אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🧩עץ נושאיםתהליך למידהלמידה עצמיתשיטות למידהמיומנויות למידהתהליכי למידהיכולות למידהלקויות למידההפרעות למידהשיפור מיומנויות למידהטיפול בלקויות למידהלמידה מניסיוןהפרעות למידה של ילדיםפיתוח מיומנויות למידהטיפול בהפרעות למידהלמידה מניסיון אישיפיתוח יכולות למידהבעיות למידההרגלי למידהלקות למידהקשיי למידהפיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשיםהדרכת הורים לילדים עם בעיות למידהאיזה תחום למידה מפתח את השכלטיפוח מוטיבציה פנימית ללמידהאיך להעלות מוטיבציה ללמידהפער בין למידה לבין הבנהבעיתיות בלמידה מניסיוןלמידה דרך ניסוי וטעייהטיפוח מוטיבציה ללמידהלמידה של תחומים חדשיםלקויות למידה של ילדיםרכישת מיומנויות למידהילדים עם בעיות למידהלמידה באמצעות החושיםשיטות למידה מתקדמותחזרתיות כדרך למידהילד עם קשיי למידהניתוח תהליך למידהאיך מתבצעת למידהחיקוי כדרך למידהריכוז בזמן למידהאסטרטגיות למידהמוטיבציה ללמידההתקדמות בלמידהטיפים ללמידהליקויי למידהעקומת למידהתהליךחשיבה🔍הצג עוד...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
15:01איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום? איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות הפחדה וענישה, ... ולמטרה ספציפית מאוד, כמו להציל ילד מסכנה רגעית. אך הן אינן תורמות להתפתחותו השכלית לטווח הארוך, כי הילד לא ילמד לחשוב בעצמו אלא יפעל מתוך פחד או רצון לתגמול בלבד. הדרך הנכונה והטובה ביותר לעזור לילד להצליח היא להתייחס ... כרגע ולעזור לו לפתח את השכל דרך אותו תחום עניין. למשל, אם הילד מתעניין בכדורגל, אז במקום להכריח אותו ללמוד מתמטיקה או היסטוריה, אפשר ללמד אותו לחשוב דרך כדורגל: איך הכי נכון לבעוט בכדור, מה הזווית האופטימלית לשער, מהן הטכניקות הטובות ביותר. הילד יתחיל לחשוב לעומק, ובכך יפתח את השכל שלו בדרך שהכי מעניינת אותו. איך לגרום לילד עם הפרעות קשב ללמוד בלי כפייה? אליעד מדגיש כי צריך לגשת אל הילד כחבר ולא כמי שמנסה לשלוט בו בכוח. אם הילד מרגיש שמישהו מנסה להכריח אותו, הוא יפתח התנגדות ויחסום את עצמו. לעומת זאת, אם האדם שמנסה ללמד אותו מגיע בגישה חברית אמיתית, ללא לחץ, הילד ייפתח ויספר אפילו דברים שהוא מפחד לומר לעצמו. כדי להשיג זאת, ... ולהתחיל משם. הרעיון הוא להפוך את התחביב או את התחום שהילד אוהב למשהו שדרכו הוא יוכל לפתח את השכל וללמוד מיומנויות למידה וחשיבה. למה לא צריכה להיות סתירה בין התפתחות רוחנית ועבודה יומיומית? אליעד כהן מדבר על כך שאנשים לעיתים חושבים ... וכל פעולה יכולה לשמש כאמצעי לפיתוח השכל, אם האדם מתייחס אליה נכון. המטרה עצמה לא משנה, בין אם זו למידה לבחינה, ניקוי הבית, בישול, או אפילו פעולות פנאי פשוטות. מה שמשנה זה שהאדם מתייחס אליה כאל אתגר שכלי ושואל ... באמצעות התחביבים שלו? אליעד ממליץ לגשת אל התחביבים של הילד כנקודת מוצא לפיתוח השכל והחשיבה שלו. במקום להתעקש שהילד ילמד דברים שלא מעניינים אותו, עדיף לקחת את מה שמושך את הילד ולהשתמש בזה ככלי לימודי. כך למשל, ילד שמתעניין בציור או בכדורגל יוכל ללמוד הרבה מיומנויות חשיבה מתוחכמות על ידי חקירה של התחביב האהוב עליו, בתנאי שהמבוגר מכוון אותו לחשוב על דרכים חדשות ... זו הדרך הטובה ביותר? מה יכול להיות טוב יותר? וכך הילד מתרגל להפעיל את החשיבה העצמית שלו, מפתח יכולות למידה, ובעיקר מצליח ליהנות מהלימוד ומהעשייה. איך לעזור לילד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לגרום לילד להצליח בלימודים? התפתחות רוחנית דרך מצוינות איך לפתח שכל וחשיבה מכל דבר? מה לעשות אם הילד לא רוצה ללמוד? איך להפוך תחביב לכלי למידה? האם יש סתירה בין חומריות לרוחניות? האם צריך להתפטר מהעבודה כדי להתבודד ולעשות עבודה עצמית עם עצמך כדי להתקדם רוחנית? איך לגרום לילד שלך להצליח בחיים גם אם לא בא לו ללמוד שום דבר? איך לעזור לילד שלא מצליח להתרכז בלימודים ושהלימודים לא מעניינים אותו? למה אין סתירה בין עבודה גשמית ומרדף אחרי מטרות גשמיות לבין מרדף אחרי שכל והתפתחות רוחנית? ... עניין בכל דבר כגון בלנקות את הבית? איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? איך נכון לחנך ילד שלא רוצה ללמוד ושלא מעניינים אותו הלימודים? איך לגרום לילד שלך להיות הכי חכם ולעזור לו בחיים באמצעות פיתוח החשיבה שלו דרך התחביבים של הילד?
להצליח בלימוד תרגילים לפיתוח חשיבה לפתח את החשיבה תגמול הרגלים איך לשפר את החשיבה לא מצליח להתרכז בלימודים איך ללמוד מתמטיקה
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד?
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד?
