... לאושר. במפגש שהתקיים, סיפר אדם על חוויה אישית שבה הוא הרגיש שהרצון שולט בו לחלוטין. הוא תיאר תחושה של להיות עבד לרצונותיו - צורך לקום בבוקר, ללכת
ללימודים , ולבצע מטלות שאינן אהובות עליו. הרצון, לדבריו, היה כמו בוס שאומר לו מה לעשות ונוזף בו כאשר הוא לא עושה את המוטל עליו. תחושה זו של עבדות עוררה בו ... שהוא מצליח לראות את ההיגיון שבהם, כמו הרצון לעסוק בעסקים כי זה מביא כסף, ואז הוא מקבל אותם, לעומת רצונות אחרים שאין בהם היגיון ברור, כמו הרצון
ללמוד באוניברסיטה, שאותם הוא מתקשה להבין ואף מרגיש מתוסכל מהם. הוא שואל את הרצון: למה אתה מכריח אותי לעשות את זה? אני לא רוצה לעשות את זה, אבל הרצון ממשיך להתעקש. איך מתבטאת התחושה של להיות מנוהל על ידי רצון? הדוגמה המרכזית שאליעד מביא היא התחושה של הסטודנט, שמרגיש שמופעל עליו לחץ ללכת
ללימודים . הרצון הזה מתגלה לו ככוח פנימי שמעניש אותו כאשר הוא לא עושה את מה שהרצון דורש. תחושת העבדות הזו עוררה בו שאלות של התבוננות פנימית ומודעות עצמית: ... כאשר אדם רעב, הוא אוכל לא מתוך אהבת האוכל עצמו, אלא כדי להימנע מתחושת הרעב. כלומר, האדם מנסה לברוח מתחושת חוסר הנוחות של הרעב. באותה צורה, הרצון
ללימודים נובע, למשל, מרצון לביטחון ושייכות חברתית, והרצונות האלה בתורם משרתים עוד רצונות עמוקים יותר. כיצד הרצון פועל כמו אלגוריתם פנימי? אליעד משתמש באנלוגיה לתכנות מחשבים כדי להסביר איך פועל המנגנון של הרצון. כל פעולה שאדם עושה היא בעצם תוצאה של אלגוריתם פנימי של רצונות שמפעילים זה את זה. הרצון
ללמוד באוניברסיטה יכול להיות רצון משני או אמצעי כדי להשיג ביטחון או שייכות חברתית. וכמו במחשבים, ישנו מנגנון פנימי של תהליכים ותהליכים פנימיים, שאדם לא תמיד ... על ידי כוח פנימי עמוק (התת מודע). מה הקשר בין רצונות סותרים? אליעד מסביר שכל רצון שקיים אצל האדם תמיד קיים יחד עם הרצון ההפוך שלו. לדוגמה, אדם שרוצה
ללמוד גם לא רוצה
ללמוד, כי הוא רוצה חופש ורוצה להימנע ממאמץ. כל רצון תמיד מגיע בזוג עם ההפך שלו, ולכן האדם חווה קונפליקטים פנימיים ולחצים. הפתרון לכך, לפי אליעד, הוא קודם כל ...