... מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון
שבשורש של הדברים, שהוא מעל לזמן ומקום, לא ניתן לדבר על רצון ועשייה כפעולות נפרדות בזמן. במקום זה,
בשורש הדברים, הרצון והעשייה הם דבר אחד, מתרחש בו - זמנית. מדוע הרצון הראשון לא יכול להיווצר מסיבה? כאשר דנים בשאלת הרצון הראשון, נשאלת השאלה האם הוא נוצר מסיבה כלשהי או שמא ... להגיד רצה ועשה כי רצה ועשה, הן שתי נקודות בציר הזמן.
ובשורש אין פער בין רצה ועשה, הרצה ועשה הם בו זמנית, אין זמנים בכלל באחדות,
בשורש. ובעצם זה אומר שהרצון הראשון לא רצה, כי אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה או רק רצה, ויש להעמיק ולהבין
שבשורש אין רוצה, יש עשייה ללא רצון כך שלא שייך להגיד שרצית לעשות
בשורש של כל הדברים. והמיקוד כעת הוא ברצון, כי בשלב מסוים יש רצון, והעשייה נעשית בגלל הרצון ונבדוק מהו הרצון הראשון, ומה יצר אותו? וישנה שאלה האם הרצון הזה הוא מחייב, האם ...