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד? האם ללמוד או לפתוח עסק? איך לבחור בין לימודים אקדמיים לפתיחת עסק עצמאי? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה שמעסיקה רבים, במיוחד צעירים בעיתות צמיחה, אם עדיף להשקיע בלימודים אקדמיים או לפתוח עסק עצמאי. זו דילמה שצצה לעיתים לאחר סיום לימודים כמו תואר ראשון, או לאחר השגת תעודת בגרות, כאשר רבים תוהים אם להשקיע בלימודים נוספים או להתחיל לעבוד. אליעד מציין שזו לא שאלה שקשורה רק להיבטים של זמן וכסף, אלא יש בה הרבה יותר רבדים שקשורים להבנת המטרה הסופית של האדם - האם הוא מחפש עיסוק שמצריך לימודים מעמיקים, או שהוא יכול להתחיל לעבוד כבר עכשיו במקצוע מסוים? מה ההבדל בין לימודים אקדמיים לבין לימודים מעשיים? בהמשך, אליעד מסביר את ההבדל בין לימודים למען הידע בלבד לבין לימודים למען קריירה. אם מטרת הלימוד היא רגשית או אינטלקטואלית, כמו ללמוד על ההיסטוריה של היוונים, אין שום מניעה להמשיך ללמוד כל הזמן. אולם, אם המטרה היא לקדם את הקריירה ולרכוש מקצוע, יש צורך לשקול אם אפשר להתחיל לעבוד באותו תחום ללא לימודים, או אם הלימודים הם הכרחיים להתמקצעות. מתי כדאי להתחיל לעבוד מבלי ללמוד? אליעד מציין מצב שבו אדם כבר מסוגל לעבוד במקצועו ללא לימודים אקדמיים. למשל, אם אדם יודע לפתוח סתימות כמו אינסטלטור מנוסה, אין סיבה להשקיע זמן בלימודים אקדמיים נוספים. אם אדם רוצה להיות שף והוא מבשל היטב, אז למה ללמוד עוד אם הוא יכול פשוט לפתוח מסעדה ולתרגל את מקצועו מהיום הראשון? הסכנה שבהשקעה רק בעבודה ללא לימודים עם זאת, אליעד מזהיר מפני עבודה ללא לימודים, כי לימודים תיאורטיים עשויים למנוע טעויות יקרות בהמשך הדרך. לדוגמה, אדם שפותח עסק עצמאי, כמו חנות ירקות, לא רק יצטרך לדעת ... ניהול, חישובי רווח והפסד ושיטות מכירה תוך כדי שהוא עובד בחנות עצמה. כיצד לבחור מה ללמוד ומתי לשלב בין לימודים לעבודה? אליעד מדגיש שחשוב להחליט מראש על כיוון מקצועי ברור. אם אדם רוצה להיות חשמלאי עצמאי, עליו ללמוד את ... בוחר להיות מהנדס בניין, עליו ללמוד את התחום, אך גם להתנסות מעשית כל הזמן. השילוב של ניסיון מעשי עם לימודים ממוקדים הוא הדרך האידיאלית להתקדמות מהירה ויעילה. מהי המטרה הסופית? בסופו של דבר, אליעד מציין, חשוב לזכור מהי המטרה הסופית של הלימודים והעבודה. אם המטרה היא להרוויח כסף ולעבוד בתחום מסוים, הלימודים נועדו לעזור להגיע למטרה זו. לכן, אם אדם יכול להתחיל לעבוד כבר עכשיו ולקבל את אותו התוצאה, אין סיבה שיבזבז זמן על לימודים. אך אם הוא מבין שהידע שיקבל יבטיח לו הצלחה גדולה יותר, הלימודים הופכים לחיוניים. לסיכום הדילמה בין לימודים אקדמיים לפתיחת עסק תלויה במטרה של כל אדם. אם המטרה היא להרוויח כסף ומישהו כבר שולט במקצוע, עדיף להתחיל לעבוד. אבל אם יש צורך בהכשרה מקצועית רצינית או בקבלת ידע רחב יותר בנוגע לניהול עסק, אז לימודים הופכים להיות צעד הכרחי. אליעד ממליץ לשלב בין שני הדברים: להתחיל לעבוד ולהשלים את הלימודים באופן ממוקד ככל שנדרש להשגת המטרה. האם כדאי ללמוד או לעבוד? איך לבחור בין לימודים לפתיחת עסק? לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? איך להתמקד בקריירה אחרי תואר אקדמי? מהם היתרונות של למידה תוך כדי עבודה? מדוע נוצרת דילמה בין לימודים אקדמיים לפתיחת עסק? לעיתים קרובות אנשים מתלבטים מה עדיף: לפתוח עסק עצמאי או ללכת ללימודים אקדמיים באוניברסיטה. השאלה עולה אצל מי שזה עתה סיים תואר ראשון או תואר שני, וגם אצל מי שאין לו אפילו תעודת בגרות. במקרים כאלו, מתעורר הרצון לדעת מה יביא יותר תועלת: להשקיע זמן וכסף בלימודים, או להתחיל לעבוד באופן מעשי ולהרוויח כסף כבר עכשיו. מה ההבדל בין ללמוד למען הידע לבין ללמוד למען הקריירה? חשוב להבחין אם הלימוד הוא למטרת העשרה אישית, מתוך רצון לדעת דברים חדשים כמו תולדות היוונים בתקופת אנטיוכוס, או שהלימודים מכוונים לתוצאה מעשית - מציאת עבודה או פתיחת עסק. אם המטרה היא הנאה אינטלקטואלית בלבד, אפשר ללמוד כמה שרוצים. אך אם מטרת הלימודים היא לרכוש מקצוע לקראת עבודה, כדאי לבחון אם אפשר כבר עכשיו לעבוד באותו תחום באותה רמה שהלימודים עתידים לספק. מתי כדאי לוותר על לימודים ולהתחיל לעבוד מיד? אם אדם כבר מסוגל לבצע את העבודה ביעילות, בדומה למי שכבר יודע להיות אינסטלטור או חשמלאי טוב, הרי שאין סיבה להשקיע עוד זמן בלימודים שאינם משפרים משמעותית את היכולת. לדוגמה, מי שיודע לפתוח סתימות בדיוק כמו אינסטלטור מנוסה, יכול להתחיל לעבוד באינסטלציה מיידית ולא לבזבז זמן נוסף על לימודים פורמאליים. כך גם מי שרוצה להיות שף, יכול להתחיל במסעדה משלו אם הוא יודע לבשל טוב בדיוק כמו מי שסיים לימודים קולינריים. למה לא רק לעבוד בלי ללמוד בכלל? חשוב לזכור שלימודים עשויים למנוע טעויות יקרות בהמשך. פתיחת עסק עצמאי, כמו חנות ירקות או קליניקה לטיפול בחוצנים, דורשת ידע שלא תמיד ...
