... על הנחה לא מודעת: כאשר אדם פועל בצורה מסוימת, המוח מניח שקיימת סיבה לכך. אם האדם פועל בצורה עקבית אך אינו מאמין לסיבה האמיתית, התהליך יכול לא לעבוד או אף לגרום לאפקט שלילי. לדוגמה, אם
ילד לא אוהב להכין שיעורים, אפשר לשאול איך
הילד היה מתנהג אם הוא היה אוהב להכין שיעורים. אולי היה לו שולחן מסודר או מחברות מאורגנות. אם הוא מתחיל לסדר את המחברות והשולחן, המוח שלו עשוי להסיק שהוא אוהב שיעורים. אך אם
הילד מודע לכך שמנסים לשכנע אותו בעזרת השיטה הזו, זה עלול שלא לעבוד, כי המוח מודע לכך שמדובר במניפולציה. איך לשתול מחשבות ... מראה כיצד ניתן להשתמש בשיטה על אנשים אחרים. אם אדם רוצה שמישהו אחר יאהב משהו, אפשר לשאול איך הוא היה מתנהג אם כבר היה אוהב את אותו הדבר, ולהתחיל לעודד את ההתנהגות הזו. למשל, אם אדם רוצה
שילדו יאהב חבר מסוים, הוא יכול לעודד את
הילד להתנהג בצורה חברית כלפי אותו חבר, והמוח של
הילד יסיק מכך שהוא אכן מחבב את החבר. אליעד מסביר שזו שיטה מאוד שימושית ומעשית ליצור רגשות או לשנות רגשות כלפי אנשים, ...