אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להוריד משכורת לעובד? ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? הורדת שכר, הפחתת שכר, הרעת תנאים, אימון למנהלים, אימון לעסקים, הרעת תנאי שכר, קיצוץ בשכר, משא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:20איך להוריד משכורת לעובד? ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? הורדת שכר, הפחתת שכר, הרעת תנאים, אימון למנהלים, אימון לעסקים, הרעת תנאי שכר, קיצוץ בשכר, משא ומתן על שכר
איך להוריד לעובד את המשכורת בלי ליצור התנגדות?

אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להוריד משכורת לעובד בצורה שתמנע מתח והתנגדות ותשמור על מוטיבציה גבוהה. הוא מדגיש כי כל עובד שיקבל הפחתה בשכר ירגיש רע מסיבות שונות. למשל, העובד עלול להרגיש פחות מתוגמל, לחשוב שהוא פחות טוב, או לפרש את הורדת השכר כמסר סמוי לכך שרוצים שיתפטר. המטרה המרכזית במהלך היא להקטין ככל הניתן את תחושת הפגיעה שהעובד יחווה בעקבות ההפחתה בשכר.

מדוע הורדת שכר לעובד יוצרת מתח והתנגדות?

כאשר עובד מקבל הודעה על הורדת השכר, הוא מרגיש בדרך כלל פגיעה בכמה תחומים:
  • הוא מרגיש שמתוגמל פחות, מה שמוביל לתחושת אכזבה וחוסר מוטיבציה.
  • הוא חושב שהורדת השכר היא ביקורת על ביצועיו או איכות עבודתו, מה שפוגע בערך העצמי שלו.
  • הוא מפרש את הורדת השכר כסימן של חוסר הערכה כלפיו וכרמז שהוא לא רצוי יותר במקום העבודה.
אליעד כהן מסביר כי חשוב להבין תחושות אלו כדי להיערך בצורה נכונה להודעה לעובד, כך שירגיש כמה שפחות רע.

איך אפשר להפחית את תחושת הפגיעה בעקבות הורדת שכר?

אליעד כהן מציע מספר דרכים מעשיות להתמודדות עם הורדת שכר לעובד:
  1. הענקת ערך חלופי במקום הכסף:

    העובד יקבל משהו שיפצה אותו רגשית או ארגונית על אובדן הכסף. למשל, הענקת מעמד גבוה יותר, הערכה מילולית פומבית, או שיפור בתנאי העבודה (גמישות בשעות, עבודה מהבית).
  2. להבהיר שהורדת השכר איננה אישית:

    העובד צריך להבין שההחלטה להוריד שכר לא קשורה ליכולת האישית שלו. אליעד ממליץ להציג את ההחלטה כתגובה לנסיבות כלכליות או עסקיות חיצוניות.
  3. שינוי קל בתפקיד העובד:

    שינוי בהגדרת התפקיד של העובד יכול לסייע לו לתפוס את הורדת השכר בצורה פחות שלילית. למשל, להוסיף או להוריד משימות, ובכך להסביר את השינוי בשכר באופן טבעי ולא כפגיעה ישירה בעובד עצמו.
  4. לייחס את ההחלטה ל"כוח עליון":

    להסביר לעובד שהמצב נכפה על ידי גורמים חיצוניים שלא בשליטת המעסיק. לדוגמה, "השוק השתנה", "הלקוחות הפסיקו לשלם", או "יועץ עסקי המליץ על שינוי כזה". כך העובד פחות ירגיש שנפגע ברמה האישית.
דוגמאות מעשיות להורדת שכר מוצלחת לעובד

אליעד כהן נותן דוגמאות מפורטות כיצד אפשר ליישם את השיטות באופן מעשי:
  • אם לעובד הורידו שכר ומסבירים לו שזה עקב צמצומים כספיים, ניתן להוסיף לו אחריות מסוימת, כמו תפקיד פיקוח או הכשרה, ובכך להגביר את תחושת הערך שלו בארגון.
  • להסביר לעובד שהורדת השכר נובעת מהחלטה של יועץ עסקי או מצב בשוק, מה שמפחית את תחושת הפגיעה האישית ויוצר מצב שבו העובד מרגיש פחות מרמור או כעס כלפי המעסיק.
  • לשנות מעט את התפקיד, לדוגמה להוריד משימות מלחיצות ולהוסיף מטלות פשוטות יותר, כך שהעובד ירגיש שהוא מקבל תמורה הוגנת, אפילו בשכר נמוך יותר.
מה עושים כאשר העובד מסרב להמשיך לעבוד בשכר מופחת?