הנאה לפתוח עסק עצמאי לנהל החלטה איך להרוויח הרבה כסף לצבור ניסיון סיכון יתרונות
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות
ללמוד מטעויות, למה לא ללמוד מטעויות? מתי ללמוד מטעויות? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, האם כדאי ללמוד מטעויות? סיכוי מול סיכון, עלות מול תועלת, סיכוי סיכון, עלות תועלת, ללמוד מכישלון, איך להצליח ולא לטעות? מניעת טעויות האם תמיד צריך ללמוד מטעויות? אנשים רבים נוטים להאמין שלמידה מטעויות היא תמיד הדרך הנכונה כדי למנוע את הישנותן, אך אליעד כהן מציג הסתכלות אחרת ומורכבת יותר בנושא. אליעד מסביר כי למרות שלכאורה כולם רוצים ללמוד מטעותם על מנת להימנע מחזרה עליה, יש מצבים בהם דווקא עדיף לא להשקיע בלמידה מטעויות, ויש לבחון כל מקרה לגופו בצורה מדויקת ויסודית. למה בכלל ללמוד מטעויות? אליעד מסביר כי הרצון ללמוד מטעויות נובע מהעובדה הפשוטה שאנשים אינם שמחים כשהם טועים ואינם רוצים שהטעות תקרה שוב. מתוך כך עולה ההנחה שאם אדם לא רוצה לחוות שוב את הטעות, כדאי לו להשקיע זמן, אנרגיה ומשאבים כדי ללמוד ממנה ולהימנע מלחזור עליה בעתיד. אך למרות ההיגיון שבטענה זו, חשוב להבין שלמידה מטעויות אינה פעולה חינמית ויש לה מחיר ברור של זמן, אנרגיה ולעיתים גם עלות כספית ממשית. אליעד מציין שחקירת ... ההנחות השגויות, והדרכים האפשריות למנוע את הטעות בעתיד. כל אלה דורשים השקעה משמעותית של משאבים. למה לפעמים עדיף לא ללמוד מטעויות? אליעד נותן מספר דוגמאות כדי להמחיש את הרעיון שלפעמים לא משתלם ללמוד מטעויות: אדם שמאבד כל יום 10 אגורות: בסיכום שנתי מדובר בנזק קטן, ולכן אם ינסה לחקור לעומק מדוע מאבד ... אם לתקן את הנזילה יעלה יותר מאשר הנזק המצטבר לאורך שנים רבות, עדיף פשוט להתעלם ממנה ולא להשקיע מאמץ בלמידה או בתיקון. המסקנה מאלו היא שישנם מקרים בהם עלות מניעת הטעות גבוהה יותר מהעלות של הטעות עצמה. במקרים כאלה, עדיף לקבל את הטעות כמציאות ולא להשקיע משאבים מיותרים במניעתה. איך להחליט האם ללמוד מטעות או לא? אליעד מציע שיטה פרקטית וברורה שמטרתה לעזור בקבלת ההחלטה האם כדאי להשקיע בלמידה מטעות או שמא עדיף להמשיך הלאה ולספוג את הנזק במקרה והטעות תחזור על עצמה. כדי לקבל החלטה נכונה, אליעד ... לפתרון הבעיה, אלא רק חלק קטן ממנה על מנת להפחית משמעותית את הנזק בלי להיכנס להשקעה מיותרת. האם ההחלטה ללמוד מטעויות היא שחור או לבן? אליעד מדגיש שוב ושוב כי אין פה תשובה חד משמעית או כלל גורף של ... לפי תנאיו המדויקים. ההחלטה חייבת להתקבל לפי ניתוח של סיכוי וסיכון, עלות מול תועלת. לפעמים נכון להשקיע את המשאבים בלמידה עמוקה כדי למנוע הישנות הטעות, ולפעמים דווקא עדיף להימנע מלהקדיש זמן יקר ללמידה, ולקבל את האפשרות שהטעות תחזור מדי פעם. העיקרון החשוב הוא שתהליך קבלת ההחלטה צריך להיות מודע ומבוסס על חישוב ... בשורה התחתונה, אליעד מסביר שאין כלל חד - משמעי. במקום זאת, יש לפתח חשיבה אסטרטגית שמאפשרת להבין מתי השקעה בלמידה מטעויות תוביל לשיפור אמיתי ולרווח משמעותי, ומתי היא רק תבזבז משאבים יקרים. הגישה המומלצת היא תמיד להעריך באופן ביקורתי את הנזק הפוטנציאלי של הטעות לעומת המחיר של למידה ממנה, ולהחליט בהתאם לנתוני הסיכון - סיכוי, עלות - תועלת. חשוב לזכור שהמטרה היא תמיד למקסם את התועלת הסופית, ... אוטומטית מכל טעות אפשרית, מכיוון שלפעמים ההימנעות מטעות עשויה להיות יקרה מדי ולא משתלמת. איך למנוע טעויות? האם כדאי ללמוד מכישלון? מהם עקרונות קבלת החלטות נכונה? כיצד לבצע ניתוח עלות - תועלת? איך להצליח ולצמצם טעויות? האם תמיד נכון ללמוד מטעויות? כאשר אנשים עושים טעויות, הם לרוב מרגישים תסכול או אכזבה, כי באופן טבעי אף אחד לא נהנה לטעות. מכאן מגיעה ההנחה המקובלת שכדאי ללמוד מטעויות, במטרה להימנע מלחזור עליהן בעתיד. אולם אליעד כהן מעלה נקודה חשובה ופחות מוכרת - לא תמיד נכון ללמוד מטעויות, ולפעמים דווקא עדיף להמשיך הלאה בלי להשקיע מאמץ בניתוח הטעות או בניסיון להימנע ממנה בעתיד. מה העלות של למידה מטעויות? אליעד כהן מדגיש שללמידה מטעויות יש עלות משמעותית: עלות של זמן, אנרגיה, ולעיתים אף עלויות כספיות. כאשר אדם עושה טעות ומחליט ללמוד ממנה, המשמעות היא שהוא צריך לנתח לעומק את כל הפרטים סביב הטעות - להבין מה הייתה החשיבה שהובילה אליה, ... המוטעות, ואיך אפשר למנוע את הטעות בעתיד. אליעד נותן דוגמה פשוטה וברורה לכך: אדם שנוסע בכביש ועושה תאונה. כדי ללמוד מהטעות, הוא חייב לבדוק בפרטי פרטים מה בדיוק קרה, מה היו המחשבות שהובילו אותו למצב, אילו גורמים השפיעו עליו ... שזה לא יקרה שוב. התהליך הזה עלול להיות ממושך ויקר, ולפעמים הנזק שנגרם מהטעות קטן יותר מאשר העלות של הלמידה ממנה. מתי לא משתלם ללמוד מטעויות? ההסבר של אליעד כהן כולל דוגמה נוספת ופרקטית במיוחד - אובדן של סכומים קטנים. למשל, אם אדם מאבד ... גורמת לאובדן מים, לפעמים התיקון שלה יהיה יקר הרבה יותר מהנזק המצטבר לאורך שנים רבות. במצבים כאלה, אליעד מסביר שלמידה מהטעות אינה משתלמת כלל, ולפעמים עדיף לספוג את הטעות שוב ושוב מאשר להשקיע מאמץ גדול מדי במניעתה. כיצד להחליט האם ללמוד מטעות או לא? לפי אליעד כהן, ההחלטה אם ללמוד מטעות צריכה להיעשות על ידי בחינת ארבע שאלות מרכזיות: כמה ... כלומר, האם מספיק לפתור רק חלק מהבעיה? באמצעות השאלות הללו, האדם יכול לקבל החלטה מושכלת ומדויקת לגבי כדאיות ההשקעה בלמידה מהטעות. האם תמיד חייבים לתקן טעויות ב - 100%? עוד נקודה שאליעד מדגיש היא שלפעמים הפתרון האידיאלי, שמונע את ... וחסכוני. האם תמיד כדאי ללמוד מטעויות? האם יש חובה ללמוד מכל טעות, או שלפעמים עדיף להמשיך הלאה? רבים מאמינים שלמידה מטעויות היא הדרך להימנע מחזרה על כישלונות, אך האם זה תמיד נכון? מה המחיר של למידה מטעויות? כדי ללמוד מטעות, יש צורך לנתח את הסיבה להתרחשותה. יש לבדוק מה הייתה החשיבה לפני הטעות, אילו הנחות ... אף עלות כספית. אך לא תמיד המחיר הזה משתלם. מתי לא כדאי ללמוד מטעויות? ישנם מקרים בהם העלות של למידה מהטעות גבוהה מהנזק של הישנותה. לדוגמה, אם אדם מאבד מדי יום 10 אגורות, הרי שבשנה מדובר בסכום זניח. אם ... יעלה יותר מאשר הנזק המצטבר לאורך עשר שנים. כיצד ניתן להחליט אם ללמוד מהטעות? כדי להחליט אם כדאי להשקיע בלמידה מהטעות, ניתן לשאול את השאלות הבאות: כמה חמור הנזק שייגרם אם הטעות תחזור על עצמה? (בסקאלה של 1 עד ... שבין סיכון לסיכוי, עלות ותועלת. אין תשובה חד משמעית - כל מקרה צריך להיבחן לגופו. לעיתים נכון להשקיע משאבים בלמידה כדי למנוע טעויות חמורות בעתיד, ולעיתים עדיף לקבל את הטעות כחלק בלתי נמנע מהחיים ולהתמקד במשימות חשובות יותר. איך ...
