אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים, ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי בתהליך של חינוך ילדים נתקלים ההורים והמורים בשאלה, של איך לחנך את הילדים בצורה נכונה. וכפי שנאמר חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה. דהיינו, אם תצליח לחנך את הילד להתנהג בצורה הנכונה, אבל תעשה זאת על פי דרכו של הילד, דהיינו, תעשה זאת בצורה חכמה שתתאים לרוח הילד, על ידי זה החינוך של הילד יצליח באמת. והשאלה היא, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילד בצורה בוגרת? וכדי להבין כיצד לחנך ילדים בצורה נכונה, לשם כך יש להבין מהו חינוך ילדים נכון. וחינוך ילדים נכון, הוא חינוך שמחנך את הילד הקטן, לחשוב בצורה בוגרת, כמו שאדם בוגר היה חושב. ואין הכוונה לומר שמטרת חינוך הילדים היא לגרום לילד להתנהג כמו אדם בוגר בצורה החיצונית של החיים. כי לילד, יש את העולם שלו. וכאשר מחנכים ילד לחשוב בצורה בוגרת, אין הכוונה לומר, שמחנכים אותו לעזוב את משחקי הילדים, ולהתנהג כמו אדם בוגר. אבל בהחלט כן הכוונה לומר, שחינוך ילדים נכון, הוא כזה שמקנה לילד את יכולות החשיבה, שיש לאדם הבוגר. וחינוך ילדים נכון, מאפשר לילד להשתמש בעולם האישי שלו, בצורת החשיבה הבוגרת של עולם המבוגרים. וזה כמובן, כדי להקנות לילד את דפוסי ההתנהגות והחשיבה הנכונים, שבאמצעותם הוא יוכל להתבגר ולחיות בצורה טובה עבור עצמו ועבור סביבתו. ואם נתבונן היטב בעניין, נראה, שגם ילדים קטנים וגם אנשים מבוגרים, בפועל הם עושים את אותם הדברים ומתעסקים באותם הדברים. ולמרות שכלפי חוץ נראה שהמבוגרים כבר לא משחקים בצעצועים ולא מתעסקים בשטויות של ילדים. הרי שכל מי שהוא בר דעת, הוא מבין שמצד האמת, גם המבוגרים מתעסקים במשחקי ילדים, וגם המבוגרים מקדישים המון מהזמן שלהם, לעיסוק בשטויות של ילדים. וההבדל בין המשחקים של הילדים לבין המשחקים של המבוגרים, הוא רק בצורה החיצונית. כי הילד הקטן משחק ברכב צעצוע קטן, והילד הגדול משחק ברכב גדול. והילדים הקטנים רבים על שטויות מסוג אחד, והילדים הגדולים ... לומר, לשחק בבורסה. כי מה שהשתנה, זה בעיקר הצורה החיצונית של המשחק ורמת המורכבות שלו. כי כאשר האדם הוא ילד קטן, אז הוא משחק במשחקים שלו. שרמת המורכבות שלהם, היא לא ככ גדולה. וכדי לשחק במשחקי ילדים, אין צורך לעשות ... הוא מתעסק, אלא שהוא ישנה וישפר את צורת החשיבה ואת צורת ההסתכלות שלו, על הדברים שבהם הוא מתעסק. כי לחנך ילד בצורה בוגרת, הדגש המרכזי שלו הוא, שהילד יתחיל לבטא את היכולות האישיות שלו, בעיסוקים האישיים שלו. כי לכל ילד כמו לכל אדם בוגר, יש אין סוף פוטנציאל עצמי ואין סוף יכולות אישיות שכליות ורגשיות. וחינוך ילדים נכון, הוא כזה שהוא גורם לילד להכיר טוב יותר את היכולות האישיות שלו, והוא כזה שהוא גורם לילד לבטא ... ושהילד יגלה את היכולות האישיות שלו, כדי שהוא יוכל להשתמש בהם, בבא היום בעולם המבוגרים. ונמצא אם כן, כי חינוך ילדים טוב ונכון, הוא כזה שהוא שם את הדגש, לא על מה שהילד עושה בפועל, אלא על הצורה שבה הוא ... לגרום לילד לשנות את צורת החשיבה שלו, וממילא השיפור החיצוני של ההתנהגות יבוא מעצמו, עכשיו ממילא ניתן להבין איך לחנך ילדים בצורה בוגרת. והדרך לחנך ילד בצורה בוגרת, היא על ידי זה שמראים לו, איך להשיג את המטרות האישיות שלו טוב יותר, באמצעות זה שהוא ... הן גדולות יותר וחזקות יותר. ולצורך הדוגמה, אדם בוגר מסוגל לחשוב על יותר מהלכים קדימה, מאשר כמות המהלכים קדימה, שילד קטן חושב עליהם. כי כאשר האדם הבוגר עושה פעולה, אז ככל שהחשיבה שלו יותר מפותחת, כך הוא מודע טוב יותר ...
יצירתי התבוננות להשתמש ביכולות אדם חכם מקום ללא זמן משימות תוצאות איך להשיג את המטרה
חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים, התמודדות עם ילדים, הדרכת הורים, איך לחנך ילדים? בעיות במשפחה, טיפול בילדים, גישור משפחתי, דוגמה אישית לילדים, להיצמד לאמת, ילד לוקח סמים
חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים, התמודדות עם ילדים, הדרכת הורים, איך לחנך ילדים? בעיות במשפחה, טיפול בילדים, גישור משפחתי, דוגמה אישית לילדים, להיצמד לאמת, ילד לוקח סמים
חינוך ילדים, בעיות בחינוך ילדים, התמודדות עם ילדים, הדרכת הורים, איך לחנך ילדים? בעיות במשפחה, טיפול בילדים, גישור משפחתי, דוגמה אישית לילדים, להיצמד לאמת, ילד לוקח סמים איך להתמודד עם ילד שלוקח סמים? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה מורכבת ורגישה: איך להתמודד עם ילד שלוקח סמים, כיצד לחנך אותו בצורה נכונה, איך להבין את הבעיות שעוברות עליו, ומה אפשר לעשות באופן מעשי כדי ... הבעיה. להלן סיכום מלא ומפורט עם כל ההסברים, הדוגמאות והעצות שניתנו בהרצאה, מבלי להשמיט אף פרט: מה לעשות אם הילד משתמש בסמים ורוצה כסף? כאשר ילד לוקח סמים, אחת השאלות הנפוצות היא האם ואיך לעזור לו כלכלית. לפי אליעד, אסור בשום פנים ואופן לתת לו כסף שיאפשר לו לרכוש סמים. במקום זאת, אם הילד מבקש כסף למגורים, אליעד ממליץ על פתרון פרקטי וברור: לשלם ישירות את שכר הדירה לבעל הדירה, או לתת לילד סכום שמיועד למחיה בלבד (לדוגמה, תלושים לרכישת מצרכי מזון). כך אפשר להיות בטוחים כמעט לחלוטין שהכסף לא מגיע לסמים. לדוגמה, אם הילד מבקש לשכור דירה, אליעד ממליץ לומר לילד: תמצא דירה, תחתום חוזה עם בעל הדירה, ואז אשלם ישירות לבעל הדירה. כך מבטיחים שהכסף ישמש למטרה נכונה. בנוסף, אפשר גם לעזור לו במחיה על ידי מתן תלושי מזון או אמצעים מוגבלים אחרים. איך לדבר עם ילד שחושב שכולם עושים לו רע? אליעד מסביר כי ילד שלוקח סמים לרוב נמצא במצב נפשי מורכב: הוא עלול לחשוב שכולם נגדו ושכולם עושים לו רע. במקרה כזה, אליעד מדגיש את החשיבות של להיצמד לאמת. אם הילד אומר שההורים הרסו לו את החיים, על ההורה לבדוק