אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תהליך למידהלמידה עצמיתשיטות למידהמיומנויות למידהתהליכי למידהיכולות למידהלקויות למידההפרעות למידהטיפול בלקויות למידהלמידה מניסיוןשיפור מיומנויות למידהבעיות למידההפרעות למידה של ילדיםהרגלי למידהטיפול בהפרעות למידהלמידה מניסיון אישילקות למידהפיתוח יכולות למידהפיתוח מיומנויות למידהקשיי למידהאיזה תחום למידה מפתח את השכלאיך להעלות מוטיבציה ללמידהאיך מתבצעת למידהאסטרטגיות למידהבעיתיות בלמידה מניסיוןהדרכת הורים לילדים עם בעיות למידההתקדמות בלמידהחזרתיות כדרך למידהחיקוי כדרך למידהטיפוח מוטיבציה ללמידהטיפוח מוטיבציה פנימית ללמידהטיפים ללמידהילד עם קשיי למידהילדים עם בעיות למידהליקויי למידהלמידה באמצעות החושיםלמידה דרך ניסוי וטעייהלמידה של תחומים חדשיםלקויות למידה של ילדיםמוטיבציה ללמידהניתוח תהליך למידהעקומת למידהפיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשיםפער בין למידה לבין הבנהריכוז בזמן למידהרכישת מיומנויות למידהשיטות למידה מתקדמות🔍הצג עוד...
חידת LeetCode Solution - Block Placement Queries, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים
... Solution - Block Placement Queries, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים והפעם נדבר על שאלת 3161. LeetCode - Block Placement ... איך לעדכן בצורה הכי יעילה את המידע הזה, של מהו ה MAX RANGE עד למכשול כלשהו. ומהמידע הזה, נוכל ללמוד על כל נקודה אחרת בציר, שאין בה מכשול. כמו כן, אני עושה הפרדה בין השאלה של איך לנהל בפועל ...
פתרון להתבונן מה אני לא רוצה רוצה להיכנס זווית למצוא את התשובה להציב למה אני לא רוצה
חידת LeetCode Solution - Minimum Cost to Equalize Array, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים
... Minimum Cost to Equalize Array, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, לפתור שאלות ב LeetCode, מדעי המחשב, תכנות מחשבים, לעבוד בהייטק, ללמוד תכנות מחשבים, להיות מתכנת, ללמוד לתכנת, הכנה לראיון טכני, ראיון עבודה בהייטק, שאלות ליטקוד, פיתוח תוכנה, איך לכתוב קוד? ללמוד לכתוב קוד, חידות היגיון, ללמוד לחשוב, ללמוד לנתח דברים, ללמוד לפרק לגורמים, ללמוד לחלק לחלקים, ללמוד למצוא חוקיות, איך לחלק לחלקים? איך למצוא חוקיות? לנתח תהליכים והפעם נדבר על שאלת 3139. LeetCode - Minimum Cost ...
שאלה כללית ללמוד לנתח ערכים איך ללמוד לתכנת leetcode הכנה לראיון טכני מספרים לראיין
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
20:18הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין?
הכל הקדמות אל המכוון, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? איך ללמוד בצורה מסודרת? מהי נקודת ההתחלה של הלימוד? מהו סדר הלימוד הנכון? מהו הבסיס של הלימוד? איך להתחיל להבין את עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין? מהו סדר הלימוד הנכון ואיך להתחיל ללמוד בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המרכזי של סדר הלימוד הנכון וכיצד להתחיל ללמוד דברים בצורה מסודרת, ברורה ומובנת. תחילת ההסבר מתייחסת לשאלה המרכזית, האם באמת יש סדר מסוים ומדויק שבו נכון ללמוד, או האם כל דבר יכול להילמד ללא תלות בסדר ספציפי? תחילה אליעד מסביר את הגישה הכללית, לפיה אין באמת חשיבות רבה לסדר הלימוד מכיוון שכל נושא הוא למעשה הקדמה לכל נושא אחר. הוא מדגים זאת באמצעות הספר להיות אלוהים, שבו לטענתו, כל פרק בפני עצמו יכול להסביר את כל שאר הפרקים. עם זאת, אליעד מסייג ומסביר שיש היגיון טבעי מסוים המחייב ללמוד מושגים פשוטים לפני שניגשים למורכבים יותר, וזאת מפני שכל מושג מורכב מרעיונות או מושגים אחרים. כדוגמה לכך הוא מסביר, ... זה מוחלט. אי אפשר להבין מושג מסוים בלי להבין תחילה את המושגים שמהם הוא מורכב. האם יש בכלל סדר לימוד מוחלט בדברים? כדי להבהיר זאת עוד יותר, אליעד נותן דוגמה נוספת מתחום הזמן והמקום: אם מישהו מנסה להבין מה ... אי אפשר להבין טיפול בחרדה בלי להבין תחילה מה משמעות המושגים הבסיסיים שמרכיבים אותה. מהו הדבר הבסיסי והראשון שחייבים ללמוד? אליעד כהן מסביר, שאמנם אפשר ללמוד