... כהן מתאר גם את הדרך שבה המוח עובר דרך שלב ההתנסות
והלמידה . אם אדם לא חווה טעם או מצב מסוים בחיים, במוחו עדיין קיימת היכולת להכיר את המצב הזה אם הוא היה נחשף אליו. הוא מביא את הדוגמה של השפה: כשאדם נולד, הוא נולד עם יכולת
ללמוד כל שפה, וההחלטה באיזו שפה להשתמש תלויה בסביבה בה גדל. בהמשך, אליעד מסביר כי אם אדם רוצה לשכוח משהו, הוא לא יכול לעשות זאת לחלוטין, אך אם יכניס למוחו מחשבות או ... הוא מביא דוגמה של אדם שחווה טראומה ומאוחר יותר
למד שמה שקרה לו היה לטובתו, כמו במקרה של אדם שהרביצו לו, ובסופו של דבר גילה כי זה הציל אותו ממצב גרוע יותר. ההבנה המתקבלת מתוך ההסבר של אליעד היא שהכוח לשכוח או להתפשט ... עברית מסינית. ש: אבל אני רוצה את המהלך ההפוך נגיד אתה
למדת כבר סינית אתה רוצה לשכוח את הסינית, אתה מבין זה מפריע לך כמו שהוא אמר זה מפריע לך אתה רוצה לשכוח את זה. אליעד: אני מסביר לך אבל פה אני מחדד לך את הדבר לשכוח באופן ... במכה גם אתה אוהב את החדש וגם זה טיפל לך בקודם כי בעצם
למדת לאהוב גם את הקודם זהו. הבנו עכשיו הוא יכול לשאול שאלה ואיך אני אדע אם אני רוצה, שאלה כללית יותר ואיך אני אדע האם לאהוב את החדש ודרך זה לטפל בטראומה של העבר או לא ... אותה כי אתה לא רוצה לסבול בלעדיה ואז אתה אומר אני
אלמד לאהוב אותה ובמכה אחת נטפל בעבר. אתה הבנת אתה מה אתה הבנת? ש: אל תשאל אותי. אליעד: בא נשאל אותך בכל זאת. ש: לא אל תשאל. אליעד: אוקי מה אתה חושב בא נשאל ננסה לפי ...