עם עצמו האם יש אמת בדברים: - אם ההורה באמת עשה לו רע, עליו להודות בכך ולהתנצל בכנות. - אם ההורה לא עשה רע לילד, עליו להבהיר לילד מדוע הוא טועה ולהראות לו את האמת. הגישה חייבת להיות מאוד ישירה וברורה. אליעד מדגיש שאסור לעשות מניפולציות רגשיות, ואסור לשקר, שכן האמת תביא לריפוי לאורך זמן. האם אפשר לשנות ילד שלוקח סמים? אליעד מאמין שכל אדם יכול להשתנות אם הוא מתחיל להיצמד לאמת. התהליך הזה דורש מההורים לתת דוגמה ... קטנים ביום - יום. לפי אליעד, אם ההורה בעצמו לא מיישם את ההיצמדות לאמת, הוא לא יוכל לדרוש זאת מהילד, והילד יתקשה מאוד להשתנות. אליעד נותן דוגמה אישית ברורה: אם ההורה ייקח על עצמו את האתגר של היצמדות לאמת, באופן ... הוא בודק תמיד את העובדות ולא נופל להגזמות או למחשבות לא מבוססות, הדבר יהווה דוגמה אישית חזקה שתעודד את הילד ללכת בדרך דומה. זהו פתרון עומק ולא פתרון שטחי. מה לעשות אם הילד מאשים אותך ופוגע בך רגשית? אם הילד מטיח בהורים האשמות קשות כמו אתם הרסתם לי את החיים, אליעד ממליץ לא להיכנס לריבים רגשיים אלא להיצמד לאמת. ... ההורה באמת טעה, עליו להכיר בכך ולהציע פיצוי או פתרון אמיתי. אם ההורה לא טעה, עליו להישאר יציב ולהראות לילד את האמת באופן חד וברור. אליעד מציין שתגובה כנה, אמיתית וישרה, גם אם היא קשה לשמיעה, תעזור לילד יותר מאשר כל מניפולציה רגשית. איך לשכנע את הילד לחזור לבית או למקום בטוח? ילד שנמצא ברחוב או במצב בעייתי צריך לקבל הצעה ברורה לעזרה: אליעד מציע לגשת לילד עם הצעה מסודרת למגורים, עם התחייבות ברורה של ההורים לתת לו מקום בטוח. אם הילד מסרב, חשוב לבדוק איתו מדוע הוא מסרב באמת, ולוודא שאין כאן מניפולציה של ההורה או הילד. מה לעשות כשהילד מבקש כסף בטענה שהוא לא רוצה לעבוד? אליעד מסביר שההורים צריכים להבהיר שהכסף ניתן עבור דברים ספציפיים וברורים בלבד (מגורים, אוכל) ולא ככסף לבילויים או לסמים. אם הילד לא רוצה לעבוד, אפשר להציע עזרה זמנית אבל להבהיר לו באופן ברור שהוא חייב לקחת אחריות חלקית לפחות. אליעד ... עניינית וכנה. לדבריו, האמת היא התרופה היחידה לאורך זמן לבעיות מסוג זה. כיצד הורה יכול לשנות את עצמו ולעזור לילד להשתנות? אליעד מציע להורה לשפוט את עצמו כמו בבית משפט פנימי: לבדוק את עצמו באופן יומיומי אם הוא נצמד ... הוא לא מגזים או מקצין בסיטואציות שונות. התהליך הזה ייצור שינוי עמוק אצל ההורה, שבתורו ישפיע באופן חיובי על הילד. הדוגמה של האמת היא מרכזית מאוד בשיחה זו, והיא מפתח אמיתי לשינוי חיובי ארוך טווח במשפחה שמתמודדת עם ילד שלוקח סמים או עם בעיות דומות. איך לחנך ילד שלוקח סמים? כיצד להתמודד עם ילד שמסרב לעבוד? הדרכת הורים להתמודדות עם התמכרות לסמים כיצד לשכנע ילד לחזור הביתה? איך לתת דוגמה אישית לילדים? איך להפסיק מניפולציות רגשיות במשפחה? איך להיצמד לאמת בחינוך ילדים?
האם להיצמד לאמת אחריות חלקית גמילה מהתמכרות אמת אמיתית אובייקטיביות התמכרות לסמים איך להסביר תהליכים
3 סוגים של אהבה עצמית, 3 הגדרות של אהבה עצמית, מה זה לאהוב את עצמי? איך לדעת שאתה אוהב את עצמך? האם אני אוהב את עצמי? איך לאהוב את עצמי? איך ילד אוהב את עצמו? מהי אהבה עצמית? 3 אפשרויות לאהוב את עצמי
3 סוגים של אהבה עצמית, 3 הגדרות של אהבה עצמית, מה זה לאהוב את עצמי? איך לדעת שאתה אוהב את עצמך? האם אני אוהב את עצמי? איך לאהוב את עצמי? איך ילד אוהב את עצמו? מהי אהבה עצמית? 3 אפשרויות לאהוב את עצמי
... לאהוב את עצמי? איך לדעת שאתה אוהב את עצמך? האם אני אוהב את עצמי? איך לאהוב את עצמי? איך ילד אוהב את עצמו? מהי אהבה עצמית? 3 אפשרויות לאהוב את עצמי איך בן אדם יודע שהוא אוהב את עצמו? ... או רע, אני מוצלח או כישלון, אלא פשוט מקבל את העובדות בלי פרשנות רגשית. מצב זה דומה לתודעה של ילד קטן שעדיין לא למד להעריך את עצמו לפי תוצאות. האם אפשר לאהוב ולשנוא את עצמי בו זמנית? אליעד מציין כי ... אדם יודע שהוא אוהב את עצמו השאלה למה אתה מתכוון אוהב את עצמו יש לזה הרבה מאוד פירושים אפשריים, ילד קטן אוהב את עצמו? ש: ילד קטן אוהב את עצמו מאוד. אליעד: מאוד? ש: הוא אוהב את עצמו. אליעד: באמת? ש: הוא לא יודע שהוא אוהב ... אז אם בן אדם עושה מה שבא לו זה אומר שהוא אוהב את עצמו, זה לא בדיוק עדיין כי ילד קטן שאוהב את עצמו הוא שואל את עצמו האם אני אוהב את עצמי? ש: לא. אליעד: כשהוא עושה מה שבא ... את עצמו הוא נבחר נהיה לנשיא ארהב הוא אוהב את עצמו? ש: אני מאמין שכן. אליעד: יפה כשהוא היה ילד קטן הוא אהב את עצמו נגיד? ש: הוא לא ידע את זה. אליעד: אבל מתי הוא יותר אוהב את עצמו כשהוא אומר וואו איזה תותח אני נשיא ארהב או כשהוא היה ילד קטן ושיחק במשחקים מתי הוא יותר אהב את עצמו לדעתך? ש: כשהוא יודע את זה. אליעד: עכשיו כאילו זאת אומרת ... שהוא אוהב את עצמו השאלה למה אתה מתכוון בשאלה הזאת כי יש כל מיני סוגים של אהבה יש אהבה שילד אוהב את עצמו ויש אהבה שהורה אוהב ילד יש אהבה שהילד אוהב את ההורה יש המון סוגים של אהבה. ש: אתה מדבר על עצמית. אליעד: כן אבל גם כלפי עצמך ... עצמי אני כן אוהב את עצמי אני טוב אני לא טוב אין לך את הפירוש הזה שזה ככה חושב ילד ילד יודע הצלחתי לא הצלחתי הוא לא מתחיל להגיד רגע מה זה אומר עלי מה זה אומר אני כישלון הוא עוד לא שם. בהתחלה ילד קטן יודע הוא רוצה משהו או שהוא הצליח להשיג את זה או שלא הוא לא בסרטים של מה זה אומר ... השלישי. אליעד: לא שנייה נכון אבל נגיד שמישהו יגיד אז אני תמיד מקבל את עצמי גם לא נכון כי ילד קטן גם לא מקבל את עצמו, אז אני תמיד שלם עם עצמי גם זה לא נכון אני תמיד מרוצה מעצמי ... מי אמר זה ומי אמר זה בסוף אין לזה שום משמעות לא יודע לא אומר לי שום דבר הבנת. הילד הקטן הוא לא יודע כלום ואז מסבירים לו שזה טוב ושזה רע עד שהוא מתחיל להאמין אתה רוצה לחזור ...