כל מושג בנפרד, אבל האמת המוחלטת היא שיש סדר לימוד מדויק ואמיתי, כפי שיש במתמטיקה. כדוגמה, הוא מסביר שאי אפשר ללמוד את פעולת הכפל בלי להבין תחילה חיבור, ואי אפשר ללמוד חיבור בלי להבין מספרים, ואי אפשר להבין מספרים בלי להבין מה זה אחד ומה זה אפס, ומה ההבדל ביניהם. באופן דומה, הוא אומר שהבסיס ללימוד רוחני או פילוסופי הוא להבין קודם כל את ההבדל בין יש לאין. ההבנה הבסיסית של ההבדל בין יש לבין אין היא הדבר הכי יסודי והראשוני, והיא זו שמהווה את התשתית לכל לימוד נוסף. הוא מדגיש שאם אדם מבין את הפרק הראשון, את ההבדל בין יש לאין, הוא יבין גם את כל ... אפשר להתחיל מכל מקום שרוצים או חייבים להתחיל בהתחלה? אליעד מתייחס לכך שיש אנשים שאינם מתחילים בהכרח מהבסיס, אלא לומדים בצורה מפוזרת או אקראית. הוא אומר שבסופו של דבר, אם האדם באמת ירצה להבין את הדברים לעומק, הוא ייאלץ לחזור לפרק הראשון, כלומר, להבנה הבסיסית של מה ההבדל בין יש לאין. מי שלא יתחיל מהבסיס, אמנם יכול ללמוד הרבה דברים באופן חלקי, אבל לא יגיע להבנה מלאה ומוחלטת. האם אפשר ללמוד נושא באופן מלא בלי ללמוד את הבסיס? בהמשך, אליעד מסביר שלכאורה, אדם יכול ללמוד נושאים שונים כמו בחירה חופשית, בלי להבין עד הסוף את ההבדל בין יש לאין. אך הוא מסביר שזאת אשליה, ... כל אחד יכול להבין מהם משהו בהתאם לרמתו, וזה לא נכון להגיד שהספר גבוה או נמוך מדי. האם אפשר ללמוד בצורה פרקטית בלי סדר? אליעד מתייחס לבקשה ללמוד בצורה פרקטית. הוא אומר שנכון, אפשר לקחת מושג מסוים, כמו איך לטפל בחרדות, וללמוד רק את המושגים הבסיסיים הנחוצים לשם כך באופן חלקי. עם זאת, האדם לא יגיע להבנה מלאה, אלא יסתמך על אמונות או על הבנה חלקית בלבד. הוא מסכם שבאופן אידיאלי ונכון, הלימוד צריך להיות מסודר ולהתחיל תמיד מהבסיס הכי עמוק ויסודי - מההבדל בין יש לאין. אבל כל עוד האדם לא בוחר בכך, הוא יכול ללמוד מכל נקודה שהיא, אך עליו לזכור שעד שלא יחזור לבסיס ויבין אותו, הוא לא יבין אף נושא עד הסוף. איך להתחיל ללמוד רוחניות? מה ההבדל בין יש לאין? סדר הלימוד של אליעד כהן מהו הבסיס ללימוד עצמי? איך להבין את עצמי? האם אפשר ללמוד בלי סדר?
במה להטיל ספק למה להיות מסודר איך להסביר איך ללמוד הזמן והמקום האם לטפל בפחד פחד מוגדר אמת אובייקטיבית
שפה חדשה, איך ללמוד שפה חדשה? איך לומדים שפה חדשה? למידת שפה חדשה, לימוד שפה חדשה, רכישת שפה חדשה, ללמוד שפה חדשה בקלות, טיפים ללימוד שפה חדשה, רכישת שפות, איך לרכוש שפה? רכישת שפה, שפת אם, שפה מדוברת, אנגלית
שפה חדשה, איך ללמוד שפה חדשה? איך לומדים שפה חדשה? למידת שפה חדשה, לימוד שפה חדשה, רכישת שפה חדשה, ללמוד שפה חדשה בקלות, טיפים ללימוד שפה חדשה, רכישת שפות, איך לרכוש שפה? רכישת שפה, שפת אם, שפה מדוברת, אנגלית
שפה חדשה, איך ללמוד שפה חדשה? איך לומדים שפה חדשה? למידת שפה חדשה, לימוד שפה חדשה, רכישת שפה חדשה, ללמוד שפה חדשה בקלות, טיפים ללימוד שפה חדשה, רכישת שפות, איך לרכוש שפה? רכישת שפה, שפת אם, שפה מדוברת, אנגלית איך ללמוד שפה חדשה בדיוק כמו שפת אם? אליעד כהן מסביר כי הדרך האידיאלית והיעילה ביותר ללמוד שפה חדשה, היא בדיוק באותו אופן שבו למדת את שפת האם שלך. כאשר אדם רוצה ללמוד שפה זרה, כמו אנגלית, סינית, טורקית או כל שפה אחרת, עליו להתמקד בשימוש בשפה כמה שיותר. הכוונה בשימוש היא ... בדיוק כפי שאנחנו שולטים בעברית, משום שאנו משתמשים בה כל הזמן, כך עלינו לפעול עם השפה החדשה שאנחנו רוצים ללמוד. מה המשמעות של להשתמש בשפה כמה שיותר? אליעד מפרט כי להשתמש בשפה כמה שיותר, משמעותו לשלב אותה בפעולות יומיומיות, ... באנגלית, גם אם בהתחלה קשה להבין, זה יחזק את יכולות השמיעה וההבנה. להאזין לשירים באנגלית ולהתמקד במילים, מה שיסייע בלימוד מילים חדשות ובשיפור המבטא. להפוך את הטלפון והמחשב לשפה האנגלית, כך שהאינטראקציה היומיומית עם המכשירים תהיה בשפה הנלמדת. לכתוב באנגלית כמה שיותר, גם אם בהתחלה יש טעויות רבות, כי ככה מתרגלים לשימוש בשפה. לדבר באנגלית בכל הזדמנות, ... או מביך. איך מתמודדים עם הקושי שבלמידת שפה חדשה? אליעד מדגיש שהקושי הוא טבעי ושזה חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה. יש שתי דרכים עיקריות להתמודד עם קושי זה: הגישה הראשונה: להבין שקושי הוא חלק מהחיים. אם יש לך מטרה ברורה, במקרה הזה ללמוד את השפה, עליך להכריח את עצמך להשתמש בשפה, גם אם בהתחלה זה קשה. עם הזמן זה נהיה קל יותר, ... אתה אוהב לצפות במשחקי כדורגל, תראה את המשחקים בשפה החדשה, וכך ההנאה מהפעילות עצמה תאזן את הקושי והסבל של לימוד השפה. אליעד נותן דוגמה נוספת, אם מישהו אוהב לבשל, מומלץ לו לצפות בסרטוני בישול באנגלית, כך שהוא יפיק הנאה מהבישול לצד למידת השפה. איך להפוך את לימוד השפה ליעיל וממוקד יותר? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים הכי טובות ללימוד שפה, היא להתמקד בתוכן שאתה אוהב. הוא מסביר כי עליך לבחור תחום שמעניין אותך, לחפש תכנים הקשורים לתחום זה ... סרטים רומנטיים, צפה בסרטים מסוג זה באנגלית. אם אתה מתעניין בשיפוץ הבית, צפה בתוכניות וסרטונים בנושא זה בשפה שאתה לומד. כך, ההנאה מהתחום שמעניין אותך תסייע לך להמשיך וללמוד את השפה בצורה טבעית וללא התנגדות גדולה מדי. איך ללמוד שפה לפי תחומי ידע שונים? אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת: בשפה יש תחומי ידע שונים, ולפעמים אדם יכול להיות ... כדאי לעבור בין תחומים שונים ולהכיר כל פעם עוד מילים וביטויים חדשים, בהתאם לתחום הידע שבו עוסקים. בצורה זו, הלמידה נעשית יותר רחבה ויותר אפקטיבית. לסיכום, הדרך האידיאלית ביותר ללמוד שפה חדשה היא פשוט לחיות אותה. לשלב אותה בחיים האישיים, בפעילויות היומיום ובתחביבים האישיים. ככל שתשלב את השפה החדשה יותר בשגרת החיים, כך הלמידה תהיה קלה, טבעית ומהנה יותר, בדומה לאופן שבו למדת את שפת האם שלך. איך ללמוד שפה חדשה? טיפים ללימוד אנגלית איך לשפר את הזיכרון? איך המוח לומד שפה חדשה? איך לשפר מיומנויות תקשורת? איך להפוך לימוד שפה למהנה? כישורי שפה, מיומנויות שפה, לדעת לדבר בשפה חדשה, ללמוד לקרוא שפה חדשה, ללמוד לכתוב בשפה חדשה, הבנת שפה חדשה, להבין שפה חדשה, להשתפר בשפה חדשה, מיומנויות תקשורת, ללמוד אנגלית, להשתפר בשפה, לשפר את השפה, איך המוח לומד שפה חדשה?
לפעול איך להתמודד חדשות לבחור משחק להשתפר בשפה אנגלית מטרה ברורה
ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או ללכת לעבוד, לימודים כפיתוח עסקי, לימודים כהשקעה עסקית, האם לשפץ את הדירה? האם להשקיע כסף בעסק? החזר השקעה, פיתוח קריירה, איך לשדרג את הקריירה? איך לנהל את הקריירה? לימודים אקדמיים
ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או ללכת לעבוד, לימודים כפיתוח עסקי, לימודים כהשקעה עסקית, האם לשפץ את הדירה? האם להשקיע כסף בעסק? החזר השקעה, פיתוח קריירה, איך לשדרג את הקריירה? איך לנהל את הקריירה? לימודים אקדמיים
ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או ללכת לעבוד, לימודים כפיתוח עסקי, לימודים כהשקעה עסקית, האם לשפץ את הדירה? האם להשקיע כסף בעסק? החזר השקעה, פיתוח קריירה, איך לשדרג את הקריירה? איך לנהל את הקריירה? לימודים אקדמיים האם עדיף ללמוד באוניברסיטה או להתחיל לעבוד מיד? כאשר בן אדם נמצא בדילמה האם ללכת ללמוד לימודים אקדמיים או להתחיל לעבוד, ברירת המחדל, לפי אליעד כהן, היא תמיד ללכת לעבוד. כדי להבין את הסיבה לכך, צריך להבין את המטרה של הלימודים ושל העבודה. רוב האנשים עובדים בשביל כסף ורוב האנשים לומדים על מנת למצוא עבודה טובה יותר. כלומר, הלימודים בעצם משרתים את המטרה של העבודה, והעבודה משרתת את המטרה של להרוויח כסף. במצב כזה, אם המטרה הסופית שלך ... הקריירה, להרוויח יותר כסף או לשפר את התפקיד שלך בעבודה, עדיף לך להשקיע את הזמן שלך ישירות בעבודה ולא בלימודים. האם לימודים תמיד משפרים את הקריירה? אליעד כהן מדגיש שההסתכלות על לימודים צריכה להיות בדיוק כמו השקעה בעסק. הוא משתמש בדוגמה של בעל חנות שמתלבט אם לשפץ את החנות שלו. איך ... בחודש, השיפוץ יכסה את עצמו רק לאחר שנים רבות ולא בטוח שכדאי לך לעשות אותו. כיצד יש לחשב האם לימודים הם השקעה כלכלית משתלמת? לפי אליעד כהן, גם לימודים צריכים להיבחן באותה צורה של שיפוץ עסקי. כשאתה חושב על לימודים, אתה צריך לעשות חישוב ברור ומדויק של כמה כסף אתה מרוויח היום וכמה יעלו לך הלימודים