כאשר עובד מסרב להמשיך לעבוד בשכר נמוך, אליעד כהן מסביר כי חשוב לקחת זאת בחשבון מראש. הוא ממליץ על מספר צעדים במקרה כזה:
  • ניהול משא ומתן עם העובד למציאת פתרון ביניים שיהיה מקובל על שני הצדדים.
  • הצעת תנאים אחרים כמו בונוסים על הישגים או תגמולים לא כספיים שישמרו על המוטיבציה שלו.
  • אם אין הסכמה, צריך להחליט האם להיענות לתנאי העובד או להיפרד ממנו בצורה נעימה.
הוא מדגיש שחשוב לא להציג את הסיבה להורדת השכר כבעיה בביצועי העובד, שכן כך הסיכוי למתח ולסכסוך יהיה גבוה יותר.

איך לגרום לעובד להרגיש טוב למרות הורדת השכר?

אליעד מציע להעניק לעובד יחס אישי חיובי, להדגיש את חשיבותו בארגון, ולהבהיר שהחלטת הורדת השכר איננה קשורה ליכולת האישית שלו. כך העובד ימשיך להרגיש מוערך ויתרצה לקבל את השינוי בצורה קלה יותר.

איך להוריד משכורת בצורה חכמה ויעילה?

לסיכום, כדי להצליח בהורדת שכר לעובד, יש לפעול בדרך רגישה וחכמה. התהליך צריך לכלול הענקת ערך אחר שאינו כספי, הימנעות מהפיכת ההחלטה לאישית, שינוי קל בהגדרת התפקיד, והסברת ההחלטה כתגובה לנסיבות חיצוניות שאין למעסיק שליטה עליהן. כך העובד יפגע פחות, והמוטיבציה והיעילות שלו ישמרו ברמה גבוהה ככל האפשר.
איך להוריד משכורת לעובד בלי ליצור התנגדות ומתח?

כאשר רוצים להוריד לעובד את השכר, חשוב לוודא שהתהליך יעבור בצורה כמה שיותר חלקה וללא התנגדויות מיותרות. השאלה המרכזית היא כיצד לגרום לעובד לקבל את השינוי באופן חיובי או לפחות למזער את הפגיעה שהוא עלול להרגיש.

מדוע עובדים נפגעים מהורדת שכר?

ישנן כמה סיבות מרכזיות לכך שעובד מרגיש רע כשהורידו לו את השכר:
  • הוא מרגיש שמתוגמל פחות על עבודתו, מה שעלול לגרום לו לחוסר מוטיבציה.
  • הוא עלול לחשוב שהורדת השכר מעידה על כך שאינו מספיק טוב, מה שפוגע בתחושת הערך העצמי שלו.
  • הוא עלול להרגיש שמעריכים אותו פחות, ושהורדת השכר היא למעשה מסר סמוי שעליו לעזוב את מקום העבודה.
כדי להתמודד עם תחושות אלו, יש לגשת לנושא ברגישות ולבצע כמה מהלכים שיקלו על העובד לקבל את השינוי.

איך להוריד משכורת ועדיין לשמור על שביעות רצון העובד?

