... ממשיך לחוש כאב משום שבתוך תוכו הוא דווקא רוצה לחוש את הכאב הזה. הוא נותן דוגמה של אדם שכואבת לו
הרגל: האדם סובל משום שהוא מזדהה עם הגוף שלו. אם לא היה מזדהה עם הגוף, לא היה מרגיש את הכאב. אבל ההזדהות עם הגוף מעניקה לאדם גם הנאה גדולה, כמו הנאה מאוכל או ... אז לא יהיה לך יותר רע. אני לא אומר שתוותר עליו, אלא תכיר בכך שאתה רוצה אותו. למשל חותכים לך את
הרגל, ולמה אתה סובל? כי אתה מזדהה עם הגוף, ולמה אתה מזדהה עם הגוף? בגלל הדברים הטובים שההזדהות גורמת לך, כמו שיש לך הנאה מהגוף, למשל מאוכל. הסיבה שאת מזדהה עם ... לא מספיק אוהב את הכסף. אם היית אוהב אותו באמת לא היית יכול לדמיין שאין לך כסף. למשל כואבת לך
הרגל, אם היית כל כך אוהב את
הרגל שלך, אז היית חושב כל הזמן כמה טוב שיש לך רגל, ואז לא היית יכול לחוש כאב, כי לא היה מקום למחשבה הזאת. אבל אתה לא כל כך אוהב את זה שטוב לך, אתה גם לא רוצה את ... נשאר בה ולא עוזב אותה, לכן בזכות החיסרון אתה קיים. אם אני שואל אותך, מה רע לך בזה שכואבת לך
הרגל - תרשום. ומה טוב בזה שכואבת לך
הרגל - תרשום. אני אומר שכדי להיפטר מהמחשבות שאומרות מה טוב לי בזה שכואבת לי
הרגל, זה קשה כמו להיפטר מהמחשבות שאומרות מה רע לי בזה שכואבת לי
הרגל. אם באמת תרשום מה טוב לך מזה שכואבת לך
הרגל, להיפטר ממנה זה קשה בדיוק כמו להיפטר מהמחשבה, מה רע לי שכואבת לי
הרגל. אתה יודע מה יקרה אם תגלה מה הדברים הטובים מכך שכואבת לך
הרגל? שכבר לא תכאב לך
הרגל, אתה תהיה שווה ערך לכאב, ולא תרגיש רע מזה שכואבת לך
הרגל. ואם לא תרגיש רע, אז כבר לא תוכל ליהנות מהדברים הטובים שקורים לך מזה שכואבת לך
הרגל. זה שאתה מרגיש רע מזה שכואבת לך
הרגל, זה עצמו מביא לך דברים טובים, ואז איך תוכל ליהנות מזה שרע לך. אם תשב ותבדוק, מה טוב בזה שכואבת לי
הרגל? יכול להיות שתחשוב מחשבות הזויות וחולניות, ואולי אתה הזוי. עצם זה שאתה יכול לחשוב על זה, זה אומר שאתה הזוי. ...