בפועל. יש להוסיף לעלות הישירה של הלימודים (שכר לימוד, חומרים וכדומה) גם את ההכנסה שאיבדת כי בזמן שאתה לומד אתה לא עובד. לאחר מכן עליך לבדוק כמה כסף נוסף תוכל להרוויח לאחר הלימודים ובתוך כמה זמן תחזיר את ההשקעה. למשל, אם אתה מרוויח כרגע 10,000 שקלים בחודש, הלימודים יעלו לך 100,000 שקלים (כולל ההפסד של זמן עבודה), אבל בתום הלימודים תרוויח 100,000 שקלים בחודש - זו השקעה טובה כי בתוך חודש אחד תחזיר את כל ההשקעה. איך להתייחס ללימודים כהשקעה עסקית? אליעד מדגיש כי לימודים הם למעשה השקעה בפיתוח העסק האישי שלך. הוא משווה את הלימודים לשיפוץ דירה שמטרתה להשכיר את הדירה ביותר כסף. אם אתה משפץ דירה בשביל עצמך כי נעים לך לחיות בה, זו החלטה אישית ולא השקעה כלכלית, אבל אם המטרה היא לקבל שכירות גבוהה יותר - זה בדיוק כמו השקעה בלימודים. ההחלטה תלויה בעלות מול תועלת ובזמן שייקח לך לכסות את ההשקעה. מה הן האפשרויות שיש לקחת בחשבון כאשר חושבים ללמוד? אליעד כהן מציע לקחת נייר ולכתוב עליו מספר אפשרויות שונות: אפשרות ראשונה: רק ללמוד בלי לעבוד בכלל, ולבדוק את העלות הישירה והעקיפה (אובדן הכנסה). אפשרות שנייה: רק לעבוד ולא ללמוד כלל. אפשרות שלישית: ללמוד וגם לעבוד במקביל. אפשרות רביעית: לעבוד במשרה חלקית וללמוד במשרה חלקית. לאחר מכן יש לחשב עבור כל אפשרות את ההחזר הכלכלי העתידי ולבדוק איזו אפשרות היא המשתלמת ביותר מבחינה כלכלית. האם יש אפשרויות נוספות לשדרוג הקריירה מעבר ללימודים אקדמיים? לדברי אליעד, גם אם גילית שהלימודים עדיפים על פני עבודה בלבד, עדיין לא בטוח שזה האידיאל. אולי קיימת אלטרנטיבה זולה ויעילה יותר כמו קורס קצר ... הוא מציע לבדוק את כל האפשרויות הללו, ולהשוות בין היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. מה השורה התחתונה בהחלטה בין לימודים לעבודה? השורה התחתונה היא שלימודים הם השקעה כלכלית לכל דבר. בין אם זה תואר אקדמי או קורס מקצועי, אתה חייב להתייחס לזה כאל השקעה ... ולבן אלא בהחלטה עסקית, אינדיבידואלית, שנדרש להקדיש לה חשיבה מדויקת, מחושבת ומפורטת על מנת להגיע לתוצאות מיטביות. האם כדאי ללמוד או לעבוד? איך מחשבים החזר השקעה בלימודים? איך לפתח את הקריירה? האם שווה להשקיע כסף בלימודים אקדמיים? כיצד לבחור בין לימודים לעבודה? כיצד לשדרג את הקריירה בלי תואר? האם לימודים אקדמיים הכרחיים להצלחה?
אובדן עובדים מטרה סופית אקדמיה האם לשפץ דירה למצוא עבודה אקדמאי איך לעשות הרבה כסף
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר
ללמוד מהפרעות נפשיות, למה כדאי להבין הפרעות נפשיות? למה כדאי להבין מחלות נפש? איך ללמוד מניתוח הפרעות אישיות? איך סכיזופרן חושב? למה ללמוד על מחלות נפש? למה ללמוד על הפרעות אישיות? למה ללמוד על הפרעות נפשיות? ללמוד מכל דבר למה כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות? ההרצאה מתחילה בשאלה מדוע כדאי ללמוד על הפרעות נפשיות, במיוחד עבור אנשים שאינם סובלים מהן באופן אישי. אליעד כהן מציין כי זהו נושא שמעורר עניין ... הוא טוען כי יש קשר בין אופן החשיבה של אדם בריא לבין אופן החשיבה של אדם עם הפרעה נפשית, ומלמד כיצד להבין את היגיון המחשבה של המשוגע, שמאופיין בהזיות והרהורים לא שגרתיים. אם אדם מבין איך עובד המוח של ... של החשיבה. הבנת היגיון זה, אומר אליעד, מאפשרת להבין טוב יותר את המניעים של אחרים, ואף להשפיע עליהם. כיצד ללמוד מהפרעות נפשיות? לסיום, אליעד כהן מציע כי על מנת להבין את תהליכי החשיבה של המשוגע, על האדם ללמוד את כל סוגי ההפרעות הנפשיות השונות, ללמוד על דרכי טיפול וניתוח של הפרעות אלו, ובכך יוכל לא רק להבין את המשוגע, אלא גם את עצמו ואת ... הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. הבנת הפרעות נפשיות היגיון של חולה נפש סכיזופרניה ואיך לחשוב כמו סכיזופרן כיצד ללמוד ממחלות נפש? טיפול בהפרעות נפשיות הבנת היגיון של אנשים שונים ללמוד ממשוגעים, ללמוד ממחלות נפש, ללמוד מהפרעות נפשיות, ללמוד מכל אחד, ללמוד מכל דבר, ההיגיון של המשוגע, ההיגיון של חולה נפש, איך חושב סכיזופרן? איך חושב חולה נפש? איך חושב בעל הפרעת אישיות גבולית? איך חושב משוגע? ללמוד פסיכיאטריה, ללמוד פסיכולוגיה, להבין את נפש האדם, להבין משוגעים
