... יש אחדות, זאת כבר לא ידיעה שכלית, אלא הוויה רגשית = אחדות שלמה. ואיך מגיעים לתכלית הידיעה והידיעה השלמה? על ידי הסתכלות אל
השורש וחיפוש המהות של כל דבר. כל הדברים כולם מקושרים זה לזה באחדות גמורה מצד המהות שלהם.
בשורש של המציאות, גם זה שיודע וגם הדבר שאותו הוא יודע, וגם הידיעה עצמה, הם שלושתם דבר אחד. כאשר האדם מסתכל תמיד אל
השורש של כל דבר, על ידי זה המהות שלו מתאחדת ... = תכלית הידיעה שלא נדע כנל. רק נבהיר ונוסיף, כי לתכלית הידיעה יש גם רבדים נוספים. תכלית הידיעה = ידיעת מהות האין סוף = ידיעת
שורש כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של ... אפשרות של ספק, הרי שזו אינה ידיעה שלמה. תכלית הידיעה = ידיעת האמת הבלתי תלויה, שאי אפשר שלא לדעת אותה, אלא רק צריך להבין את
השורש של מה שכבר יודעים. היבט נוסף: תכלית ... אותו מדברים אחרים. הגדרה = גדר = הצבת גבול תחימה של הדבר מדברים אחרים. ההגדרה של הדבר מבדילה אותו מדברים אחרים. כאשר מגיעים
לשורש של הכל, הכל מתאחד, המהות של כל הדברים מתחברת לדבר אחד. ממילא לא ניתן לדעת שום דבר בפני עצמו כמשהו ששונה ממשהו אחר. כאשר האדם יודע את
השורש של הכל, הוא בעצם אינו יכול לדעת שום דבר שניתן להגדיר אותו לתחום אותו להכניס אותו לתוך מחשבה.
השורש של הכל הוא האין סוף של הפוטנציאל האין סופי של המהות של המציאות, שהיא מהווה את הכל. כאשר האדם מגיע אל
השורש שהוא האין סוף, ממילא לא ניתן לדעת ...