... את הסיבות הפסיכולוגיות לכך ומציע גישה מפורטת ויסודית לשינוי התפיסה ולבניית מוטיבציה חזקה להשגת כסף. לדבריו, הסיבה העיקרית לכך שאנשים לא עושים כסף היא
האמונה הפנימית שהמאמץ הנדרש להשגת כסף עולה על התועלת ממנו. לכן, הפתרון הוא לשנות את התפיסה הזאת על ידי יצירת שטיפת מוח עצמית שמגדילה את היתרונות הסובייקטיביים של הכסף ... בכך גדול יותר מהתועלת שיתקבל מהכסף. במילים אחרות, המאמץ שמרגישים שנדרש להרוויח כסף נתפס ככבד מדי ביחס לתוצאה. על פי אליעד, התשובה לכך היא לשנות את
האמונה שלנו לגבי יתרונות הכסף. מה זה אומר? ככל שנחשוב על כסף כעל משהו שיש לו יתרונות גדולים ומוחשיים עבורנו, כך הרצון שלנו לרצות להשיג אותו יגדל. הכסף יתחיל להיראות לנו ... לא להטיל ספק מדי, כי ברגע שאנחנו מתחילים לשאול את עצמנו למה אני רוצה כסף?, אנחנו בעצם מערערים על הרצון שלנו לרווח אותו. כדי להימנע מזה, צריך ליצור
אמונה מוחלטת שהכסף חשוב, בלי לחשוב על האלטרנטיבות. כל פעם שתהיה לנו שאלה פנימית שמערערת אותנו, כמו מה יעזור לי אם יהיה לי כסף?, צריך להילחם בה ולהגיד לעצמנו אני רוצה ... מהחרדה. אבל בהנחה שאת רוצה להשיג את הכסף, אז שם אסור לך להטיל ספק ברצון שלך לעשות כסף, אוקיי? עכשיו, היתרונות בלהשיג כסף הם סובייקטיביים, הם בסך הכל
אמונות, הם אפשריים - שהופכים למחויבים. זא שאת צריכה לעשות לעצמך סוג של שטיפת מוח - לגרום לעצמך לרצות כסף ושאת אפילו לא תדעי שזה שטיפת מוח, כי אם את תדעי שזה שטיפת מוח - את לא תאמיני לזה. את צריכה כל כך להאמין לזה שאת רוצה לעשות כסף, עד כדי כך שאת אפילו לא תדעי שאת
מאמינה לזה, שזה פשוט יראה לך.. כמו שאת קמה לאכול - ברור לך שאת רוצה כסף, אותו מילה. עכשיו, איך עושים שטיפת מוח לעצמך? כמו כל דבר שעושה לך שטיפת מוח, כמו כל התהליכים ... שזה יהיה יציב ששם אני לא אוכל לזוז בקלות. אליעד: נכון. הבנת ב 100%. עכשיו, בואי נמשיך עם זה עוד קצת, עוד פעם: כל מה שאנחנו מסבירים לגבי להשתחרר
מאמונות - אותו הדבר הפוך: אם אומרים לך אתה רוצה את זה? או שאמרו לך שאתה רוצה את זה? רצית את זה עכשיו או שרצית את זה אתמול? כדי להטיל ספק - עושים בדיוק הפוך, מבחינתך, את ... זה אותו הדבר? לכאורה, זה שני הפכים. אבל למה זה אותו הדבר? כי זה לא שני הפכים - זאת אותה הפעולה. כי בכל פעם ש.. ש3: כי בכל פעם שאתה מטיל ספק פחות - אתה
מאמין יותר. אליעד: אה? אני ישאל שאלה: אם בן אדם מתרגל רק להטיל ספק, האם הוא גם רכש את המיומנות להאמין? ש2: לא. אליעד: אז אני אומר שכן. למה כן? ש4: כי כשאתה מטיל ספק במשהו - אוטומטית אתה
מאמין בצד השני אליעד: יפה! בדיוק. כי כל פעם שאתה מטיל ספק במשהו - זה בעצם להאמין בהפך. אני אומר לך תטיל ספק, זה בעצם תאמין בהפך. לכן, אם הוא היה מתרגל להטיל ספק, הוא אומר טוב, מעכשיו אני מתחיל להטיל ספק לצד אחד, אז ממילא אתה
מאמין בצד השני. ש2: יפה! אליעד: יפה. יש לך עוד איזה משהו עכשיו. רגע, אז אני מסביר עוד פעם: לכן, אפילו נגיד בן אדם שמתרגל רק להטיל ספק ומאז כל פעם שבאה לו מחשב נגד, נגד ... זה משנה? זה משנה אם אני עובדת קשה מדי או לא?. ואחר כך הוא יגיד לך אז בשביל מה את עובדת קשה מדי?, תגידי לו כי אני רוצה לנוח - לא לעבוד קשה מדי, זה נקרא