להיות יותר חכם אנרגיות להיות גאון איך למנוע פיתוח יכולת קוגניטיבית כישורי חשיבה פיתוח יכולות שכליות התפתחות שכלית
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
18:05ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות
ללמוד תוך כדי שינה, לשמוע הרצאות תוך כדי שינה, לשתול מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד תוך כדי חלום, האם אפשר ללמוד תוך כדי חלום? מה ההבדל בין חלום לבין מציאות? מה החלום שלך אומר עליך? משמעות החלומות, תובנות בחלום, תת מודע וחלומות האם אפשר ללמוד תוך כדי שינה או חלום? אנשים רבים שואלים אם אפשר ללמוד בזמן שינה או תוך כדי חלימה. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם ישן והאוזניים שלו קולטות צלילים, יש חלק קטן ... מסוים מתודעתו עדיין פעיל ומקשיב, אפילו שהוא במצב של חוסר מודעות מלאה. האם השמעת הרצאות בשינה באמת משפיעה על הלמידה? אליעד מסביר שמצב השינה דומה מאוד למצב של חוסר ריכוז חלקי בערות. הוא נותן דוגמה לכך שאם אדם מנגן הרצאה בסין והוא נמצא בישראל, הוא כמובן לא ילמד ממנה כלום כי הוא בכלל לא שומע. באופן דומה, אם האדם יישן והאוזניות שלו ינגנו הרצאה, רוב המוח לא ... במצב של מנוחה, אך עדיין קיים אחוז קטן ביותר שכן שומע ומעבד. המוח למעשה פועל במתכונת מצומצמת מאוד, ולכן למידה משמעותית לא תתרחש באופן רגיל. אך עדיין קיימת אפשרות שמשהו קטן כן ייקלט ויכנס לחלום או לתודעה. מה קורה ... הרצאה תוך כדי שינה, יכול להיות שהתוכן ייכנס לתוך החלום שלו ויהפוך לחלק ממנו. אך חשוב להבין שזו לא למידה אמיתית, אלא יותר שילוב של אסוציאציות ומידע שכבר היה קיים אצלו קודם לכן. האם המוח מעבד מידע זר לחלוטין בזמן שינה? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת ואומר שאם מישהו יישן וישמע אנשים מדברים בשפה זרה, הוא לא באמת ילמד את השפה. הסיבה לכך היא שהמוח בזמן שינה לא מבצע פעולות מורכבות של פענוח צלילים לא מוכרים ויצירת קשרים בין צלילים ומשמעויות. הפעולה המורכבת הזו מתבצעת רק בזמן ערות, ולכן מידע זר לחלוטין לא נקלט ולא נלמד במלואו. האם חלומות מגלים מי אנחנו באמת? אליעד מסביר שמה שאנשים עושים וחווים בחלומות משקף במידה מסוימת את התת ... להעיד שבתוכו יש כעס מודחק כלפי אותו אדם. החלום במקרה זה חושף את התחושות האמיתיות של האדם. מה אומר לימוד תורה מתוך שינה? אליעד מתייחס לאמרה הידועה לימוד התורה אפילו מתנמנם הוא טוב. הוא מסביר את הרעיון הזה בכך שגם למידה חלקית מאוד, כמו למידה תוך כדי נמנום או חוסר ריכוז מלא, עדיפה על לא ללמוד בכלל. אם אדם מאמין שאין שום תועלת בלימוד במצב נמנום או חוסר ריכוז, אז באופן עקבי, עליו לחשוב שגם כשהוא ער הוא לא באמת מרוכז במאה אחוז, ... מחשיבה פנימית על תכנים שאדם כבר מכיר קודם לכן, ולא מהשמעה פסיבית של מידע חדש בזמן השינה. האם אפשר ללמוד בשינה? משמעות החלומות הבדל בין חלום למציאות מה אומרים עליך החלומות שלך? לימוד תורה בזמן נמנום האם חלומות הם נבואה? ללמוד כשאתה ישן, ללמוד כשאתה עייף, ללמוד כשאתה מתנמנם, ללמוד בחוסר ריכוז, ללמוד בלי ריכוז, ללמוד בעייפות, למוד התורה אפילו מתנמנם הוא טוב, שמיעת הרצאות תוך כדי שינה, שתילת מחשבות תוך כדי שינה, ללמוד בזמן השינה, שינה של צדיקים, תובנות בזמן השינה, מודעות עצמית ושינה
מה זה הרגלים אוכל פירוש חלומות מה ההבדל בין חלום למציאות חוסר ריכוז תודעה רגשות מתי להדחיק
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה האם עדיף ללמוד אקדמיה או לרכוש ניסיון מעשי? הרבה פעמים עולה השאלה, מה עדיף - לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? זהו נושא שנדון רבות, ובמיוחד במקרים של עסקים, ניהול ומקצועות שונים. השאלה הזו מצריכה הבנת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים, ותשובה עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות. מה היתרונות של לימודים אקדמיים? לימודים אקדמיים מספקים ידע תאורטי רחב ומעמיק. תארים אקדמיים מעניקים תמונה כוללת על הנושא, ומקנים הבנה שיטתית וכוללת של התהליכים. כשאתה לומד בצורה מסודרת, אתה לומד את היסודות העמוקות של התחום, ומקבל כלים להתמודד עם בעיות מורכבות באופן שיטתי. לדוגמה, אדם שלמד מנהל עסקים במשך חמש שנים ידע הרבה יותר על איך לנהל מערכות גדולות, איך להתמודד עם בעיות כלכליות ושיווקיות ואיך לארגן ארגון בצורה מקצועית, לעומת אדם שלמד זאת באופן מעשי ללא תיאוריה ברקע. מה היתרונות של ניסיון מעשי? לניסיון מעשי יש יתרון ברור - הידע שהוא ... לדוגמה, אם אדם ניהל פיצריה במשך מספר שנים והצליח להרוויח 100,000 שקלים בחודש, יש לו ידע פרקטי שאי אפשר ללמוד בכיתה. ייתכן והוא גם יוכל לתת עצות טובות הרבה יותר בנוגע לאתגרים שמולם ניצב בעל עסק בפיצריה בתל אביב, ... בהכרח. אדם שעבד הרבה שנים בעסק אך לא הצליח, ייתכן כי הוא לא יוכל לתת ייעוץ טוב יותר ממי שלמד את הדברים בצורה אקדמית. אם מישהו ניהל פיצריה והפסיד, אין להניח שהוא מבין איך להרוויח כסף