... המוחלט. מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר
לכעוס או לרצות? כאשר אליעד מדבר על מצב שבו אין חיסרון, הוא מסביר שהמצב הזה לא נוגע רק להסכמה על החיסרון, אלא מדובר על חופש אמיתי - ... לחוות רגשות שונים בו זמנית, ויכול אפילו
לכעוס על כל דבר, לא רק על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם
כועס על מכה ברגל, הוא יכול גם
לכעוס על זה שאין כאב ביד, על זה שהכאב ברגל לא חזק יותר, על כל האפשרויות הקיימות, ובו זמנית גם לא
לכעוס כלל. האם יש הבדל בין
הכעס שלי
לכעס שאתה מתאר? אליעד מסביר את ההבדל בין
כעס רגיל
לכעס בשדה של שלמות. הוא מציין כי בדרך כלל, כאשר אדם
כועס, הוא
כועס על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם קיבל מכה ברגל, הוא
יכעס על המכה. לעומת זאת, אחרי שמגיעים להבנה של שלמות, אדם יכול
לכעוס על כל הממדים של הכאב: על הכאב ברגל, על העובדה שאין כאב ביד, ובו זמנית לא
לכעוס על שום דבר. כך, הוא נמצא במצב שבו הוא לא מצמצם את רגשותיו למקום אחד, אלא יכול לחוות את כל המציאות בשלמותה. מהו
הכעס האמיתי?
הכעס האמיתי, על פי אליעד, הוא מצב שבו אדם יכול להיות בו זמנית במצבים שונים ולהרגיש רגשות מנוגדים. כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש ... כל המציאות ולהיות בנפרדות מבלי שתחושת
הכעס או רגשות אחרים ישלטו בו. מצב כזה מאפשר לאדם לשאול כל שאלה, לחוות רגשות, או להיות חסר רגשות, מבלי להיות כבול לתפיסת השכל ... אמיתי. מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר
לכעוס או לרצות? אליעד מתאר את המצב שבו אין חיסרון כמצב שבו יש יותר חופש אמיתי - חופש לעשייה ללא מחויבות לאף דבר. המצב שבו אין חיסרון ... למצב שאין בו שום שאלה, הוא יכול גם לא
לכעוס וגם לכעוס. כלומר, הוא יכול להרגיש רגשות שונים בו זמנית. בהקשר
לכעס, אליעד מסביר כי כיום כאשר אדם
כועס, הוא בדרך כלל
כועס על משהו אחד, לדוגמה, אם קיבל מכה ברגל, הוא
יכעס על זה. אבל ברגע שהוא מבין את שלמות האמיתית, הוא יוכל
לכעוס על כל דבר בו זמנית - גם על הכאב ברגל וגם על העובדה שאין כאב ביד, וגם על המכה בכלל וגם על זה שלא קיבל מכה נוספת. הוא יוכל
לכעוס ולהיות רגוע בו זמנית. כלומר, בשלב זה הוא נמצא במצב של שלמות שבו הוא לא כבול למחשבה אחת, הוא יכול להיות בכל מקום בו זמנית. האם יש הבדל בין
הכעס שלי
לכעס שאתה מתאר? לסיום, אליעד מבהיר את ההבדל בין
הכעס הרגיל שמרגיש אדם לבין
הכעס שהוא מדבר עליו בהקשר של שלמות. כיום, כשאדם