... להיטהר, אבל כשהוא מאבד את האמונה הוא נשאר עם ההתנהגות הזו. לעיתים, התנהגויות כאלה מתקיימות לא מתוך אמונה אלא מתוך תחושת
הרגל או תחושת תועלת משנית שנוצרה. כך, גם אם הפעולה אינה הגיונית או אינה תואמת את אמונתו החדשה, האדם ממשיך בה מתוך התניה מסוימת. אליעד מסביר גם את הקושי של אנשים לבצע שינויים
הרגליים: כל פעולה שנעשית אוטומטית או מתוך
הרגל לא תמיד מקבלת הערכה נכונה. לעיתים, התנהגות חוזרת נתפסת כמתנה, במיוחד אם הייתה לה הצלחה מיידית, אבל גם הצלחות אלה יכולות להיבנות על תועלות משניות ולא על תוצאה אמיתית. ... אינה מועילה לו ישירות. כדי לצאת ממעגל ההתנהגויות החוזרות, אליעד מציע שיטה של הבחנה ברורה בין פעולה שהאדם עורך מתוך
הרגל לבין פעולה שנעשית מתוך בחירה מודעת. כל פעולה צריכה להיות מנותחת מחדש ולהתבצע רק אם היא מביאה תועלת אמיתית. המוח לא תמיד בודק את ההיגיון שמאחורי פעולותיו, ולכן יש צורך ... או לא הגיוניות, אך לא תמיד יודע להסביר את מניעיהם. לדוגמה, אדם שמעשן אך אינו מבין את הסיבה לכך, או אדם שמרגיש צורך לפתח
הרגלים שמנוגדים להיגיון. המפתח לפתרון הבעיה, לפי אליעד, הוא להבין שההתנהגויות של האדם לא נעשות בלי היגיון. כל פעולה, גם אם נדמה שהיא נעשית בלי סיבה, נעשית מתוך מניע נסתר, ... את ההצלחה, הוא חזר על הצחצוח באותה צורה, מתוך האמונה כי זה מה שגרם לו להצליח. עם הזמן, האדם הופך את ההתנהגות לחלק
מהרגליו, ולא תמיד מודע לכך שהיא לא קשורה באמת לתוצאה שהשיג. ההשלכות של התנהגויות שמבוססות על
הרגלים ההשלכות של פעולה מתוך
הרגל הן נזקים שמובילים לשימוש במנהגים ללא הבחנה אם הם עדיין מביאים תוצאה חיובית. לדוגמה, אדם שמעשן משום שהוא
התרגל שהעישון מרגיע אותו, עשוי להמשיך לעשן מבלי לשאול את עצמו אם זה באמת עוזר לו. לכן, אליעד מציע לאדם לעצור ולבדוק כל פעולה שהוא עושה, ולוודא שהיא מתבצעת ממקום של חיבור לתוצאה הסופית ולא מתוך
הרגל. איך יוצאים מהמעגל של התנהגויות טורדניות? לסיום, אליעד מציין כי כדי לצאת ממעגל ההתנהגויות הטורדניות, האדם צריך להיות מודע לא רק לתוצאה של הפעולה, אלא גם לסיבה האמיתית שעומדת מאחוריה. אם הוא פועל מתוך
הרגל ולא מתוך הכרה, עליו לשאול את עצמו האם פעולה זו היא אכן מועילה לו, או האם היא פשוט נגרמה על ידי זיכרון ממצב אחר שהיה בו. הטיפול בתופעות אלו כרוך בזיהוי מניעים מנטליים, תיאום מחדש של תגובות למחשבות ופעולות, וביצירת הבחנה ברורה בין מה שעוזר באמת לבין מה שהפך
