... אינטרס לבקש ממך את אותה העזרה והסיוע. ועוד אחדד, כי רצוי גם להמיר את המילה עזרה, בתיאור של הפעולה בפועל של אותה העזרה. זא שאם לדוגמה מדובר (מתחום
חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר
לילד אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית, במקום זה יש לומר אני אשמח שתאפשר לי לעשות איתך את שעורי הבית ביחד. דהיינו, מסירים מהמשפט המקורי את המילה בקשה (תבקש) ואת ... שמדובר כאן על בקשת עזרה. ואסביר יותר: המשפט שאומר אני אשמח שתבקש ממני לעזור לך בשעורי בית, מצד אחד אומנם הוא מציג את הדברים בצורה כזו שאומרת, שאם
הילד יבקש עזרה בשעורי הבית, הרי שבכך בעצם הוא נמצא בחוויה של נתינה כלפי ההורה שלו, שאמר שהוא מאוד רוצה ומאוד שמח לעזור
לילד בשעורי הבית. אבל מצד שני, עדיין הדברים מוצגים בצורה כזו, שאתה מאוד תשמח, כאשר האדם השני יבקש ממך עזרה יבקש שתעזור לו. דהיינו, מהצד של השומע, אומנם הוא מבין שהוא ... שיוצר סוג של ריחוק רגשי בין השומע, לבין הסלים שלו. ואז הוא מרגיש, שזה כבר לא שאתה מרים את הסלים שלו, אלא אתה סתם מרים סלים כלשהם. או לדוגמה לעזור
לילד בשעורי בית, לא בצורה של אני אשמח שנעשה ביחד את שעורי הבית SSשלךSSS, אלא בצורה של אני אשמח שנלמד ביחד את מה שכתוב בספר ההיסטוריה וכיוב. זא שיוצרים סוג של ניתוק רגשי ... ביחד את החומר במתמטיקה, במקום זה אפשר לומר אני אשמח שנלמד ביחד את החומר במתמטיקה. שגם כאן משמיטים את המילה איתך, שהיא יוצרת סוג של הזדהות אישית אצל
הילד, בין שעורי הבית במתמטיקה לבינו, ומשתמשים במילה ביחד, שפירושה הוא, אנחנו שווי ערך, תוך כדי ביצוע הפעולה. כך שיש כאן כמה עקרונות שכנוע. והעיקרון הראשון הוא, שבאופן ...