מהעסק - אולי ... של רשתות גדולות, או בניהול עסק מורכב הדורש מיומנויות שנלמדות בדרך כלל באקדמיה. מה ההבדל בין התנסות רחבה לבין למידה ממוקדת? יש הבדל חשוב בין למידה רחבה בתחום מסוים לבין ניסיון ממוקד. לדוגמה, אם מישהו למד ניהול עסקים במשך חמש שנים ויודע איך להתמודד עם ... בעסקים שונים, זה שונה מאדם שעבד במשך חמש שנים באותו תחום, אך לא רכש את הידע הרחב והמעמיק של הלמידה האקדמית. מצד שני, אדם שעבד בהצלחה בתחום ספציפי עשוי להבין יותר ממישהו שלמד רק תיאוריה ללא ניסיון מעשי. הבעיה ... תחומים אחרים שיכולים להיות חשובים להצלחה. מה הגישה המומלצת לצבירת ידע ולהצלחה? הגישה המומלצת היא לשלב בין השניים - לימודים אקדמיים וניסיון מעשי. כאשר אתה לומד נושא בצורה אקדמית, כדאי לך גם ליישם את הלמידה בשטח. כך תוכל לשלב את היתרונות של ההבנה העמוקה מצד אחד, עם היתרונות של היישום המעשי מצד שני. למעשה, אדם שלומד ניהול עסקים ומיישם את הידע על ידי עבודה בשטח משיג את היתרון הכפול - הוא מבין את התהליכים העמוקות ... גם אם הוא מציע לך עצות, לא בהכרח יוכל לסייע במצבים דומים. מה העדיפות כאשר אתה מתלבט? בהתלבטות בין לימודים אקדמיים לבין ניסיון מעשי, אין תשובה חד משמעית. הכל תלוי בתחום שבו אתה עוסק ובמטרות שלך. אם אתה מעוניין לרכוש ידע רחב על תחום כלשהו, חשוב ללמוד אותו בצורה מסודרת. אם מטרתך היא להקים עסק קטן, ייתכן כי יועץ עם ניסיון מעשי יהיה עדיף, אם כי מומלץ לוודא גם שהוא רכש ידע אקדמי או שיטות מסודרות לניהול. מה שחשוב הוא לשלב בין השניים - הלמידה האקדמית והניסיון המעשי. לימודים אקדמיים לעומת ניסיון מעשי הקמת עסק וניהולו בפועל בחירת תואר והרחבת אופקים ניהול רשתות גדולות ועסקים מורכבים עצות להקמת פיצריה והרווחת 100,000 שקלים בחודש כיצד לשלב לימוד תאורטי עם תרגול מעשי מדוע עולה השאלה מה עדיף: לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? ההתלבטות האם עדיף להעסיק או להסתמך על אדם בעל תואר ראשון, תואר שני, תואר שלישי ... בהכרח האדם שממנו כדאי לקבל עצות, לעומת מישהו שלמד נהיגה בצורה יסודית ואף אם טרם נהג בפועל. נכון שגם למידה תיאורטית ללא יישום מעשי עלולה להותיר חוסרים, אבל כישלון בשטח ללא לימוד מעמיק אינו בהכרח נותן יתרון כלשהו. כיצד משפיע היקף התוכן שנלמד לעומת היקף ההתנסות בפועל? יש התייחסות לחשיבות של למידה רחבה לעומת התנסות נקודתית. אם מישהו לומד במשך חמש שנים מגוון נושאים תאורטיים לגבי ניהול עסקים, בעוד מישהו אחר חמש שנים עובד רק בתחום אחד, לא בהכרח שהעובד בפועל יצבור ידע מקיף יותר. מצד שני, אם הלימודים הם רק חלקיים והעיסוק המעשי מצליח להשיג תוצאות בפועל, יכול להיות שההתנסות עוקפת את הלמידה. לדוגמה, אדם שלמד רפואה בצורה מסודרת חמש שנים כנראה יבין יותר ממי שניסה לעסוק ברפואה ללא הכשרה מסודרת. כך גם בתחום ניהול העסקים: היקף הלימודים או היקף ההתנסות חייבים להיבחן לפי השאלה מה בדיוק נלמד ומה בדיוק נוסה, ועד כמה התנסה אותו אדם בהיבטים הרלוונטיים לנושא הספציפי. מהי הגישה המומלצת לצבירת ידע ולהצלחה? הגישה המועדפת משלבת לימודים אקדמיים עם ניסיון מעשי. גם כאשר לומדים נושאים תיאורטיים, כדאי ליישם אותם באופן ממשי ולבחון את התוצאות בשטח. כך ניתן לקבל את היתרון הכפול: הבנת עומק של התהליכים התיאורטיים לצד היכרות מעשית מדויקת עם המציאות. למשל, מי שלומד חמש שנים כיצד לנהל עסק ורוכש ידע עשיר ומגוון, ובמקביל עובד בשטח בעסקים רלוונטיים ומצליח בפועל, מגיע לרמה גבוהה יותר של הבנה בהשוואה לאדם שהתמקד רק בלמידה או רק בניסיון מעשי בודד. יש לזכור גם שהצלחתו של אדם בניסיון מעשי היא עניין יחסי למטרות שהוצבו. הקמת ... ארגונים גדולים לא בהכרח יידע ליישם זאת מול מורכבות ייחודית של עסק קטן או מול קשיים שמאופיינים בשטח המקומי. לימודים אקדמיים לעומת ניסיון מעשי הקמת עסק וניהולו בפועל בחירת תואר והרחבת אופקים ניהול רשתות גדולות ועסקים מורכבים עצות להקמת פיצריה והרווחת 100,000 שקלים בחודש כיצד לשלב לימוד תאורטי עם תרגול מעשי משאבי אנוש, שיקולים בבחירת עובדים, שיקולים בגיוס עובדים, להתקבל לעבודה בלי ניסיון, עבודה בלי תואר אקדמי, עבודה בלי לימודים אקדמיים, קריירה בלי תואר, קריירה בלי לימודים, קריירה בלי תעודה, בחירת קריירה, פיתוח קריירה, איך לפתח קריירה? איך לבחור מקצוע? בחירת תחום לימוד, תעסוקה
יתרונות חסרונות התאמת קריירה איך לקבל עצות לעשות כסף איך לבחור עובד שיקולים בבחירת עובדים להתמודד עם בעיה התלבטות
כסף - מיינדסט לכסף, 2 שיטות להיות עשיר, 2 שיטות לעשות הרבה כסף, במה כדאי לי לעבוד? בחירת הזדמנות עסקית, איך לבחור מקום עבודה? שיקולים בבחירת מקום עבודה, איך להיות מסוגל לעשות הרבה כסף? איך להתעשר? איפה להשקיע את הכסף שלך? הגדלת יכולת ההשתכרות שלך, שיפור היכולת לעשות כסף, להשקיע כסף בבורסה, להשקיע בשוק ההון, הכנסה פסיבית, בחירת מקום עבודה, בחירת מסלול קריירה, אוטומציה ושוק העבודה, מקצועות העתיד, פחד מפיטורים, איך להתכונן לברבור שחור?