1. הענקת ערך אחר במקום הכסף

אם העובד מרגיש שמתוגמל פחות, ניתן לקזז זאת באמצעות תגמולים שאינם כספיים, כגון:
  • העלאת קרנו בארגון - מתן סמכות נוספת, שינוי שם התפקיד, או הענקת מחמאות והערכה.
  • תנאים משופרים - למשל, גמישות בשעות העבודה, אופציה לעבודה מרחוק, או קיצור שעות העבודה ללא פגיעה בתפקיד.
  • יצירת תחושת ערך על ידי הדגשת החשיבות שלו לארגון.
2. לוודא שהעובד לא מרגיש שהורדת השכר היא משהו אישי

חשוב להבהיר לעובד שהורדת השכר אינה קשורה להערכת הביצועים שלו אלא לנסיבות חיצוניות. אם עובד ירגיש שמורידים לו את השכר בגלל ביצועיו, הוא עלול לחוש נבגד או לפתח טינה כלפי מקום העבודה. ניתן להציג את השינוי כך:
  • להסביר שהחברה נאלצת לבצע התאמות בשל מצב כלכלי, ולא משום שהעובד פחות טוב או פחות מוערך.
  • לשדר מסר חיובי ולמנוע את הפיכת השינוי לעניין אישי.
3. שינוי הגדרת התפקיד של העובד

אם העובד נשאר באותו תפקיד אך מקבל שכר נמוך יותר, הוא עלול להרגיש שמתייחסים אליו בחוסר הוגנות. לכן, שינוי קטן בהגדרת התפקיד יכול להקל על קבלת המצב.
  • ניתן להוסיף לו תפקידים קטנים או להוריד חלק מהמשימות שהיו עליו, כדי שהשינוי ייתפס כהתאמה ולא כהורדה נטו.
  • אם התפקיד משתנה מעט, השכר החדש ייראה כמתאים לתפקיד החדש.
4. "לגלגל את זה על כוח עליון"

אם העובד מרגיש שהורדת השכר היא תוצאה של החלטה אישית מצד המעסיק, הדבר עלול לגרום לתחושת תסכול. אחת השיטות להורדת התנגדות היא להסביר שהמצב נכפה על הארגון בגלל גורמים חיצוניים:
  • "השוק השתנה, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לתנאים החדשים."
  • "הלקוחות לא משלמים כמו בעבר, ולכן נאלצנו לבצע התאמות."
  • "יש יועץ עסקי שממליץ לנו לבצע את השינוי הזה, אחרת העסק בסכנה."
ברגע שהעובד מרגיש שזה לא אישי, קל לו יותר לקבל את המצב.

מה עושים אם העובד מסרב להישאר בשכר נמוך יותר?

לפני שמורידים שכר, צריך לקחת בחשבון שהעובד עלול לסרב ולהגיד שאינו יכול להמשיך לעבוד בתנאים החדשים. במקרה כזה:
  • מנסים לקיים משא ומתן ולמצוא פתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים.
  • במידת הצורך, בוחנים אופציה להציע תנאים אחרים כמו בונוסים על ביצועים.
  • אם אין ברירה, מחליטים האם מוכנים להמשיך לעבוד איתו בתנאים שהוא דורש או שמעדיפים להיפרד.
סיכום: איך להוריד משכורת בצורה חכמה?

כדי להוריד לעובד את השכר בצורה נכונה, יש לוודא שהפגיעה שהוא מרגיש תהיה מינימלית. עושים זאת על ידי הענקת ערך חלופי, הימנעות מהפיכת השינוי לעניין אישי, שינוי קל בתפקיד, ויצירת תחושה שהדבר נכפה על הארגון ולא על העובד עצמו. אם כל הצעדים הללו מבוצעים נכון, יש סיכוי גבוה יותר שהתהליך יעבור ללא התנגדות משמעותית מצד העובד.
בא נניח שיש לנו עובד מסוים שהעובד הזה מקבל שכר מסוים ואנחנו מסיבה מסוימת רוצים להוריד לו את השכר, מה אנחנו עושים כדי שזה יעבור כמה שיותר בשלום זאת השאלה. אתה הבנת את השאלה? יש לנו עובד שמקבל שכר מסוים ואנחנו מסיבה מסוימת רוצים להוריד לו את השכר מה עושים כדי שזה יעבור בשלום.

ש: צריכים לעשות.

אליעד: לא מה השכל שבדבר אל תגיד לי נוסחאות תסביר לי את החוקיות של הדבר.

ש: הוא צריך להרגיש שבשכר נמוך יותר טוב לו לעבוד כדאי לו להמשיך לעבוד צריך לגרום לו.

