... אמיתי שהמוכר אינו מתכוון להטעות לגבי פרטיו הבסיסיים, עדיין ישנו אלמנט מסוים של שקר בתהליך המכירה. הוא מדגיש שכל
עסקה בעולם מתבצעת על בסיס ההנחה שללקוח תהיה יותר תועלת מנזק, אבל האמת העמוקה היא שבכל מוצר או
עסקה קיימים יתרונות וחסרונות באופן שווה לחלוטין. למרות שלעיתים נראה שיש מוצרים שבהם היתרונות מובהקים יותר, בפועל, אם בוחנים לעומק ובאופן ... ולהציגו כשחור בלבד. כך הוא יכול לשכנע את הלקוח שלמוצר יתרון משמעותי. זהו סוג של שקר יחסי, אך הוא הכרחי לסגירת
העסקה. אם איש המכירות היה תמיד רואה את היתרונות והחסרונות במידה שווה, הוא לא היה מצליח לסגור
עסקאות, משום שכל החלטה היא למעשה איזון מושלם בין טוב לרע. לכן, במובן מסוים, גם איש מכירות ישר לחלוטין יימצא במצב שבו הוא חייב להדגיש יתרונות ... עצם ההיצמדות לאמת במובן המוכר לנו, גם היא סוג של שקר, משום שהיא לא רואה את התמונה השלמה של המציאות. למה כל
עסקה מכילה שקר באופן בלתי נמנע? כדי למכור, איש המכירות חייב להסתיר חלק מהחסרונות של המוצר או לפחות לא להדגיש אותם בצורה שווה ליתרונות. אליעד כהן ... אנשים בצורה יעילה? האם כדאי להיות ישר לחלוטין בכל תחום בחיים? איך להתמודד עם דילמות מוסריות במכירות? האם כל
עסקה היא הוגנת באמת? איך למכור בצורה משכנעת מבלי להרגיש אשם? האם איש מכירות חייב לשקר כדי למכור? השאלה המרכזית היא האם איש מכירות צריך לדעת לשקר ... לשקר? אם איש המכירות מוכר מוצר אמיתי ואינו רוצה להטעות את הלקוח, האם בכל זאת עליו לדעת לשקר? התשובה לכך מורכבת.
עסקה נסגרת כאשר הלקוח מאמין שהמוצר יביא לו יותר תועלת מנזק. אולם, ניתוח אובייקטיבי לחלוטין של כל
עסקה יגלה שבכל מוצר יש גם יתרונות וגם חסרונות באופן שווה. אם נצמדים לאמת המוחלטת ומציגים ללקוח את כל היתרונות והחסרונות באופן שווה, למעשה אין סיבה לרכוש את המוצר. לכן, כדי שתתבצע
עסקה, איש המכירות נדרש להציג את היתרונות כחשובים יותר מהחסרונות, גם אם בפועל הם שווי ערך. מדוע מכירה מחייבת שקר יחסי? איש מכירות צריך לדעת לשקר לא ... כאילו הם מוחלטים. אם המוצר מכיל גם יתרונות וגם חסרונות, והמוכר יהיה מודע מדי לחסרונות, הוא עלול להימנע מסגירת
העסקה. עסקה מתבצעת כאשר לקוח משתכנע שיש יותר יתרונות מחסרונות, אך האמת האבסולוטית היא שכל דבר מכיל את שניהם באופן שווה. לכן, כדי שתהליך ... אם למשל מוצר הוא גם טוב וגם לא טוב ללקוח, והמוכר יציין את שני הצדדים במידה שווה, הוא עלול לא להצליח לסגור את
העסקה. היכולת לשקר כאן משמעותה להתמקד בצד החיובי ולהציגו כמוחלט. כך למעשה איש מכירות מוכרח להסתכל על צד אחד של המטבע ולהציגו ככולו שחור או לבן, ... למעשה עוזר ללקוח לקבל החלטה. אם היה מציג את כל המידע באובייקטיביות מוחלטת, הלקוח היה מתקשה לקבל החלטה, שכן כל
עסקה היא שוות ערך בין חיובי לשלילי. לסיכום, האם כדי להצליח למכור צריך לשקר? בהיבט מסוים, כן. לא במובן של שקר מזיק או הונאה, אלא בכך שאיש המכירות ... אנשים בצורה יעילה? האם כדאי להיות ישר לחלוטין בכל תחום בחיים? איך להתמודד עם דילמות מוסריות במכירות? האם כל
עסקה היא הוגנת באמת? איך למכור בצורה משכנעת מבלי להרגיש אשם? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר, לענות לשאלה הבאה האם איש מכירות צריך לדעת לשקר, האם ... איש מכירות צריך שתהיה לו את היכולת לשקר לדעת לשקר כן או לא? והתשובה היא די פשוטה, התשובה היא כזאת בשביל לסגור
עסקה העסקה נסגרת,
העסקה מתבצעת הלקוח רוכש את המוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יביא לו יותר תועלת מנזק. עכשיו מי שנצמד לאמת, מי שהולך אך ורק לפי האמת הוא בעצם יראה שבסופו של דבר בכל מוצר בכל
עסקה יש תמיד יתרונות וחסרונות באופן שווה, למרות שכרגע אולי יש אנשים שיגידו מה פתאום יש
עסקאות שזה ברור שיש יותר יתרונות או ברור שיש יותר חסרונות אף על פי כן אני אומר שמי שיבדוק את זה לעומק יראה שבסופו של דבר יש יתרונות וחסרונות באופן שווה. עכשיו מה זה בעצם אומר זה בעצם אומר שמי שנצמד לאמת, מי שנצמד לאמת יגיע למסקנה ששום
עסקה לא צריכה להתבצע, למה שום
עסקה לא צריכה להתבצע? כי הרעיון של
עסקה שמתבצעת היא כאשר חושבים שיש יותר יתרונות מאשר חסרונות כאשר תתבצע
העסקה אבל אם בן אדם נצמד לאמת ואך ורק לאמת ואת כל האמת אז מההיבט הזה אין שום טעם
לעסקה כי
בעסקה יש יתרונות וחסרונות באופן שווה ואז שום
עסקה לא יכולה לצאת לפועל. ולכן איש מכירות צריך להיות שקרן, צריך לדעת לשקר לא במובן שהוא צריך לתת ללקוח מידע לא נכון לגבי המוצר זאת אומרת אם המוצר ... וחסרונות והאיש מכירות ייצמד לאמת יותר מדי והוא יראה גם את היתרונות וגם את החסרונות יכול להיות שהוא לא יסגור את
העסקה, אם המוצר נגיד גם מתאים ללקוח וגם לא מתאים ללקוח והמוכר יחשוב לעצמו בראש כן אבל זה גם לא מתאים ללקוח גם לא תתרחש
העסקה. כל
עסקה יש לה גם עלות וגם תועלת ללקוח וכפי שאמרתי בסופו של דבר מי שיאמין בזה עד הסוף יראה שבכל דבר יש גם חסרונות ויתרונות באופן שווה ולכן כדי
שעסקה תתבצע מחויב במציאות באופן יחסי שצריך לשקר. למה מחויב במציאות באופן יחסי שצריך לשקר? כי בעצם צריך לומר שיש במוצר הזה יותר דברים טובים מאשר ... תמיד יראה את שני הצדדים בכל דבר הוא לא יכול למכור כי בכל דבר יש יתרונות וחסרונות באופן שווה, אין שום משמעות
לעסקה. העסקה כל