הגדרות להפוך עובדה לפירוש למה לאהוב את עצמי האם היא אוהבת אותי מה זה הנחות יסוד האם זו אהבה או שנאה פרספקטיבות האם זו עובדה או פירוש
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
מערכות יחסים בין אישיים, למה מישהו מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת
... מתייחס אליך בצורה מסוימת? מערכות יחסים במשפחה, למה מישהו לא מכבד אותך? למה מישהו מתנהג בצורה מסוימת? יחסי הורים וילדים, יחסים בין בני זוג, יחסים זוגיים, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת למה ההורים כועסים שהילדים מתנהגים כמו ילדים? אחת המריבות הנפוצות ביותר בין הורים לילדים היא הטענה של ההורים כלפי ילדיהם על כך שהם מתנהגים בצורה ילדותית ולא בוגרת. ההורים מתוסכלים ומביעים כעס כאשר הילד מתנהג כילד ולא כפי שההורים מצפים מאדם בוגר. הורים רבים שואלים את עצמם: למה הילד שלי מתנהג בצורה לא בוגרת? או למה הוא מתנהג בצורה ילדותית?. מבחינת ההורים, ישנה ציפייה שהילד יתנהג בבגרות מסוימת, וכאשר זה לא קורה, הם מביעים אכזבה ותסכול. מנגד, התלונה הנפוצה ביותר מצד הילדים היא שההורים מתייחסים אליהם כמו אל ילדים קטנים ולא כמו אל אנשים בוגרים. ילדים מתוסכלים מכך שההורים מנהלים אותם, מחליטים עבורם, אומרים להם מה לעשות, מגבילים את חופש הפעולה שלהם ולא מאפשרים להם להתנהל בעצמאות מלאה. הטענה של הילד היא: אני לא ילד, אני בן אדם בוגר, תפסיקו להתייחס אליי כאל ילד קטן. מהי הסתירה בהתנהגות ההורים? אליעד כהן מסביר שהבעיה נובעת ממסרים סותרים שההורים מעבירים לילדיהם. ההורה מתייחס אל הילד כמו לילד כאשר זה מתאים לו, וכמו לבוגר כאשר זה נוח עבורו. לדוגמה, ההורה עשוי לפנק את הילד, להעניק לו זכויות מיוחדות, לדאוג לו ולתמוך בו ללא תנאים רק משום שהוא ילד. ההורה עושה דברים רבים למען הילד שלא היה עושה עבור אדם בוגר, כמו לדאוג לו יתר על המידה, לספק לו כסף, להקל עליו מטלות שונות ועוד. אבל כאשר ההורה דורש מהילד להתנהג בבגרות, הוא פתאום כועס על כך שהילד מתנהג כמו ילד. הסתירה הזו יוצרת בלבול אצל הילד. ההורה לא יכול מצד אחד להעניק לילד זכויות מיוחדות כילד, ומצד שני להתלונן כשהילד אינו נוטל על עצמו אחריות של מבוגר. הפתרון המוצע כאן הוא חד משמעי: אם ההורה רוצה שהילד יתנהג בצורה בוגרת, עליו להתייחס לילד כמעט אך ורק כאל אדם בוגר, הן בזכויות והן בחובות. אם אתה כהורה ממשיך להתייחס לילד שלך כאל ילד קטן, אל תתפלא כאשר הילד ידרוש זכויות ופריבילגיות של ילד ויסרב להתנהג בבגרות. מהי הסתירה בהתנהגות הילדים כלפי ההורים? גם ... שמקבלים ילדים בלבד - הוא דורש פינוקים, עזרה כלכלית, תמיכה מוגברת והקלה במשימות שונות. הוא רוצה את ההטבות של ילד קטן אבל לא מוכן לקבל את היחס בהתאם. אליעד מדגיש שאם אתה כילד רוצה שיתייחסו אליך כבוגר, עליך לוותר על ... הוא לעיתים קרובות תוצאה של מה שאתם משדרים לסביבה. אם אדם מתייחס לעצמו כאל חסר ערך או מתנהג בצורה ילדותית, הסביבה מגיבה בהתאם. איך ניתן לשנות את הדינמיקה של יחסים בעייתיים? אליעד כהן מדגיש שכדי לשנות את מערכת היחסים, ... מצב. אם ילד רוצה שהוריו יכבדו אותו ויראו בו בוגר, עליו להתנהל באופן בוגר ואחראי, בלי ליהנות מהטבות של ילד קטן. הוא מציע לכל אדם שנתקל ביחס שלא נעים לו לבדוק איך הוא עצמו מציג את עצמו, איזה דמות הוא ... לבדוק איפה אתם מעבירים מסרים סותרים, ולתקן אותם כדי לקבל יחס שתואם את הציפיות שלכם. למה מישהו מתנהג בצורה ילדותית? מריבות בין הורים לילדים מסרים סותרים במערכות יחסים איך לגרום לאנשים לכבד אותך? בעיות בין הורים וילדים למה לא ... להתנהל כאנשים עצמאים. האבסורד כאן ברור - ההורים מצפים מהילד להתנהג בבגרות, אך בו זמנית מעניקים לו יחס של ילד קטן. מצד שני, הילדים רוצים שיתייחסו אליהם כמו לבוגרים, אך ממשיכים ליהנות מהזכויות והפריבילגיות של ילד. כיצד ניתן למנוע את ... לעשות? הורים כפייתיים, הדרכת הורים, איך לא לריב עם ההורים? איך לא לריב עם הילדים? למה מישהו מתנהג בצורה ילדותית? למה מישהו מתנהג בצורה לא בוגרת? האם ההורים צריכים להתערב במריבות ילדיהם? אופי של אישה מוכה, אופי של גבר ... יחסים בין אחים, מערכות יחסים בין אנשים, בן אדם לא בוגר, יחסי הורים ומתבגרים, יחסי הורים וילדים מתבגרים, התנהגות ילדותית אצל מבוגרים, אישה לא בוגרת, בחורה לא בוגרת, ילד לא בוגר, בעלי מתייחס אליי בחוסר כבוד, בעלי מדבר אליי ... את עצמך, להתייחס לעצמך בכבוד, מסרים סותרים בין הורים לילדים, מסרים סותרים במערכות יחסים, מסרים מנוגדים במערכות יחסים, התנהגות ילדותית אצל ילדים, למה אני לא בוגר? יתרונות וחסרונות מעורבות ההורים בחיי ילדיהם
יצר מיני קשר מיני מסרים חברות התנהגות טורדנית אישה לא בוגרת חסרונות יתרונות להיפטר מהתנהגות טורדנית
חידת LeetCode Solution - Candy, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון, איך לעבור ראיון עבודה טכני?