למה כדאי להבין מחלות נפש למה ללמוד על הפרעות אישיות הפרעת אישיות גבולית לקוחות לטפל במחלה נפשית להבין משוגע טיפול בבעיות נפשיות ממי ללמוד
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
15:14מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע
מבוא לשכנוע, איך ללמוד שכנוע? איך ללמוד לשכנע? איך לא להשתכנע? שכנוע ובחירה חופשית, איך להתגונן משכנוע? לשכנע את עצמך, מתי לא לשכנע? להתגונן ממניפולציות, NLP, לדעת לשכנע למה אנשים לומדים את תחום השכנוע? אנשים רבים לומדים את הנושא של שכנוע ושיווק מתוך רצון לשפר את יכולות השכנוע שלהם בחיי היום - יום. לדוגמה, כאשר אדם ... לבצע פעולה מסוימת. הבנה מעמיקה של הדרך בה המוח משתכנע מעניקה לו כלים יעילים יותר לביצוע משימה זו. כיצד לימוד שכנוע יכול לסייע לנו לשכנע את עצמנו? מלבד השכנוע של אחרים, לימוד שכנוע עוזר גם בשכנוע עצמי. למשל, אדם שרוצה לשמור על בריאותו ומתקשה בכך, צריך לשכנע את עצמו שהשמירה על הבריאות חשובה יותר מהפיתוי לוותר. לימוד טכניקות שכנוע מאפשר לנו להשתמש בהן גם על עצמנו, וכך לעודד התמדה והתגברות על קשיים או דחפים שמפריעים למטרותינו. מה עושים אנשים שלא רוצים ללמוד טכניקות שכנוע? יש אנשים שטוענים שאין להם עניין בללמוד את נושא השכנוע והם מעדיפים לדבר באופן טבעי וספונטני, בלי מניפולציות. אולם, אליעד כהן מסביר שגם לאנשים אלו כדאי ללמוד את הנושא, ממספר סיבות מרכזיות. מדוע כדאי ללמוד שכנוע, גם אם לא נרצה להשתמש בו? שמירה על חופש הבחירה של האחר: אדם שיודע היטב את סודות השכנוע, ... לעיתים מאפשר עניין, חידוש והתפתחות. הימנעות ממניפולציות לא מודעות: אנשים רבים עושים מניפולציות על אחרים בלי להיות מודעים לכך. לימוד מנגנוני השכנוע מסייע להם לזהות ולהימנע מפעולות כאלו, כדי לשמור על אותנטיות ביחסים. איך ניתן להגן על עצמנו מפני ... על עצמנו. אדם עלול להיות משוכנע לחלוטין שמשהו הוא רעיון שלו, בלי להבין שהוא הושפע עמוקות על ידי אחרים. לימוד שכנוע מאפשר לזהות בקלות רבה יותר מתי מפעילים עלינו מניפולציה. טיפ להתגוננות מפני מניפולציות - איך להטיל ספק בצורה ... אחרים, משום שהמוח האנושי פועל בצורה דומה אצל כולם. האם באמת אפשר לשכנע כל אחד בכל דבר? גם לאחר לימוד מעמיק של טכניקות שכנוע, לא תמיד קל לשכנע כל אדם בכל נושא. יש מצבים שבהם תהליך השכנוע דורש שילוב ... מודעים לכך שגם מומחים צריכים להכיר היטב את האדם שמולם ואת צרכיו כדי להצליח בשכנוע. לסיכום - מדוע כדאי ללמוד את נושא השכנוע? לדעת איך לשכנע אחרים כשיש צורך. לדעת מתי לא לשכנע כדי לשמור על האותנטיות של הצד ... עצמי איך להתגונן מפני מניפולציות? מתי כדאי לא לשכנע אחרים? למה אנשים לומדים את נושא השכנוע? הרבה אנשים מעוניינים ללמוד את נושא השכנוע מפני שהם רוצים לדעת איך לשכנע אנשים אחרים בחיי היומיום. לדוגמה, אדם שרוצה לשכנע לקוחות או ... פעולה מסוימת. כאשר מבינים לעומק איך עובד המוח וכיצד נוצרת הסכמה, מתאפשר לאותו אדם לשכנע באופן יעיל יותר. איך לימוד שכנוע עוזר לשכנע את עצמנו? מעבר לרצון לשכנע אחרים, לימוד שכנוע מסייע גם בשכנוע עצמי. לעיתים אדם צריך למכור לעצמו רעיון כדי להניע את עצמו לפעולה, כמו לשמור על ... אחרים, אפשר להשתמש בהן גם כלפי עצמנו: לחזק מוטיבציה ולעודד פעולות חיוביות. כך, למשל, אם קשה לשמור על הבריאות, לימוד טכניקות שכנוע מעניק לאדם יכולת לגבור על דחפים שמושכים אותו לוותר, ולהוביל את עצמו להתמיד בהחלטותיו. מה לגבי הרצון ... בלי מניפולציות? יש אנשים שטוענים שהם מעדיפים לדבר בטבעיות בלי לנסות להשפיע על אחרים. הם אומרים אין לי עניין בללמוד שכנוע, אני מעדיף לדבר כפי שאני מרגיש בלי מניפולציות. עולה השאלה: האם מי שבוחר בדרך זו אינו צריך לדעת כיצד השכנוע פועל? למה כדאי ללמוד שכנוע גם אם לא רוצים להשתמש בו? יש לכך כמה סיבות: 1. שמירה על חופש הבחירה של אחרים אדם ... לכך. אדם יכול לגרום למישהו אחר לעשות דבר מה או להסכים לרעיון, אף שהוא עצמו מאמין שהוא מדבר בטבעיות. לימוד שכנוע מאפשר לשים לב מתי נוצרת מניפולציה ומתי לא. כך, גם מי שרוצה להיות טבעי ולתת לאנשים לבחור בחופשיות, יכול ללמוד