אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים?
איך לפתח את המוח לילדים? פיתוח החשיבה לילדים אוטיסטים, איך לטפל בילד סכיזופרני? אוטיזם ילדים, פיתוח מיומנויות חשיבה לילדים, איך לגרום לילד להיות חכם? איך לגדל ילדים חכמים? איך לפתח את החשיבה לילדים? איך לגדל ילדים מחוננים? איך לפתח את החשיבה אצל ילדים ואצל ילדים עם אוטיזם? כדי לפתח את החשיבה של ילד, בין אם מדובר בילד אוטיסט, ילד נורמלי, ילד שסובל מסכיזופרניה, או ילד עם הפרעת אישיות, צריך להבין תחילה שהשכל מתפתח על ידי מאמץ מחשבתי. אדם הופך לחכם יותר כאשר הוא מתאמץ לחשוב ולפתור בעיות. לכן, הדרך לפתח את החשיבה אצל ילדים היא ליצור עבורם מצבים שבהם הם נדרשים להפעיל את השכל ולחשוב כיצד להשיג מטרות שונות. איך מאמץ שכלי עוזר לילדים להיות חכמים יותר? המפתח העיקרי להתפתחות השכל הוא הצבת מטרות, משום שהשכל מתאמץ ומפתח יכולות חדשות בעיקר כאשר יש ... לשחק משחקי חשיבה. פעולות כאלה מפעילות את המוח ודורשות מחשבה מתמדת, ולכן מפתחות את החשיבה. מדוע חשוב להציב מטרות לילדים שרוצים לפתח את החשיבה שלהם? ילד שלא מציבים לו מטרות ברורות לא יפתח את החשיבה שלו מעצמו. ילד שיושב מול טלוויזיה כל היום או פשוט יושב ובוהה בקיר, בדרך כלל לא יפתח את השכל שלו. אומנם תיאורטית ... חשיבה גם מהסתכלות על קיר, אך רוב האנשים לא יצליחו בכך. לכן, אם אתם רוצים לפתח את החשיבה של ילד, חובה להציב לו מטרות שמחייבות אותו לחשוב. כיצד מציבים מטרות לילד אוטיסט או לילד שסובל מסכיזופרניה? כשמדובר בילדים עם קשיים מיוחדים כמו ילדים אוטיסטים או ילדים סכיזופרנים, יש להציב מטרות פשוטות ככל האפשר בתחילה. לדוגמה, אפשר להתחיל ממטרות בסיסיות כמו בוא תסדר את החדר, בוא תכין סלט או תנקה את הצלחת. מכיוון שפעולות אלו עלולות להיות מורכבות עבור הילד, יש לחלק אותן לחלקים קטנים וברורים יותר. למשל, ניקוי הצלחת יכול להתחלק לפעולות קטנות יותר: להרים את הצלחת לשים אותה בכיור לפתוח את הברז לקחת סקוץ ולנקות את הצלחת כך ניתן לוודא שהילד יוכל לבצע לפחות חלק מהפעולה ולהפעיל את מוחו בהדרגה. איך מתאימים את המטרות ליכולות של הילד? חשוב מאוד לדעת להתאים את המטרות ליכולות של הילד. אם המשימה תהיה קשה מדי, הילד עלול להירתע ולהימנע מחשיבה. לכן, יש לבחור משימות שמתאימות ליכולת הנוכחית שלו, לא קשות מדי ולא קלות מדי. עם הזמן ניתן להעלות את רמת הקושי בהדרגה כדי לעודד חשיבה מתקדמת יותר. לילדים נורמליים עם יכולות גבוהות יותר, ניתן להציב מטרות מורכבות יותר כמו משחקי חשיבה מתקדמים, תרגילי חשבון, או פעולות שדורשות ... משקולות פחות יעילות לפיתוח החשיבה, משום שהן דורשות בעיקר מאמץ פיזי. למרות שהן עדיין דורשות חשיבה, הפעולה תיעצר כאשר הילד יגיע לקצה היכולת הגופנית שלו, ולכן הן פחות מומלצות. במקום זאת, מומלץ להתמקד בפעילויות שכליות טהורות כמו חידות, פאזלים, תשבצים או פעילויות הדורשות אסטרטגיה. האם צפייה בטלוויזיה מפתחת את החשיבה של הילד? גם צפייה בטלוויזיה יכולה לפתח את החשיבה, אך רק בתנאי שהילד באמת מתעניין בתוכן ומנסה להבין אותו. אם הילד רק בוהה בטלוויזיה בלי לחשוב על התוכן, הוא לא יפתח את שכלו. כלומר, גם כאן החשיבות היא בהצבת מטרות ... לעסוק במשימות מאתגרות שכלית ולהמשיך להציב יעדים חדשים ככל שהיכולת השכלית מתפתחת. לסיכום, מהו המפתח האמיתי לפיתוח החשיבה אצל ילדים? המפתח המרכזי לפיתוח החשיבה הוא מאמץ שכלי שנוצר מהצבת מטרות ברורות. שכל של ילד או מבוגר מתפתח בדיוק כמו שריר בגוף: ככל שמאמנים אותו יותר במטרות מאתגרות שמתאימות לרמתו, הוא מתחזק ומתפתח בהתאם. פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים איך השכל מתפתח? איך לגרום לילד להיות ילד מחונן? סכיזופרניה אצל ילדים משחקי חשיבה לילדים הצבת מטרות לילדים פיתוח החשיבה באמצעות מאמץ שכלי פיתוח חשיבה יצירתית אצל ילדים, הזיות אצל ילדים, סכיזופרניה של הילדות, סכיזופרניה של ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, סכיזופרניה בגיל הרך, סכיזופרניה בגיל ההתבגרות, סכיזופרניה בגיל מבוגר, איך לגרום לילד להיות ...