אמונה. באמונה זה אפשרי, בשכל זה לא אפשרי, בהיגיון זה לא הגיוני. ש: אז כאילו, אתה אומר שההתניה היא הכרחית? אליעד: כן. אבל את צריכה לעשות לעצמך אבל שני.. עוד פעם: כשהמוח אומר לך ... לי טוב, עכשיו, אני מסביר עוד פעם: אם חושבים בהיגיון - זה לא עובד. אם אומרים בא לי ככה להאמין. עכשיו אני יסביר משהו מעניין: מי קשה לו להאמין? ההוא
שמאמין להיגיון. מה זאת אומרת? אם אתה חושב שההיגיון צודק אז אתה אומר איך אני יכול להאמין? זה לא הגיוני: אבל אם היית מבין שגם ההיגיון זה
אמונה אז אין לך בעיה להאמין נגד ההיגיון. בואו נסביר עוד פעם: אם בן אדם חושב שהשכל שלו צודק אז קשה לו לשכנע את עצמו בשני דברים הפוכים, כי הוא אומר איזה היגיון יכול ... בן אדם כזה ישר הולך לשכל, השכל אומר לו תחליט, אתה רוצה לנוח או לא? אם אתה רוצה לנוח אז תנוח עכשיו. למה אתה עובד בשביל לנוח מחר?. אבל זה קורה רק למי
שמאמין בשכל שלו, שחושב שיש
אמונה ויש שכל, אבל אם אתה יודע שגם מה שנראה לך הכי הגיוני - זה גם כן
אמונה, אז מהפרספקטיבה הזאת אתה יכול להגיד אוקיי, אז כמו שיש
אמונה שאומרת שזה לא הגיוני - אני
מאמין שזה כן הגיוני, אבל זה אפשרי רק אם אתה מבין שהדבר והיפוכו, שנראה לך שזה דבר והיפוכו - זה רק
אמונה. אם אתה מבין שזה רק
אמונה - אתה יכול להאמין בדבר לא הגיוני, במשחק. כמו בקטע של היתרונות והחסרונות: הבן אומר איך אני יכול לא להאמין לרע ולהאמין לטוב? הרי זה לא הגיוני אבל את זה הוא אומר רק בגלל שהוא
מאמין להיגיון שלו שאומר לו שזה לא אפשרי. אבל אם אתה לא
מאמין להיגיון שלך.. אם אין הבדל בין אין הבדל ליש הבדל אז עכשיו - מה הבעיה? ברע אני רוצה להטיל ספק ובטוב אני לא רוצה להטיל ספק. המוח אומר זה לא הגיוני, תגידו לו מה, ... לא יודע, אז אני רוצה להאמין למרות שזה לא הגיוני, ככה אני רוצה. אז עוד פעם: יש את הסיפור של היתרונות, אוקיי? להרוויח כסף, יתרונות, לשטוף את המוח,
אמונה, לא להטיל ספק יותר מידי, אוקיי? ויש את הקטע של החסרונות, בחסרונות להטיל ספק. זה פחות או יותר הסיפור. עכשיו מה שצריך לעשות, צריך לראות, את צריכה לגרום לעצמך לראות ... הוא נלחץ ולא עושה כלום, או שהוא הולך להיות רוחני ואז הוא לא רוצה כלום ואז הוא גם לא עושה כלום, נגיד. בגדול, אם אתה מבין איך זה עובד ומבין שזה רק רק
אמונות וזה רק סובייקטיבי וזה רק פה וזה רק שם ויש לכל דבר מחיר והחרדה היא לא מחויבת בכלל וזה לא באמת משנה ואם זה לא באמת משנה אז אתה יכול להגיד שזה כן משנה, כשאתה מבין ... זה המשחק. לך תשחק וכל פעם שהמוח שלך יגיד לך רגע, ומה יקרה אם תיפול?, תגיד לו אז מה? אז אני ייפול, לא יקרה כלום. עכשיו, עוד פעם, מי שפועל עם השכל שלו
ומאמין להיגיון של השכל שלו - קשה לו לעשות את זה אבל זה לא הגיוני כי אם לא אכפת לי אם יהיה לי את הכסף או לא אז למה אני צריך את הכסף? ואם אכפת לי אז אני סובל מזה שאני רוצה ...