... ההנחה. כי אם אתה נותן ללקוח הנחה סתם כך והלקוח לא מבין ולא חושב שיש סיבה מאחורי ההנחה, אז זה גורם ללקוח לחשוב שהמחיר שביקשת ממנו, הוא אקראי ולא מדויק. ואני אסביר, ברמת העיקרון בן אדם רוצה לעשות
עסקה טובה. ולפעמים מישהו מבקש הנחה כי אין לו כסף ולפעמים הלקוח מבקש הנחה, לא כי אין לו כסף, אלא כי הוא חושב שהוא יכול לעשות
עסקה יותר טובה ולסגור על מחיר יותר זול. וכאשר לקוח מבקש ממך הנחה, לפעמים הוא מבקש את ההנחה, לא בגלל שהוא באמת רוצה לקבל הנחה, אלא בגלל שהוא רוצה להיות בטוח שהוא עושה
עסקה טובה, דהיינו, להיות בטוח שאי אפשר לרכוש את המוצר הזה ביותר זול. דהיינו, שלפעמים הלקוח רוצה לדעת שאין אפשרות לקבל הנחה, כדי לדעת שהוא באמת רוכש את המוצר, במחיר הכי ... לו לחשוב, שאולי גם עכשיו אתה יכול לתת לו עוד הנחה נוספת. ודווקא בגלל זה הוא עשוי שלא לרכוש ממך. לעומת אם לא תיתן לו שום הנחה, שזה יכול לגרום לו להבין שזה המחיר האמיתי של המוצר. כי הלקוח רוצה גם
שהעסקה תהיה הוגנת. דהיינו, ללקוח אין בעיה שתרוויח כסף, על עלות הייצור שלך, אבל הלקוח לפעמים רוצה לדעת שאתה לא מרוויח עליו יותר מידי כסף. דהיינו, הלקוח רוצה להרגיש שהמחיר ... לו הנחה, שהיא תכניס אותך להפסד. ולכן הלקוח מניח שההנחה שאתה תיתן לו, היא תיעצר בעלות הייצור שלך + רווח בסיסי כלשהו. וכאשר אתה עוצר במחיר הכי זול, שם הלקוח משוכנע שהוא הגיע למחיר ההוגן בעיניו של
העסקה, שבה הוא מוסיף כמה אחוזי רווח על עלות הייצור. אבל הוא לא ירצה שתרוויח הרבה כסף על חשבונו. שזה בעצם אומר, שהרבה פעמים לקוח מבקש הנחה, כדי להיות בטוח
שהעסקה הוגנת מבחינתו, כדי לרדת למחיר הנמוך ביותר שהוא יכול להשיג, גם כדי לעשות את
העסקה הכי טובה מבחינתו וגם כי הוא רוצה להרגיש שאתה לא עושה עליו יותר מידי אחוזי רווח מבחינתו. והכל כמובן זה בסיפורים שהלקוח מספר לעצמו בראש של עצמו. וכל זה אומר במילים ... שבאמת אין לו כסף לשלם וכולי. וגם אם אתה כבר נותן ללקוח הנחה, ללקוח יש בראש שלו סיפור על כמה הנחה נראה לו הגיוני שאתה תיתן לו. ואם ההנחה תהיה גדולה מידי, זה עלול לגרום ללקוח לא לרצות לבצע את
העסקה בכלל. כי זה יגרום לו לחשוב שאתה מרוויח עליו הרבה מאוד כסף, כי אחרת איך זה שאתה מוכן לתת הנחה ככ גדולה מבחינתו. ואולי גם עכשיו אחרי ההנחה, אולי אפשרי לקבל עוד הנחה מאוד גדולה. ובשורה התחתונה, כאשר לקוח מבקש ממך הנחה, אז במידה והחלטת לתת לו הנחה, אתה צריך לדעת איך לתת לו את ההנחה ואיך להציג את ההנחה ללקוח, כי חלק
מהעסקה, זה הסיפור שיש ללקוח בראש שלו, לגבי ההנחה שאתה נותן לו. והצורה שאתה נותן הנחה ללקוח, יכולה להשפיע על הסיפור שאתה נותן ללקוח את ההנחה. ויכולה להשפיע על קיום
העסקה. וגם אם תיתן ללקוח את ההנחה שהוא ביקש, הוא יכול להרגיש רע מהצורה שנתת לו את ההנחה ואז להגיד לך שיש לו עוד ספקות ולא לבצע את
העסקה. ולכן צריכים לדעת, איך לתת את ההנחה ללקוח. אז כאן נסביר, שכאשר רוצים לתת ללקוח הנחה, אז במידה והחלטנו כמה הנחה לתת ללקוח, אז לגבי השאלה של איך לתת הנחה ללקוח, ... הלקוח רוצה הנחה, ואז תשאל אותו, האם הוא מתכנן להיות לקוח חוזר, כמה פעמים הוא מתכנן לרכוש החודש, האם יש לו עוד חברים שהוא יכול להמליץ עליהם וכיוב. דהיינו, תגרום ללקוח לומר לך שהוא יביא לך עוד
עסקאות ושהוא או מישהו אחר מטעמו, ירכוש ממך עוד מוצרים. שמצד האמת זה לא בהכרח נותן לך משהו אמיתי, כי אלו רק הבטחות. ובתמורה לכך תיתן ללקוח הנחה. דהיינו,, תקבל מהלקוח תמורה דמיונית, תמורה וירטואלית, תמורה שהוא לא באמת מחויב לה ושהוא יכול לתת לך אותה בקלות, ובתמורה אליה תיתן לו הנחה. דהיינו, תבצע עם הלקוח שלך עוד
עסקה באופן וירטואלי ובתמורה
לעסקה הזאת, תיתן לו הנחה. וכמובן שיש גם את הסיבה שאתה נותן לו הנחה, כי אתה רוצה לעשות לו טוב, כי המצב שלו מאוד קשה כלכלית וכיוב ואתה רוצה לבוא לקראתו, לא מתוך שיקול
עסקי אלא מתוך שיקול אנושי מוסרי וכיוב. לדוגמה: אני מבין שהמצב הכלכלי שלך קשה ולכן בשמחה אתן לך הנחה וכיוב. ויש בזה כל מיני שיקולים והיבטים. אבל כן חשוב להבין, שכאשר נותנים ללקוח הנחה, צריכים לדעת גם האם לתת לו הנחה ושעדיין
העסק יישאר רווחי. גם צריכים לדעת כמה הנחה לתת, כדי
שהעסק יישאר רווחי וכדי שההנחה תיראה ללקוח הגיונית ולא תגרום נזק
לעסקה עצמה. וגם צריכים לדעת איך להציג את ההנחה, כדי שהיא תיראה הגיונית ללקוח. כי צריך גם למכור ללקוח, את ההנחה שנותנים לו. לסיכום: יש המון דרכים ולוגיקות איך לתת ללקוח ...