... + פחדים של
ילדים - למה יש פחדים + חרדות אצל
ילדים? ובו יתבאר עניין החרדות אצל
הילדים, כיצד החרדות האלו נוצרות? והעניין הוא, כי החרדה ... אין סוף שכל, ברמת הפוטנציאל שלו. אבל הוא עדיין לא מבטא ולא משתמש בשכל שלו, אלא ממש מעט. כי גם
לילד קטן, יש את השכל לדעת, שהוא לא רוצה להיות רעב ... יותר דברים שהם בעלי משמעות בעיני האדם, כך גדלה גם הכמות של החרדות והפחדים של האדם. וההורים של
הילד, שמנסים ורוצים להיות הורים טובים, מצד אחד, הם מוכרחים לחנך את
הילד, להתרחק מהרע ולהתקרב אל הטוב. כי אם האדם לא יתרחק מהרע ולא יתקרב אל הטוב, הוא לא ישרוד כאן בעולם. וההורים, מלמדים את
הילד, להבדיל בין טוב לבין רע. ולדעת, להגדיר את הרצונות שלו. ולדעת, להשיג את הרצונות שלו. וטוב שכך, שההורים מחנכים את
הילד שלהם. אבל מצד שני, ככל שההורים מלמדים את
הילד, לדעת להבדיל טוב יותר, בין טוב לבין רע, כך גם ההורים מחנכים את
הילד, לפחד ולהיות בחרדה, מכך שיהיה לו רע ולא טוב. כי החרדה ... יותר, להבדיל בין טוב לבין רע, כך הוא מפחד יותר מהרע ורוצה יותר את הטוב. כך, שההורים מחנכים את
הילד שלהם לשרוד בעולם, על ידי זה שהוא יבדיל בין טוב לבין ... לשרוד בעולם. כי הפחד של האדם מהרע, מרחיק אותו מהרע, ומקרב אותו, אל הטוב שיש בעולם. ולחנך את
הילד לשרוד בעולם, זה אומר גם, לחנך אותו לפחד מהרע. וככל שיש ... רע, הוא ממילא, גם, חי ללא כל פחד, וגם, מפחד מכל מיני דברים בו זמנית, לפי הרצונות שלו. וכאשר
הילד גדל, אז הוא לומד להבדיל, בין טוב לבין רע. ואם
הילד לא לומד בו זמנית, שיש גם נקודת מבט, שבה, אין הבדל בין טוב לבין רע, הרי שהחרדות והפחדים מתגברים אצל
הילד. וככל שהחשיבה של ההורים של
הילד, היא, שיש טוב ורע, נפרדים אחד מהשני, כך גם
הילד לומד מהם, להבדיל בין טוב לבין רע. ולא לומד מהם, את נקודת המבט, שבה, אין שום הבדל, בין דבר, לבין היפוכו. ועל ידי זה, נוצרות אצל
הילד, חרדות ופחדים. ובסיכומו של דבר, צריך ללמד את
הילד בצורה נכונה, שתהיה כמה שיותר קרובה אל האמת. שמצד אחד, ... וככל שהאדם עצמו, חי יותר במקביל בו זמנית בתפישה הזאת של ההפכים, על ידי זה הוא יכול לחנך את
הילד: כן לפחד מהרע, אבל גם לא לפחד ממנו, בו זמנית. ...