אליעד: זאת המהות של העניין? זאת המהות של העניין.

ש: אתה שואל איך לעשות את זה?

אליעד: לא, שאלתי קודם כל מה המהות פה של התהליך מה מחויב מה אפשרי. אז מה אנחנו רוצים?

ש: רוצים שהוא יצא מהעבודה?

אליעד: לא אנחנו רוצים שהוא יישאר רק בשכר יותר נמוך.

ש: אוקי יש לנו איזשהן סיבות שזה יקרה.

אליעד: כן אנחנו רוצים שהוא יעבוד בשכר יותר נמוך בקיצור מה עושים, אוקי אז מה מחויב לנו אנחנו רוצים שהעסק יצליח בשביל שהוא יצליח אנחנו רוצים שהעובדים יהיו מרוצים, עד כאן הגיוני? הגיוני הלאה. עכשיו אנחנו מורידים לו את השכר ברגע שאנחנו מורידים לו את השכר מה ההיגיון אומר שזה יעשה לו רע יעשה לו רע יהיה לו, יהיה לו רע זה ידפוק את העסק בצורה כזו או אחרת ולכן קודם כל מה שאנחנו צריכים לעשות מה המחויב אם ניקח נגזר שכשאנחנו מורידים לו את השכר אנחנו צריכים לשאוף לכך שיהיה לו כמה שפחות רע מכך שיורידו לו את השכר זה קודם כל מחויב המחויב שלנו שכשנוריד לעובד את השכר שיהיה לו כמה שפחות רע.

עכשיו השאלה היא זה איך עושים שיהיה לו כמה שפחות רע מזה שמורידים לו את השכר ולהלן מספר תשובות אז בואו מה אנחנו נשאל למה רע לו מזה שמורידים לו את השכר, למה רע לו מזה שמורידים לו את השכר? כי נגיד הוא מרגיש נגיד מתוגמל פחות על העבודה ולכן ממילא אנחנו נגזור שאם נגיד לדוגמה נגיד ניתן לו ערך אחר כגון כבוד מעמד מה שזה לא יהיה זה יכול לקזז את זה שהורדנו לו את השכר אחד, 2. למה רע לו מזה שהורדנו לו את השכר? כי יש לו בראש מחשבה שאומרת "אם הורידו לי את השכר כנראה שאני לא מספיק טוב" ולכן מכאן אנחנו יכולים לגזור שכשמורידים לו את השכר הוא צריך להבין שזה לא פרסונלי הוא צריך להבין שזה לא אישי זה לא בגלל שאתה לא מוצלח.

וזה לא משנה אם באמת הוא לא מוצלח או לא זאת לא המהות, המהות היא שלא צריך להפוך את זה לאירוע אישי אם הופכים את זה לאירוע אישי "תקשיב אתה לא מספיק טוב אני מוריד לך את השכר" זה נהיה פרסונלי לא רק שהורדת לו את השכר גם פגעת לו באגו. לכן אז לא מחויב לפגוע לו באגו ב' כל ברגע שהורדת לו את השכר והורדת לו תגמול מסוים אתה עכשיו תן לו נגיד איזה תגמול אחר אתה תדבר אליו יותר יפה תן לו איזה ערך אחר.

ודבר נוסף עוד רעיון לגבי איך אתה יכול להוריד לו את השכר עם זה שהוא פחות יפגע על ידי שמה עושים? משנים לו את התפקיד באופן כללי, זאת אומרת אם אתה אומר לו "מה שעשית קודם תעשה בדיוק את אותו תפקיד בשכר יותר נמוך" אז הוא אומר "למה אתה דופק אותי מה שאני עושה שווה פחות, מה אני לא מספיק טוב אתה לא מעריך אותי" אז לכן מה שאפשר לעשות אם רוצים להוריד למישהו את השכר אז על הדרך גם משנים לו את הגדרת התפקיד להוריד לו שני תפקידים להוסיף לו שני תפקידים, להוסיף טיפה להוריד טיפה לשנות טיפה ולהגיד לו "ותמורת זה אני יש לי שכר אחר".

