... מההבנה העמוקה שהכל אחד ושהמציאות כולה מחוברת
בשורשה לבורא. השמחה האמיתית אינה תלויה בנסיבות חיצוניות, אלא נובעת מהקשר הפנימי והקבוע של האדם עם
שורש המציאות. זוהי שמחה שאינה מותנית בכך שיקרו דברים טובים, אלא היא קיימת גם כאשר מתרחשים דברים ... היא רק שמחת הכסילים - שמחה חיצונית שאין לה
שורש פנימי. אמנם, רבי נחמן אומר שאפשר להשתמש במילא דשטותא, כלומר, בשטויות קטנות ובדיחות כדי ... אינה תלויה בכלום. היא שמחה שמגיעה מתוך חיבור
לשורש המציאות, מתוך הבנה שהכל אחד, ומתוך דבקות בבורא עצמו. מהי שמחה בהשם יתברך? רבי נחמן אומר ... בדברים אחרים. אך השמחה הגבוהה ביותר היא שמחה
בשורש המציאות. שמחה זו מגיעה מתוך הבנה שהכל מחובר לבורא, שאין באמת טוב ורע בעולם, אלא שהכל חלק ... לא מצליחים לשמוח אז תשמחו על דברים אחרים. אבל
השורש של השמחה, מה שרבי נחמן אמר שצריך להיות בשמחה הוא התכוון להגיד שצריך להיות בדבקות, כי יש ... שבעולם מלבד הדבקות של הבורא והאדם צריך לשמוח
בשורש, מה זאת אומרת לשמוח
בשורש שהאדם ישמח מעצם הדבקות שלו בבורא, זה נקרא שמחה בהשם יתברך. שאתה שמח מעצם הדבקות. עכשיו, מה ... שיצא זה אנחנו. עכשיו מה זאת אומרת אנחנו השתגענו
בשורש יש ישות אחת שהיא השתגעה ויצא אנחנו. אנחנו המדמה. אנחנו השיגעון של הדבר. כשרבי נחמן אומר ... לך בעצם את כל מיני שמחה, זה העניין. למה. כי שם
בשורש יש לך הכל. זה מה שרבי נחמן אומר. הכוונה היא שתהנה מכל הטובה, שתגיע
לשורש של כל הדברים שבעולם ואז תהנה שתדע לך
שבשורש כאשר מסר את המלוכה לבנו בחייו כאשר אתה מבין שהבן מלך הוא יחיד למרות שאתה רואה הרבה בנים, ... מבין שזה בן יחיד, אתה מבין שכל הבנים כולם נכללים
בשורשם אז יש לך את כל השמחות. וכשנעשו שמחים מאד, שמו לב - כשנעשו שמחים מאד, יש פה את העניין של ... כל הישויות כל הצמצומים שיש בעולם הם בעצם נכללים
בשורשם שהם בעצם אלוהים אז זה טוב מאד, כי מה עדיף שיהיה אלוהים אחד, או אינסוף אלוהים. מה עדיף ... זה נקרא טוב מאד. אבל, אם הישויות הם לא נכללות
בשורשן אז הטוב מאד הזה הוא סיטרא דה מותא, אז הטוב מאד הזה הוא מאד מאד מאד רע. כי אז הצמצומים הם ... מהבורא, זה מאד רע. השאלה היא זה תמיד האם זה קשוא
לשורשו או לא אם זה קשור
לשורשו אז זה יותר טוב מאש מלפני. כביכול. למה כביכול כי עדיין צריך לזכור, כי מצד האמת, לפני ... הרבה שלמויות, אינסוף צמצומים שכולם מחוברים
לשורשם זה הרבה יותר טוב מאשר שיהיה לנו רק אלוהים אחד, כן אבל זה וזה כאילו עוד נשמע הגיוני מה ... שלמות. אם אנחנו אומרים שאחרי הבריאה שהיא מחוברת
לשורשה זה יותר טוב, זאת אומרת שאנו כביכול אומרים שלפני הבריאה זה פחות טוב. אבל לא, לפני הבריאה ... את כל מה שקורה. כי מצד האמת אתה אלוהים, גם כי
בשורשך אתה אלוהים, וגם מצד האמת כל הבחינות מחוברות אחת עם השניה ולכן גם אתה עצמך לא
שורשך, אתה עצמך -
השורש והביטוי שלו הם אחד, אז ממילא מה שייך להיות בעצבות הרי אתה רוצה את הכל. אתה מהווה את רצונך, ... אומרים שאם יש יותר מאלוהים אחד אז אם לא מחוברים
לשורשם זה שמחה, ואם מחוברים
לשורשם זה שמחה גדולה מאד. אבל עדיין לזכור שזה רק מהשכל של אחרי הבריאה. מהשכל שלפני הבריאה אין ... רע. אל תגיד זה טוב וזה רע. תשתוק. תבין שזה מחובר
בשורשו ואם תבין שזה מחובר
בשורשו ממילא יהיה לך כבוד אלוהים הסתר כלומר, יהיה לך הכבוד של אלוהים שהוא תמיד כל מה שקורה זה ... זה הכבוד שגם יש נפרדות. אלא, שכל זמן שזה מחובר
לשורשו אז זה טוב מאד ואין לנו שום בעיה. מה זאת אומרת מחוברת
לשורשו כל זמן שאתה זוכר שאתה מלך תהיה בנפרדות, זה טוב שאתה מלך. תרצה רצונות, הכל זה כרצונך בכל ...