... מי היכולת שלו לעשות כסף, גדלה במהלך שנת העבודה שלו? תשובה: של המתכנת מתחיל. כי במהלך השנה הוא כנראה למד דברים חדשים וכיום השווי שלו בשוק העבודה, גדול משל אותו אדם שעבד בתור מעביר דירות, שכרגע אולי כבר בכלל ... בעתיד. והשקעה בשוק ההון, היא לדוגמה לא ממש מגדילה את היכולת שלך לעשות הרבה יותר כסף בעתיד. דהיינו, עקומת הלמידה היא לא גבוה לאורך זמן. כי יש בהתחלה עקומת למידה אולי קצת גדולה, דהיינו, שאולי צריכים ללמוד קצת מידע בסיסי כזה או אחר כדי לנסות לעשות כסף בבורסה, אבל לאורך זמן בדרך כלל עקומת הלמידה יורדת. דהיינו, לא צריכים ללמוד יותר מידי מידע חדש. ואני אדייק, גם אם כל הזמן צריכים לנתח מידע חדש, כגון לדוגמה דוחות כספיים של ... מה שאני אומר לא מדויק במאה אחוז, אני מנסה לומר שצריכים לבחון את הדרך לעשות כסף, גם דרך כמות הלמידה והמחקר שמצריכה השיטה. וגם את סוגי המידע צריך לחלק, בין לימוד מידע שמשמש אותך לצורך זמני בלבד של מה שאתה צריך באותו הרגע, כגון הסבל שמעביר דירות, שצריך בכל פעם ... מחקר, שלאורך העבודה, כל מחקר מבוסס על המחקר הקודם. דהיינו, תשאף לכך שהעבודה שלך תדרוש תהליך רצוף של המון למידה. ולא סתם למידה, אלא למידה של הקדמות, שכל אחת מהן מקדמת אותך אל השלב הבא שלך בשוק העבודה. דהיינו, שאתה צובר מידע, שישמש אותך ...
פיתוח יכולת שכלית האם להשקיע להשקיע כסף בבורסה שיפור להרוויח במה להתמקד תכלית הפעולות המקום
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
57:00חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה והתרגשות. למשל, כאשר ילד מקבל צעצוע חדש, הוא מתלהב ושמח מאוד, כי הוא חווה את זה כמשהו חדש שניתן ללמוד ממנו. בניגוד למבוגרים שכבר התרגלו לסיטואציות וחווים אותן כרוטיניות, הילדים רואים כל מצב וכל התרחשות כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע מורים עצמם לא נהנים ללמד? הסיבה המרכזית לכך שילדים לא נהנים מהלימודים קשורה ישירות לכך שהמורים עצמם לא נהנים ממה שהם מלמדים. רוב המורים נמצאים בכיתה לא מתוך תשוקה אמיתית למקצוע או אהבת למידה, אלא מתוך רצון להתפרנס או לשמש כבייביסיטר לילדים. כשהמורה עצמו לא אוהב את החומר הנלמד, הוא אינו מסוגל לעורר בתלמידים תשוקה או עניין אמיתי. לעומת התלמידים, שכאשר אינם נהנים, מיד מאבדים עניין, המורה כבר ... את עצמו ולזהות את אותן בעיות אצל התלמידים. כל תכונה שנמצאת אצל התלמיד, כגון עצלנות, חוסר ריכוז או התנגדות ללימודים, קיימת גם אצל המורה, לפחות בצורה פוטנציאלית. מחנך טוב חייב להיות מודע ליכולות שלו ולמגבלות שלו. אם המורה מבין ... ילד זוכה לפירגון ולהערכה רק כאשר הוא מצליח, המסר הסמוי שהוא מקבל הוא שההערכה והאהבה מותנות בהצלחה. כך הוא לומד לא לאהוב את עצמו בצורה טבעית, אלא רק על בסיס השוואה לאחרים. אם ילד מקבל ציור יפה והוא מקבל ... וחוסר אהבה עצמית. מהי מטרת החינוך ואיך היא אמורה להיות? החינוך האמיתי לא אמור להתמקד בציונים ובהצלחה, אלא בחוויית הלמידה עצמה ובפיתוח החשיבה של הילד. בית הספר אמור להיות מקום שבו הילד מגלה את עצמו ואת יכולותיו, דרך למידה והכרת העולם. הלימודים אמורים להיות חוויה שמאפשרת לילדים להכיר את עצמם טוב יותר ולהיות מאושרים יותר. המחנך חייב להבין מהי מטרת הלמידה באמת ולשדר זאת לתלמידים. איך אפשר לגרום לילדים לאהוב את הלימודים? הדרך לגרום לילדים לאהוב את הלימודים היא בכך שהמורה עצמו יהיה מלא תשוקה ועניין במה שהוא מלמד. הוא צריך להעביר לתלמידים את החומר מתוך התלהבות אמיתית. בנוסף, על המורה לראות את עצמו בתלמיד, להבין למה התלמיד ... הילד לא שהוא יכול, אלא שהוא פשוט צריך לנסות ולבדוק את עצמו בכל פעם מחדש. בדרך זו, הילד ירגיש שהלימודים הם הזדמנות ללמוד ולהתפתח, ולא חובה או מטלה משעממת. איך לגרום לילדים לאהוב ללמוד? מי ראוי להיות מחנך? למה התלמידים שונאים את בית הספר? איך לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים? למה להתמקד בחצי ... זה שקר? איך לגרום לילד להעריך את עצמו באמת? מה המטרה האמיתית של החינוך? איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים? מי ראוי להיות מחנך? מיהו ומהו מחנך טוב? איך לפתח ביטחון עצמי / הערכה עצמית אצל ילדים? איך בן ... שיקוף עצמי? איך המורה יכול להבין את התלמידים באמצעות התבוננות פנימית שלו על עצמו? למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? למה לילדים אין סבלנות ללימודים? איזו תועלת אמיתית מביאים הלימודים לתלמיד? למה למורים עצמם אין חדוות לימוד? כיצד היחס של המורה עצמו אל מה שהוא מלמד, כיצד הוא משפיע על התלמידים? האם אפשר לבקש מילד לאהוב את הלימודים? מי אחראי לכך שהילד יאהב את הלימודים? האם בן אדם נולד עם ביטחון עצמי? מתי צריך חוסר ביטחון עצמי? איך ריכוז יכול להפריע לילד בלימודים? איך להגיע לאיזון בין תכונות שונות? איך לבטא את כל התכונות? כיצד זה שבונים לילד ביטחון עצמי, כיצד זה ... להודות על הדברים הטובים שיש בחיים, למה זה יוצר רע? כיצד ההורים גורמים לילדים לא לאהוב את עצמם? למה הלימודים מאמללים את הילד? מהי מהות החינוך, ומדוע הוא רע, ואיך הוא צריך להיות? למה הילדים חווים את הלימודים כסבל? מה יקרה אם לא יפרגנו לילד בכלל? איך נוצרת חוסר הערכה עצמית אצל ילדים? מדוע הורים גורמים לילדים ... את עצמם? האם את/ה באמת אוהב את הילדים שלך? למה את/ה אוהב את הילדים שלך? מהי המטרה האמיתית של הלימודים? למה האדם לא נהנה מהחיים? מהי מחנך טוב? מי ראוי לחנך? איך להסתכל למציאות בעיניים ולהיות מרוצה ממנה? איך ילדים אמורים לחוות את הלימודים? איך לדוגמה לגרום לילד לאהוב את לימודי היסטוריה וכיוב? איך לגרום לילד ליהנות מהלימודים? איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים?