... gets 1 candy because it satisfies the above two conditions. אז קודם כל נסביר את השאלה. יש לנו מספר ילדים כלשהו (N) ויש לנו רשימת ערכים (חיוביים), שכל ערך בתוכה מציג את הציון של כל ילד ברשימה. לדוגמה יש לנו 3 ילדים (N=3) ויש לנו רשימה שנראית כך [1,0,2] שאומרת ש: ילד 1 הציון שלו הוא 1. ילד 2 הציון שלו הוא 0. ילד 3 הציון שלו הוא 2. עכשיו, עלינו לחלק סוכריות לילדים האלו, עפ החוקים הבאים: חוק 1 - כל ילד צריך לקבל לפחות סוכריה 1. חוק 2 - כל ילד עם ציון יותר גבוה, צריך לקבל יותר סוכריות מאשר כל ילד שצמוד אליו. והחידה היא, מהו מספר הסוכריות המינימלי והקטן ביותר שצריך לתת לילדים האלו? כדי ליישם את 2 החוקים הקודמים. וכמובן שעלינו למצוא נוסחה כללית שתתאים באופן כללי לכל סוגי המקרים האפשריים. ... לנסות לחלק אותה לחלקים יותר קטנים. אז קודם כל ננסה להבין אותה יותר טוב. בעצם נותנים לנו רשימה של ילדים ולכל ילד נותנים ציון כלשהו. ואנחנו צריכים לחלק סוכריות לילדים לפי הציון שלהם ולפי 2 חוקים כלשהם. כאשר אנחנו אמורים לנסות לתת כמה שפחות סוכריות לילדים. עכשיו, אם נתבונן בשאלה נבין, שכמות הסוכריות שאנחנו צריכים לחלק לילדים, תלויה אך ורק בציון שלהם ולא בשום דבר אחר. שזה בעצם אומר, שאת הסוכריות אנחנו כאילו מחלקים לציונים ולא לילדים. שזה בעצם אומר, שאנחנו יכולים להתעלם מכך שיש בכלל ילדים ואנחנו יכולים לנסח את השאלה ולהבין אותה בצורה יותר פשוטה ושונה, כדלקמן: יש לנו רשימת מספרים כלשהי ועלינו לשים ... לידו (כמו שניתן לראות בדוגמה ה 2 שהם הביאו באתר שלהם, במקרה של [1,2,2] ). דהיינו, יכול להיות שכמה ילדים עם אותו הציון, יקבלו מספר שונה של סוכריות, בהתאם למי שהם עומדים לידו. אז איך בעצם ניגשים לפתור את השאלה הזאת? אז בעצם יש לנו כאן 2 תהליכים. תהליך 1 הוא לחשב מה מינימום הסוכריות שצריך לקבל כל ילד. תהליך 2 הוא לחשב כמה סהכ סוכריות קיבלו כל הילדים. וכמובן שניתן להבין שתהליך החישוב של מה מינימום הסוכריות שצריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה, הוא התהליך הראשון ובמקרה הוא גם התהליך הקשה יותר בחישובים, ולכן נתחיל ממנו. אז איך נדע כמה מינימום סוכריות צריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה? אז ננסה לחלק את זה לחלקים. במקום לשאול את השאלה של כמה מינימום סוכריות צריך לקבל כל ילד שנמצא ברשימה? במקום זה ננסה לשאול בצורה יותר פשוטה, כמה מינימום סוכריות צריך לקבל ילד 1 מסוים שעומד ברשימה? ולכאורה זה אולי נראה אותה השאלה, ואפילו אפשרי לומר שזאת כמעט אותה השאלה. אבל באמת אלו 2 צורות שונות לפקס את המוח. ובמקום לחשוב על: איך אני מוצא כמה סוכריות צריך לקבל כל ילד, צריך לחשוב על: איך אני מוצא כמה סוכריות צריך לקבל הילד ה X ברשימה. דהיינו, לנסות לחשוב רק על ילד 1 בלבד. עכשיו ננסה להפוך את השאלה הזאת לעוד יותר פשוטה וקלה. ולצורך העניין ננסה לחשוב על הילד הראשון שעומד בשורה. אז נניח שיש לנו את השורה הבאה [0,1,2,3,4,5,6,7] דהיינו, שהילד הראשון הערך שלו הוא 0. אז כמה סוכריות הוא צריך לקבל הכי פחות? תשובה: 1. כי הוא יכול לקבל את המינימום ההכרחי של סוכריות. ואין לו ציון יותר גבוה משום ילד אחר ברשימה. האם זאת האמת? כן. האם זאת תמיד האמת? כן. האם אין אפשרות שבמקרה כלשהו הוא יצטרך לקבל יותר מ 1? כן, אין אפשרות כזו. אבל מה יקרה אם לדוגמה הילד הראשון ברשימה יהיה לו ציון אחר, לדוגמה רשימה כזאת [73, 51, 89, 42, 67, 28, 15, 64, 37, 20, 56, 84, 93, 78, 49, 30, 12, 76, 98, 13, 61] דהיינו, שהציון של הילד הראשון הוא 73. כמה סוכריות צריך לקבל הילד הראשון? איך מחשבים את זה? איך ניגשים לזה? אז כאשר אנחנו מנתחים את הדרך לפתור את השאלה הזאת, עלינו ... זה בגלל שכל מספר הציון שלו, הוא מושפע מהציון של מי שלידו. ולכן קשה להבין כמה סוכריות מקבל כל ילד. אבל האם זאת כל האמת? האם באמת אין בכל הבלאגן הזה משהו שהוא בטוח נכון? והתשובה היא שיש. והמקרה הפשוט ביותר, הוא המקרה שבו כמות הסוכריות שנותנים לילד, לא תלויה בדירוג של הילד שלידו. שזהו בעצם המקרה הפשוט ביותר. אבל האם באמת יש מקרה כזה? והתשובה היא שכן. דהיינו, כל ילד שהדירוג שלו לא יותר גדול מאשר של הילד שלידו, הרי שאותו הילד אמור לקבל סוכריה 1 ולא יותר. כי עליו חל חוק 1 ולא חוק 2. כי חוק 2 אומר שכל ילד שהדירוג שלו גדול משל הילד שלידו, הוא צריך לקבל יותר סוכריות מאשר הילד שלידו, אבל אם הדירוג של הילד, ...