כיצד להימנע משימוש בטכניקות שכנוע לא מודעות. איך לימוד שכנוע עוזר להגן מפני מניפולציות של אחרים? העולם מלא במסרי שכנוע: פרסומות, אנשי מכירות, סיסמאות שיווק ועוד. גם אם ... חושב שהוא אינו משתכנע מאף אחד, ייתכן שהשפיעו עליו כל כך חזק, עד שהוא מאמין שהרעיון הוא לגמרי שלו. לימוד שכנוע מאפשר לזהות את הטכניקות המשמשות אחרים לשכנוע, ומונע נפילה למלכודות של רמאות או מניפולציה. בנוסף, כדאי לאמץ הרגל ... - שכנוע ואפילו כדי להגן על עצמנו להיות משוכנעים בעל כורחנו. האם באמת אפשר לשכנע כל אחד בכל דבר? לימוד שכנוע לעומק אינו אומר שהכל תמיד קל ופשוט. במקרים מסוימים השכנוע מורכב ודורש שילוב של טכניקות רבות, הבנה מעמיקה ... חשוב לתרגל ולהכיר היטב את הצד השני, את צרכיו ואת מבנה המחשבה שלו. כך שניתן לסכם שיש יתרונות רבים בלימוד שכנוע: אפשר לשכנע אחרים כשרוצים, אפשר לבחור שלא לשכנע כדי לשמור על חופש הבחירה שלהם, אפשר לשכנע את עצמנו ... ויש כמובן גם את ההיבט הנוסף שממנו אנשים לפעמים מתעלמים שברגע שבן אדם לומד לשכנע אז זה לא רק ללמוד לשכנע אחרים זה גם בן אדם לומד לשכנע את עצמו כי לפעמים בן אדם צריך למכור לעצמו רעיונות מסוימים ... לומד את הנושא הזה של לשכנע, אני מעדיף לדבר באופן טבעי ואין לי עניין בלעשות מניפולציות אין לי עניין בללמוד את הדברים האלה, מה אני צריך את זה אני מעדיף להיות אמיתי להגיד את מה שאני מרגיש וכו בלי לנסות לשכנע אף אחד, אז בשביל מה בן אדם כזה בן אדם כזה שואל בשביל מה אני צריך ללמוד איך לשכנע. אז יש פה כמה וכמה היבטים קודם כל לפעמים האמת היא שבאמת עדיף לא לנסות לשכנע אם ... מצבים שלא צריך לשכנע אנשים אחרים. אוקי ועכשיו נחזור לשאלה שאותם אנשים שאלו אמרו אז בשביל מה אני צריך ללמוד את הנושא הזה של שכנוע? אני אתנהג טבעי ספונטני ובזה נגמר הדיון אז יש פה כמה עניינים, דבר ראשון ... רוצה לא לנסות לשכנע מישהו אחר אני רוצה לגרום לו לעשות מה שהוא רוצה גם לבן אדם כזה כדאי ללמוד את הנושא הזה של שכנוע כדי לשים לב לזה שלפעמים הוא עושה באופן בלתי מודע מניפולציות על אחרים בלי ... שכנוע אז הוא יוכל לשים לב יותר טוב ללא לעשות מניפולציות על אחרים ולא לשכנע אחרים. אוקי זאת אומרת ללמוד את הנושא של שכנוע מאפשר לבן אדם, אחד הדברים שזה מאפשר לו זה מאפשר לו לבחור לא לשכנע אנשים ... השני, כמובן שזה מאפשר גם את ההיבט של כן לשכנע אותו. זאת אומרת אותם אנשים שאומרים אנחנו לא רוצים ללמוד שכנוע כי אנחנו מעדיפים להתנהג טבעי ולהגיד את האמת וכו הם אנשים שמהיבט מסוים הם גם מניפולטיביים, למה הם ... בין כך ובין כך גם מי שרוצה להיות אותנטי גם מי שלא רוצה להיות אותנטי, בכל מקרה יש יתרון בללמוד את הנושא הזה של שכנוע ואיך עובד המוח ואיך המוח חושב ולמה המוח חושב ככה ולמה המוח חושב אחרת ... להתגונן מהמניפולציות של שכנוע אבל זה כבר עוד פעם מהיבט אחר. עכשיו התועלת השנייה שיכולה לצאת לאנשים מהנושא של ללמוד את כל הנושא הזה של שכנוע ואיך עובד המוח ואיך שותלים מחשבות, ואיך עושים מניפולציות וכו היא בכך שהוא ... אותו בהם. בין כך ובין כך העולם שלנו מלא במסרים של שכנוע ואחת הסיבות המרכזיות לכך שלבן אדם כדאי ללמוד את הנושא הזה של שכנוע לעומק לדעת כל מילה מה המשמעות שלה ואיך כל מילה במשפט איך היא משפיעה ... או בסוף איך זה משפיע ועוד מלא היבטים והקשרים שהם נושא של שכנוע. אחת הסיבות הנוספות שכדאי לבן אדם ללמוד את זה היא כדי לדעת להינצל מזה שכשמשכנעים אותו שהוא ישים לב שלא עושים עליו מניפולציה שלא מרמים אותו. ... שלו לפני שהוא מקבל החלטה לפני שהוא חושב מחשבה. אוקי הדבר הזה כמובן יש בו עוד היבט שמי שרוצה ללמוד לשכנע אחרים בצורה הטובה ביותר המדהימה ביותר, הקסומה ביותר מה שהוא צריך לעשות זה לבדוק איך המוח שלו משתכנע. ... על עצמו באופן מודע כשהוא רוצה וכו. אוקי ולכן מי שישים לב למה שאמרתי יש פה הרבה מאוד תועלות בללמוד את הנושא של השכנוע גם לדעת איך לשכנע אחרים גם לדעת איך לא לשכנע אחרים, גם לדעת מה לעשות ... אחת וזה דבר שדורש המון הבנה והמון ניסיון וכו. אוקי זה היה בקצרה מה היתרונות או יתרונות מסוימים שיש בללמוד את כל הנושא של איך המוח משתכנע ואיך המוח חושב ושיהיה לכולם בהצלחה.