טיפול מיומנות חשיבה זמן בלי מקום מיומנויות חשיבה לילדים פיתוח יכולות שכליות להפעיל את השכל איך לשפר את המוח הדרכת הורים
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 6
... עדיין לא עושה את זה. אבל זה לא אומר, שהיא לא נועדה לעשות את זה. ואתגר מספר שתיים: תמצאו ילד בן שנתיים, הניחו את הילד בעריסה. בעריסה שימו שני דברים: ארנבת ותפוח. אם הילד אוכל את הארנבת ומשחק עם התפוח... שלחו לי אימייל ותיידעו אותי. כי אז אחזור ואקנה לכל הנוכחים בחדר הזה ... לאחר שאטבול אותו בגלידה. ומה האמת? שהתינוק גם לא יאכל את התפוח. אז מה זה אומר?! ולמה שלא נמצא ילד בן יומו וניתן לו כוס מים לשתות ונראה אם הוא נועד לשתות אותה? ולמה שלא ניקח ילד בן שנה וניתן לו רכב לנסוע בו, ונראה אם הוא נועד לנסוע ברכב? ולמה שלא ניקח גור אריה שעכשיו ... או מתבגרים. כולנו נולדים טבעונים. פשוט אנחנו מסתגלים לטעם הבשר, הגבינה, החלב והביצים, אחרי שכופים עלינו לאכול אותם כשאנחנו ילדים. שוב פעם שקרים ומניפולציות של גארי יורופסקי. גם בעל חיים נולד בלי הרבה יכולות שמתפתחות עם הזמן, כמו לדוגמה ... נולדים גם בלי היכולת לבלוע ירקות או פירות. אז מה זה אומר? אף אחד לא באמת נולד טבעוני. כי ילד גם לא מסוגל לאכול ירקות ופירות כפי שהם בטבע בלי עזרים. ובני אדם נולדים בלי בגדים ובלי רצונות מוגדרים. אז האם זה אומר שהם צריכים לחיות ככה כל חייהם. ולא, אף אחד לא כופה על הילדים לאכול בשר, יותר מאשר כופים על הילדים לאכול ירקות. ובדכ, יותר ילדים אוהבים לאכול בשר, מאשר שילדים אוהבים לאכול ירקות. כפי שידוע בחינוך הילדים, לכל מי שמגדל ילדים. ובפועל, לבני אדם יש בהחלט אינסטינקטים קרניבוריים ואומני בוריים, שהם ביכולת שלהם לצוד עם עזרים וכולי. וזה לא חייב ... שקורה, זה חלק מתהליך האבולוציה או התהליך האלוהי, גם אם אתה לא מכיר בכך גארי יורופסקי. זה עסק. זה סמיתפילד, קון אגרה, פרדו, טייסון, KFC,מקדונלדס, ברגר קינג, וונדיס זה לא רק עסקים. אנשים אכלו בשר, עוד לפני התפתחות העסקים ... עסק? האם בני האדם נסעו ברכבים ממונעים לפני שעסקים ייצרו אותם? אז למה שלא נמשיך ללכת ברגל. תראה לי ילד שיודע ללכת, שגם יודע לנהוג ברכב. הטבע שלנו גארי יורופסקי, הוא ללכת ברגל. ולא לנהוג ברכבים ולהשתמש בחשמל ובטכנולוגיה. תראה לי ילד שנולד עם ידע ואינסטינקטים להשתמש בטכנולוגיה. אז מה זה אומר? שלא נועדנו לזה? או שאולי נועדנו לפתח את היכולות ... לעשות רק דברים בריאים. אתה עושה אך ורק דברים בריאים?! יותר אנשים מתים בתאונות דרכים, מאשר מאכילת בשר. קח ילד ושים לידו חתיכת בשר או רכב לנסוע בו. מה הוא יבחר גארי יורופסקי? תבין, בני אדם לא נועדו לנהוג ... לטוס בשמים?! זה מאוד מסוכן גארי יורופסקי, יותר מאכילת בשר. לכן, מעכשיו, תפעל רק לפי האינסטינקטים שהיו לך כשהיית ילד. ותפסיק להשתמש בכל מה שקשור לטכנולוגיה. תחזור לגור במערות. זה פחות מסוכן והרבה יותר בריא. נכון שבפועל כנראה תחיה ... מסוגל ללכת בלי נעליים? למה שלא תלך יחף ובלי עזרים. תהיה כמו בעל חיים אמיתי. תקשיב לאינסטינקטים שלך שהיית ילד. אז היית הולך יחף בלי נעליים, עד שהכריחו אותך להתרגל ללכת עם נעליים. אבל גארי יורופסקי, לא נועדת לזה. ...
אינסטינקט לאכול ולשתות תגובות שטיפת מוח של גארי יורופסקי אפליה התמכרות לאכילה החלטות ישירות
מיהו הילד הפנימי שבי? מה זה הילד הפנימי? איך להתחבר לילד הפנימי? איך להבין את הילד הפנימי? איך משפיע הילד הפנימי? ריפוי הילד הפנימי, איך נראה הילד הפנימי? הילד הפנימי הפגוע, התחברות לילד הפנימי
6:12מיהו הילד הפנימי שבי? מה זה הילד הפנימי? איך להתחבר לילד הפנימי? איך להבין את הילד הפנימי? איך משפיע הילד הפנימי? ריפוי הילד הפנימי, איך נראה הילד הפנימי? הילד הפנימי הפגוע, התחברות לילד הפנימי
מיהו הילד הפנימי שבי? מה זה הילד הפנימי? איך להתחבר לילד הפנימי? איך להבין את הילד הפנימי? איך משפיע הילד הפנימי? ריפוי הילד הפנימי, איך נראה הילד הפנימי? הילד הפנימי הפגוע, התחברות לילד הפנימי מה זה הילד הפנימי ואיך הוא נוצר? הילד הפנימי הוא מושג שמתייחס לפרספקטיבה הפנימית והרגשית שנשארת אצל כל אדם מבוגר מילדותו. כל אדם מבוגר היה פעם ילד, וכאשר הוא מתבגר ומשנה את תפיסתו על החיים, הפרספקטיבה הילדותית לא נעלמת אלא נשארת בתוכו. הילד הפנימי הוא למעשה אותו חלק באישיות שלנו ששמר על תפיסת העולם התמימה, הלא שיפוטית, השובבה והיצירתית שהייתה לנו כילדים. לדוגמה, כאשר היית ילד, אולי חשבת שאתה יכול להיות סופרמן, או שמותר לך לקפוץ מגבהים, או לעשות כל מיני דברים שלכאורה אסורים או מסוכנים. כמבוגר, הסביבה לימדה אותך שזה אסור או מסוכן, אך החלק הילדותי שבתוכך עדיין חושב שאין שום סיבה אמיתית לא לעשות את הדברים האלו. הילד הפנימי שלך עדיין שומר על התמימות והסקרנות הזו, ולכן כל התפיסות האלו עדיין נכונות בעיני הילד הפנימי באותה מידה שהן נכונות בעיני המבוגר. מדוע משתמשים במושג ילד פנימי ולא פשוט תת - מודע? משתמשים במושג הילד הפנימי במקום לומר פשוט תת - מודע, כי המושג של ילד פנימי מעניק לגיטימציה לחוויות רגשיות, לתמימות, ולרצונות פשוטים ואותנטיים שיש בתוכנו. זה מעניק תחושה שמותר לנו להרגיש, לשחק, ולחשוב בצורה חופשית, בניגוד למושג תת - מודע שנשמע אולי יותר טכני וקר. בכך, המושג ילד פנימי נותן מרחב ואישור רגשי לתהליכים עמוקים של חיבור עצמי וריפוי רגשי. האם התפיסה של הילד הפנימי פחות נכונה מזו של המבוגר? אליעד כהן מדגיש שהפרספקטיבה של הילד אינה פחות נכונה או פחות תקפה מזו של המבוגר. זה שהמבוגר למד כללים מסוימים ואימץ תפיסות מסוימות, לא הופך אותן בהכרח לנכונות יותר באופן מוחלט. כשמבוגר אומר לילד אסור לעשות כך וכך כי זה מסוכן, הוא נשען על הוכחות וראיות מהעולם של המבוגר, אך מנקודת מבטו של הילד אין לכך משמעות אמיתית או מוכחת. למשל, ילד יכול לחשוב שאין שום בעיה לגעת בחשמל, בעוד המבוגר יגיד לו שזה מסוכן. אבל מנקודת מבטו של הילד, הסכנה הזו היא לא עובדה מוכחת אלא משהו שהמבוגרים פשוט מאמינים בו. מיהו הילד של הילד הפנימי? אליעד מציג מושג מורכב אף יותר - הילד של הילד הפנימי. זהו המקום העמוק יותר, שהוא עוד לפני הילדות עצמה. למעשה, עוד לפני שנולדת, הייתה לך תפיסה בסיסית כלשהי של המציאות, אפילו אם היא הייתה עמומה ולא ברורה. אליעד מתייחס לפרספקטיבה הזו בתור העובר הפנימי - מצב שהוא עמוק יותר אפילו מהילד הפנימי. הרעיון הוא שאם נכנסים לעומק, ניתן להגיע תמיד לשכבות עמוקות עוד יותר של תודעה, מעבר לכל פרספקטיבה גלויה ... לך לסבל כמבוגר. לדוגמה, אם אתה סובל מחרדה על מה שיקרה אחרי המוות או מפחד מנטישה, חשוב לזכור שכשהיית ילד קטן לא פחדת מזה כי לא ידעת שיש בעיה כזאת בכלל. הסבל נוצר כתוצאה מאימוץ תפיסות של המבוגר. אבל גם ... להיות מבוגר ואחראי, ובמקביל לשמור על ספונטניות, יצירתיות, תמימות וחופש פנימי של ילד. ההתחברות לילד הפנימי אינה אומרת להיות ילדותי, אלא להכיר בכך שיש בתוכך גם את החלק הילדותי ולהשתמש בו בצורה חיובית ומאוזנת. מה גורם לסבל - הילד הפנימי או המבוגר שבנו? אליעד מבהיר שבפועל, גם הילד ... מסבל שנוצר משני הצדדים. איך להתחבר בפועל לילד הפנימי? ההתחברות לילד הפנימי דורשת הכרה ואישור של אותם חלומות ורצונות ילדותיים. עליך לאפשר לעצמך לחלום, לשחק, ולהרגיש בצורה אותנטית וחופשית, כפי שהיית בילדותך, בלי ביקורת או שיפוט עצמי. מה זה הילד הפנימי? איך להתחבר לילד הפנימי? ריפוי הילד הפנימי הילד הפנימי הפגוע ...