איך לחשב טכני ילד לנסות לחשוב ראיון עבודה בהייטק לפתור חידות מה בטוח נכון איך להבין את השאלה
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 3 ונמשיך, שאחרי שמזהים את הצרכים של הלקוח, עכשיו יש גם תהליך של: זיהוי התנגדויות לקוח. שבו, ... לזהות את הסיבות ואת ההתנגדויות, שבגללן הלקוח לא רוצה ולא ירצה לקנות את המוצר. דהיינו, לא מספיק לגלות מה הילד רוצה, והאם מה שמבקשים ממנו, זה משרת את הרצון של הילד. אלא צריך לחדד גם את הנקודה של: למה הילד לא רוצה, ולמה לילד רצון להתנגד להקשיב, למה שאומרים לו. וגם כאן, כפי שכבר אמרנו, יש גם התנגדות גלויה וגם התנגדות סמויה שנמצאת ... ולא תמיד הוא יודע, למה באמת הוא לא רוצה לקנות את המוצר. דהיינו, יש המון דברים בתת המודע של הילד, שגורמים לו להתנגד להקשיב להורים שלו. גם אם ההורים שלו מציעים לו, לעשות משהו לטובתו האישית. לדוגמה: ילד שסובל מרגשי נחיתות, גלויים וסמויים. שבתת המודע של הילד, הוא רוצה להרגיש שהוא כן שווה משהו. ולכן, הילד כמעט אוטומטית, יתנגד לכל מה שיגידו לו. כי זה גורם לו להרגיש בתת המודע שלו, כאילו הוא נחות ביחס ... שאומרים לו לעשות כך או אחרת. ולכן כמעט אוטומטית, הוא יתנגד להקשיב להם. כי מצד האמת, כמעט מוכרח שיהיו לילד רגשי נחיתות ביחס להורים שלו וביחס לעולם שסביבו. ולמה? כי בפועל, הילד תלוי ברמה הפיזית, בהורים שלו. כי הוא חי על חשבונם, והם מחליטים את סגנון החיים של הילד. והם שולטים, במשאבים של הילד. והילד מרגיש, כאילו הוא ממש נתון לחסדי ההורים שלו. שזו תחושה של נחיתות ושל פגיעה באגו ובכבוד העצמי של הילד, גם אם הוא בסך הכל ילד קטן. וגם ברמה התחרותית, הילד, הוא בסך הכל ילד. ומבחינת הישגים ויכולות, הוא הרבה יותר מוגבל, ביחס לרוב האנשים בעולם, שנמצאים סביבו. וגם זה גורם לכך, שהילד יחווה סוג של רגשי נחיתות, באופן כללי בכלל, ובאופן פרטי מול ההורים שלו, בפרט. ובנוסף, ההורים של הילד, הם כאילו נחשבים לחכמים יותר ולחזקים יותר מהרבה בחינות, ביחס לילד. ואז, הם מבקשים / דורשים / מכריחים את הילד, לעשות כך או אחרת. ואז, הילד מרגיש ממש פגיעה רצינית ... שהיה בהם, כאשר הם היו ילדים. שאז, הם עוד לא סבלו מחרדות וכולי. והורים מביאים ילדים, גם כדי להיזכר בילדות שלהם, וגם כדי לחוות מחדש, את הילדות האבודה שלהם. כי להורים יש רגשות נוסטלגיה וגעגועים, כלפי דברים טובים שהיו להם, בתקופת הילדות שלהם. כי הילד, שעדיין לא יודע טוב או רע, הוא חווה את המציאות, בחוויה מאוד ייחודית, שרבים וטובים היו ... הוא רוצה, ולדעת להבדיל בין מה שטוב לו לבין מה שרע לו, הרי שבכך, בעצם, לוקחים מהילד את חוויית הילדות שלו, וגורמים לו להתבגר, לטובה, אבל גם לרעה. ולכן, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, זאת משימה מאוד מורכבת. כי ילדים ... התודעה האנושית שלהם, עוברת שינוי מאוד רציני. שינוי, של נקיטת עמדה, וגיבוש עמדה עצמאית כלפי העולם. ויש המון שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, שלא לוקחות בחשבון את התהליך הנפשי הזה, שעובר על הילד המתבגר. שהוא תהליך שמתרחש, בעומק תת המודע של ... נלחץ, בתוך המסגרות וההגדרות שמגדירים לו. ואחרי שהבנו את כל זה, עכשיו נשאלת השאלה, איך לגדל ילדים מאושרים? ואיך לחנך ילדים? ואיך יכולה להיות אפשרית, הצבת גבולות לילדים, בלי שלוקחים להם את האושר שלהם? ואיך לגדל ילדים מאושרים? או במילים ... ונוסיף, שבגדול אפשר לומר, שככל שההורה כהורה, מצליח לבטא טוב יותר, גם את ההורה הבוגר שבו, וגם את הילד הילדותי שבו, הרי שהוא יצליח טוב יותר, לחנך את הילד שלו להתבגר. כי השלמות, היא החיבור של ההפכים. להיות ילד בוגר, שהוא גם ילד וגם בוגר. דהיינו, שהאדם נותן מקום של כבוד, גם לחשיבה הבוגרת שלו, וגם לחשיבה הילדותית שלו. ומצליח לעשות ביניהן שלום, ומצליח לאזן אותן אחת עם השנייה. כי כאשר לוקחים לילד את החשיבה הילדותית שלו, ובמקומה נותנים לו רק חשיבה בוגרת בלבד, זה גורם לכך שהילד ירגיש אומלל. וצריך לדעת, איך אפשר לתת לילד גם את החשיבה הבוגרת, בלי לקחת לו את החשיבה הילדותית שלו. ואת זה יכול לעשות הכי טוב, מי שהוא עצמו חי בשלום, גם עם החשיבה הבוגרת וגם עם החשיבה הילדותית שלו. והרעיון הוא, שכדי שתהליך המכירה יצליח מול הילד, לשם כך יש לזהות את הצרכים של הלקוח, ואת ההתנגדויות ... עצמו וגם להבין ולראות, כיצד הם מתבטאים אצל הילד שלו. ואז האדם יכול לגדל ילדים מאושרים. על ידי השיטה לחינוך ילדים, הטובה ביותר שיש בעולם. שהיא, על ידי זה שמאזנים את חינוך הילדים ומתאימים אותו במדויק, לצרכים של הילד. כי ... כן רוצה גם להתבגר. אבל בו זמנית הילד לא רוצה רק להתגבר, אלא הוא רוצה להמשיך לחשוב גם בצורה ילדותית. והילד שהיה רגיל לישון כמו תינוק, הוא לא רוצה לוותר על ההנאה של לישון כמו תינוק, בגלל שהוא מתבגר. ... המודע של הילד, את הרעיון של דבר והיפוכו? ואיך ניתן בו זמנית, גם לחשוב בצורה מבוגרת, וגם לחשוב בצורה ילדותית? ואיך אפשר להסביר לילד, לחשוב בצורה מבוגרת וגם להמשיך לחשוב בצורה ילדותית בו זמנית? ולמה בעצם, הילד כן רוצה גם להתבגר? ואיך אפשר להעביר מסרים לילד, בשפה האישית שלו? ואיך לגרום ...
נקיטת עמדה מבוגרים הישגיות פחד של ילד קשב וריכוז של ילדים טיפול בהפרעות אישיות לשנות הרגל טיפול במחלת נפש
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
10:08ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים
ענישה נכונה, חינוך ילדים, איך להעניש ילדים? ענישה מקלה, ענישה מחמירה, סוגים של עונש, עונש רע, עונש טוב, איך לחנך ילדים? בעיות בחינוך ילדים, עונשים לילדים, הצבת גבולות לילדים האם ענישה מחמירה יעילה יותר מענישה מקלה? רוב האנשים נוטים להאמין שככל שהענישה תהיה מחמירה יותר, כך היא תהיה ... להעניש בחומרה או ברכות, אלא האם ענישה מועילה בכלל. ייתכן שלפעמים ענישה תגרום לנזק גדול יותר מאשר תועלת, מפני שהילד ירגיש שנאה, כעס ונקמנות, דבר שעלול לגרום לו לפתח התנהגויות גרועות יותר בעתיד. לדוגמה, ילד שמרביץ לילד אחר עשוי לקבל ענישה כתגובה, אך מצד שני, הענישה עשויה לגרום לו לחשוב שהוא ילד רע, ובכך דווקא לחזק את ההתנהגות השלילית שלו. אליעד מציג דוגמה של גישה הפוכה שבה הילד שהרביץ יקבל דווקא פרס. לכאורה, זו פעולה לא הגיונית, אך הרעיון הוא שהילד הרביץ כי הוא לא אוהב את עצמו או חושב שהוא ילד רע. על ידי נתינת פרס ואהבה ללא תנאים, הילד יכול להתחיל להאמין שהוא בעל ערך ואהוב, ולכן להפסיק עם ההתנהגות האלימה. מדוע בכלל להעניש ילד? אליעד מציין שהסיבה להעניש היא כאשר אין למעניש כוח מוחלט. אם היה להורה כוח מוחלט, לא היה צורך בענישה ... ומרדנות. האם ענישה חייבת להיות מיד אחרי המעשה? יש גישה נפוצה הטוענת שהעונש צריך להינתן מיד לאחר המעשה כדי שהילד יקשר בין המעשה השלילי לעונש. אך גם כאן אליעד כהן מציג את הצד השני: אם הילד מתרגל לכך שעונש בא רק מיד לאחר המעשה, הוא עלול לחשוב שאם לא הענישו אותו מיד, הוא יכול לעשות כל מה שירצה ללא חשש. אם לעומת זאת הילד מבין שעונש יכול להגיע בכל שלב בעתיד, זה יוצר מצב שבו הוא נמצא כל הזמן בחשש מתמיד, ולא בטוח ... ענישה אינה בהכרח מורידה את כמות העבירות, לפעמים היא עלולה להוביל דווקא להתנהגות גרועה יותר. האם תמיד צריך לספק לילד את מה שהוא רוצה? שאלה נוספת שאליעד כהן דן בה היא האם תמיד נכון להתאים את המציאות לילד כדי שלא יסבול. מצד אחד, כאשר ההורה תמיד מתאים את המציאות לרצונו של הילד, הילד מתרגל לא להתמודד עם קשיים. מצד שני, אם תמיד יכריחו את הילד להסתגל למציאות, הוא עלול לאבד את היכולת לפתח ביטחון עצמי ולפתח פחדים. אליעד מציע איזון - לפעמים לתת לילד את מה שהוא רוצה, ולפעמים לעזור לו ללמוד להתמודד עם חוסר נוחות וקושי. כיצד להחליט אם להעניש או לתגמל ילד? ההחלטה האם להעניש או לא, ובאיזו מידה, תלויה בסיטואציה ובהקשר. לדוגמה, אם הילד אלים מתוך תחושת נחיתות וחוסר ערך, אולי דווקא תגובה חיובית ואהבה ללא תנאים תעזור לו להשתנות. לעומת זאת, אם הילד מתנהג בצורה שלילית כי הוא מרגיש שאין גבולות, אולי דווקא הצבת גבולות ברורים וענישה תועיל לו יותר. כלומר, אין כלל ברור וחד - משמעי בנושא, והתגובה צריכה להיות בהתאם להבנה מדויקת של המצב הנפשי של הילד ושל הנסיבות הספציפיות. כיצד מתמודדים עם מציאות שלא תואמת את רצון הילד? אליעד כהן מבהיר שלפעמים עדיף ללמד את הילד לקבל את המציאות במקום לשנות את המציאות לטובתו בכל פעם. בטווח הקצר, לעיתים קל יותר פשוט לספק לילד את מה שהוא רוצה, אבל בטווח הארוך זה עלול להיות בעייתי, כי הילד לא ילמד להתמודד עם המציאות כמו שהיא. ולכן האיזון הנכון הוא לפעמים להתאים את המציאות לילד, ולפעמים ללמד אותו לקבל את המצב כפי שהוא. מהו המסר הסופי לגבי ענישה וחינוך ילדים? אליעד מסכם שאין תשובה מוחלטת ונוסחה ברורה בענישה ובחינוך. כל גישה יכולה להוביל לתוצאות חיוביות או שליליות, תלוי כיצד הילד יפרש את הדברים. תמיד ישנם יתרונות וחסרונות בכל החלטה. החכמה היא לדעת לנווט בין הגישות השונות בהתאם לסיטואציה ולילד עצמו. אליעד מדגיש שההורים צריכים להיות מודעים לכך שהילד מושפע לא רק מהפעולה עצמה, אלא גם מהמסר שעובר אליו דרך הפעולה הזו - האם ההורה אוהב אותו, מאמין בו ומקבל אותו כפי שהוא, או האם הילד חש תחושת דחייה ושיפוט. בסופו של דבר, אליעד כהן מדגיש שהמציאות מורכבת, ואין דרך אחת ויחידה שנכונה תמיד. צריך לפעול מתוך מודעות לכך שאין פתרונות מושלמים, ומתוך גישה שמאפשרת גמישות והתאמה לילד, למצב ולסיטואציה המשתנה. חינוך ילדים והצבת גבולות אהבה ללא תנאים והשלכותיה התמודדות עם כעס ונקמנות פיתוח ביטחון עצמי אל מול עימותים חרדות ומתח אצל ... מתוך כוונה טובה, לא תמיד יגיעו תוצאות מושלמות, כי נפש הילד מורכבת ונתונה להשפעות רבות, חיצוניות ופנימיות גם יחד. חינוך ילדים והצבת גבולות אהבה ללא תנאים והשלכותיה התמודדות עם כעס ונקמנות פיתוח ביטחון עצמי אל מול עימותים חרדות ומתח אצל ...
הסתגלות תחושה של דחייה לשנות את רצונך אהבה עצמית בלי תנאים זמן ללא מקום ידע לנסות דברים חדשים פרספקטיבה
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים? איך להתמודד עם ילד שעושים עליו חרם בבית הספר? כאשר הורים מגלים כי הילד שלהם נתון לחרם חברתי בבית הספר, הם לרוב נבהלים ומחפשים דרכים לטפל בסיטואציה. אך ישנם דברים שצריך לעשות, ויש דברים שצריך להימנע מהם, שכן ההתנהלות הנכונה היא קריטית להצלחת ההתמודדות עם החרם. למה לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם? הסיבה המרכזית לכך שהורים לא צריכים לשדר לחץ או פחד לילד, היא שההורה עשוי להעביר לילד תחושת בהלה ומתח שהופכים את החרם לבעיה הרבה יותר גדולה ממה שהיא באמת. ילדים עשויים ללמוד מההורים שהם אמורים להרגיש פגועים ומפוחדים כאשר עושים להם חרם. אך בפועל, אם הילד יפנים שהחרם הוא לא סוף העולם, הוא יוכל להתמודד עם הסיטואציה בצורה הרבה יותר בריאה, ולהבין שזה לא מאורע שיש להתרגש ממנו עד כדי טראומה. במילים אחרות, חשוב שההורה יבהיר לילד שלא מדובר באסון גדול ושהוא יכול ללמוד להתמודד עם זה ולהמשיך הלאה. איך דוגמת מבוגרים במקום עבודה ממחישה את התגובה הנכונה? למרות שילד בבית הספר לא רוצה להרגיש נידוי חברתי, יש להכיר בכך שגם המבוגרים נתקלים לפעמים במצבים של חוסר חיבור חברתי. ... מקום שבו אנשים באים כדי לעבוד, ולא בהכרח כדי להיות אהובים על ידי כולם. רעיון זה חשוב להעביר גם לילדים: בית הספר הוא מקום ללמוד ולהתפתח, ולא בהכרח מקום שבו כולם חייבים להיות חברים שלך. כיצד הפגנת חוסן נפשי מצמצמת את תופעת החרם? ילד שמשדר ביטחון עצמי ולא נבהל מההתנהגויות של הסביבה, הוא פחות סביר להיתקל בחרם. אם ילד לא יגיב לכאורה לעג או לצחוק, הסביבה תמצא פחות עניין לפגוע בו. אנשים נוטים לפנות לעבר ילדים שמפגינים חולשה או רגישות גבוהה יותר, בעוד שילדים שמפגינים ביטחון עצמי נהנים פחות מהתסכול של התוקפים. מה לא לעשות כשמנסים להציל את הילד מהחרם? הטעות הנפוצה היא להעצים את הרגש השלילי ולהפוך את החרם לאסון. כאשר הילד רואה שההורה מבוהל או כועס, הוא מסיק שגם הוא אמור להרגיש כך, דבר שמחמיר את התחושה שהוא עובר טראומה. במקום זאת, חשוב לשדר לילד שזו לא בעיה בלתי