איך לשכנע להתגונן ממניפולציות בבת אחת אנושיים להגן על עצמך לנהל מומחיות להתגונן משכנוע
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
7:39האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור האם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב, ומבהיר את הנושא באמצעות הסבר מפורט ודוגמאות מוחשיות. ראשית, אליעד מבהיר כי אנשים רבים שמנסים להבין את הדברים שהוא עצמו מלמד, פונים באופן טבעי לספריו של רבי נחמן, מתוך הנחה כי דרך קריאת המקור הם יוכלו להבין טוב יותר את ... מציין שאדם רגיל שיקרא את המשפט הזה כפשוטו לא יבין את העומק ואת המשמעות האמיתית, כיוון שאותו אדם לא לומד תורה ולא מתפלל, ולכן המשפט לכשעצמו לא מעניק לו כל ערך מעשי. הוא מדגים ואומר כי אם מישהו הבין רעיון מסוים דרכו, ואז הוא הולך לקרוא את הספר של רבי נחמן, הוא בעצם לא לומד שום דבר חדש, אלא מפרש את הספר לפי ההבנה שכבר קיימת אצלו. בצורה זו, הוא רק משליך על הטקסט את ההבנות הקודמות שלו, ולכן לא מתחדש לו שום דבר. זו בעצם הסיבה המרכזית שאליעד סבור שאין יתרון משמעותי בלימוד הספרים של רבי נחמן אם האדם לא מסוגל להיחשף לפרספקטיבה חדשה לחלוטין. מהי הדרך הנכונה ללמוד את ספרי רבי נחמן? אליעד מדגיש שהדרך היחידה שבאמת מצדיקה קריאה ולימוד בספרי רבי נחמן היא כאשר האדם מתייחס אל הטקסטים של רבי נחמן כאל סוג של אלוהים או כאל מקור מוחלט של אמת. במילים אחרות, האדם צריך לבוא אל הטקסטים מתוך עמדה של פתיחות מוחלטת ויכולת אמיתית ללמוד דבר חדש לחלוטין, מבלי להניח מראש שהוא כבר יודע מה רבי נחמן מתכוון להגיד. אם אדם מגיע עם הנחות ... אין בכך שום יתרון או התפתחות אמיתית. הוא נותן כדוגמה את הקריאה בליקוטי מוהרן, ואומר שאם מישהו באמת מצליח ללמוד מתוך ספר זה משהו שהוא לא למד ממנו קודם לכן, אז יש בכך ערך. אבל האמת היא שאם אדם היה מבין לעומק את הדברים שאליעד מלמד, הוא כבר היה מבין את כל הפרספקטיבות האפשריות מראש. אדם כזה למעשה לא ימצא שום דבר חדש בספרי רבי ... שאליעד מעביר. למי עדיף להקשיב - אליעד כהן או רבי נחמן? אליעד מתייחס גם לשאלה האם יש טעם בכלל ללמוד ממנו או מרבי נחמן. הוא מסביר שהמטרה האמיתית של כל לימוד היא להבין את עצמך טוב יותר. כאשר אדם מנסה להבין את אליעד, הוא בעצם מנסה להבין את עצמו. אך ... אליעד, הסיכוי שהוא ימצא משהו חדש לחלוטין דווקא בספרים של רבי נחמן הוא קלוש. אליעד מדגיש שהמהות של כל לימוד וכל הבנה היא להבין למה האדם רוצה להרגיש טוב או למה הוא בכלל רוצה דברים מסוימים ולא אחרים. כל הלימוד וכל ההבנה, בסופו של דבר, מתמצים בהבנת הרצון העצמי, ולכן השאלה האמיתית היא לא האם ללמוד מאליעד או מרבי נחמן, אלא האם אתה באמת מסוגל לפתוח את עצמך ללמידה חדשה שתביא אותך להבנה עמוקה יותר של עצמך. לסיכום, אליעד כהן מציין שאם האדם כבר הגיע למיצוי של ההבנה דרך הדברים שהוא עצמו מלמד, ואין לו התפתחות נוספת, הוא יכול לקרוא את הספרים של רבי נחמן כתחביב או לגיוון, אך הוא צריך לדעת ... או לצפות בתכנית טלוויזיה כדי לגוון, אך לא מדובר בדרך יעילה ואפקטיבית במיוחד למציאת תובנות חדשות ועמוקות. האם כדאי ללמוד את רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את ספרי ברסלב? האם עדיף ללמוד מאליעד כהן או רבי נחמן? מהי הדרך הנכונה ללמוד ספרי חסידות? האם אפשר להבין לעומק את ליקוטי מוהרן?
איך ללמוד למי להקשיב אפקטיבי מתי לגוון ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב להבין את אליעד כהן איך להבין לעומק מאליעד או מרבי נחמן מברסלב
כסף וקריירה, איך להתעשר? איזה מקצוע ללמוד כדי לעשות כסף? מה ללמוד כדי להיות עשיר? איזה תחום הכי טוב ללמוד? מה כדאי ללמוד? במה כדאי לך לעבוד? איך להיות עשיר? בחירת קריירה, בחירת תחום לימודים, איך לבחור מקצוע? לבחור ללמוד
כסף וקריירה, איך להתעשר? איזה מקצוע ללמוד כדי לעשות כסף? מה ללמוד כדי להיות עשיר? איזה תחום הכי טוב ללמוד? מה כדאי ללמוד? במה כדאי לך לעבוד? איך להיות עשיר? בחירת קריירה, בחירת תחום לימודים, איך לבחור מקצוע? לבחור ללמוד
כסף וקריירה, איך להתעשר? איזה מקצוע ללמוד כדי לעשות כסף? מה ללמוד כדי להיות עשיר? איזה תחום הכי טוב ללמוד? מה כדאי ללמוד? במה כדאי לך לעבוד? איך להיות עשיר? בחירת קריירה, בחירת תחום לימודים, איך לבחור מקצוע? לבחור ללמוד איך באמת אפשר להתעשר במהירות ובקלות? אליעד כהן מדבר על נושא נפוץ מאוד בקרב אנשים צעירים ומבוגרים כאחד: הרצון להתעשר, במיוחד כשהם נמצאים בהתלבטות איזה מקצוע ללמוד. רבים מהם מחפשים את הדרך המהירה והנכונה ביותר להתעשר ופוגשים בדרכם כל מיני הבטחות להצלחה בתחומים כמו מסחר באמזון, ... מאחרים, הוא יכול מיד להפוך את זה להכנסה. אבל אם אין לו עדיין יתרון בתחום מסוים, עליו לרכוש מיומנות, ללמוד מקצוע או תחום מסוים, על מנת להגדיל את הערך שהוא יכול לספק לאחרים ובכך להגדיל את הכנסותיו ואת הסיכוי שלו להתעשר. מה כדאי ללמוד כדי לעשות כסף ולהתעשר? השאלה שחוזרת שוב ושוב היא מה כדאי ללמוד?. אליעד כהן מדגיש שאין באמת תחום אחד שעדיף על אחרים מבחינת היכולת להרוויח כסף. אם האדם יהיה מספיק טוב ... להיות הכי טוב בו. איך בוחרים מקצוע שבאמת ירוויחו ממנו כסף? אליעד כהן מציע דרך פרקטית מאוד להחליט מה ללמוד ובאיזה מקצוע לעבוד: לא לשאול איזה מקצוע הכי רווחי, אלא לשאול באיזה עבודה הייתי נהנה לעבוד?. לפי אליעד כהן, אדם יצליח רק אם הוא אוהב את המקצוע שלו, כי רק אז הוא יהיה מוכן ללמוד, להתאמץ ולהשקיע שעות וימים רבים כדי להיות הטוב ביותר. הוא מסביר שאדם שלא אוהב את מה שהוא עושה, לא ... ורק מתוך אהבה גדולה למה שעושים. כאשר האדם אוהב את התחום שבו הוא עוסק, הוא מוכן להשקיע יותר מאחרים, ללמוד לעומק, להשתפר ולהתקדם כל הזמן. התהליך הזה מביא אותו להיות הטוב ביותר בתחום שלו, וזה בדיוק מה שמביא את ... רוצה לעשות במהלך היום שלי, אם כל המקצועות היו משלמים אותו הדבר?. למשל, אם התשובה היא לנהל בניינים, יש ללמוד ניהול בניינים. אם התשובה היא לבנות מטוסים, יש ללמוד לבנות מטוסים. אליעד כהן מסביר שבחירה כזו מבטיחה שאדם יאהב את מה שהוא עושה, ולכן הוא יהיה מספיק טוב ... הפשוט אך החשוב: הכסף מגיע מערך, וערך נוצר כאשר אדם הוא הטוב ביותר בתחומו. הדרך להיות הטוב ביותר היא ללמוד, להשקיע ולהתמיד, ודבר זה יכול להתרחש רק אם אוהבים באמת את המקצוע שבוחרים. זאת הדרך האמיתית והאפקטיבית ביותר להתעשר. איך לעשות כסף? איזה מקצוע כדאי ללמוד? איך להיות עשיר? בחירת קריירה נכונה איזה מקצוע מתאים לי? איך לבחור תחום לימודים? האם אפשר להתעשר במהירות?