מטרות מודעות ניגודים הפרספקטיבה הפנימית טכני הוכחות זמן בלי מקום זמן מקום
טראומה זה לא תירוץ, טריגרים של טראומה, טראומה של בגידה, למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה - חלק 1
9:54טראומה זה לא תירוץ, טריגרים של טראומה, טראומה של בגידה, למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה - חלק 1
... חלקם יסבלו מחרדה בכל פעם שישמעו רעש, ואילו אחרים לא יחוו השפעה ארוכת טווח. הוא מציג דוגמה נוספת של ילד שקיבל סטירה מאביו, ישנם אנשים שאירוע כזה לא ישפיע עליהם כלל בעתיד, אף על פי שהוא עשוי להיחשב לטראומטי. ... שנשך אותו כלב עשוי לפחד מנביחות כי הוא חושב שיש סיכוי שהכלב ינשוך אותו שוב. לעומת זאת, פחד שהיה בילדות מחושך עשוי לא להישאר בבגרות, כי האדם לא תופס יותר את החושך כסכנה ממשית. מדוע פחדים מילדות לא תמיד ממשיכים איתנו לבגרות? אליעד נותן דוגמה של פחד מחושך בילדות. ילד יכול לחוות פחד קשה מאוד עד רמת תחושת סכנת חיים, אך בבגרותו הוא כבר לא מפחד מחושך כי הוא ... כהן מדגיש שאנשים משתמשים לעיתים בטראומה כתירוץ להימנע מהתמודדות עם בעיות בהווה. הוא מדגים זאת עם דוגמאות כמו טראומות ילדות שהיו בעבר אך אינן משפיעות עוד. אם באמת האירוע הטראומטי בעבר הוא הסיבה לסבל, מדוע טראומות מסוימות שהיו בילדות כבר לא משפיעות? התשובה היא שיש עניין לא פתור בהווה שגורם לטריגרים של הטראומה לקפוץ שוב ושוב. אם האדם ... באותה סיטואציה צבאית קשה, אבל אינם חווים אותה עוצמת חרדה בהמשך חייהם. נשאלה גם דוגמה על סטירה שהאב נתן לילד. למרות שסטירה עלולה להיחוות כטראומה, ייתכן שבשלב מאוחר יותר האדם כלל לא יסבול מהשלכותיה. האם יש דוגמאות נוספות לטראומה שאינה משפיעה לטווח ארוך? הובאה דוגמה על מקרים רבים שחווינו בילדות, כמו פחד גדול מהחושך, אך כשאנו מתבגרים אין לנו שום פחד מהחושך. למרות שבילדות האירוע הרגיש מפחיד מאוד, בבגרות אין לו השפעה עלינו. מכאן עלתה השאלה מה החוקיות לפיה טראומה מסוימת נשארת וממשיכה ... אך ורק למה שקרה בעבר, אלא לכמה האדם חושש שדבר דומה יקרה בעתיד, וכמה הוא לא רוצה בכך. האם הילדות המפחידה תמיד מלווה אותנו? עלה נושא הפחד מהחושך בילדות. כילד, החושך עשוי לגרום לפחד עד כדי תחושת סכנת חיים. בבגרות, רוב האנשים מתגברים על כך לחלוטין ולא מפחדים מחושך. ... אנשים משתמשים בטראומה כתירוץ לכך שיש להם בעיה בהווה, אך טען שאם היינו מתייחסים באותה צורה לכל הטראומות שחווינו בילדות (כמו הפחד מהחושך או לקיחת צעצוע), היינו אמורים להישאר בטראומות רבות שלא נעלמות. בפועל, הן כן נעלמות כי שינוי ... לא ישפיע עליו אנחנו מדברים על מקרה שהוא זוכר שזה לא משפיע עליו, אז מה האמת האמת היא שנגיד ילד קטן בחושך אז כיבו את האור והוא היה בחושך היה בפאניקה נכון נניח כמה אנשים והוא היה בפאניקה של חיים ומוות הילד הקטן כמה אנשים בזמן שהם גדולים הם מפחדים מחושך כי יש להם טראומה ממה שהם הרגישו כשהם היו בחושך כשהם קטנים לא הרבה אם בכלל נכון. זה נכון זאת אומרת יש הרבה דברים שכשהיית ילד מאוד הפחידו אותך וכשאתה מבוגר הם לא מפחידים אותך בכלל למרות שכשהיית ילד זה ממש הפחיד אותך כשאתה מבוגר זה לא מפחיד אותך בכלל, אז מה החוקיות פה בעצם למה יש טראומות ... שמישהו מת, זאת אומרת שהוא חושב שיש סיכוי שמה שקרה אז יקרה היום זאת הסיבה ולכן כאשר אתה היית ילד קטן ופחדת מהחושך היום ברור לך שאין לך ממה לחשוש תכבה את האור אתה לא מפחד למה שאני אפחד אבל כשהיית ילד קטן פחדת. זאת אומרת שהבן אדם לא סובל מעצם הטראומה הוא סובל מזה שכרגע בהווה נראה לו שעדיין יש אפשרות ... שיש לי בעיה עכשיו אין לי שום בעיה אז יש לי טראומה אני אומר לו אבל אתה זוכר שכשהיית ילד שהיית בטראומה שלקחו לך את הצעצוע היית בטראומה מאוד גדולה אז איך זה שעכשיו אין לך את הטראומה הזאת, כשהיית ילד וכיבו לך את האור היית בטראומה מאוד גדולה איך זה שעכשיו אין לך את הטראומה הזאת. הטראומה היא לא ...