ואז הוא פחות יודע לתמחר כשהורדת לו את השכר כי מבחינתו "תראה לא הורדתי לך את השכר זה פשוט תפקיד אחר אני לא צריך את התפקיד הזה יותר אני צריך תפקיד אחר, התפקיד האחר יש לי פחות תקציב" לדוגמה זאת גם כן שאז הוא לא הופך את זה לפרסונלי והוא גם כן לא בהכרח יודע שהורדת לו את השכר כי הוא אומנם מקבל פחות כסף אבל הוא לא בהכרח יודע שהוא עובד את אותה כמות מאמץ נגיד כי שינית לו טיפה את הגדרת התפקיד וחלק מהדברים כאילו ויתרת לו וחלק הוספת לו ואז עשית מה ששווה לך והוא לא בהכרח יודע שהורדת לו את השכר.

דרך נוספת שאתה יכול להוריד לו את השכר בלי שהוא יפגע זה נקרא אין בחירה תגלגל את זה על מישהו אחר, מה זאת אומרת תגלגל על מישהו אחר תגיד "אין לי כסף הלקוחות לא שילמו יש בעיה עם הבנק צמצומים, יש יועץ עסקי שאמר לי לעשות את זה" משהו כזה "זה לא אתה וזה לא אני זה בכלל לא בשליטתי זה כוח עליון". אוקי יש פה בתוכניות הריאליטי הרבה פעמים שמבקשים מהם לבחור מישהו ואת מי שאתה לא תבחר אתה תהיה בבעיה, אז איך יוצאים מזה מה אז אמרתי פעם? תעשה אקראי ואז אתה לא מסתבך עם אף אחד הוא אומר לך "תבחר מישהו" תעשה בחירה אקראית, מה זה בחירה אקראית תבחר מספר תכתוב מספר תבחר מספר תזרוק אבן איפה שזה יגיע תעשה משהו שיהיה אקראי "אני לא בחרתי זה כוח עליון בחר" בזה נגמר הדיון.

ולכן גם פה אתה יכול לגלגל את זה על מישהו אחר אתה יכול להגיד "תראה הלקוח ההוא לא משלם לי אז לא שווה לי ככה וככה התפקיד הזה השתנה תנאי השוק השתנו, משהו השתנה זה לא אתה זה לא קשור אליך" ואם אתה יכול על הדרך לשנות לו את התפקיד זה עדיף ואם אתה יכול על הדרך לפרגן לו כדי שהוא יבין שזה לא אישי זה עדיף.

ש: מה עם הקטע הזה שהוא אומר "אני לא יכול לעבוד בשכר שהוא פחות".

אליעד: אז לפני שאתה מוריד למישהו את השכר אתה צריך לקחת בחשבון שיכול להיות שהוא יגיד לך שהוא לא יכול לעבוד ואז תעשה משא ומתן יכול להיות שתגיד לו "אז לא נעבוד ביחד" זה גם בסדר. השאלה הייתה מה קורה אם אתה רוצה להוריד לו את השכר ואתה רוצה שזה ינסה לעבור חלק שיהיה כמה שפחות סיכוי לבלגן אז זה הדרכים האם מחויב שזה יעבוד לא, יכול להיות שבסוף הוא יגיד לך "לא מתאים לי ואני לא רוצה לעבוד פה וזה" יכול להיות ואז אתה צריך להחליט אם אתה רוצה לתת לו עוד שכר פחות שכר עוד תפקיד פחות תפקיד מה אתה רוצה יכול להיות.