מבוגרים אמת איך להרוויח הרבה כסף ללמוד יכולת להרוויח כסף שאלות להתבוננות איך להיות עשיר מסחר באיביי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
5:29ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. ... שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש ... ממחישה נקודה חשובה מאוד: מי שמצליח מאוד בתחום כלשהו, אינו בהכרח בעל יכולת להבין ולפרק את התהליך לשלבים הניתנים ללמידה. אליעד מדגיש שרבים חושבים שאם הם רוצים ללמוד לשחות, עליהם לגשת לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת אך תלויה במטרה של הלימוד. אם המטרה היא רק להבין את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו יש אנשים ... אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת ... אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו מאיפה יש ... הצליח לעשות משהו בעצמו, יכול לראות ולהבין טוב יותר את הכשלים ולנתח תהליכים בצורה יעילה יותר. האם תלמיד יכול ללמוד לבד מהסתכלות על מומחה? אליעד מסביר שיש תלמידים בעלי יכולת גבוהה מאוד לנתח ולהבין בעצמם. במקרה כזה, תלמיד כזה ... ולנתח את התנועות והתהליכים בעצמו ללא צורך בהסבר מפורט. אבל רוב האנשים אינם מסוגלים לעשות זאת. לכן, אדם שרוצה ללמוד תחום מסוים צריך בדרך כלל מדריך או מאמן שגם יודע לבצע את הפעולה, וגם יכול לפרק את התהליך, להסביר ... המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא בעיקר את יכולתו לנתח את התהליך, להסביר אותו, להתאים אותו ללומד, ולוודא שהלמידה תהיה באמת אפקטיבית. הישגים גבוהים הם מדד חלקי בלבד, ולעתים דווקא אנשים ללא הישגים מוכחים בתחום עשויים לתת עצות ... של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא משאיר אותו תלוי ומחויב לחזור שוב ושוב כדי לקבל עוד דגים. לעומת זאת, כאשר מלמדים מישהו לדוג, הוא זוכה בעצמאות ולא צריך יותר לחזור ולבקש עזרה. יחד עם זאת, עולה גם הרעיון שיכול להיות ... שלא רוצה יותר לראות אותך, ולכן אולי לא ייתן לך דגים בכלל (כדי שתסבול מרעב ותיעלם) או דווקא כן ילמד אותך לדוג כדי שלא תצטרך לחזור אליו. ש: האם זה בהכרח נובע מכוונה טובה, כשמישהו מלמד אותי לדוג? אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ... המתחרים האנושיים, אך אין להם שום יכולת להסביר איך לרוץ מהר. ש: למה לא לגשת לדג הטוב ביותר כדי שילמד אותי לשחות? אליעד: כי הדג, אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או ... מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע בפועל? זה יכול להספיק? אליעד: תלוי במטרה. אם המטרה היא ללמוד בפועל כיצד לדוג דגים, עדיף שהמורה ידע בעצמו לדוג וגם יוכל להסביר זאת שלב אחר שלב. אבל בהחלט ייתכן ... ההתאמות בלי עזרה מהמורה? אליעד: אפשרי. אם התלמיד מוכשר מאוד בניתוח תהליכים, הוא יכול להסתכל על הדג השוחה מהר, ללמוד ממנו לבד, ולבצע את ההתאמות. אבל כשאין לתלמיד יכולת כזאת, הוא זקוק למורה שגם מבין את התהליך לעומק וגם ... העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך עבור התלמיד הספציפי. הישגים גבוהים ... לקפוץ לגובה אין קשר. וזה גם כן תופעה שיש פה גם כן בעיה כי הרבה פעמים בן אדם בא ללמוד ממישהו והוא אומר ממי אני אלמד אני אלך להוא שקופץ הכי גבוהה ואני אשאל אותו איך קופצים, אני אלך ... כן יכול להיות שהוא יודע רק להסביר את זה טוב. אליעד: אוקי בקיצור מה שרציתי לחדד. ש: זה שבא ללמוד לדוג ואז הוא יוצא והוא יודע להסביר רק איך לעשות את זה והוא לא יודע לעשות גם את זה ...
להצליח בעסק סיבה סבל רוצה להיפטר בחורות מתחרים איך לעשות עסקים בשביל מה לשאול שאלות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למידה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למידה, האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, אימון אישי לקשב וריכוז, יועץ פילוסופי בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4375 שניות - עכשיו 28_08_2025 השעה 11:08:24 - wesi1