אומץ ביטחון עצמי חזק מה בן אדם צריך ביטחון עצמי התמודדות עם שינויים מה זה חרדה להתמודד להרגיש פחד
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
8:59נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות? מהי נאיביות של ילדים מול חוכמת המבוגרים? אליעד כהן מסביר שהילדים נתפסים כנאיביים, והמבוגרים כחכמים, אולם לדבריו, המצב למעשה הפוך. הוא מתאר כיצד ילדים הם בדרך כלל שמחים ואופטימיים באופן טבעי, מכיוון שהם עדיין לא מודעים למגבלות של המציאות ושל עצמם. ילד יכול לחלום שהוא סופרמן, מאמין שהוא יכול לעוף או לעבור דרך קירות, מכיוון שאין לו עדיין את ההכרה הפנימית שהוא מוגבל. אליעד מסביר שילדים נהנים הרבה יותר מהחיים בגלל אותו חוסר מודעות, ואילו המבוגרים ככל שהם מתבגרים, מבינים יותר ויותר את מגבלותיהם, וממילא הופכים לפחות מאושרים. הוא מביא כדוגמה את ההתלהבות הטבעית של ילדים מסרטים מצוירים וסיפורי אגדות. ילדים מאמינים באופן טבעי בעולם של פנטזיות, מאמינים לסופים טובים (הפי אנד) וחולמים על עולם יפה וטוב יותר שבו הכל ... שאינו אפשרי, ולכן מאבדים חלק גדול מהיכולת לחוות את העולם בשמחה ובתחושת קסם והתלהבות. מה ההבדל בין אושר של ילדים לאושר של מבוגרים? לפי אליעד כהן, האושר של הילדים הוא לא באמת אושר פנימי עמוק, אלא אושר שנובע מחוסר המודעות שלהם למגבלות המציאות. הם פשוט לא יודעים שהם ... טוב. לעומתם, המבוגר מבין היטב שהוא מוגבל, ולכן לא יכול לחוות את אותו האושר. עם זאת, גם האושר של הילדים אינו שלם, כי הוא מבוסס על חוסר ידע וחוסר שכל. כלומר, הילדים מאושרים רק משום שטרם גילו את האמת על המציאות - שיש לה מגבלות. מהי השלמות האמיתית לפי אליעד כהן? אליעד כהן טוען שהשלמות האמיתית היא החיבור בין שני ההפכים - הכוח של הילד והכוח של המבוגר. הוא מסביר כי אצל כל אדם קיימים שני הכוחות: המבוגר הוא למעשה ילד מודחק, והילד הוא מבוגר שעוד לא התפתח. השלמות האמיתית מגיעה כאשר האדם מצליח להשתמש בשכל של המבוגר, שיודע להבחין במציאות ולדעת את המגבלות, אך לחוות את המציאות מתוך נקודת מבט של ילד, ללא תחושת המגבלות. הוא מדגים זאת בכך שאדם בוגר צריך לדעת שהוא אינו יכול לעוף, אינו יכול להכניס יד לאש מבלי להיפגע, אך מצד שני לחוות את המציאות בתודעת הילד, שבה הכל אפשרי והכל פתוח. במילים אחרות, האדם צריך להיות מסוגל לחיות עם ההבנה השכלית של מגבלות המציאות, אך להרגיש בלבו ובחוויה הפנימית שלו שאין כל מגבלה. זו הדרך לחיים מאושרים באמת, הרבה יותר מאושרים אפילו מהאושר של הילדים, מכיוון שזהו אושר מודע ולא תלוי בחוסר ידיעה. איך אפשר לחבר את ההפכים ולחיות באושר אמיתי? אליעד מסביר שהדרך לחבר בין הילד למבוגר היא להגיע לפרספקטיבה של אחדות - השורש של המציאות. לדבריו, בשורש הפנימי ביותר של המציאות, אין כלל מגבלות, ... זאת כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלת, שבה האדם יכול לעבור דרך אש מבלי להישרף, לעוף, וכל הדימויים הנפלאים של אגדות הילדים אפשריים באמת. לפי דבריו, כל סיפורי האגדות וסרטי הילדים, אף שהם מופלאים ומרהיבים, הם רק טעימה קטנה מהאושר האינסופי שקיים בשורש המציאות. אפילו הקסמים והפלאים הגדולים ביותר שקיימים ... האדם יוכל להגיע לפרספקטיבה של האחדות, שבה הוא ישלב בין המודעות השכלית של המבוגר ובין החוויה האינסופית והחופשית של הילד. מדוע ככל שמתבגרים נעשים פחות מאושרים? אליעד כהן מסביר שככל שהאדם מתבגר, העולם שלו נעשה יותר ויותר מוגדר ומוגבל. ... לומד להבחין בין טוב ורע, מותר ואסור, יכול ולא יכול, הוא מתחיל לחוות את החיים כמצומצמים ומגבילים יותר. לדעתו, ילדים לא חווים את המציאות כמצומצמת כי הם עדיין לא הגדירו לעצמם את המגבלות, ולכן באופן טבעי הם הרבה יותר ... למציאות שבה הכל אפשרי ואינסופי, וכך לחיות באושר אמיתי שאינו מוגבל עוד במגבלות העולם הרגיל. מהי השלמות האמיתית? למה ילדים מאושרים יותר ממבוגרים? איך לחבר בין ילד למבוגר שבתוכנו? מהי פרספקטיבת האחדות? מדוע מבוגרים פחות מאושרים? איך לחיות חיים ללא מגבלות? נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות? הפעם אדבר על הנאיביות של הילדים, והחכמה של המבוגר. מי שיתבונן יראה שהילדים הרבה יותר שמחים, לוקחים בקלות, ואם הילד לא שמח זה כי הוא למד מהר מהמבוגר. והאדם המבוגר קיבל שכל והוא כבא לא נהנה. ילד הוא הרבה יותר אופטימי, ילד לא מוגבל בחשיבה שלו, הוא לא יודע שהוא מוגבל ואז הוא חולם שהוא סופרמן וכדומה. וככל שהאדם מתבגר, הוא מבין שהוא מוגבל, וחווה את חייו במוגבלות, וממילא פחות מאושר. ואחד הדברים שיש רק לילדים, זה סרטי הילדים, אגדות, סרטים מצוירים והילדים נאיביים מאמינים לדברים האלו, לאגדות ולדימויים השונים. ולילד יש גם את הכוח של מבוגר וגם הכוח של הילד, של התמימות. למבוגר יש ילד מודחק, כוח של ילד שמודחק כרגע אצל המבוגר. ואדם אמור לחוות את החיים בחיבור שתי הכוחות, הכוח של הילד והכח של המבוגר. הילד חושב שהוא יכול לעשות הכל, פשוט כי אין לו מספיק שכל, עד שהוא מגלה את המוגבלות שלו, ואז הוא ... הם לא צפיחית בדבש, והמבוגר כבר יש לו שכל גדול ותר, והוא מודע למוגבלות שלו, ואז אין אושר, גם הילד לא מאושר אושר פנימי אמיתי, כיוון ששכלו קטן עדיין. וצריך לחבר את שני אלו, את השכל של המבוגר עם ...