ניתנת להתמודדות, ולהבהיר לו שניתן לעבוד על כישורים חברתיים כדי למצוא חברים חדשים או להתגבר על הצחוק. איך לחזק את הילד בעולם האמיתי? בדיוק כמו מבוגרים שלפעמים מרגישים לבד או מנותקים חברתית, ילדים יכולים להרגיש לבד כשעושים להם חרם. עם זאת, בעולם האמיתי, לא פונים לראש העיר כדי שיכפו על אחרים להיות ... שאחרים חושבים ולהתמקד בהפיכת עצמך לחבר טוב יותר. כיצד לפעול ברמה הפרקטית כדי לפתור את החרם? לא לשדר לחץ לילד. להבהיר לו שזה לא אסון שאין לו חברים כרגע. לבדוק אם יש סיבה התנהגותית או אופי שגורמת לו להיות קורבן לחרם (כגון רגישות גבוהה מדי). ללמד את הילד כישורים חברתיים: איך להצטרף לחבורות, איך לפתח קשרים חיוביים. אם יש צורך, לפנות לגורמים חיצוניים, כמו מורים או הורים של ילדים אחרים, רק בשלב מאוחר יותר, אם הסיטואציה קשה מדי. מדוע הגישה של לקחת אחריות כה חשובה להתמודדות? הגישה החשובה ביותר במצבים כאלה היא ללמד את הילד לקחת אחריות על המצב ולפעול לשיפור עצמי במקום לחכות שמישהו אחר יתערב. במקום להתמקד במה אחרים עושים או לא עושים, הילד לומד להתמודד עם המציאות ולהגיב בצורה בריאה לחוויות קשות. זהו תהליך שמחזק את הביטחון העצמי של הילד ומפחית את הסיכון שהוא ירגיש פגוע או חלש מהסיטואציה החברתית. בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרם היא שילוב של שני דברים עיקריים: לא לשדר לילד פחד או תחושת אסון, אלא לעזור לו להבין שהוא יכול להתמודד עם מצבים חברתיים קשים. לבנות את היכולות החברתיות והביטחון העצמי של הילד, כדי שיוכל הן להפחית את הסיכוי לחרם והן להתמודד עם מצבים לא נעימים שכנראה יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי מדוע לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם? כאשר הורים מגלים שעושים חרם על ... יפגוש בעתיד. חרם בבית הספר חרדה חברתית והתגברות עליה פיתוח כישורי חברה אצל ילדים לקיחת אחריות אישית במצבי קושי חינוך ילדים וחיזוק הביטחון העצמי איך לעזור לילד רגיש? איך לעזור לילד חלש? האשמת הקורבן, ילדה שעברה חרם, ילדים שעברו חרם, איך להתמודד עם חרם בבתי ספר? איך להתמודד עם נידוי חברתי? איך להתמודד עם ... ילדים, איך לגרום לילד לקחת אחריות? למה להאשים את עצמך? איך לעשות חרם על החרם? חרם בבית ספר, איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם חרם בבית הספר? הדרכת הורים לילדים שעשו עליהם חרם, טראומת חרם בבית ספר, טראומה מהילדות, טראומה מבית הספר, טראומת נידוי חברתי, חרדה חברתית, איך לא ליצור טראומה לילד? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך ... עם חרם בכיתה? חרם חברתי בכיתה, חרם כיתתי, חרם בגן הילדים, חרם של ילדים, חרם אצל ילדים, ילד מוחרם, ילדה מוחרמת, ילד מנודה, ילדה מנודה, פגיעה בחלשים, למה פוגעים בחלשים? איך לגרום לאנשים לרצות להיות חברים שלך? למה עושים עלי חרם? למה עושים חרם על החלשים? להחרים את החרם, אלימות נפשית, אלימות של ילדים, חרם חברתי באינטרנט, ילד בלי חברים, ילדה בלי חברות, אלימות באינטרנט, חרם ברשת האינטרנט, דחייה חברתית, דחוי חברתית, דחויה חברתית, מניעת חרם, חרם מחשל, לא אוהבים ...
איך להאמין למה ילדה מפחדת להעלות ביטחון עצמי ילד מנודה פחד תחושת ערך עצמי רוצה ביטחון עצמי כועס
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים?
אושר של בעלי חיים, אושר של תינוקות, אושר של ילדים, האם בעל חיים מאושרים? האם תינוקות מאושרים? אושר של אנשים מתים, אין שכל אין דאגות, לחזור להיות ילד, טוב ורע של בעלי חיים, טוב ורע אצל ילדים, בלי רע אין טוב, האם ילדים מאושרים? האם בעלי חיים וילדים מאושרים יותר מבני אדם? אליעד כהן מסביר כי הרבה פעמים אנחנו מסתכלים על בעלי חיים או ילדים וחושבים לעצמנו שהם יותר מאושרים. כאשר אנשים מסתכלים על בעל חיים, למשל כלב או חתול, הם מתפעלים מכך שהוא נראה רגוע ושקט, ונראה שאין לו דאגות. באותה מידה, כאשר מסתכלים על ילד שישן בשקט בלילה, מתפעלים מכך שהוא נראה כל כך שליו ומאושר. השאלה שנשאלת בהרצאה היא: האם בעלי חיים וילדים באמת מאושרים יותר מבני אדם, ואם כן, מדוע? למה נראה לנו שבעלי חיים וילדים מאושרים יותר? הסיבה המרכזית שבעלי חיים או ילדים נראים מאושרים יותר היא שיש להם פחות שכל. פחות שכל פירושו פחות דאגות, כי הם לא עושים חישובים מסובכים, ... מה יקרה בעוד עשרים שנה, לא ידאג לפנסיה, ולא יחשוב על דברים שעלולים להשתבש בעתיד הרחוק. לכן, בעלי חיים וילדים נראים לנו שלווים יותר, פשוט כי אין להם מחשבות מטרידות על העתיד הרחוק. האם פחות שכל מביא בהכרח ליותר ... בגלל חשיבה על העתיד ועל דברים אפשריים שעלולים להשתבש. מצד שני, הוא גם יכול ליהנות מדברים שבעל חיים או ילד לעולם לא יוכלו ליהנות מהם. למשל, בן אדם יכול להתלהב מכך שהוא חוסך לפנסיה, וליהנות מהמחשבה שיהיה לו כסף כשיהיה זקן. לעומת זאת, ילד או בעל חיים לא מסוגלים בכלל לחשוב על זה ולכן לא יכולים לחוש את אותה שמחה. מהו המחיר של ... האם שולחן או קיר מאושרים יותר? ברור שלא, הם פשוט לא מרגישים כלום. בדיוק באותו האופן, בעל חיים או ילד, שהיכולת הרגשית שלהם מוגבלת יותר, אינם מאושרים יותר אלא פשוט חווים פחות רגשות - פחות טוב ופחות רע. האם כדאי לחזור להיות ילד או בעל חיים כדי להיות מאושר? אליעד כהן מסביר שהרצון להיות כמו בעל חיים או לחזור להיות ילד הוא למעשה רצון לסוג של מוות רגשי. מדוע? מכיוון שזהו מצב שבו אתה מרגיש פחות ופחות רגשות, גם שליליים ... בנקודת המבט הנוכחית שלנו, המוות נתפס כהיעדר מוחלט של רגשות ושל חוויות, וכך גם מצב של בעל חיים או ילד - פחות רגשות, פחות מודעות, אך גם פחות חוויות חיוביות. מהו הפתרון האידיאלי לאושר אמיתי? אליעד אומר שרוב האנשים ... נושא נפרד שלא נכנס לעומק בהרצאה הזו. מה שהוא מדגיש בסיכום הוא שאין שום היגיון לקנא בבעל חיים או בילד כי המצב שלהם לא באמת טוב יותר. הם אולי נראים פחות מוטרדים אך גם נהנים הרבה פחות. לסיכום: האם בעלי חיים וילדים מאושרים? אליעד מסכם שבעלי חיים וילדים אינם באמת מאושרים יותר מבני אדם. הם פשוט פחות מוטרדים, אך גם פחות נהנים ופחות מסוגלים להתרגש. זו עסקה ... והמודעות עולים, כך יש יותר יכולת ליהנות, אך גם יותר יכולת לסבול. לרצות להיות במצב של בעל חיים או ילד זה בעצם לרצות להפסיק להרגיש באמת, וזה סוג של מוות רגשי או חוסר תחושה מוחלט. לכן, אין טעם לקנא ... מלאים, הכוללים גם את הטוב וגם את הרע, גם את השמחה וגם את העצב. האם בעלי חיים מאושרים? האם ילדים מאושרים? מה קורה אחרי המוות? אין שכל אין דאגות לחזור להיות ילד אושר של תינוקות טוב ורע אצל בעלי חיים
