... בהרצאה זו, היא שהשורש לכל השאלות שאדם שואל נמצא בעצם בתוך השאלות עצמן. השאלות מתבססות על הנחות יסוד, על הנפרדות שבין יש לאין, בין טוב לרע, בין
סיבה לאין
סיבה, או בין מתוכנן לאקראי. לכן, הדרך להבין את התשובה לשאלות היא להעמיק לתוך השאלה עצמה. כאשר אדם שואל מי ברא את העולם?, ... והיפוכו, וזו בעצם המהות האמיתית של השאלה. כשהוא יבין את הפרדוקס הזה, הוא יגלה שהתשובה היא שאין הבדל בין האפשרויות, ולכן אין באמת שאלה. האם יש
סיבה או שהכל אקראי? בשאלה האם לעולם יש
סיבה או שהוא נוצר באופן אקראי, ההסבר של אליעד כהן מוביל לאותו רעיון. כאשר אדם חוקר את מושג
הסיבה הראשונה ומעמיק לתוך השאלה האם יש
סיבה או אין
סיבה, הוא יגלה שלמעשה אין הבדל בין יש
סיבה לאין
סיבה. ההבנה העמוקה היא שלומר יש
סיבה או אין
סיבה זה למעשה אותו הדבר. כאשר אדם יבין שהאפשרויות האלו זהות, הוא לא יוכל להמשיך להחזיק בשאלה. מה המשמעות של תכנון מול ... טוב ורע. אדם רוצה שיהיה לו טוב יותר, ולכן הוא סובל. אליעד כהן מסביר שאם אדם יבין את השורש של הטוב והרע, הוא יבין שאין באמת הבדל בין טוב לרע,
וכתוצאה מכך יפסיק לסבול. הסבל מתקיים כל עוד אדם חושב שיש משהו טוב יותר שהוא צריך להשיג, או משהו רע שצריך להימנע ממנו. כאשר ... יכול להוכיח שהעולם קיים, ויכול להוכיח גם שהוא לא קיים. ברגע שתבין את מהות השאלה, אתה תבין שגם התשובה היא לא באמת נפרדת מהשאלה. מה הכוונה שאין
סיבה ויש
סיבה בעולם? השאלה אם יש
סיבה או אין
סיבה היא שאלה שמטעה את האדם. ככל שתחקור את השאלה הזו, תבין שהבנתה היא התשובה. כלומר, אין הבדל בין יש
סיבה לבין אין
סיבה, כי השאלה הזו למעשה לא קיימת. כדי להבין זאת לעומק, צריך להבין מהי
הסיבה הראשונה, ומה המהות של אותה
סיבה. ברגע שאתה תופס את מהות השאלה, תבין שאין כל הבדל בין יש
סיבה ואי
סיבה, וזו התשובה לכל השאלות בנוגע
לסיבה. מה זה תכנון ומה זה אקראי? בדיוק כמו בשאלה על
הסיבה, גם בשאלת התכנון והאקראיות צריך לחקור את המשמעות של כל מונח. יש המון שאלות לגבי האם העולם מתוכנן או לא, ואם כן - ... למידה, והתשובות שהחיים מציעים לך הם חלק מהתהליך הזה. הבדל בין טוב ורע מהי האמת שמאחורי הסבל? הבנת תכנון ואקראיות כיצד להתמודד עם חוסר ידיעה מה
הסיבה שאני לא נותן תשובות? זה לא סתם. אתה רוצה תשובה שב תשאל את השאלה. למה אני לא נותן את התשובה? יש מציאות את המציאות ... להוכיח שדבר והיפוכו. אפשר להוכיח שהעולם קיים ואפשר להוכיח שהעולם לא קיים. כאשר האדם מבין את המהות של השאלה הוא מבין את התשובה. אין הבדל בין יש
סיבה לאין
סיבה וכו. אם הוא היה מבין שיש
סיבה ואין
סיבה, זה לא הכוונה שיש
סיבה או אין