... בעלי חיים, אוהב בעלי חיים אמיתי וחבר אמת של ממלכת החי. וזה היה כשהיינו
ילדים. כשהיינו
ילדים, אח... היינו מלאי הערצה לבעלי חיים. הם נהגו לגרום לנו לצחוק, לגחך, לחייך. הם גרמו לנו להיות שמחים. והייתה תקופה בחיים שלנו שהיינו עושים כמעט כל דבר בעולם כדי לגרום ... לפחות להכיר באכזריות שהם עברו. אם מישהו היה אכזרי לבעל חיים לידנו כשהיינו
ילדים, היינו צועקים ובוכים שוב פעם, תיאוריה שאינה נכונה עובדתית. העובדות הן,
שילדים מייחסים תודעה גם לדוממים ולא רק לבעלי חיים. והעובדות הן,
שילדים גם נהנים ומשחקים גם עם בעלי חיים למטרת הנאה, אבל גם מתעללים בבעלי חיים למטרות הנאה ומשחק. וזה בדיוק כמו שגם חלק מבעלי החיים עצמם, רודפים בברירת המחדל שלהם אחרי בעלי ... אחרים, כדי לטרוף אותם. אבל אולי בכוכב שגארי יורופסקי בא ממנו, אולי שם באמת
ילדים אף פעם לא יתעללו בבעלי חיים למטרת הנאה. אכן תיאוריה מעניינת ביותר... ודרך אגב,
ילדים גם משחקים בבובות ואפילו מרחמים על בבובות ואפילו מייחסים רגשות ומחשבות לבובות שלהם. אז האם זה אומר משהו? וזה כי כולנו נהגנו להבין את ההבדל בין טוב לרע, כשזה הגיע ליחס ... שזה היה נכון, אז מי אמר שזה היה בגלל שהבנו את ההבדל שבין טוב לרע. בדכ
ילדים לא מבינים את ההבדלים שבין טוב לרע. נכון? אה... בכל התחומים הם לא מבינים, חוץ מאשר לגבי בעלי חיים. באמת? האם באמת
ילדים נולדים עם הבדלה מובנית בין טוב לרע? האם באמת
ילדים מעצמם יודעים להבדיל בין דומם לבין בעל חיים לבין עצמם?
בילדות גם לא הבדלת בין דומם לבין בן אדם, עד שלימדו אותך אחרת. ויש הרבה דברים שעשית, עד שלימדו אותך אחרת. אז? זה אומר שהיית צודק יותר כשהיית
ילד? ונניח
שכילד חשבת משהו, האם אסור לך אחכ לחשוב אחרת? וזה שמישהו לימד אותך משהו שקודם חשבת אחרת, זה אומר שמה שהוא לימד אותך זה לא נכון ושמה שחשבת קודם שזאת האמת? ומה האמת?
שכילד אתה חושב שלדומם יש תודעה כמוך. ואתה פועל לפי הרצון והתאווה שלך, בלי חוקים של טוב ורע.
וכילד, אתה בועט ומכאיב, לא רק לדומם ולא רק לבעלי חיים, אלא אפילו לבני אדם. ומלמדים אותך שזה טוב או רע לעשות את זה. אבל מי אמר שזה נכון או לא? והאם באמת אתה גארי יורופסקי, כבר
כילד קטן... מעולם לא התעללת בבעלי חיים למטרת הנאה ומשחק כמו כל מיני משחקים
שילדים קטנים משחקים? והאם מעולם לא הרבצת לבני אדם, כמו
שילדים קטנים עושים בצחוק או מתוך חוסר הבנה? והאם כאשר אמרו לך בני האדם, שמפריע להם שאתה מרביץ להם בצחוק, האם מיד הפסקת לעשות זאת, כי אתה הרי ככ רחמן על בעלי חיים. אז כל שכן שעל בני אדם. או שאולי כבר
כילד, אתה אישית מאוד אהבת בעלי חיים... וגם בני אדם מעולם לא הרבצת להם מתוך משחק? מי יודע? ומה האמת?
שילדים קטנים לא יודעים להבדיל בין טוב לרע שחיצוני להם, אלא הם מתחשבים רק ברצונות של עצמם.
וילדים קטנים מתפרעים ומשתוללים וגם מרביצים גם לבני אדם אחרים מתוך משחק או כעס וכיוב. והמבוגרים מלמדים את
הילד, שזה אסור לעשות וכולי. וכאשר
ילד מקבל מכה מהשולחן, והוא בא לנקום בשולחן ולהרביץ לשולחן בחזרה, אז מלמדים את
הילד, שהשולחן לא מרגיש ושזה מיותר. אבל כאשר
הילד בוכה שהרביצו לו בבית הספר, אז מלמדים את
הילד הגנה עצמית, שילמד להתגונן ולהחזיר לבני אדם כאשר צריך. או במילים אחרות, החברה מחליטה לאדם, שיש הבדל בין דומם לבין בעלי חיים לבין בני אדם. וגם בבני האדם עצמם, יש הבדלים ... והאם זאת לא הפרדה גזעית? ולמה לעשות הפרדה בין רמות שונות של בני אדם? אבל
הילד מצד עצמו, הוא מתחשב רק ברצון שלו, בלי להתחשב בבעלי חיים או בבני אדם אחרים. עד שמלמדים אותו אחרת וכולי. ובפועל, כמו שיש הבדלי מעמדות בתוך בני האדם עצמם, וכמו שאפילו בתוך ... אותו. וזאת כמובן שתילת מחשבות שהיא אינה נכונה בהכרח. + מישהו גם לימד את
הילדים הקטנים, להתעלל בדוממים. ולצחוק וליהנות מהסבל של הדומם בצורות שונות. אז מה זה אומר?! וזה משהו שאני רוצה שתתרכזו בו היום, מחר ובעתיד. מה לעזאזל קרה לנו בדרך?! מה קרה ... סקסיזם, הטרוסקסיזם, אנטישמיות, שנאת נשים, כל אלה הן תכונות נרכשות.
כשילדים בני 2 4 משחקים במגרש משחקים, הדאגה האחרונה שלהם היא צבע העור של חבריהם, או הרקע הדתי שלהם. אני לא חושב שיש ספק ששנאה, בצורתה הטהורה ביותר היא נרכשת. ומי בדיוק החליט ... אומר שאתה שונא אותו? כאשר אתה דורך על האדמה, האם אתה שונא אותה? וזה נכון
שילדים לא יודעים לשנוא על רקע שאינו מנוגד לרצון שלהם בצורה ישירה. כי