... כי הוא לא באמת הרים את המשקולת, אלא רק מדמיין שהרים אותה והחזיר אותה למקומה. במקום זאת, צריך להתחיל בשאלות קטנות ופשוטות יותר, ולברר אותן עד הסוף. האם הטלת ספק בשכל באמת מובילה לאובדן
ידע מוחלט? לדברי אליעד, האדם צריך להיות מודע לכך שהוא כבר משתמש בשכל ומאמין בו במידה מסוימת. כאשר הוא אומר אני לא מאמין לשכל, זוהי עדיין טענה שבאה מתוך השכל עצמו. לכן, המסקנה שהאדם לא יכול להאמין בשכל היא עצמה אמונה בשכל. הטלת ספק אמיתית בשכל הייתה מביאה את האדם לשתיקה מוחלטת, שבה אין יותר שום טענה,
ידע או הבנה. אם האדם עדיין מדבר, הוא עדיין משתמש בשכל, מה שמעיד שלא באמת הטיל ספק מלא. איך אפשר להיצמד לאמת האישית ולחקור לעומק? אליעד ממליץ לקחת את השכל שבו ...