... סיבתית? איך להתמודד עם תחושת זיוף או תקיעות? מדוע חשוב לא לפחד להרגיש רע? מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? איך משתחררים
מהאמונה שחייבים להרגיש טוב? למה אנחנו מנסים לשחק דמות פנימית? אליעד כהן פותח את השיחה בדיון מעמיק סביב הנושא של להיות בדמות פנימית. הוא מסביר ... משהו מיוחד. מה מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? בהמשך השיחה, אליעד מסביר שהרצון להרגיש שווה או בעל ערך הוא רצון שנובע מתוך
אמונה בסיסית של האדם שהוא אינו שווה כפי שהוא באמת. האדם מרגיש צורך להוכיח שהוא שווה, ולכן הוא נתלה בדברים חיצוניים כמו הצלחה כלכלית, זוגיות או מראה חיצוני. אליעד ממליץ לפרק את
האמונה הזו על ידי שלוש שאלות מרכזיות: למה אני רוצה להרגיש שווה? האם אני באמת לא שווה כרגע? האם חובה עלי להרגיש שווה בכלל? באמצעות שאלות אלו, ניתן לראות שהתחושה שאנחנו חייבים להרגיש שווים היא בסך הכל
אמונה ולא עובדה מוחלטת. מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? אליעד מבהיר שיש הבדל עצום בין להאמין לבין להבין. להאמין שאתה שווה או טוב פירושו לנסות ... מודע למה שקורה באמת. ההבנה באה לידי ביטוי בכך שאתה חוקר את המחשבות שלך, בודק מדוע אתה מרגיש צורך להיות משהו, ומאיפה מגיעות
האמונות שלך. להבין זו חקירה, בעוד שלהאמין זו התעקשות על רעיון מסוים. האם באמת חייבים להרגיש טוב? אליעד מתייחס
לאמונה השורשית ביותר באדם, שהיא הרצון להרגיש טוב. הוא מסביר שזו
אמונה עמוקה ובלתי מודעת, המוטמעת במערכת העצבית של האדם מאז הילדות. אף שלא מלמדים את האדם באופן מודע שעליו להרגיש טוב, המערכת הביולוגית שלו יוצרת תגובות אוטומטיות של חיפוש הנאה והימנעות מכאב. גם זו, לפי אליעד, היא בסופו של דבר רק
אמונה. הוא מציע לא להילחם
באמונה הזו אלא לחקור אותה: למה אני חייב להרגיש טוב?, וכך האדם יכול להשתחרר
מהאמונה שהוא תלוי בהרגשה הטובה. איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? אליעד מציע לא להיבהל מכך שאתה נמצא בדמות, אלא להבין את השורש של ... סיבתית? אליעד מציע לפתח את המוח באמצעות ניתוח סיבתיות, כלומר, לשאול על כל רגש וכל פעולה למה? - למה אני מרגיש את זה, מאיפה
האמונה הזו באה? למשל: למה אני רוצה את הבחורה הזו? כי אני ארגיש שווה איתה. למה זה חשוב לי להרגיש שווה? כי אני מרגיש שאני לא שווה. למה אני מרגיש ... זאת, כדאי לעצור ולבדוק למה זה קורה לך. אם אתה מנסה להיכנס לדמות או נאחז ברעיון מסוים שאתה צריך להיות משהו, תחקור מדוע אתה
מאמין בכך. ההעמקה הזו תוביל אותך לאמת שלך, ומשם החוויה הפנימית שלך תשתנה לטובה. מה הסוד להרגשה טובה באמת בלי לרדוף אחרי ההרגשה הטובה? אליעד ... לסיכום, אליעד כהן מבהיר כי המפתח לחופש אמיתי הוא להבין את המנגנונים הפנימיים שמפעילים אותנו. על ידי חקירת המחשבות, הרגשות
והאמונות העמוקות ביותר, האדם יכול להשתחרר מהסבל הפנימי, לחיות חיים אותנטיים ולזרום עם המציאות בקלות ובטבעיות. איך להשתחרר מדמות מזויפת? למה חשוב להבין ולא רק להאמין? מה זה באמת להיות חופשי? איך להתמודד עם הרצון להרגיש שווה? האם באמת חייבים להרגיש טוב? איך לפרק
