... לחשוב שהוא פחות טוב, או לפרש את הורדת השכר כמסר סמוי לכך שרוצים שיתפטר. המטרה המרכזית במהלך היא להקטין ככל הניתן את תחושת
הפגיעה שהעובד יחווה בעקבות ההפחתה בשכר. מדוע הורדת שכר לעובד יוצרת מתח והתנגדות? כאשר עובד מקבל הודעה על הורדת השכר, הוא מרגיש בדרך כלל
פגיעה בכמה תחומים: הוא מרגיש שמתוגמל פחות, מה שמוביל לתחושת אכזבה וחוסר מוטיבציה. הוא חושב שהורדת השכר היא ביקורת על ביצועיו או איכות עבודתו, מה שפוגע ... כהן מסביר כי חשוב להבין תחושות אלו כדי להיערך בצורה נכונה להודעה לעובד, כך שירגיש כמה שפחות רע. איך אפשר להפחית את תחושת
הפגיעה בעקבות הורדת שכר? אליעד כהן מציע מספר דרכים מעשיות להתמודדות עם הורדת שכר לעובד: הענקת ערך חלופי במקום הכסף: העובד יקבל משהו שיפצה אותו רגשית או ... יכול לסייע לו לתפוס את הורדת השכר בצורה פחות שלילית. למשל, להוסיף או להוריד משימות, ובכך להסביר את השינוי בשכר באופן טבעי ולא
כפגיעה ישירה בעובד עצמו. לייחס את ההחלטה לכוח עליון: להסביר לעובד שהמצב נכפה על ידי גורמים חיצוניים שלא בשליטת המעסיק. לדוגמה, השוק השתנה, הלקוחות ... ובכך להגביר את תחושת הערך שלו בארגון. להסביר לעובד שהורדת השכר נובעת מהחלטה של יועץ עסקי או מצב בשוק, מה שמפחית את תחושת
הפגיעה האישית ויוצר מצב שבו העובד מרגיש פחות מרמור או כעס כלפי המעסיק. לשנות מעט את התפקיד, לדוגמה להוריד משימות מלחיצות ולהוסיף מטלות פשוטות יותר, כך ... בצורה כמה שיותר חלקה וללא התנגדויות מיותרות. השאלה המרכזית היא כיצד לגרום לעובד לקבל את השינוי באופן חיובי או לפחות למזער את
הפגיעה שהוא עלול להרגיש. מדוע עובדים נפגעים מהורדת שכר? ישנן כמה סיבות מרכזיות לכך שעובד מרגיש רע כשהורידו לו את השכר: הוא מרגיש שמתוגמל פחות על עבודתו, ... שם התפקיד, או הענקת מחמאות והערכה. תנאים משופרים - למשל, גמישות בשעות העבודה, אופציה לעבודה מרחוק, או קיצור שעות העבודה ללא
פגיעה בתפקיד. יצירת תחושת ערך על ידי הדגשת החשיבות שלו לארגון. 2. לוודא שהעובד לא מרגיש שהורדת השכר היא משהו אישי חשוב להבהיר לעובד שהורדת השכר אינה ... בתנאים שהוא דורש או שמעדיפים להיפרד. סיכום: איך להוריד משכורת בצורה חכמה? כדי להוריד לעובד את השכר בצורה נכונה, יש לוודא
שהפגיעה שהוא מרגיש תהיה מינימלית. עושים זאת על ידי הענקת ערך חלופי, הימנעות מהפיכת השינוי לעניין אישי, שינוי קל בתפקיד, ויצירת תחושה שהדבר נכפה על הארגון ...