... כהן מסביר את הטענה ששמת רגליים על הדשבורד בזמן נסיעה נחשבת לדבר מסוכן. לדבריו, קיימת דוגמה המראה בבירור שאם מתרחשת
תאונה וכרית האוויר מתנפחת כאשר הרגליים מונחות על הדשבורד, זה יכול לשבור את הרגליים. עם זאת, הוא מבהיר כי הסיכון האמיתי הוא
התאונה עצמה, ולא הפעולה של הנחת הרגליים. לשיטתו, גם הנחת טלפון נייד בקדמת הרכב יכולה להיות מסוכנת כי
בתאונה הוא עלול לפגוע בנוסע. הנקודה שאליעד מדגיש היא שלכל דבר יש סיכון, ולכן הבעיה אינה בפעולה עצמה, אלא בתוצאה של פעולה זו בתנאי
תאונה. האם לנסוע במהירות גבוהה הוא בהכרח מסוכן? אליעד מתייחס גם למהירות הנסיעה, ושואל האם נהיגה במהירות 200 קמש היא מסוכנת באופן מוחלט. הוא ... קובע באופן גורף מה מסוכן ומה לא. אליעד נותן דוגמה נוספת של תאונות, ומסביר כי הסכנה אינה נובעת מעצם המהירות אלא מהתנאים:
תאונה יכולה להיות קטלנית גם במהירות נמוכה אם הרכב לא בטיחותי או אם הנהג לא מיומן. מנגד, יש רכבים שבהם עדיף לעבור
תאונה במהירות גבוהה מאשר ברכב אחר במהירות נמוכה יותר. כלומר, המהירות בפני עצמה היא לא הסכנה, אלא התנאים שבהם מתרחשת
התאונה. מדוע חוקי המהירות והבטיחות אינם מדויקים? אליעד כהן מצביע על הסתירה בחוקים השונים ומדגים זאת באמצעות אופנועים. הוא מעלה את השאלה מדוע ... נמוכה מאוד ומפריע לזרימת התנועה עלול לסכן את עצמו ואת האחרים יותר מאשר נהג מהיר ומיומן. האם מהירות גבוהה מגבירה סיכון
בתאונה? אליעד מדייק ואומר שלמרות שהסיכון להיפגע
בתאונה גובר עם עליית המהירות, הסיכון האמיתי טמון בשילוב בין המהירות לתנאי הדרך ולמיומנות הנהג. הוא נותן דוגמה שאם נהג נוסע במהירות גבוהה אך ...