מבוגרים לחוות את החיים להשתמש בשכל נפרדות שני הפכים אדם מצליח חרדות מהות החיים
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
7:09להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
... העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת איך להגיב לביקורת שמישהו מעביר עליך? כאשר אדם מעביר עליך ביקורת שלדעתו היא נכונה, ... אכן תקשיב לביקורת שלו, אתה תעשה בדיוק את ההפך ממה שהוא רוצה שתעשה. למשל, אם מישהו מאשים אותך בהתנהגות ילדותית, תוכל לענות לו: אתה בעצמך ילדותי שאתה בכלל חושב שאני ילדותי, אתה פשוט לא מסוגל להבין שהחשיבה שלי היא מאוד בוגרת. המטרה כאן היא להציג את המבקר עצמו כמי שאינו ... יותר לראות את ההפך בכל טענה, ובכך להגן על עצמו מביקורת. אדם כזה יכול בקלות להסביר למה התנהגות שנתפסת כילדותית יכולה להיות דווקא בוגרת, ולהפך. אדם בעל שכל כזה יכול להגיד נכון ולהוכיח את הצד שלו, או לא נכון ... לו השכל הזה נמצא במלכוד, מכיוון שהוא אינו מסוגל להגן על עצמו בצורה יעילה. לדוגמה, אם טוענים כלפיך שלהיות ילדותי זה רע, אתה יכול להראות שהטענה הזו עצמה היא ילדותית. אם תשאל את המבקר למה זה רע להיות ילדותי?, סביר שלא תהיה לו תשובה טובה מלבד כי זה פשוט רע. תשובה זו עצמה היא ילדותית, ולכן אפשר לטעון שהמבקר עצמו מדבר כמו ילד. בנוסף, אם תביט על זה לעומק, תוכל להבין שבילדותיות ובבגרות יש תכונות טובות ורעות, והקביעה אם הן טובות או רעות היא תמיד סובייקטיבית בלבד. אפילו הילד הקטן, בגיל ... היה אכפת לו מביקורת של אחרים עליו. לעומת זאת, המבוגר שנהיה רגיש לביקורת ומוטרדת ממנה, דווקא הוא התדרדר והפך לילדותי. הנקודה החשובה היא שאין שום דבר מוחלט בטוב וברע של ילדותיות או בגרות, ולכן אפשר להשתמש בהיגיון הזה כדי להגן על עצמך מכל ביקורת שינסו להטיח בך. ביקורת עצמית שכל ... אקשיב לך, זה יצא בדיוק הפוך ממה שאתה רוצה שיקרה. תן דוגמה אבל. ש: נגיד הוא אומר לך אתה ילדותי. אליעד: תגיד לו: אתה ילדותי שאתה חושב שאני ילדותי. אתה לא מבין שהחשיבה שלי היא מאוד בוגרת, רק אתה ילדותי, אתה לא קולט את החשיבה הבוגרת שבדבר. ש: זאת תשובה ילדותית. אליעד: עבורך היא ילדותית? אז בסדר. טוב, אתה שואל אותי איך לריב עם אנשים. מה קורה כשיש לך יותר שכל לראות את ההפך ... רגע רוצה להגיד משהו. ככל שיהיה לך יותר שכל, ואתה באמת תצליח לראות בכל דבר את ההפך שלו, ולמה ילדותי זה בכלל בוגר, ולמה בוגר זה בכלל ילדותי, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי. אם יש לך את השכל הזה, אז אם מישהו אומר לך משהו, אתה יכול להגיד לו נכון, כי... או ... כי... או לא נכון כי...? אליעד: עוד פעם, ברמת העיקרון, אם יש לך שכל שאתה יכול להסביר למה התנהגות ילדותית היא בכלל התנהגות בוגרת, ולמה התנהגות בוגרת היא בכלל התנהגות ילדותית, ולמה זה טוב להיות ילדותי ולמה זה רע להיות ילדותי, אם יש לך את השכל הזה, עכשיו אתה משחק איך שאתה רוצה. אם אתה רוצה להסכים איתו, אתה יכול ... אומר לו לא נכון ולהוכיח. ואם אין לך שכל, אז אתה במלכוד. ש: כי אז למה יותר טוב להיות ילדותי, כי ילדים...? אליעד: קודם כל, זאת חשיבה ילדותית להגיד שרע להיות ילדותי. כי אם תשאל מישהו ולמה רע להיות ילדותי?, התשובה הכי טובה שהוא יכול להגיד לך כי זה פשוט רע להיות ילדותי. נו, וזאת לא תשובה ילדותית? אתה הבנת מה אמרתי? עכשיו, אם אתה אומר ומה טוב בלהיות ילדותי?, אוקי, מה רע בלהיות ילדותי? כי בסופו של דבר, אתה לא יכול לתת תשובה הגיונית, כי כל תשובה אני אגיד ומה רע בזה, ומה רע בזה. אני לא אתן לך תשובה, נכון? זאת אומרת שאם אתה בכל זאת מתעקש להגיד שזה רע להיות ילדותי, אתה עצמך מדבר כמו ילד. דבר שני, מה, אתה באמת לא יודע מה טוב בלהיות ילדותי? למה אנשים מביאים ילדים, אם לא בשביל לחוות שהם ילדותיים דרך הילדים שלהם גם? לא רק. יש כאלו שמביאים כדי להרגיש שהם בוגרים, כי הם ילדותיים. יש כאלה שמרגישים שהם בוגרים, אז הם רוצים לקזז את זה עם ילדותיות. איך אפשר לראות שילדותי יכול להיות דווקא בוגר ולהפך? אליעד: עכשיו, אם היה לך יותר שכל, היית רואה שילדותי זה לא פחות טוב מבוגר. מה זה בוגר ומה זה ילדותי? מי מחליט מה זה בוגר ומה זה ילדותי? ...