אמונות שגורמות סבל? מה הקשר בין ניתוח סיבתיות לאושר? מהי דמות פנימית ולמה אנו מזייפים את עצמנו? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה: מדוע האדם מרגיש ... מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? הסיבה המרכזית שבגללה האדם נאחז בדמות פנימית היא הפחד להיתפס כחלש או בלתי רצוי. האדם
מאמין שאם יראה את הצד האמיתי שלו, הוא לא יתקבל בחברה או לא יזכה להערכה ואהבה. לכן הוא מנסה כל הזמן להוכיח משהו כלפי חוץ. אליעד משתמש בדוגמה ... אותו אדם יוצר הזדהות עם דמות פנימית שמעניקה לו תחושת ערך מדומה. מדוע אנו רוצים להרגיש שווים? הרצון להרגיש שווה נובע מתוך
אמונה בסיסית שהאדם כפי שהוא לא מספיק טוב. זו הנחה סמויה, לא עובדה, שאומרת שאם תהיה עם בחורה יפה, אם תצליח בקריירה או אם תיראה טוב - אז תהיה שווה. אליעד ממליץ לפרק את
האמונה הזו דרך שלוש שאלות מרכזיות: למה אני רוצה להרגיש שווה? האם באמת אני לא שווה כפי שאני עכשיו? האם חייבים בכלל להרגיש שווה? השאלות הללו עוזרות לאדם להבין שהרצון להרגיש שווה הוא לא יותר
מאמונה, שאין בה באמת שום הכרח. מה ההבדל בין להאמין לבין להבין? אליעד מדגיש שיש הבדל גדול בין להאמין שאתה שווה או טוב לבין להבין באמת מה קורה. ... חוקר את המציאות - למה אתה מרגיש ככה, מה האמת מאחורי הרגש שלך, ומהי הסיבה האמיתית לפעולות שלך. האם באמת חייבים להרגיש טוב?
האמונה שחייבים להרגיש טוב, אליעד מסביר, היא
מהאמונות העמוקות ביותר שיש לאדם. זו
אמונה שנטמעת בילדות, דרך מערכת עצבית שמחפשת הנאה ונמנעת מכאב. אבל גם
אמונה זו אינה עובדה מוחלטת אלא מערכת ביולוגית מסוימת שאפשר להטיל בה ספק. הוא מציע שלא להילחם
באמונה אלא רק להתבונן בה ולחקור אותה: למה אני רוצה להרגיש טוב? מדוע אני חושב שאני חייב להרגיש טוב? כך, האדם מתחיל להשתחרר מהתלות ברגשות נעימים. ... פשוט כי בא לך, לא כי אתה חייב להרגיש משהו מיוחד. אתה יכול לקבל מצבים שבהם אתה מרגיש פחות טוב ולא להיבהל מזה, כי אתה כבר לא
מאמין שאתה חייב להרגיש תמיד טוב. למה לא לפחד להרגיש רע? אליעד מסביר שעצם הפחד מהתחושה הרעה יוצר סבל הרבה יותר גדול מהתחושה הרעה עצמה. ברגע שאתה ... של הפעלת השכל והניתוח הסיבתי כדי להשתחרר באמת, אליעד ממליץ להפעיל את המוח דרך שאלות סיבתיות: למה אני מרגיש את זה? מאיפה באה
האמונה הזו? כך האדם מפרק את שורשי הסבל ומגיע לאמת פנימית ויציבה יותר. איך להבין את האמת? האם יש אמת אחת מוחלטת? מהי דמות ומהו שקר? האם הסבל ... באמת אני לא שווה? האם זה מחויב להרגיש שווה? על ידי ניתוח כזה, האדם מגיע למסקנה שהתחושה שהוא חייב להרגיש שווה היא מבוססת על
אמונה - לא על עובדה. מה ההבדל בין להבין משהו לבין להאמין במשהו? כשאתה מנסה להאמין שאתה שווה, או שאתה טוב, אתה בעצם בונה על שקר. אתה לא מברר אם זה נכון - אתה מנסה לאחוז בזה
כאמונה מרגיעה. לעומת זאת, כשאתה מנסה להבין מה קורה - אתה לא מנסה להכתיב לעצמך מחשבות אלא בודק מה האמת. זה ההבדל בין אדם שמחפש לחשוב מחשבות שירגיעו אותו לבין אדם שחוקר את המציאות עצמה. האם באמת חייבים להרגיש טוב? זו שאלה מרכזית מאוד בשיחה. אליעד טוען
שהאמונה שחייבים להרגיש טוב היא אחת
האמונות העמוקות ביותר שמושרשות בילד מהיום שהוא נולד - לא בכך שמלמדים אותו, אלא בכך שמערכת העצבים שלו מבנה תגובות של חיפוש אחר נעימות והימנעות מכאב. אבל גם זו, בסופו של דבר,
אמונה. אתה לא נולד עם הידיעה שאתה חייב להרגיש טוב - אתה פשוט פועל על פי מערכת ביולוגית מסוימת. אליעד קורא לזה