... יש מבנה שנקרא מהות וצורה, אוקי יש מהות שזה הדבר המהותי של הסיפור וצורה זה בעצם הדרך שבה מציגים את המהות. עכשיו מה זה אומר לדוגמה נגיד
בן אדם יש לו רצון שיהיה לו איך לארח אנשים בבית נניח ואז הוא הולך והוא קונה לעצמו נגיד רהיטים ... זה שהוא רוצה שיהיה לו יותר מעניין וזאת צורה של משהו אחר וכו. עכשיו איך זה מתחבר לנושא של שכנוע ומכירות? אז הנושא הוא כדלקמן כאשר מוכרים
לבן אדם מוצר, באים למכור
לבן אדם מוצר בדרך כלל צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר
בן אדם לדוגמה רוצה נגיד לקנות טלוויזיה עכשיו יש פה מהות וצורה, מה זאת אומרת מהות וצורה?
הבן אדם בראש שלו יושבת לו מחשבה אני רוצה לקנות טלוויזיה עכשיו המוכר בחנות של הטלוויזיות יכול להיות שכשהוא חושב על טלוויזיה הוא לא חושב במונחים פשוטים בשפה פשוטה של
הבן אדם שמולו. דהיינו, יכול להיות
שהבן אדם שמוכר את הטלוויזיה הוא חושב על הטלוויזיה במונחים טכניים כגון רזולוציה מהירות, כל מיני דברים כאלה לאו דווקא מושגים הספציפיים האלה אבל כל מיני
שהבן אדם הפשוט לא בהכרח מבין אותם. מה אני מתכוון לומר? שהרבה פעמים מוכר בא למכור מוצר והוא מנסה ... פעמים המוכר מוכר ללקוח את המוצר בצורה טכנית עם כל מיני מושגים טכניים שהם לקוחים מעולמו של המוכר ולא מעולמו של הקונה. אוקי הרבה פעמים
בן אדם בא לחנות לקנות איזה מוצר לקנות איזה שירות, כל מיני אפשרויות והמוכר הוא בא לספר על המוצר ... מוצר מסוים שמתעסקים במוצר מסוים מתחילים לתפוס את המוצר המסוים הזה בצורה שונה ממה שהלקוח קונה את המוצר. אני אתן דוגמה הפוכה נגיד בשוק
בן אדם מוכר עגבניות, מה הוא מוכר? עגבניות, מה
הבן אדם רוצה לקנות? עגבניות, פה אין בעיה שלום כמה עולות העגבניות? תקשיב העגבניות האלה עולות ככה וככה הקונה רצה לקנות את העגבניות המוכר רצה למכור עגבניות והכל בסדר. אוקי אבל לדוגמה אם נגיד
בן אדם נגיד רוצה לקנות ביטוח, מה הוא רוצה? הוא רוצה לוודא שיש לו ביטוח שאם יקרה לו ככה וככה אז ... יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר
בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה ... עצמו מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך
הבן אדם לשאול את עצמו
בן אדם שרוצה למכור לשאול את עצמו מה המהות של מה שאני מנסה לומר, מה באמת אני מנסה לומר פה?. כי הרבה פעמים אני חוזר ואומר עוד פעם
הבן אדם אומר את מה שהוא מנסה לומר אבל בצורה שהיא לא ברורה ללקוח, אוקי עכשיו כנל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים
בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים
שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר אבל אני מסביר לך אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה
בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה שהוא רוצה לומר ולשאול את עצמו רגע המושגים האלה המילים האלה שאני ... מתכוון הכל בסדר. נגיד המילה תפוח, אתה יודע מה זה תפוח? כן, אתה חושב שהוא גם יודע מה זה תפוח? אוקי אז תגיד לו את המילה תפוח אבל אם לדוגמה
בן אדם במהלך השיחה שלו פתאום בא להשתמש במילים שהוא אומר רגע מי אמר שהוא מכיר בכלל את המילה הזאת וגם אם הוא מכיר אותה מי אמר שהוא מפרש אותה כפי מה שאני מפרש אותה כשאני אומר אותה, מי אמר שהוא התכוון לזה? ואז
הבן אדם צריך לקחת את המושגים שהוא מנסה להגיד ולשאול את עצמו מה המהות שלהם מה הפרינציפ פה, מה ... ללקוח שהיא לא בצורה שהלקוח בכלל לא מכיר אותה צריך לשים לב שהוא מכיר את המילים, עכשיו ואם לא בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף
שבן אדם המוכר שישאל את עצמו מה לדעתי אני מנסה לומר? ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן ... מעולם המושגים של הלקוח, זאת אומרת אם לדוגמה נגיד הלקוח כדורגלן סתם מעולם הכדורגל, אוקי ועכשיו באים למכור לו טלוויזיה או שנגיד לדוגמה
בן אדם טייס ובאים למכור לו טלוויזיה והמוכר הוא מוכר טלוויזיות, עכשיו המוכר אני סתם אמציא דוגמה ... לו או לא יגיד הנה הסברנו לו אבל מצד שני מראש אנחנו מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא לא יהפוך להיות לקוח. זאת אומרת יש מצבים כשמדברים עם
בן אדם, עכשיו ניקח את זה לאינטראקציה אחרת מדברים עם
בן אדם ורוצים שהוא לא יתחבר לדבר, לדוגמה נגיד הולכים לטיול מישהו אומר אפשר להצטרף לטיול? ואנחנו ... למה לא? אז נגיד לו אתה יודע כי אנחנו הולכים לטייל ב... ואז לתת כל מיני מילים שהוא לא מכיר מושגים שהוא לא מכיר, דברים שהוא לא מכיר ואז
הבן אדם אוטומטית מרגיש לא בנוח ויגיד עזוב אתה יודע בסדר פעם אחר, תודה על ההזמנה פעם אחרת. זאת אומרת השתמשנו במושגים שהוא לא מכיר כדי לדחות אותו ויש בזה עוד היבט בסיפור באותו הקשר שאפשר להבין שכאשר משתמשים במושגים
שהבן אדם לא מכיר לא רק שיהיה לו קשה להבין מה המוצר הזה עושה ויהיה לו קשה לקנות את המוצר אלא שהוא גם יתחיל להרגיש לא בנוח בדינמיקה שלו מול המוכר, זאת אומרת אחד התנאים למכירה מוצלחת הוא
שהבן אדם יחשוב שרוצים לעשות לו טוב שהוא יחשוב שהמוצר טוב, בשביל שהוא יחשוב שהמוצר טוב הוא צריך ... ולכן אם לדוגמה רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז כשמסבירים לו צריך להסביר לו אותו במילים
שהבן אדם לא מבין. לדוגמה מישהו מפתח שיחה ורוצים לחתוך את השיחה אחת הדרכים לחתוך את השיחה זה להתחיל להשתמש במושגים שהבן השני לא מכיר, ברגע שמתחילים להשתמש במושגים
שהבן אדם השני לא מכיר אוטומטית הוא מתחיל לא בנוח מתחיל להרגיש לא בנוח מתחיל להיות לו רע הוא ...