אני רק אמרתי שאם אתה תגיד לו "אתה לא עובד מספיק טוב" כנראה שתריבו ואם אתה תשאיר לו בדיוק את אותו תפקיד יש יותר סיכוי שהוא ידע שאתה מוריד לו את השכר ואם אתה תגיד לו "אני לא רוצה לתת לך את הכסף למרות שיש לי אותו" יש יותר סיכוי שהוא יכעס וזהו. הבנו את הסיפור?
איך לשמור על מוטיבציה להחמיא ערך עצמי גבוה נקמה אמת בעיות מכירה עקיפה לשכנע עובד טיפול בהערכה עצמית אימון למנהלים איך לגרום לעובדים איך להוריד איך להוריד משכורת לעובד איך לנהל איך לנהל עובד איך לנהל עובדים אימון אימון למנהלים אימון לעסקים אימונים הורדת שכר הפחתת שכר הרעת תנאי שכר הרעת תנאים כיצד לנהל כיצד לנהל עובדים להוריד להוריד משכורת לעובד להתאמן למנהלים לנהל לנהל עובד לנהל עובדים מנהל מנהלים משא ומתן משא ומתן על שכר משכורות משכורת משכורת לעובד ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובדים עסק עסקים קיצוץ בשכר שכר תנאים
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 6
... העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג ... מי שהוא רגוע לגמרי וחושב על הכל לעומק, אי אפשר לעבוד עליו בקלות. ואעפכ מי שהוא לחוץ, קשה להשפיע ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 9
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 9 X קרה בגלל Y. או בגלל Y קרה X. מה ההבדל שבין 2 צורות הביטוי האלו? לדוגמה: ... בצורה ישירה, כגון בגלל ש מפני ש וכיוב, במקום זה ניתן לציין את הסיבה בצורה של כאילו תוספת של עובדה אחת ליד עובדה אחרת. כי לפעמים, אתה רוצה להאשים מישהו אחר, אבל לא רוצה שיראה שאתה מאשים אותו. או שאתה רוצה חייב לתת קרדיט למישהו אחר, אבל אתה ... של סיבתיות. כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו במשהו, תנסה להשתמש בכמה שיותר אמיתות בעיני השומע ובכמה שיותר עובדות טענות הנחות יסוד וכיוב, שהשומע חושב שהן נכונות, בלי קשר לטענה המרכזית שאתה רוצה שהוא ישתכנע בה. זא שעליך למצוא דרך, לשלב את ... שלו נחלש ונכבה, וקל לך יותר לשכנע אותו במה שאתה רוצה. אם ברצונך לשדר אמינות מול השומע, תציין בפניו עובדות שהוא חושב שהן נכונות, אבל שהן ידועות רק לו. זא לא רק חשוב שתכניס את השומע לחוויה שבה הוא מסכים עם הדעות שלך, כדי שיהיה לך יותר קל לשכנע אותו להסכים לדעה העיקרית שלך שאתה רוצה לשכנע אותו, אלא החוכמה היא גם לדעת לקחת עובדות, שהשומע חושב שהן נכונות, אבל שאלו יהיו עובדות שרק השומע יודע עליהן חושב שהן נכונות. זא שאם אתה אומר למישהו, עכשיו בוקר והשמש זורחת בחוץ, אז למרות שהוא יאמר נכון על העובדות שלך, עדיין אתה לא רוכש את האמון שלו יותר מידי, כי הוא לא חווה בעוצמה חזקה את ההסכמה שלו איתך. כי מבחינתו, הוא היה מסכים גם עם כל אחד אחר שהיה אומר לו את העובדות האלו. והרעיון הוא, שכדי לגרום למישהו להסכים איתך, עליך לגרום לו לחוות בצורה מאוד חזקה, את זה שהוא מסכים איתך. שהוא יחווה את ... יותר לגרום לו להסכים איתך, גם על דברים אחרים. ואיך גורמים לזה לקרות? אז אם לדוגמה אתה מציין בפניו עובדות שרק הוא יכול לדעת אם הן נכונות או לא, אז לדוגמה הוא חווה בך משהו יותר אמין. כי הוא מבין שאתה לא סתם מציין בפניו עובדות שידועות לכל, אלא שאתה כנראה באמת איש אמת. כי אתה יודע משהו, שרק הוא יודע אותו. ואז ממילא אתה