... זא שאם לדוגמה מדובר (מתחום
חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר
לילד אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית, במקום זה יש לומר אני אשמח שתאפשר לי לעשות איתך את שעורי הבית ביחד. דהיינו, מסירים מהמשפט המקורי את המילה בקשה (תבקש) ואת המילה עזרה ... את הדברים בצורה כזו שאומרת, שאם
הילד יבקש עזרה בשעורי הבית, הרי שבכך בעצם הוא נמצא בחוויה של נתינה כלפי ההורה שלו, שאמר שהוא מאוד רוצה ומאוד שמח לעזור
לילד בשעורי הבית. אבל מצד שני, עדיין הדברים מוצגים בצורה כזו, שאתה מאוד תשמח, כאשר האדם השני יבקש ממך עזרה יבקש שתעזור לו. דהיינו, מהצד של השומע, אומנם הוא מבין שהוא בעצם נותן ... סלים כלשהם. או לדוגמה לעזור
לילד בשעורי בית, לא בצורה של אני אשמח שנעשה ביחד את שעורי הבית SSשלךSSS, אלא בצורה של אני אשמח שנלמד ביחד את מה שכתוב בספר ההיסטוריה וכיוב. זא שיוצרים סוג של ניתוק רגשי אצל ... יוצרת סוג של הזדהות אישית אצל
הילד, בין שעורי הבית במתמטיקה לבינו, ומשתמשים במילה ביחד, שפירושה הוא, אנחנו שווי ערך, תוך כדי ביצוע הפעולה. כך שיש כאן כמה עקרונות שכנוע. והעיקרון הראשון הוא, שבאופן כללי, צריך ...