחלט, להגיע להיות אלוהים, לשלמות. ויש בתוכך קול שאומר לך, עזוב הוא עובד עליך. מה עובד עלי? אני מרגיש כל ... המקום הזה הוא לא טוב. כמו שהבת מלך אמרה לו, יש פה מלכים, ושירים ומוסיקה, הכל אבל המקום הזה לא טוב, אני רוצה לצאת מפה. כאילו
הבן אדם יש לו הכל בחיים אבל הוא מרגיש את החיסרון התמידי, והחיסרון התמידי כאילו אומר לו: למה חסר לך? ואתה אומר לו כי אני רוצה ... ש: שזה אפשרי. אליעד: כן. גם אם כל העולם אומר לך אין אפשרות, אתה מרגיש שאתה עדיין רוצה. אז אל תשקר ותגיד אני לא רוצה. ש: מה
בן אדם אמור לעשות עם דבר כזה? הוא אמרו ללכת על זה? אליעד: הוא אמור לבכות מאד. זה מה שכתוב. מה תעשה? שב תבכה. תבכה. מה הוא ... הוא ראה שבכלל אין סיפור. שאין הבדל בין יש לאין. מה זה נתן לך - כלום. מה שאני בא להגיד בסיפור הזה, הסיפור הזה הוא מסופר על כל
בן אדם ובן אדם שמחפש את עצמו. יש את השלב שהוא נרדם, יש את השלב שהוא מתעורר. יש את השלב ששואל היכן אני בעולם, יש את ... של מרגליות? לכאורה זה המקום האופטימלי. אבל לא טוב לה שם. היא רוצה לצאת מהר של זהב ומבצר של מרגליות ולחזור לאבא שלה. זה כמו
בן אדם אומרים לו קח את כל העולם, כל העולם שלך. הוא אומר לא, אני רוצה משהו אחר. מה אתה רוצה? פעם אחת להיות מרוצה ממה שיש במאה ...