לגרום למישהו להרגיש רע קיצוני מה זה שכל התכונות הטובות קושי מהם גבולות השכל להפוך מחויב לאפשרי אופי קיצוני
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
7:41הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים בדברים שמעניינים אותם יותר. המוח של כל ילד, כמו כל אדם, שואל באופן תת - מודע מה יביא לי הכי הרבה תועלת או הנאה ברגע זה? וכך הוא מחליט במה להתמקד. אם השיעור לא נתפס כמועיל או מעניין, הילדים יבחרו להתמקד בדברים אחרים. איך לגרום לילדים להקשיב בלי ענישה? כדי לגרום לילדים להקשיב מבלי להשתמש בענישה או בכפייה, אליעד מציע שני כיוונים עיקריים: יצירת עניין וחוויה חיובית - יש לגרום לילדים להבין שיקבלו תועלת והנאה מההקשבה. שימוש מושכל בענישה - להפוך את הענישה למינימלית אך אפקטיבית, כך שילדים יקשיבו מתוך חשש מעונש, אך בלי להפחיד אותם יותר מדי. לדוגמה, במקום לאיים בעונש חמור ודרמטי כמו צעקות קיצוניות, אפשר להוריד את הווליום של האיום ולראות אם הוא עדיין אפקטיבי. חשוב להבין מה בדיוק מפחיד את הילדים, ולהשתמש בזה באופן מתון ככל האפשר. כיצד להתמודד עם ההבדלים ברצונות של הילדים? בעיה מרכזית שאליעד מעלה היא שכל ילד מעוניין בדברים שונים. חלק רוצים לשחק כדורגל, אחרים בבובות או בפעילויות אחרות. לכן אי אפשר לתת פתרון אחיד שיספק את כולם. כפתרון הוא מציע שני רעיונות מעשיים: למצוא את המכנה המשותף - לאתר תחומים שרוב הילדים מעוניינים בהם ולשלב אותם בשיעור. לחלק את השיעור לכמה נושאים - לתת לכל קבוצת ילדים משהו שמתאים לתחומי העניין שלהם, באופן שחלק מהשיעור יענה על הצרכים של קבוצה מסוימת, וחלק אחר על הצרכים של קבוצה אחרת. מדוע איומים וצעקות עובדים על ילדים? אליעד מסביר כי איום וענישה עובדים פשוט כי הם מפחידים, וילדים (כמו מבוגרים) נוטים להימנע מכאב ומדברים מפחידים. כשהילד מרגיש מאוים הוא מתרכז בהימנעות מהעונש, ולכן מיד יקשיב למי שמפעיל את האיום. המורה, לדוגמה, יכולה לאיים בהתקשרות להורים, ואז הילד יעדיף להקשיב ולהימנע מכך. האם אפשר להוריד את רמת ההפחדה ולשמור על הקשבה? אם מה שעובד בכיתה הוא מורה שנכנסת וצורחת, אפשר לנסות להוריד את הטון של הצעקה ולבדוק אם הילדים עדיין מקשיבים. חשוב להבין למה בדיוק הם מפחדים - מהאמירה (שב במקום!, אתקשר להורים!) או מהעוצמה של הצעקה. אם מה שעובד הוא עצם האמירה, אפשר לנסות לומר זאת בטון רגוע יותר ולראות אם ההשפעה נשמרת. למה ילדים משנים בקלות את מוקד תשומת הלב שלהם? אליעד כהן מסביר שילדים מסוגלים לעבור מריכוז מלא בדבר אחד לדבר אחר בקלות, כי הריכוז שלהם הוא רגעי ותלוי בחשיבות הרגעית שהם מייחסים לנושא. אם ילד עסוק מאוד במשחק ופתאום מישהו בא בצורה מאוד מחייבת ואומר לו לעשות משהו אחר, הילד יכול לשנות את תשומת הלב מיד, כיוון שהמחויבות שלו משתנה לפי מידת הוודאות והנחרצות של ההוראה. איך ליצור אצל הילדים עניין משותף ומחויבות? מורה הציגה מצב שבו ילדים רבים רוצים לעזור לה בכיתה, ואלו שלא מקבלים הזדמנות מרגישים מקופחים. אליעד מנתח את המצב ומסביר שהילדים רוצים לעזור מפני שכך הם מרגישים מוערכים וחשובים. הוא מציע שני פתרונות: יצירת משימה כיתתית גדולה שכל הילדים יכולים להשתתף בה. שימוש בשיטת תורנות - בכל שיעור ילדים אחרים יקבלו את ההזדמנות לעזור, כך שכולם ירגישו שיש להם ערך וזמן השתתפות מוגדר. אליעד מדגיש ששימוש בתורנות חייב להיות ברור לילדים, כך שכל אחד ידע שהתור שלו יגיע. האם יש פתרון מושלם לבעיה של חוסר הקשבה? אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות: מציאת מכנה משותף לרוב הילדים. שימוש במשימות קבוצתיות ותורנויות. הפעלת סנקציות בצורה מינימלית. בניית שיעורים מגוונים שמתאימים לכמה שיותר סוגי עניין של ילדים. מה העקרונות המעשיים ליישום בכיתה? לסיכום, אליעד כהן מציע כמה עקרונות פרקטיים ליישום יומיומי: הפיכת הנושאים בכיתה למעניינים ולבעלי ערך עבור הילדים. שימוש בסנקציות מתונות ובדיקת האפקטיביות שלהן. תכנון משימות שמאפשרות לכל ילד להרגיש שהוא תורם לכיתה. הכרה בכך שילדים שונים דורשים גישות שונות והוראה גמישה. יצירת תחושת ערך ומחויבות אישית של ... ש: אתה אומר לעשות את אותו דבר רק בשקט. אליעד: יש פה עוד שכל מעניין השכל הוא כזה דבר שילד קטן לפעמים כשהוא רוצה משהו הוא רוצה אותו כאילו זה הדבר הכי חשוב בעולם נכון אבל מצד שני הוא גם ... שלי סבבה ועל זה הם אחר כך. אליעד: רגע בא נחשוב מה השכל שבדבר מה השכל שבדבר הם כנראה ילדים קטנים ובגלל שהם ילדים קטנים הם מרגישים נחותים וחלשים ואז ברגע שהם העוזרים שלך הם מקבלים כבוד וערך ואז הם מרגישים אנשים חשובים זאת ... איך להכין להורים שלכם משהו, בוא נלמד אותכם לעשות משהו שיגרום להם לחשוב שהם אנשים חשובים שהם לא סתם ילדים קטנים שמישהו מעריך אותם ומתייחס אליהם ברצינות נגיד. ש: ציור כללי. אליעד: פשוט מוצאים מה הסיבה מה המחויב שלהם ממלאים ...
מוחלטות לחפש הפרעת קשב וריכוז כבוד התמודדות איומים כעס טיפים
משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
8:46משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
... אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו? מה גורם למשיכה אובססיבית ואיך מפסיקים להימשך למישהו? אליעד ... את התכונה או ההישג הזה באופן עצמאי. ברגע שימלא את החוסר בעצמו, המשיכה האובססיבית תפחת משמעותית. מדוע פדופילים נמשכים לילדים ומה הסיבה הפסיכולוגית למשיכה זו? אליעד מסביר לעומק את הנושא הרגיש של פדופיליה, ומבהיר שפדופילים אינם נמשכים לילדים סתם כך, אלא נמשכים לתכונה ספציפית הקיימת בילדים, שהיא התמימות. פדופיל, לדבריו, מחפש אהבה ללא תנאים, כי הוא אינו מסוגל לאהוב את עצמו בצורה כזו. ילד בדרך כלל אינו שיפוטי ומסוגל לאהוב ללא תנאים, ולכן הפדופיל רואה באהבת הילד אליו השתקפות של אהבה עצמית ללא תנאים שהוא אינו מצליח להעניק לעצמו. אליעד מציין שהמשיכה לילדים אינה הגיונית ברמה הרציונלית, אך פסיכולוגית היא מבוססת על צורך עמוק לקבל אישור עצמי ללא תנאים. הוא מדגיש שאין ... בפעולה מינית, אלא ברצון פנימי עמוק יותר לקבל תחושה של אהבה טהורה ושלמה ללא תנאים. כאשר פדופיל נמצא עם ילד, בתפיסתו הילד אוהב אותו בצורה כנה