לא סתם מישהו שאומר דברי אמת ... אלא אתה אדם מיוחד שאומר דברי אמת, שרק מי שיודע את האמת, רק הוא יודע אותם. או לדוגמה, אם תציין עובדות טענות רעיונות, שהשומע יסכים איתך עליהן, אז גם כאן, אם תציין דעות שרק השומע חושב שהן נכונות, כגון לדוגמה דעות שהן לא בקונצנזוס ... שהוא מסכים איתך, בניגוד לאנשים אחרים שהוא לא מסכים איתם, לגבי הדעות הספציפיות. או אם מדובר על עובדות שידועות רק לשומע, הוא בעצם חווה, שהוא מסכים איתך, יותר מאנשים אחרים, שלא יודעים את העובדות, ושאיתם לא בטוח שהוא היה מסכים. זא שעליך לחדד אצל השומע, את התחושה ואת החוויה, שהוא מסכים איתך. שהוא לא סתם יסכים איתך, אלא ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 8
... מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 8 כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו ... להטיל ספק ולשאול את עצמו, אולי הוא מנסה לעבוד עלי?! אולי הוא מראש תכנן לומר לי את הדברים?! ולעומת זאת, אם תשדר שאתה לא ככ ... להיראות יותר אמין. נניח לדוגמה שאתה מציג עובדה. יש אפשרות להציג אותה כעובדה מוחלטת, ובכך לשדר אמינות. אבל בכך גם אתה עלול להחשיד את עצמך. ולפעמים, אם דווקא תציג את העובדה כעובדה נכונה, אבל תראה סימן היסוס קל, שאולי אתה דווקא טועה בהצגת העובדה, זה דווקא יכול להוסיף לאמינות שלך. כי השומע מניח, שאם היית רוצה לשכנע אותו, ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 7
... מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 7 אם תצליח להגיד למישהו את מה שהוא חושב, בלי שהוא יגיד לך את זה, ו אם תצליח להגיד למישהו ... שגם את הדבר הראשון הוא חייב לעשות. ולמה זה עובד ככה? אז ראשית ככל שיש לשומע יותר מידע, כך קשה לו יותר לנתח את המידע. והמידע של אנחנו חייבים לאכול כדי לחיות, הוא סוג של מידע הסחה, ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 1
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 1 ... יכול להשתנות אם היה לך כוח בלתי מוגבל, מה אז היית רוצה לשנות היית רוצה שישתנה. וכיוב, ניסוחים שמכניסים את האדם לאווירה שהכל אפשרי, ואז קל לו יותר לבטא את הרצון שלו. לפעמים, כדי לנהל שיחה עם מישהו, צריך לדעת לשדר לו שמסכימים עם ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 5
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 5 בדכ, הדרך הטובה ביותר לשכנע מישהו במשהו, היא אם אתה מצליח לגרום לו לחשוב, שמה ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 4
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - ... ישתמע ומהם יועבר מסר לתת המודע של השומע, כאילו אתה יודע עליו דבר כזה או אחר, וזה לכשעצמו יכול להביא את האפקט הרצוי. כגון לדוגמה שאתה מספר לאדם עובדות שידועות לך, וכאשר אתה מגיע למידע שלא ידוע ... השומע, ומונעת מקשה עליו לראות את המהות של מה שאתה מנסה לומר לו. נניח לדוגמה שמישהו מספר על עצמו משהו שאתה יודע שהוא לא נכון, או שהוא מציג את העובדות בצורה שאתה יודע שהיא לא נכונה, במקרה כזה ... חושב שמה שהוא אמר וסיפר, שזה אכן נכון. למרות שאתה יודע שזאת לא האמת. בפרט כאשר יש לאדם אינטרס גדול לחשוב שקרה מה שהוא טוען שקרה, אינטרס שהצגת העובדות בצורה כלשהי, תגרום לו להרגיש יותר טוב. ובמקרה