... בעל משמעות, או מועיל לעולם. ברגע שהוא מציין את התחושות האלו, למעשה הוא חושף מהו האינטרס הרגשי שגורם לו להאמין שהוא המשיח. כיצד נוצר תסביך משיח
בילדות? אליעד ממשיך ומסביר שהסיבה שאדם רוצה להרגיש מיוחד ונבחר נובעת לרוב מחוויה הפוכה שקרתה לו בעברו. ... חוסר תועלת או אפילו הרגשה שהוא מזיק. כאשר האדם מתבקש להיזכר מתי לראשונה הוא התחיל לחשוב שהוא המשיח, אפשר לגלות מה היה רגע המפנה. לדוגמה, אליעד מתאר
ילד שבגיל צעיר, בערך בגיל 6, נאמרו לו דברים כמו: לא יצא ממך כלום, אתה סתם, אין לך ערך או משמעות. בעקבות האמירות האלו,
הילד פיתח צורך להרגיש משמעותי ומיוחד. כאשר שמע לראשונה על המושג משיח - דמות מיוחדת ובעלת שליחות גדולה - הוא אימץ לעצמו את התפקיד הזה באופן לא מודע כדי להרגיש ערך ותועלת. כדי לבסס את אמונתו שהוא המשיח, אותו
ילד (כעת בוגר) בנה לעצמו מערכת אמונות הכוללת חיבורים נומרולוגיים או גימטריות שונות (לדוגמה: אני נצר לבית ... להיות בעל משמעות יוצאת דופן כדי לאהוב את עצמו ולחוש סיפוק. לדוגמה, אפשר לעזור לו לראות שהוא יכול לתרום לסביבה בדרכים פשוטות ויומיומיות, כמו לגדל
ילדים, להיות מועיל בעבודתו, או פשוט לאהוב את עצמו כפי שהוא. כשאותו אדם יבין שהוא מספיק טוב בדיוק כמו שהוא, ... אפשר ללמוד מהמקרה שהוצג על טיפול בסכיזופרניה? ההרצאה ממחישה עד כמה חשובה הדרך שבה אדם מפרש את החוויות בחייו, ועד כמה השפעה עצומה יש לדברים שנאמרים
לילדים או לאנשים צעירים. אפילו אמירות פשוטות כגון אתה חסר ערך או אתה לא מועיל יכולות להשתרש בתודעה ולהתפתח ... היה מצבו לפני כן - האם בגיל מוקדם יותר הוא כבר חש חוסר משמעות? אם לא, מתי בדיוק החלה התחושה הזו? לעיתים קרובות נמצא כי בגיל צעיר מאוד (למשל גיל 6),
הילד נחשף לאמירות קשות כמו לא יוצא ממך כלום, אתה סתם, אין לך שום חשיבות, מה שגורם לו לפתח צורך להרגיש בעל ערך. כיצד תהליך זה מוביל לאמונה במשיחיות?
הילד, שחווה רגשי נחיתות או חוסר ערך, מחפש דרך להתמודד עם התחושות הללו. כאשר הוא שומע על המושג משיח, המייצג עבורו ... נפשיות סיפור זה מדגים עיקרון רחב יותר לגבי היווצרות הפרעות נפשיות. ברוב המקרים, הפרעה אינה מופיעה בפתאומיות אלא מתפתחת בהדרגה. חוויות מסוימות
בילדות, אמירות שקיבל מהסביבה, או טראומות קטנות שנצברו לאורך זמן, יכולות ליצור דפוסי חשיבה שיובילו בהמשך ...