למצוא את המהות של כל דבר, השכל שיש בכל דבר, לנתח תהליכים, למצוא מכנה משותף, מהי מהות? למצוא את השלמות, להבין את המציאות, חדר כושר, אימון סיבולת, אימון כוח, ספורט... בפועל למצוא את המהות של דבר מסוים? לפי ההסבר המפורט שנתן אליעד, הדבר מחייב קודם כל לזהות את הצורה החיצונית של הדבר, לתאר את התהליך לפרטי פרטים, ורק לאחר מכן להתחיל להפשיט את התהליך מן הצורות החיצוניות, כדי לחשוף את מהותו הפנימית. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו אדם אוכל מאכלים שונים כמו שניצל, סנדוויץ, או פיצה. ... האכילה, הוא המהות. לעומת זאת, הסוג המסוים של המאכל (פיצה עם זיתים או פיצה עם גבינה) מהווה את הצורה החיצונית. להבין מהות משמעו להבין את הפעולה היסודית והבסיסית המשותפת לכל המקרים הספציפיים האלו. איך מנתחים תהליכים שונים ומוצאים להם ... בדרך שאינה מובילה למטרתנו. לדוגמה, כאשר אדם צריך להגיע לעבודה בשעה תשע בבוקר, אם הוא רואה בזה רק חובה חיצונית, הוא סובל מכך. לעומת זאת, כאשר הוא מבין שהמהות היא צמצום או גבול שהוא הציב לעצמו כדי לתת משמעות ... את המהות הראשונה, אלא למצוא מהות שמספקת אותו ומאפשרת לו להתנהל בחיים בצורה טובה. מדוע חשוב לא להתעלם מצורות חיצוניות בחיפוש המהות? למרות החשיבות הגדולה של הבנת המהות, אליעד מציין גם שאסור לזלזל בצורות החיצוניות. הוא מביא דוגמה של אדם שאומר אין לי סבלנות לטקסטים, תגיד לי ישר את המהות. האדם הזה, לכאורה, מחפש ... הצורות, משום שהצורות הן הביטוי המעשי של החיים. אם מישהו מתעקש רק על המהות, הוא למעשה מתנגד לכל המופעים החיצוניים של החיים. כלומר, יש חשיבות להבנת המהות אך גם יש חשיבות ליכולת להתמודד ולהעריך את הצורות החיצוניות עצמן. כיצד הידע על מציאת המהות עוזר לנו להתמודד עם בעיות? אליעד מסביר כי כאשר אנו רואים בעיה בחיים, למשל אישה שאינה מרוצה מהמצב הקיים שלה, עלינו לזהות את הצורה החיצונית של הבעיה (למשל חוסר שביעות רצון), ואז להפשיט אותה למושגים פשוטים יותר. כשעושים זאת, מבינים את המגבלות של המצב ואת האפשרויות שיש לנו לשנות אותו או לקבל אותו. כאשר רואים את המהות של הבעיה ולא רק את הצורה החיצונית שלה, ההתמודדות נעשית קלה ומדויקת יותר, והתסכול קטן. מה המהות של אימון בחדר כושר בהקשר של החיים? אליעד משתמש ...