תחושה של טוב תחושות חיוביות צעדים קדימה פחד טרדות מה זה כסף ליהנות מהחיים להיות ילד
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
... איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב איך אפשר לגרום למישהו להיות יותר חכם? כאשר רוצים להפוך מישהו לחכם יותר, ראשית כל, חשוב להבין מה משמעות הביטוי חכם. לפי אליעד כהן, חכם הוא אדם שחושב בהיגיון. לכן, אם רוצים לגרום לילד, בן זוג, עובד או כל אדם קרוב לחשוב בצורה חכמה יותר, המטרה המרכזית היא ללמד אותו לחשוב בהיגיון. מה ... יחסי הסיבה והתוצאה בתוך סיטואציה מסוימת היא הבסיס לחשיבה הגיונית. כדי להמחיש את זה, הוא מביא דוגמה מפורטת של ילד שחזר מבית הספר וטוען שהוא כועס משום שצחקו עליו. איך ללמד חשיבה הגיונית דרך דוגמה של ילד כועס? השלב הראשון שאליעד כהן מציע הוא להתמקד במה שמעניין את הילד, במקרה הזה, הכעס שלו. הילד מספר שהוא כועס כי צחקו עליו. כאן יש לנו מצב קלאסי של סיבתיות: - הסיבה: צחקו עליו. - התוצאה: הילד כועס. אליעד מונה ארבע שאלות ספציפיות שצריך לשאול כדי ללמד אותו לחשוב בהיגיון: האם הסיבה מחויבת? האם בהכרח צחקו ... מחויבת? האם הוא באמת כועס? אולי הוא רק חושב שהוא כועס? אליעד מסביר כי על ידי כך שמרגילים את הילד לשאול את השאלות האלה באופן שיטתי, הילד יתרגל לחשוב בצורה לוגית והגיונית. זהו תהליך שדורש חזרה מתמדת, אבל בסופו של דבר, הילד יהפוך לאדם שחושב בצורה עצמאית, ביקורתית והגיונית. איך ניתן ללמד חשיבה הגיונית באופן עקיף, ללא הדרכה ישירה? אליעד מדגיש ... בעצמו לתשובות. במקום להגיד לו ישירות מה לחשוב, אנחנו מדריכים אותו לחשוב בכוחות עצמו באמצעות השאלות הנכונות. לדוגמה, אם הילד אומר משהו שאתם חושבים שהוא לא הגיוני, במקום פשוט לומר לו אתה טועה, עדיף לשאול את הילד איך הוא הגיע למסקנה הזאת, ולגרום לו לחשוב בעצמו האם הוא באמת בטוח במה שהוא אומר. בשיטה זו, הילד לומד בעצמו לשאול שאלות ולחקור את ההיגיון מאחורי הדברים שהוא חושב או מרגיש. האם קל יותר ללמד מישהו לדוג ... בעצמו הוא דבר קשה יותר בטווח הקצר, אך נותן לו עצמאות ויכולת להתמודד לבד לאורך זמן. האם כדאי לעודד ילדים לשאול שאלות? אליעד מסביר כי ילדים ששואלים שאלות רבות הם למעשה ילדים שמפתחים את החשיבה העצמאית שלהם. הורים שמונעים מהילד לשאול שאלות או מתעצבנים מהשאלות שלו, פוגעים בהתפתחות האינטלקטואלית שלו. ילד שלא שואל שאלות הופך להיות אדם פחות חכם, שקל לשלוט בו ושקל לרמות אותו. בעתיד, הילד אף עלול להאשים את ההורים שלו בכך שהם מנעו ממנו להתפתח ולהפוך לאדם חכם יותר. אליעד מדגיש כי הדרך הנכונה ביותר לעזור לילדים לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית שלהם היא לעודד אותם לשאול שאלות ולענות להם באופן שידריך אותם לחשוב לבד. ... הגיוניות שפורטו קודם, שוב ושוב, עד שהחשיבה שלו הופכת להיות הגיונית יותר. השיטה הזו תקפה גם לגבי בן זוג, ילד, מנהל או עובד - לכל אדם יש תחומי עניין אישיים, וניתן לפתח את החשיבה ההגיונית שלו על ידי שאלות ... כל זה נעשה דרך שיחות ודיונים בנושאים שמעניינים את האדם, ובכך מעודדים חשיבה עצמאית, לוגית וחכמה יותר. איך לגרום לילד להיות חכם יותר? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? ניתוח סיבתיות איך לעודד ילדים לשאול שאלות? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להפוך טיפש לחכם? איך לעזור למישהו לחשוב עצמאית? איך ללמד עובד לחשוב בהיגיון? פיתוח עובדים, פיתוח מנהלים, הדרכת הורים, איך לגדל ילדים חכמים? איך לגדל ילד גאון? לעודד את הילד לשאול שאלות, שאלות של ילדים, ילד ששואל שאלות, ילד ששואל המון שאלות, ילד ששואל הרבה שאלות, פיתוח החשיבה לילדים, איך לגרום לבן זוג להיות יותר חכם? איך לגרום לבת זוג להיות יותר חכמה? איך להפוך משוגע לגאון? איך להפוך טיפש לחכם? לתת למישהו דגים, ללמד מישהו לדוג, ללמד את הילד שלך לחשוב, לגרום לילד שלך להיות חכם
צורה חכמה המקום והזמן כועס ללמד עתיד טיפול בהפרעה פסיכיאטרית הפרעות פסיכיאטריות מתחייבת מהסיבה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך מנהל מתנהג? ירד החשק המיני מימוש האמהות תחושה של הרמוניה שריר המטרה תחושה של חוסר שייכות פחדים במערכות יחסים איך לא לפחד מפחד? איך להתחיל לאהוב את עצמי כמו שאני? להאמין בעצמי בדרך הנכונה לשכנע אישה לאהוב סם האהבה השמחה האמיתית הדרך הנכונה אל האושר למה כל כך קשה למצוא זוגיות? מה רע בזוגיות טובה? קבלת החלטה מתוך פחד קבלת החלטות בצומת בחיים התמודדות עם תחושת מועקה התמודדות עם לקוחות קשים אופי של מנהל מוצלח איך לשמור על מוטיבציה? לקוח שואל בשיחת מכירה טלפונית צורכי לקוח למנוע מריבות עם ילדים לגרום לילד לא להילחץ שאלות למודעות עצמית התעוררות רוחנית להתמודד עם הפרעה מי יכול לרפא משוגעים? הרצונות שיש לאקסית יש לו חברה להיפצע באימון כושר העברת העומס מהשרירים למפרקים איך אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה קיים? כל אחד הוא אלוהים הדרך המהירה להארה רוחנית לשחזר רגע של הארה רוחנית להיות אלוהים בדמיון להיות אלוהים שקרי הכנסה משכר דירה להרגיש בנוח לבקש יותר כסף משמעות החיים של החילונים חיפוש משמעות החיים לגרום לילד לחשוב חיובי ליהנות מהנאה אמיתית בוחר מה לרצות לסבול בלי בחירה חופשית כמה זמן העולם קיים? הסיבה לבריאת העולם עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, מאמן עסקי, מאמן אישי להצלחה בנושאי ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 08_11_2025 השעה 19:02:40 - wesi1