... כדי להמחיש את זה, הוא מביא דוגמה מפורטת של ילד שחזר מבית הספר וטוען שהוא
כועס משום שצחקו עליו. איך ללמד חשיבה הגיונית דרך דוגמה של ילד
כועס? השלב הראשון שאליעד כהן מציע הוא להתמקד במה שמעניין את הילד, במקרה הזה,
הכעס שלו. הילד מספר שהוא
כועס כי צחקו עליו. כאן יש לנו מצב קלאסי של סיבתיות: - הסיבה: צחקו עליו. - התוצאה: הילד
כועס. אליעד מונה ארבע שאלות ספציפיות שצריך לשאול כדי ללמד אותו לחשוב בהיגיון: האם הסיבה מחויבת? האם בהכרח צחקו ... קרה שם בדיוק? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם העובדה שצחקו עליו מחייבת שהוא
יכעס, או שאפשר להגיב אחרת? האם התוצאה מתחייבת מהסיבה? האם
הכעס שלו נובע בהכרח מהסיבה היחידה שצחקו עליו, או שיש גם סיבות נוספות? האם התוצאה עצמה מחויבת? האם הוא באמת
כועס? אולי הוא רק חושב שהוא
כועס? אליעד מסביר כי על ידי כך שמרגילים את הילד לשאול את השאלות האלה באופן שיטתי, הילד יתרגל לחשוב בצורה לוגית ... ילדים שמפתחים את החשיבה העצמאית שלהם. הורים שמונעים מהילד לשאול שאלות או
מתעצבנים מהשאלות שלו, פוגעים בהתפתחות האינטלקטואלית שלו. ילד שלא שואל שאלות הופך להיות אדם פחות חכם, שקל לשלוט ...