תלונות והמלצות, כמה ממליצים עליך? כמה
מתלוננים עליך?
תלונות על מישהו, המלצות על מישהו, מה אומרת כמות
המתלוננים? מה אומרת כמות הממליצים? לקוחות ממליצים, לקוחות לא מרוצים,
תלונות של לקוחות, המלצות של לקוחות, לקוחות
מתלוננים האם כמות הממליצים או
המתלוננים מעידה עליך באמת? הרבה אנשים מתרשמים מכמות הממליצים שיש ... מסוים. אם יש לאדם מאה ממליצים אותנטיים, זה לכאורה סימן שהוא באמת טוב. מצד שני, אם מאה אנשים
מתלוננים עליו, נדמה שהדבר מעיד על בעיה אמיתית. אליעד מסביר מדוע החשיבה הזאת לא תמיד נכונה, ומדוע צריך להתייחס לכמות הממליצים או
המתלוננים בזהירות רבה ובאופן יחסי בלבד. מה הבעיה בהסתמכות על כמות ההמלצות או
התלונות? אליעד נותן דוגמה מובהקת הממחישה מדוע לא כדאי להתרשם באופן אוטומטי מכמות ההמלצות או
התלונות. לדוגמה, מותג כמו דאעש נחשב למותג שלילי, אבל בפועל, אפשר ... שדאעש שינה להם את החיים לטובה, הציל אותם ונתן משמעות לחייהם. מצד שני, אפשר למצוא אלפי אנשים
שמתלוננים על מותג נחשב כמו מרצדס, ומספרים שהמכונית הייתה מקולקלת ... המותגים הכי טובים ומצליחים בעולם, כאלה שנחשבים לסמל איכות, צוברים עם השנים אלפי ועשרות אלפי
תלונות שחוזרות על עצמן, אך זה לא פוגע בדימוי החיובי שלהם באופן ... לאדם טוב? ודאי שלא. לכן המספר עצמו לא אומר כמעט כלום. איך כמות הלקוחות משפיעה על ההמלצות או
התלונות? אליעד מסביר שככל שתשרת יותר לקוחות, כך גם כמות הממליצים וגם כמות
המתלוננים תגדל. לכן חשוב להסתכל על האחוזים ולא על המספרים האבסולוטיים. לדוגמה, אם יש לך אלף
תלונות, אבל סיפקת שירות למיליון אנשים, זה פחות מאחוז אחד של
תלונות. לעומת זאת, אם יש לך אלף
תלונות מתוך אלפיים לקוחות בלבד, זו בעיה חמורה מאוד. באותו האופן, ... אך אם הממוצע בענף הוא 80%, אז 60% לקוחות מרוצים אצלך זה סימן רע. האם הסטטיסטיקה של ההמלצות או
התלונות תמיד אמינה? אליעד נותן דוגמה ברורה של רב מחשף. אם הוא מברך ... נכון, למרות שזה רק עניין סטטיסטי ואין קשר אמיתי לנבואה או לברכה. מי הם האנשים שממליצים או
מתלוננים עליך? נקודה חשובה נוספת שאליעד מעלה היא סוג האנשים שממליצים או
מתלוננים. אם מי שממליץ עליך הם אנשים שקל לרמות אותם, אנשים ... אנשים שהמיינדסט שלהם מאוד נמוך, ההמלצות האלה לא באמת משקפות איכות. באותה מידה, אם אנשים
שמתלוננים עליך הם ממורמרים, כועסים ומתוסכלים באופן טבעי, אז
תלונותיהם פחות משמעותיות. אם האוכלוסייה שמגיעה אליך היא מראש בעייתית, סביר להניח שהרבה מהם
יתלוננו בלי קשר לשירות עצמו. האם יש קשר בין חשיפה לבין כמות
המתלוננים והממליצים? אליעד מסביר שככל שאדם מפורסם יותר, יהיו לו יותר ממליצים ויותר
מתלוננים. הוא נותן דוגמה מראשי ממשלות, נשיאים וסלבריטאים, שכולם ... היחס ולא על הכמות? הנקודה המרכזית שאליעד מדגיש היא שהכל תלוי בפרופורציות. כמות הממליצים או
המתלוננים לא אומרת דבר ללא הקשר. תמיד יש לבדוק: מה אחוז הממליצים מתוך כלל הלקוחות שלך? מה אחוז
התלונות מתוך כלל הלקוחות שלך? מה הממוצע המקובל בענף שלך ביחס למספרים האלה? מי הם האנשים שממליצים או
מתלוננים עליך? רק כאשר בוחנים את כל ההיבטים האלו, אפשר לקבל תמונה מדויקת יותר לגבי המשמעות של ההמלצות או
התלונות שמקבלים. לסיכום, האם המספרים באמת קובעים את האמת? אליעד ...