שינוי עמדות - יצירת התנגדות פנימית של האדם לדעה של עצמו, ע"י החלפת הסיבה שלו לסיבה רעה - חינוך ילדים / איך לשכנע את ההורים? מניפולציות / לשכנע אנשים / דיבייטינג / לשתול מחשבות... עמדות - יצירת התנגדות פנימית של האדם לדעה של עצמו, עי החלפת הסיבה שלו לסיבה רעה - חינוך ילדים איך לשכנע את ההורים? מניפולציות לשכנע אנשים דיבייטינג לשתול מחשבות וכאן אבאר עוד שיטה, איך באפשרותך לגרום למישהו לשנות את העמדה שלו. ... הסיבה. כי יש לאדם סיבה כלשהי, שבגללה הוא חושב כך או אחרת. והאדם חושב שהסיבה שהוא חושב כך או אחרת, היא סיבה טובה ולא סיבה רעה. והדרך הבסיסית לגרום לאדם לשנות את העמדה שלו, היא על ידי זה שגורמים לו לגלות ולחשוף את הסיבה שהוא חושב כך או אחרת. ולאחר מכן מנסים לגרום לו לחשוב, שהסיבה שהוא חושב שהיא סיבה טובה, היא בכלל סיבה רעה, כדי שהוא ירצה להתנגד למסקנה שהוא הסיק בגלל אותה הסיבה. אבל לפעמים ישנם מצבים, שלא מצליחים לגרום לאדם לא להזדהות עם הסיבה שבגללה הוא חושב כך או ... שהיא שהאבא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר. והילד מחליף את הסיבה לכך שהאבא לא רוצה לקנות לו דבר כזה או אחר, בסיבה רעה שאיתה האבא לא ירצה להזדהות. שהיא בעצם הסיבה של חוסר אהבה כלפי הילד. כי ההורה לא מוכן ולא רוצה שהילד שלו יחשוב שהוא לא אוהב אותו שונא אותו וכיוב. ובדכ ברגע שהילד מצליח לגרום למצב להראות, כאילו באמת הסיבה להתנהגות של ההורה, היא סיבה רעה שגם ההורה עצמו מתכחש אליה, על ידי זה הוא גורם להורה לעשות את מה שהוא רוצה. ועוד אחדד, כי בדכ תמיד יש שמץ של אמת, בכל טענה שהיא. זא כאשר הילד אומר ... לו לשנות את דעתו, כדי לברוח מהמחשבה שהוא מזדהה עם דבר שהוא חושב שהוא רע. אבל לפעמים זה פשוט גורם לאדם לקבל את אותה הסיבה הרעה, והוא מתחיל לקבל אותה כלגיטימית, כדי להגן על עצמו. כגון לדוגמה, שיש סיבה מאוד חזקה ומוצדקת, לכך שההורה לא רוצה לקנות לילד שלו דבר כלשהו. והילד ... לעשות את הדברים האלו בחוכמה, כדי לא להשיג את התוצאה ההפוכה. זא אם אתה מטיח במישהו האשמה, שהוא עושה כך או אחרת, בגלל סיבה רעה כזו או אחרת, עליך לשים לב, שאם הוא מתחיל להזדהות עם הסיבה עצמה ולקבל אותה כלגיטימית, עליך גם להכניס לו לראש, שהוא לא באמת מקבל את הסיבה הרעה הזאת, למרות שהוא פועל בגללה. כי ברגע שאומרים למישהו שהוא עושה כך או אחרת מסיבה כלשהי, בעצם אומרים לו, שבעיניו אותה הסיבה היא לגיטימית. ולכן צריך לוודא, שבו זמנית מעבירים לו את המסר, שזה שהוא פועל כך מכוח אותה הסיבה הרעה, הרי שהוא עושה זאת רק בטעות, ושבאמת מצד האמת הוא לא באמת חושב שהסיבה הזאת טובה, למרות שהוא פועל בגללה. וניתן דוגמה מתחום הטיפול האישי. שבו רוצים ... רוצה לחשוב שהיא כזו. וכך מפעילים עליה לחץ פסיכולוגי, כדי שתעשה דיאטה. אבל צריך להיזהר מכך שהיא תקבל כלגיטימי, את הסיבה הרעה שאומרים לה שבגללה היא לא עושה דיאטה. ויש כאן גם היפוך. והוא, שלפעמים אפשר להכריח מישהו לקבל משהו כלגיטימי, אם בעצם משכנעים אותו שהוא פועל מכוח הסיבה הזאת, כאשר יודעים מראש שהוא לא יוכל לעשות שינוי, ושהוא יהיה חייב למצוא דרך לקבל את עצמו, עם הסיבה הרעה. ואז בעצם גורמים לו לקבל את הסיבה הרעה, כי יודעים שהוא יהיה חייב ללמוד לחיות איתה. ועוד נוסיף, כי לפעמים האדם יודע ומבין שהוא פועל מכוח סיבה טובה. אבל הוא לדוגמה נמצא ליד אנשים, שהוא מאוד לא רוצה שהם יחשבו שהוא פועל מכוח סיבה רעה. ואז כאשר גורמים לו לחשוב, שאנשים אחרים חושבים שהוא פועל מכוח אותה הסיבה הרעה, אז ממילא הוא נלחץ עוד יותר. כמו לדוגמה הילד שאומר להורה שלו, כל המשפחה יודעת, שאתה לא אוהב אותי, ושבגלל זה אתה לא קונה לי דבר כלשהו. או לדוגמה, אני אספר לכולם, שאתה לא קנית לי, כי אתה לא אוהב אותי. ואז בעצם גם אם האדם עצמו יודע את האמת, שהוא לא פועל מסיבה רעה, לפעמים הוא נלחץ מכך שאחרים יחשבו עליו שהוא פועל מכוח אותה הסיבה הרעה, ואז הוא משנה את דעתו. ועוד אוסיף, כי לפעמים האדם לא מוכן לקבל את זה, שהוא פועל כך או אחרת, מכוח סיבה רעה כזו או אחרת. ובמקרה כזה לדוגמה, במקום לומר לאדם, אתה פועל כך או אחרת, בגלל סיבה רעה כזו או אחרת, אפשר פשוט לומר לו, נכון שאתה פועל כך בגלל סיבה לגיטימית כלשהי, אבל שתדע לך, שזה גם בגלל עוד סיבה אחרת רעה. ככ רעה, עד כדי כך, שהאדם ... רק בגלל שאין לך כסף, אלא גם בגלל שאתה קמצן וגם בגלל שאתה שונא אותי וכיוב. כאשר המסר הוא, שלפעמים יותר קל להכניס את הסיבה הרעה, באמצעות שימוש בשיטה של גם ולא רק. ואעפכ להשתמש בגם ולא ברק, יש בזה גם חיסרון. כי זה גם נותן לגיטימציה לאותה תוצאה, בגלל הסיבה הטובה של הדבר. ... וגורמים לו לחשוב, שאם הוא ישנה את דעתו, אז הוא לא יצטרך להתמודד עם המחשבה שהוא פועל מכוח סיבה שהוא עצמו חושב שהיא סיבה רעה.