מערכת מה זו אהבה טעות שיפור יכולות שכליות האשמה עצמית פיתוח החשיבה למה לאהוב את עצמך טיפול בערך עצמי
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
10:22ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר? איך אפשר ללמוד מכל דבר שקורה לך בחיים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על העיקרון החשוב, לפיו האדם יכול וצריך ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו במהלך היום. לדבריו, לא מדובר רק על למידה מבני אדם אחרים אלא גם מכל התרחשות, תהליך או סיטואציה שהאדם נתקל בהם. מדוע חשוב ללמוד מכל דבר ודבר? לפי אליעד כהן, אדם שרוצה להתפתח, להיות מאושר יותר ולהתקדם בחיים צריך לנצל כל הזדמנות וכל אירוע ללמידה. מטרת הלמידה הזו היא תמיד לגרום לאדם להרגיש טוב יותר, ולהגיע לתובנות על המציאות, דבר שמסייע לאדם לחיות בשלום עם עצמו ... יבין טוב יותר את המציאות, כך הוא יחווה פחות קונפליקטים פנימיים, וכתוצאה מכך ירגיש טוב יותר. איך בפועל אפשר ללמוד מכל דבר? אליעד כהן מסביר שצריך לשאול שאלות. כאשר האדם נתקל במשהו - למשל, הוא שומע שיחה בין שני ... בתהליך טבעי כמו ציפור שעפה בשמיים או עץ שנופל - הוא צריך לעצור ולשאול את עצמו: מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה? איזו תובנה או שכל אני יכול לקבל מהתהליך שראיתי? איך התהליך הזה רלוונטי לחיים האישיים שלי, ומה ... הצורך למצוא את עצמך בתוך האירועים שאתה רואה, ולהבין כיצד הם קשורים באופן ישיר למציאות האישית שלך. מה ניתן ללמוד מדוגמה של עץ שנופל? אליעד מביא דוגמה קונקרטית של עץ שנופל. אם העץ נופל על עצמים קטנים וחלשים, הוא ... אם הוא נופל על עצם יציב כמו קיר או עץ חזק אחר, הוא נעצר. לדבריו, מהדוגמה הזו האדם יכול ללמוד על עצמו: אם מופעל על האדם כוח, כמו כוח רצון או מחשבות טורדניות, והוא חלש ולא יציב, הכוח יתגבר ... למעשה, האדם לומד מהדוגמה הזו כיצד להיות יציב וחזק יותר בחייו, ולפתח תכונות כמו יציבות וכוח פנימי. איך להימנע מלמידה מוטעית מדוגמאות שאתה רואה? לדברי אליעד, אדם צריך להיזהר לא ללמוד בצורה מוטעית. למשל, כאשר רואים אדם שמרוויח הרבה כסף בגלל עבודה קשה מאוד, אליעד מזהיר לא ללמוד להיות חמור שעובד קשה רק בשביל הכסף. במקום זאת, צריך ללמוד את העיקרון, שהוא לעבוד קשה כדי להשיג אושר אמיתי, כלומר, להבין את עצמך טוב יותר ולהשקיע מאמץ בלמידת המציאות עצמה. הדגש של אליעד הוא ללמוד את השכל של התהליך, לא לחקות סתם את הפעולות החיצוניות. המטרה הסופית היא תמיד להבין איך להיות מאושר יותר, לא רק איך להרוויח יותר כסף. איך להפוך את הלמידה מכל דבר להרגל יומיומי? כדי להפוך את הלמידה להרגל, אליעד כהן מציע להיות עירני ופעיל כל הזמן, ולשאול שאלות על כל דבר שאתה רואה או שומע במהלך ... האלו על כל דבר, אתה מתרגל לראות את המציאות אחרת, מה שמוביל לשיפור גדול באיכות החיים. מה התוצאה של למידה מתמדת מכל דבר? בסופו של תהליך הלמידה, לאחר שהאדם מבין את המציאות בצורה עמוקה, הוא מגיע לנקודה שבה הוא כבר לא צריך ללמוד יותר לצורך עצמי. במקום זאת, כל דבר ודבר שהוא רואה מזכיר לו שהמציאות היא אחדות שלמה. במצב זה, כל ... באופן דומה, מי שהבין את המציאות לחלוטין, כל דבר שהוא פוגש מזכיר לו את הטוב והאהבה במציאות עצמה. איך למידה מכל דבר מובילה לאושר אמיתי? התכלית הסופית של הלמידה מכל דבר, לפי אליעד כהן, היא להגיע לאושר אמיתי וקבוע. האדם שלמד להבין את המציאות לעומקה לא רק מתמודד ... היא הזדמנות נוספת לאושר ולהערכה עמוקה של המציאות. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב הזה, חובה על האדם להפוך את הלמידה מכל דבר להרגל יומיומי, וכך הוא יתקדם בהדרגה לעבר חיים של אושר עמוק, הבנה ואהבה אמיתית למציאות. איך ללמוד מכל דבר? איך להגיע לאושר אמיתי? מה אפשר ללמוד מעץ שנופל? כיצד לפתח יציבות נפשית? מה מוסר ההשכל מהחיים? איך להבין את המציאות לעומק? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא איך אפשר ללמוד מכל דבר. איזהו החכם הלומד מכל אדם, ומי שיותר חכם, לומד לא רק מכל אדם, אלא מכל דבר ודבר. ... בחיים, ומי שרוצה להתפתח, ברמה האישית, ומי שרוצה לחיות יותר טוב ומי שרוצה להפוך להיות יותר חכם, עליו לנסות ללמוד מכל דבר, ומה זא לנסות ללמוד מכל דבר? זה מאד פשוט, במשך היום של חיי האדם, הוא רואה ושומע כל מיני דברים, קורים לו כל מיני דברים, ומצד האמת, האדם יכול ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו. מה זאת אומרת? ברגע שהאדם שמע משהו, הוא אמור לשאול את עצמו, מה אני אמור ללמוד מהדבר הזה ששמעתי, אני יכול ללמוד להרגיש שיותר טוב, איזה שכל אני יכול לקבל ממה ששמעתי ששני אנשים מדברים? כי האדם רוצה להרגיש יותר טוב, ... לוגיקה מסוימת וככל שאדם יבין טוב יותר את המציאות, הוא ירגיש יותר טוב, ולשאול את עצמו, מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה, בעצם להסתכל על משהו שקרה, ולהיות בתוך התהליך וללמוד ממנו. לבחון איך זה רלוונטי לגבי החיים שלך? לדוגמה עץ שנופל, ללמוד מהתהליך, נאמר כמה עצים נפלו, והפילו אחריהם עוד דברים. נאמר עץ הפיל משהו אחריו, והוא בעצמו נפל, ואם הוא יפול על קיר, הוא יעצר ומה האדם יכול ללמוד מזה על עצמו שאם מופעל כוח מסוים חזק, אז הכוח יתגבר אבל אם הכוח יהיה יציב, הוא יתגבר על הכוח שנפל עליו, והאדם יכול לראות וללמוד איך ההשפעה בחיים שלו, כמו לדוגמה, כוח הרצון ללמוד מהתהליך שראית, ולראות איך זה משפיע בחיים שלך, מה עומד מאחורי, מה מוסר ההשכל שאפשר ללמוד ומה מוסר ההשכל ... יותר טוב. ואם אתה לומד ממישהו להרוויח יותר כסף, אז תרוויח יותר כסף, אבל המטרה היא להרגיש יותר טוב, ומהלימוד איך היתה החשיבה של איך להרוויח יותר כסף, תהיה לימוד באותו אופן איך אפשר להיות יותר מאושר, ליהנות יותר תעבוד יותר קשה כדי להיות מאושר, ולא כסיל של לעבוד ...