וטהורה, משום שאין לילד שיפוטיות המוכרת למבוגרים. מה ההבדל בין משיכה מינית למשיכה רגילה? אליעד כהן מסביר שמשיכה מינית היא לרוב גרסה מוגזמת ... כלומר, המשיכה נובעת מהרצון להרגיש טוב יותר עם עצמך על ידי היותך דומה לאדם אחר. איך פדופילים מתחברים למשיכה לילדים? במקרים של פדופיליה, המשיכה בילדים נובעת לעיתים מרצון לתמימות ולחוויות של אהבה ללא תנאים. פדופילים יכולים להימשך לילדים כי הם רואים בהם דימוי לאהבה טהורה, נטולת שיפוטיות. הילד אוהב את עצמו באופן לא מותנה, וזה משהו שהפדופיל לא מצליח למצוא בעצמו. המחשבה היא שכאשר ילד אוהב אותו, זה כמו אהבה ללא תנאים כלפי עצמו. כיצד משיכה מינית נבדלת ממשיכה רגילה? משיכה מינית לעיתים קרובות ... לו משיכה מאוד מוזרה למישהו יש בו משהו שאתה רוצה, למה נגיד יש אנשים שהם פדופילים והם נגיד נמשכים לילדים לדוגמה מה הוא רוצה מה יש בילד, שנייה כי נגיד בילד בדרך כלל התשובה תהיה תמימות זאת אומרת ילד נגיד יש בו תמימות ואתה היית רוצה את התמימות הזאת לעצמך. עכשיו למה אתה תרצה להיות תמים מה ההיגיון ... אוהב את עצמך ואז יש לך בתת מודע מחשבה וואלה אבל אני לא אוהב את עצמי בגלל השיפוטיות שלי ילד אין לו שיפוטיות אז הוא היה אוהב אותי ואז אתה תחפש נגיד שילד יאהב אותך כי אז אם ילד אוהב אותך אז אתה אומר הוא באמת אוהב אותי כי הוא תמים הוא לא באמת חושב שאני לא מוצלח כי הוא עוד ילד לדוגמה. זאת אומרת שבעצם אתה נמשך לתמימות שבו כי אתה רוצה שתהיה לך את התמימות שלו, זאת אומרת אתה ... היכולת לאהוב אותך בלי תנאים נגיד שאתה לא אוהב את עצמך בלי תנאים אתה אוהב את עצמך עם תנאים והילד אוהב אותך בלי תנאים אז אתה רוצה את האהבה שיש כלפיך בלי תנאים שיש בו כלפיך שיהיה לעצמך, נגיד שהילד אוהב את עצמו בלי תנאים ואתה רוצה לאהוב את עצמך בלי תנאים זה אותו דבר, הרעיון שתמיד יהיה. ש: איך זה קשור על הילד כשאתה נמצא עם הילד אם אתה רוצה שהילד יאהב אותך. אליעד: אמרתי בילד יכולה להיות תכונה אופי שאתה רוצה את תכונת האופי הזאת לעצמך לדוגמה. ש: אוקי. אליעד: משהו יש בזה יש בו משהו שאתה רוצה לעצמך. ש: ומה עכשיו נגיד פדופיל בא והולך ונגיד מתעסק עם ילדים אז זה לא נגיד זוגיות כשהוא נמצא עם הבת זוג שלו אומר אם היא מצליחה אז כנראה שגם אני מצליח וכו, כאילו מה נגיד כשהוא עושה יחסי מין עם הילד אז כאילו הוא אוהב את עצמו כמו שהילד אוהב את עצמו? אליעד: הוא כשהוא נמצא עם בת זוג ולא משנה כמה היא אוהבת אותו זה יהיה עם תנאים ילד באופן יחסי אוהב אותך בלי תנאים כי אין לו שכל אז יש אנשים שרוצים שיאהבו אותם בלי תנאים ולכן הם נגיד נהיים פדופילים זה סוג של משיכה לא הגיונית. ש: כשהוא מקיים יחסי מין עם הילד הוא מרגיש שהילד אוהב אותו בלי תנאים? אליעד: כן. ש: איך אבל הילד מתנגד לו. אליעד: לא קודם כל הילד בדרך כלל לא מתנגד לו לא דיברנו על מישהו שאונס ילדים דיברנו על מישהו שהוא נמשך לילדים, לא מישהו שאונס אותם בסדר? ש: אוקי. אליעד: עכשיו בא נגיד נדבר על אונס בא נגיד שהוא אונס גבר ...
כישורים שכליים למה אני לא אוהב את עצמי להביא הוכחות להיות יותר חכם מה זאת אהבה עובדות מתי להאשים את עצמי כסף
געגועים, ממה נוצר געגוע? למה אני לא מצליח לשכוח אותה? למה אני לא מצליחה לשכוח אותו? למה אני מתגעגע אליה? למה אני מתגעגעת אליו? התמודדות עם אובדן, התמודדות עם פרידה, געגועים לאקסים, איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו?
געגועים, ממה נוצר געגוע? למה אני לא מצליח לשכוח אותה? למה אני לא מצליחה לשכוח אותו? למה אני מתגעגע אליה? למה אני מתגעגעת אליו? התמודדות עם אובדן, התמודדות עם פרידה, געגועים לאקסים, איך להוציא מישהו מהראש? איך לשכוח מישהו?
... שבן הזוג יהיה האחראי להעניק לאדם את מה שהוא מרגיש שחסר לו. האם תחושת הגעגוע קיימת גם באובדן של ילד? העקרונות שמסביר אליעד לגבי געגועים לאדם או לדמות מסוימת יכולים להיות נכונים גם בהקשרים של אובדן, כמו אובדן של ילד. הכאב הגדול שמרגיש אדם לאחר אובדן ילד לא נובע רק מהעובדה שהילד איננו, אלא גם מהחסר הרגשי שנוצר. הילד מילא צורך רגשי חשוב בחייו של ההורה, ועם מותו, החסר הזה נעשה מוחשי הרבה יותר. כיצד להתמודד עם געגועים ... מרגישים צורך למלא אותו דרך הקשר או מערכת היחסים. איך להתמודד עם געגוע לאקס התמודדות עם דחייה רומנטית אובדן ילד והשלכות רגשיות זוגיות והערכה עצמית איך לזהות ציפיות לא מציאותיות בקשר למה ממשיכים להתגעגע גם אחרי פרידה? פרידה מכל ... בבית הספר, או אפילו על דמות דמיונית שהיתה לו בראש. דבר דומה קורה גם במצבים אחרים, כמו אדם שמתגעגע לילד שנפטר. הרעיון הכללי הוא שגעגוע נובע תמיד מתחושה שמשהו שעשה לנו טוב - או שדמיינו שיעשה לנו טוב - ... האישית שלנו להבין מה חסר לנו ולמה אנו מנסים למלא אותו דרך הקשר. איך זה מתבטא גם באובדן של ילד? כשאדם מאבד ילד, נוצרת תחושת חוסר עצומה, כי הילד מילא צורך רגשי משמעותי. גם כאן, העיקרון דומה: לפני שהילד נולד, היה לאדם צורך מסוים שהילד מילא. ברגע שהילד איננו, החוסר חוזר ומתעצם. למרות שלצער יש צד אמיתי של געגוע לאדם יקר, עדיין כדאי להבין שהכאב קשור בצורך ... שלא ירדו על עצמם אלה שמתמודדים עם זה. בהצלחה. איך להתמודד עם געגוע לאקס התמודדות עם דחייה רומנטית אובדן ילד והשלכות רגשיות זוגיות והערכה עצמית איך לזהות ציפיות לא מציאותיות בקשר התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם פטירה של בן משפחה, התמודדות עם מוות של ילד, מוות של הורים, האקסית המיתולוגית, איך להרגיש טוב אחרי פרידה?
איך משחררים מישהו מהלב להשתחרר מהאקסית מוות של בן אחרי פרידה אידיאל חברות אחות שכולה להחזיר אקסית שלא רוצה אותי ויש לה מישהו לאהוב אותי
סכיזופרניה ומחלות נפש, איך להתמודד עם סכיזופרניה? איך לטפל במחלות נפש? איך לעזור לסכיזופרניה? איך לרפא סכיזופרניה? מהי סכיזופרניה? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשרי לרפא הפרעת אישיות גבולית?
סכיזופרניה ומחלות נפש, איך להתמודד עם סכיזופרניה? איך לטפל במחלות נפש? איך לעזור לסכיזופרניה? איך לרפא סכיזופרניה? מהי סכיזופרניה? מהי מחלת נפש? מהי הפרעה נפשית? האם אפשר לרפא מחלות נפש? האם אפשרי לרפא הפרעת אישיות גבולית?
