... להעביר אותו בצורה ברורה. מדוע זה קורה? הסיבה לכך היא שההבנה שלו מלכתחילה אינה שלמה, אלא מעורפלת. האדם מבין משהו ברמה חלקית, ולכן כשהוא נדרש להציג את אותו
ידע לאחרים, נחשפים פערים רבים בהבנה שלו. ההסבר שהוא נותן לא רציף, הוא מרגיש שקשה לו לבטא את עצמו בצורה מדויקת ומסודרת, ולמעשה ההבנה האמיתית שלו נבחנת בדיוק בנקודה ... מתוך ספר או מאמר, בתחילה נראה לו שהכל מובן. אולם ברגע שהוא נדרש להסביר זאת לאדם אחר או אפילו לכתוב סיכום מסודר, הוא מגלה חסרים, שאלות, אי - דיוקים ופערי
ידע שאותם לא הבחין קודם לכן. אליעד מסביר שזו למעשה הדרך לבדוק אם באמת הבנת משהו: לנסות להסביר אותו באופן כזה שאדם אחר יבין. כשעושים זאת, מיד מגלים היכן נמצאים ... של נושא הבחירה החופשית. אדם שלא למד על הנושא ירגיש שיש לו ספקות, אך הוא חושב שייתכן ויש תשובה חד - משמעית איפשהו בעתיד. כלומר, הוא סבור שישנה אפשרות שהוא
ידע את התשובה בעתיד אם ילמד מספיק. לעומתו, אדם שלמד וחקר את הנושא לעומקו יגיע למצב שבו הוא מבין ששתי האפשרויות מתקיימות במקביל, ולכן אין אפשרות לדעת בוודאות. הוא ... לעולם לא יוכל לדעת את התשובה לשאלה מסוימת, מכיוון שהשאלה עצמה אינה נכונה מלכתחילה. זוהי ידיעה מוחלטת של חוסר ידיעה - לדעת שום דבר, כלומר, להגיע להבנה שכל
ידע אפשרי הוא בעצם אשלייתי. כיצד הדוגמה של הבקבוק והספר ממחישה את ביטול השאלות? אליעד מביא דוגמה להמחשת הרעיון: הוא מתאר מצב שבו אדם מביט על ספר ובקבוק. במבט רגיל, ...