להתפתח ברמה האישית להרוויח יותר כסף להסביר מה זה הרגלים הפרעה כפייתית כסף רוצה להפוך לפתח יכולות שכליות
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר ... להמשיך יותר, עליו לנסות להמשיך בכל זאת, עד שהגוף יכריע אותו ולא יאפשר לו להמשיך. זאת הצורה שאליעד מתאר כלימוד אמיתי - לא לעצור כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם ... מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים ... באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש שהלומד חייב לפענח בעצמו את ההבדלים האלה, דבר שמחייב ממנו השקעה אינטנסיבית והתמסרות מוחלטת ללימוד. איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ... השיג אותו, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעצור או להפסיק. התהליך שאליעד מתאר הוא של חיפוש אינסופי, שבו הלומד לא מסתפק לעולם במה שהבין עד כה, אלא ממשיך להעמיק עוד ועוד, ללא גבול וללא סוף. מה החשיבות של הבנת הדברים הקטנים לפני הגדולים בלימוד? אליעד מדגיש שחשוב להבין קודם כל את הדברים הקטנים לפני שעוברים לדברים גדולים יותר. הוא מסביר שגם כאשר רואים ... להבין לעומק את הרעיונות הגדולים אם לא הבנת לעומק ובשלמות את הדברים הקטנים קודם לכן. הוא מתאר תהליך של למידה שבו לא מוותרים על הבנה של שום פרט, אפילו אם הוא נראה שולי או פחות משמעותי, מפני שכל פרט ... או להניח שהבנת דבר כלשהו עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ולא להרפות לעולם. הוא אומר שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, אפשר באמת להגיע להבנה עמוקה ואמיתית של רבי נחמן מברסלב. הוא מדגיש שהמאמץ, ההקרבה וההתמסרות הם המפתח להגיע לתובנות חדשות שלא ניתן להגיע אליהן בדרך אחרת. איך ללמוד את רבי נחמן? מה המשמעות של מסירות נפש? איך להגיע להבנה עמוקה בליקוטי מוהרן? מה הדרך הנכונה ללמוד את רבי נחמן? איך לפענח את סודות רבי נחמן?
מוחלטות כל מה שאתה יכול משפטים איך ללמוד למה להתאמץ איך להצליח להירדם עייפות איך לוותר
הרגע הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חוויית הזמן, רגע אחד
7:19הרגע הזה של ההווה, כוחו של הרגע הזה, משמעותו של הרגע הזה, עבר הווה עתיד, חוויית הזמן, רגע אחד
... משמעות מוגדרת בו - זמנית. לכן, כדי שהרגע הזה יקבל משמעות ספציפית של טוב או רע, של משמעות של למידה, הנאה או סבל - חייב להתקיים הקשר לעבר ולעתיד. מה החשיבות של העבר והעתיד לחוויית ההווה? כאן אליעד מדגיש ... שני לא תכף תגיע לשאלה. ש: ומצד שני לא כי ההווה מחיה את העבר. אליעד: אז מה השאלה אדוני המלומד, עכשיו רגע תעצור כי במאמר מוסגר נגיד היה מישהו בפייסבוק שאמר איזה כייף שאפשר לכתוב פה מה שרוצים בלי ... המשמעות אבל אין לו משמעות מוגדרת אין לו משמעות של טוב או רע. ש: לא יש לו משמעות של למידה לאותו רגע. אליעד: תתרכז למידה ותחושה זה תמיד ביחס למשהו כדי שאתה תוכל להיות בחוויה ברגע הזה למשהו אתה צריך לזכור משהו מהרגע הקודם ...
הרגשת זמן קיום מקום וזמן מה זה אלוהים יצירת משמעות הנאה תחושות טובות סתירות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למידה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תורת התמחור אישיות מרובת פנים יופי חיצוני או יופי פנימי המטריקס לפעול בהיגיון קיבעון מחשבתי מה הסיכוי שהפחד שקרי? חרדות חברתיות הגדרות של אהבה עצמית איך נוצרת שנאה עצמית? למה לא לאהוב בלי תנאים? אהבה והתאהבות תחושה של השמחה משחק האושר של החיים תלות רגשית בזוגיות החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה קבלת החלטות מתוך פחד יכולת קבלת ההחלטות להתמודד עם מועקות איך מתמודדים עם בעל מעשן סמים? מהות ההצלחה איזה יעדי מכירות להציב? לשכנע מישהו לשמור על התזונה טיפים לשיווק עסקים ילדים לא רוצה שהילד ימות איך תינוק מודע לעצמו? סבל של מורה רוחני אבחון פסיכיאטרי פסיכיאטרים שנאה כלפי האקס לשכנע את האקסית לחזור אליך איך לעשות סקוואט? להרחיק את המשקל מהגוף אלוהים ברא את העולם הרבה אלוהים חוויה של הארה מי הגיע להארה? טוב להיות אלוהים לימוד הספר להיות אלוהים איך מייצרים כסף? השקעות קטנות עם רווח גדול משמעות החיים לילדים מה התכלית של החיים? פרסום שלילי אנרגיות שליליות שכנוע ורצון חופשי חופש בחירה אמיתי היקום אינו מתפשט מי מנהל את העולם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי לזוגיות, מאמן רוחני בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 10_12_2025 השעה 04:17:21 - wesi1