מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש... החוויה, בין השכל לרגש. הדרך לעשות זאת היא להתחיל מהדברים הקטנים ביותר ביומיום, לשאול את עצמנו שאלות פשוטות. למשל, אם אדם מבין שאין טעם לכעוס על תלמיד שמפריע בכיתה, אבל בכל זאת מרגיש כעס, עליו לשאול את עצמו: למה אני מרגיש כעס אם אני מבין שאין סיבה לכעוס?. השאלות האלה הן מהותיות כי הן יוצרות סנכרון בין החוויה להבנה. כיצד להטיל ספק בשכל וברגש באופן מעשי? אליעד מוסיף ומסביר שבמקביל לסינכרון בין הרגש לשכל, חשוב גם להטיל ספק בשניהם. כאשר אדם מרגיש כעס, אך השכל אומר שהוא אמור לשמוח, עליו להטיל ספק הן בשכל והן ברגש. הוא צריך לשאול את השכל: האם באמת אני אמור לשמוח? אולי כן צריך לכעוס?, ואז להטיל ספק גם ברגש עצמו ולשאול: האם אני באמת מרגיש רק כעס? אולי יש בי גם שמחה?. תהליך כפול זה מאפשר לאדם להגיע לתובנה עמוקה יותר, שבה הוא מגלה ששום דבר הוא לא חד - משמעי. מה מתגלה כאשר מטילים ספק עד ... אליעד מסביר שאם נלך עם הספק עד הסוף, נגלה שבכל מצב יש לנו בעצם את כל הרגשות, את כל האפשרויות ואת כל נקודות המבט. כלומר, נגלה שאנחנו גם כועסים, גם שמחים, גם לא יודעים מה אנחנו מרגישים, וגם לא אכפת לנו, הכל בו זמנית. בשכל נגלה שאנחנו צריכים גם לכעוס וגם לשמוח, וגם שזה לא משנה בכלל. ברגש נגלה שאנחנו אכן מרגישים כעס וגם שמחה וגם אדישות, וכך נוצר מצב של הרמוניה פנימית אמיתית, שבה אין יותר קונפליקט בין השכל והרגש. איך נראה מצב של הרמוניה פנימית בחיי היומיום? ... את עצמו, אבל גם כי הוא שונא את עצמו ורוצה להאריך את הסבל שלו בעצם קיומו. כלומר, הוא פועל מכל הסיבות האפשריות בו זמנית. באופן דומה, כשאדם כועס על מישהו, הוא גם אוהב אותו, גם שונא אותו וגם אדיש כלפיו, הכל בו זמנית, ורק ההזדהות עם רגש מסוים גורמת לתחושת סבל או חוסר סיפוק. כיצד אדם יכול ...