ניהול משא ומתן, הסכם פשרה, מה הקו האדום שלך? על מה אתה לא מוכן להתפשר? האם יש לך קו אדום? לתת הנחה מראש, להציע פשרה מראש, לחשוף את הקלפים במשא ומתן, ניהול משא ומתן בצורה יעילה, אסטרטגיות בניהול משא ומתן, יעוץ למנהלים... מאיתנו הנחה. לאחר מכן אנחנו נותנים לו הנחה מסוימת, אך הוא עדיין לא מרוצה ומבקש הנחה נוספת. כך מתפתח תהליך ארוך של התמקחות, עד שבסופו של דבר מגיעים לפשרה איפשהו באמצע. במקרה כזה, נשאלת השאלה: למה בכלל לבצע את כל התהליך הארוך הזה? הרי אם אנחנו יודעים מראש שבסוף נעניק את אותה ההנחה, למה שלא נקצר תהליכים ונציע מראש את המחיר הסופי אחרי ההנחה המקסימלית שאנחנו מוכנים לתת? הרי ברור שבסוף המשא ומתן נגיע בדיוק לאותו ... שאנחנו יכולים לתת לך. קבל או דחה. באופן הזה אפשר לחסוך זמן, טרחה, אנרגיה ועצבים, ולקדם במהירות את סיום התהליך. אך יש כאן שיקולים נוספים שצריך לקחת בחשבון. למה אנשים חוששים להציע מראש את ההנחה? למרות ההיגיון בהצעת המחיר ... מראש את ההצעה הסופית? כאשר מנהלים משא ומתן, עולה השאלה: האם יש היגיון בכך שאם אנחנו רוצים לקצר את התהליך ולהגיע מהר יותר לסופו, נציע מראש את ההצעה הסופית? היגיון בהצעה סופית מההתחלה לדוגמה, נניח שאנחנו מציעים מחיר ללקוח, והוא מבקש הנחה. לאחר מכן, אנחנו מעניקים לו הנחה, אך הוא מבקש הנחה נוספת, וכך מתנהל תהליך של משא ומתן עד שמגיעים לסגירת העסקה עם פשרה מסוימת. אם כך, האם יש היגיון בכך שנחסוך את כל ... אם אנחנו יודעים מראש שבכל מקרה נעניק לו את אותה ההנחה בסוף המשא ומתן, אז מדוע לא לחסוך את התהליך? מדוע לא לומר לו מההתחלה: זה המחיר הסופי, וזאת ההנחה שאני מוכן לתת לך - קבל או דחה? השאלה ... שאינכם מוכנים לרדת ממנו, אז יש היגיון להציג אותו כבר בתחילת המשא ומתן. כך, תוכלו לחסוך זמן ולמנוע את תהליך ההתמקחות. אבל אם אין לכם קו אדום ברור, אתם עלולים למצוא את עצמכם נשאבים לתהליך שבו הלקוח ימשיך לבקש עוד ועוד הנחות, ולבסוף תעברו את הגבול שהצבתם לעצמכם. לכן, במקרים כאלה, כדאי להימנע מהצגת ...