להרגל חסר תועלת. טיפול ב - OCD הפרעה אובססיבית קומפולסיבית איך להפסיק לעשן? מחשבות טורדניות טקסים לא הגיוניים עכשיו יש מצבים שמישהו יש לו משהו שמטריד אותו ואז שואלים אותו ... דתיים בראש שרים שירי שבת עושים קידוש כל מיני כאלה מה אתה לא מאמין בזה הכל זה דמיון למה שלא תחגוג עוד חגים דמיוניים. ש:
הרגלים דברים מורכבים. אליעד: לא יש בעיה עם משהו אחר כן. ש: זה נתן לו יותר מאשר רק הרוחות רעות. אליעד: אז מה שקורה זה משהו כזה הבן אדם הלך למקווה בפעם הראשונה כדי לגרש את ... דוגמה נגיד בן אדם נגיד הייתה לו תקופה קשה אוקי ויום אחד נגיד בבוקר הוא צחצח שיניים באופן אקראי הוא צחצח בצורה שונה מביום
רגיל ואז באותו יום הצליח לו טוב, אוקי ואז הוא אומר לעצמו רגע מה קרה היום שהצלחתי לא יודע אני חייב לשחזר את זה, לא יודע מה טוב המשחת שיניים אוקי ואז למחרת הוא אומר אוקי בא ... מזה ומה זה אומר חוץ מזה זה אומר עוד דבר זה אומר הבן אדם צריך לחבר את הפעולה שהוא עושה לתכלית הסופית שלה ולא לפעול מתוך
הרגל יש שני דברים, איך המוח עובד המוח עושה פעולות ולמוח אין כוח לחשוב כל הזמן מה טוב ומה רע אז הוא אומר אני כבר
רגיל שזה טוב עושים את זה לא כל הזמן בודק מה טוב ומה רע הוא עושה דברים מתוך
הרגל, בן אדם שרוצה לצאת מדבר כזה הוא צריך להגיד אני לא עושה דברים יותר מתוך
הרגל או מנסה לא לעשות דברים מתוך
הרגל כל פעולה אני רוצה להיות בטוח מה התוצאה שהיא מביאה לי ואז ממילא זה מנתק את הדברים שבן אדם עושה בגלל תועלות שבעבר הגיעו מסיבות מסוימות. נגיד לדוגמה אנשים נגיד בחרו ביבי פעם ראשונה כי חשבו נגיד שיהיה להם טוב אוקי עכשיו הם בוחרים ביבי כי הם
רגילים לבחור ביבי נניח, עכשיו אם בן אדם היה אומר אני עושה רק פעולות שאני עכשיו חושב שהם יעשו לי טוב טוב אמיתי נגיד ולא טוב שנובע כהתניה מפעם קודמת, עוד פעם יש דברים שבן אדם ... לחוץ הוא זה הוא עישן והוא נרגע עכשיו כבר יש לו בראש תמונה כשאני מעשן אני נרגע ואז הוא מעשן ונרגע והוא כבר מעשן כי הוא
רגיל לעשן כי הוא
רגיל שלעשן עושה לו טוב. רגע אבל האם באמת זה עושה לי טוב או שאני פשוט
רגיל כאילו האם עכשיו יש לי בעיה שעכשיו אני אעשן והעישון יפתור אותה או שאני מעשן כי אני פשוט
רגיל לחשוב שעישון זה טוב כי פעם כשעישנתי זה עשה לי טוב מסיבה אובייקטיבית נניח אז זכותו של בן אדם לעשות גם דברים שלא הגיוניים כמו שדיברנו קודם אבל צריך להבין את המנגנון. מה ... שזה יהיה. מה שזה אומר בעצם שהמחשבה שהוא רוצה שהשולחן יהיה ככה זה לא בגלל שעכשיו הוא רוצה שהשולחן יהיה ככה אלא בגלל שהוא
רגיל מהפעם הקודמת שכשהשולחן ככה הוא זוכר שבאותו יום שהיה לו רע ופתאום נהיה לו טוב אז השולחן היה ככה ולכן הוא רוצה שהשולחן יהיה ככה אבל לא בגלל שעכשיו הוא צריך שהשולחן יהיה ...