... להתרכז בדבר אחר. זא, האדם לא חייב למצוא באופן מיידי פתרון למחשבה האחרת שמטרידה אותו. אבל הוא כן צריך להתייחס אליה בצורה כלשהי. ויותר טוב שהאדם יבין מה מסיח את דעתו,
ושיחליט שבכל זאת הוא רוצה לחשוב על דבר אחר, מאשר שיתעלם לגמרי ממה שמסיח את דעתו. כי כאשר האדם מתעלם ממה שמסיח את דעתו, הדבר הזה כל הזמן חוזר ומסיח את דעתו. ... ושזמן ההפסקה לא ישתנה, גם אם הוא יחשוב עליה. ובקיצור, לנסות לגרום לתלמיד עצמו להבין את עצמו טוב יותר, ושיבין על מה הוא כן חושב בזמן השיעור, כדי שהוא עצמו יוכל לקחת אחריות,
ולהחליט שהוא כן רוצה להקשיב בשיעור. כי כאשר התלמיד לא מבין על מה בדיוק הוא חושב, על ידי זה הוא לא ממש מסוגל
להחליט להקשיב בשיעור. אבל כאשר הדברים יותר ברורים, וברור לתלמיד מה מפריע לו להתרכז, על ידי זה הוא מסוגל לקחת אחריות ולהתרכז. לסיכום: קושי להתרכז, נובע ...