... רק אחדות מוחלטת, לא שייך שום
סיבה כלל. כי באחדות המציאות, אין שום נפרדות של שעמום ועניין, או של טוב ורע. ולכן אלוהים ... מלך ועם וכיוב. ולכן אין שום
סיבה אפשרית, למה מתוך אחדות נוצרה נפרדות. כי בנקודת האחדות באמת, אין שום משמעות נפרדת ... האחדות? כי האין משמעות והאין
סיבה, זאת תשובה לא באמת טובה. משום, שבמציאות שלנו, גם יש וגם אין
סיבה, וגם יש וגם אין משמעות. ואם להכל אין שום משמעות כלל ואין שום
סיבה כלל, אז כיצד זה שבתוך המציאות שלנו קיימת אפשרות של
סיבתיות ומשמעות? כי אם בנקודת ההתחלה אין שום משמעות כלל באופן מוחלט, אז כיצד יש הוויה של ... חסרי משמעות ואקראיים, ללא כל
סיבה ברורה? והתשובה וההסבר הוא, כי מצד האמת אין שום שאלה כלל. כי מנקודת המבט של הנפרדות, ... האפשרויות. ואם נשיב שבשורש יש
סיבה, אז תישאר שאלה איך יש גם אין
סיבה. ואם נאמר שבשורש אין משמעות, אז עדיין תישאר השאלה, איך כן יש משמעות בתוך הנפרדות. ... יותר נסביר, כי כאשר היש והאין
סיבה הם אחד, אז אין שאלה, האם יש או אין
סיבה, כי זה אותו הדבר ממש. וכיוב לגבי כל שאלה אחרת, של האם יש או אין איזה דבר, שהתשובה ... נראה, כי כאשר לכל דבר יש
סיבה, אז כל דבר הוא
הסיבה של עצמו. וכאשר לשום דבר אין
סיבה, גם אז כל דבר הוא
הסיבה של עצמו. כך ששלמות
הסיבתיות והעדר
הסיבתיות , היא בעצם דבר אחר ממש. ורק לאדם נראה כאילו יש הבדל, בין
הסיבה לבין ההעדר שלה. והאדם מחפש את תכלית ואת משמעות החיים, כדי להרגיש טוב. וכאשר האדם ... את המשמעות. כי אם המשמעות
והסיבה והתכלית של דבר, היא למען דבר אחר, הרי שהוא עצמו רק אמצעי והוא עצמו לא ממש משמעותי. ... שנפרדת מהדבר עצמו. אלא,
הסיבה והתוצאה הם אחד. ...