... בעבודה עם אנשים הסובלים מסכיזופרניה הוא לא בהכרח תוכן דבריהם, אלא איך שהם נתפסים על ידי אחרים. לדוגמה, אם ילד קטן אומר שיש מפלצת מתחת למיטה, אנחנו לא רואים אותו כחולה נפש. אך אם אדם בוגר אומר זאת, אנו נוטים ... אנשים סכיזופרניים היא בגלל איך שהם נתפסים פיזית - כאנשים מבוגרים שמאמינים ברעיונות לא מציאותיים. מה הקשר בין סכיזופרניה לילדות? כשהאדם לא מצליח ללמוד או להבין את עקרונות המציאות הבסיסיים בשלב הילדות, הוא עלול לפתח תפיסת עולם מעוותת, שתהפוך אותו בסופו של דבר לאדם שנראה כמי שסובל מהפרעה נפשית. סכיזופרניה יכולה להתפרש כמצב שבו אדם נשאר תינוק מבחינה תפיסתית, אך בגוף של אדם בוגר. אם ילד לא מקבל את החינוך הנכון וההבנה של העולם סביבו, הוא עלול לגדול עם תפיסת מציאות מעוותת שתוביל לאי הבנה ... אותו כסובל מהפרעה נפשית. איך לעזור לאדם סכיזופרני? הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אדם סכיזופרני היא להסתכל עליו כעל ילד קטן. אם תינוק שואל שאלה, גם אם היא נשמעת לנו פשוטה, אנו עונים לו בסבלנות וברצינות. אותו דבר יש לעשות ... טריוויאלית, לעיתים אנחנו נחשוב שיש משהו לא בסדר איתו, אך עלינו להתייחס אליו בסבלנות ובבהירות, בדיוק כמו שהיינו מתייחסים לילד קטן. מה הקשר בין חינוך לילדות לסכיזופרניה? כאשר ילדים מקבלים חינוך לקוי או יחס לא מתאים בגיל צעיר, זה עשוי לגרום להם לא להבין את עקרונות המציאות, ולהשאיר ... הפרעות נפשיות כמו סכיזופרניה. מה המסקנה? החשוב ביותר בהבנת סכיזופרניה הוא שאנחנו צריכים להתייחס לאנשים הסובלים ממנה בדיוק כמו לילדים. אם אנו מתייחסים אליהם בצורה ברורה, ישירה ומכילה, כך נוכל להקל עליהם ולסייע להם להתמודד עם עולמם הפנימי. חשוב לזכור שאנשים סכיזופרניים אינם שונים מהותית מילדים מבחינת היכולת להבין את המציאות - הם פשוט לא רכשו את ההבנה הנדרשת בשלב מוקדם יותר בחיים. מהי סכיזופרניה? איך לעזור לאדם עם סכיזופרניה? האם אפשר לרפא מחלות נפש? מה הקשר בין ילדות להפרעות נפשיות? איך לדבר עם אדם סכיזופרני? מהי סכיזופרניה ולמה קשה להתמודד איתה? סכיזופרניה היא הפרעה נפשית המאופיינת בתפיסת ... המרכזיות היא שהיחס שלנו כלפי אנשים סכיזופרניים נקבע במידה רבה לפי גופם. אם אדם עם הפרעה נפשית היה נראה כילד קטן, אנשים היו מתייחסים אליו אחרת. לדוגמה, אם ילד קטן אומר שיש מפלצת מתחת למיטה, לא מגדירים אותו כחולה נפש, אלא כילד עם דמיון מפותח. אבל אם אדם מבוגר אומר זאת, הוא נתפס כסכיזופרני. כלומר, הבעיה היא לאו דווקא במה שאומר האדם אלא בכך שהוא מבוגר. מה הקשר בין סכיזופרניה לילדות? ילד רוכש הבנה על המציאות דרך לימוד מהסביבה. כאשר מישהו לא לומד או מבין את עקרונות המציאות, הוא עלול להתפתח ... בגוף של מבוגר. איך לעזור לאדם סכיזופרני? הדרך היעילה ביותר להתמודד עם אדם סכיזופרני היא להתייחס אליו כמו אל ילד קטן. כאשר ילד קטן שואל שאלה שנראית לנו פשוטה, כמו האם יש אנשים גם בבית ליד?, אנו עונים לו בסבלנות. לעומת זאת, אם ... בסדר איתו. לכן, כשמתקשרים עם אדם סכיזופרני, חשוב לדבר איתו בצורה ברורה, ישירה וסבלנית, ממש כפי שהיינו מסבירים דבר לילד. מה הקשר בין חינוך לילדות לסכיזופרניה? כאשר ילדים קטנים מקבלים יחס של פוצי מוצי - כלומר, מדברים אליהם כאילו הם לא מבינים כלום - הם עלולים לגדול מבלי ... נפש אחרות, יש להבין שהדרך שבה אנו מתקשרים עם אדם כזה משפיעה על מצבו. יש להתייחס אליו כמו אל ילד הזקוק להסברים פשוטים וברורים, ולא כאל אדם שאמור להבין הכל לבד. כמו שילד קטן שואל שאלות תמימות ומקבל תשובות בסבלנות, כך צריך לנהוג גם עם אדם סכיזופרני. זו גישה שמאפשרת תקשורת טובה יותר ... להתמודד עם עולמו הפנימי. מהי סכיזופרניה? איך לעזור לאדם עם סכיזופרניה? האם אפשר לרפא מחלות נפש? מה הקשר בין ילדות להפרעות נפשיות? איך לדבר עם אדם סכיזופרני?
ילדים אישיות קיצונית הפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעה נפשית סיכוי איך להוביל שיפור יכולות שכליות תרגול קוגניטיבי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אני לא מתחיל עם בחורה בחורה שנראית טוב מידי למה אכפת לי? יעוץ טרום נישואין טוב אמיתי תמיד חוויית החיים להאמין ולא לפחד איך נוצר הפחד מטילים? חוסר הערכה עצמית זה טוב כל חרדה חברתית זה רע לגרום להתאהבות מחויבות זוגיות מאהבה מי יותר מאושר? האם האושר קיים? האקס מתגעגע מי רוצה בחורה אינטליגנטית? תהליכי קבלת החלטה של הלקוח האם ביטול רצון זו החלטה? התמודדות עם פרידה רגשית התמודדות עם מאמץ המצליחן נצמד לשקר למה לא חייבים להצליח בחיים? לגרום למישהו להרגיש ייחודי ליצור סנכרון עם לקוח אלימות של ילדים לגרום לילד לעזור במשימות הבית מורים רוחניים סוחרי סמים מתכון רוחני גורמים ל ocd סובל מפוסט טראומה לשדר לאקסית להתנצל לאקסית שריר מתוח שרירי הירך הארבע ראשי אלוהים הוא הראשון ההתגלות של הבורא הדרך אל ההארה הרוחנית קרוב להארה המלצה על הספר להיות אלוהים איך זה מרגיש להיות אלוהים? מס הכנסה גיוון השקעות למצוא את מטרת החיים שלמות ומטרת החיים לחקור רגש שלילי דוגמה שלילית טיפול בלי בחירה חופשית אין בחירה חופשית האם יש יקומים מקבילים? ראשית היקום עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מאמן לחיים, מאמן אישי למציאת זוגיות בתחום ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 08_11_2025 השעה 19:07:43 - wesi1