כזה, גם אם העובדות אינן אמת לפי ידיעתך, אם תשדר לו שאתה מאמין לסיפור שלו, כגון לדוגמה שתשתמש במידע שהוא נתן לך, כעובדה במהלך הצגת הדברים שלך, זה יגרום לו להרגיש ... הוא מרגיש שהוא משקר, אז גם אם תחזור אחרי מה שהוא עצמו אמר, הוא ירגיש שאתה משקר, למרות שהוא עצמו אמר את זה קודם. ועוד אבהיר, כי זה נכון, רק אם העובדות שאינן נכונות, רק אם הן גורמות לשומע להרגיש טוב. אך אם הן עובדות שליליות, אז במקרה כזה, גם אם אתה יודע ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 3
... NLP טכניקות שכנוע העברת מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 3 אם אתה רוצה להעביר למישהו מסר ואתה רוצה שהוא יאמין לך ויסכים איתך עליו, בעיקר כאשר מדובר על מסר ... ידי זה שתציג את מה שאתה אומר כסובייקטיבי. לדוגמה כל מי שרוכש את המוצר הזה פעם ראשונה, בדרך כלל כמעט תמיד הוא מרוצה ממנו ובא לרכוש אותו פעם נוספת. כך שהצגת טענה כעובדה, שאם היית מציג אותה כמוחלטת, היה יותר קל להבין שהיא אינה נכונה. אך כאשר אתה אומר שרק בדכ כמעט תמיד זה כך או אחרת, אז השומע שחושב לעצמו על המקרים ... את התחושה ואת החוויה, שיש לו בחירה חופשית לעשות כך או אחרת, ושהמצב הקיים, הוא תלוי בו ולא בכוח חיצוני לו. לדוגמה, נניח שמישהו מספר לך שיש מישהו שמכעיס אותו בעבודה, וברצונך לגרום לו לא לכעוס עליו. אז כאן לדוגמה עליך לשים לב להבדל שקיים בין המציאות של העובדות, לבין הפירוש שלהם. זא שנניח שהסיפור שהאדם השני סיפר לך על מה שקורה לו בעבודה, נניח שהוא נכון, עדיין האמירה של הכעיסו אותי, היא פירוש ולא עובדה. כי הכעיסו אותי, פירושו גרמו לי לכעוס. אך זה כבר פירוש אפשרי ולא עובדה מחייבת. ולמה? כי אפשרי גם לומר, אני כעסתי על, שכאן הפירוש הוא, שאני גרמתי לכעס של עצמי ולא שמישהו מבחוץ גרם לי לכעוס. וכאשר האדם אומר הכעיסו אותי, ... את החשיבה שלו. לדוגמה, על ידי זה שתמלא את הצורך הרגשי שלו בדרכים אחרות תגרום לו לנטרול הצורך הרגשי שלו, לחשוב בצורה כלשהי. אם אתה רוצה לגרום למישהו להאמין לך לעובדה כלשהי שאתה מציג, באפשרותך להציג אותה לא כעובדה בפני עצמה, אלא כחלק מסיפור אחר ומעובדה אחרת. כך הפוקוס של השומע, לא יהיה על העובדה שאתה מציג, אלא על שאר הסיפור שלך. וכך הוא לא הטיל ספק ולא חשב ולא בירר, האם העובדה שהצגת כחלק מהסיפור שלך, האם היא אכן נכונה. כאשר אתה מציג עובדה, כחלק מסיפור אחר, יש אפשרות להציג את העובדה, בתוך סיפור אחר, כאשר אמיתות העובדה שאתה מציג, היא הכרחית לצורך הבנת הסיפור. ויש אפשרות להציג את העובדה, כעובדה שאינה הכרחית לצורך הבנת הסיפור באופן כללי. מהיבט מסוים, אם העובדה מוצגת, כעובדה שהיא הכרחית לצורך הבנת הסיפור, אז מהיבט מסוים, זה עלול לגרום לשומע להתרכז יותר מידי בעובדה שאתה מציג ולהטיל בעובדה שלך ספק. אך מצד שני מהיבט מסוים, זה גם מגדיל את רמת האמינות של העובדה שאתה מציג. כי זאת לא סתם עובדה שסופרה כדרך אגב, אלא זאת עובדה שבנוי עליה סיפור שלם. והמוח של האדם אומר לו, שיש פחות סיכוי לכך, שעובדה שהיא אינה נכונה, שיהיה בנוי עליה סיפור שלם. ואז ממילא היא יותר נשמעת כאמינה. ויש עוד אפשרות להציג עובדה בתוך סיפור, כאשר הבנת הסיפור תהיה תלויה באופן חלקי בלבד, באמיתות העובדה, ושהסיפור עדיין יהיה הגיוני ונכון, גם בלי קשר הכרחי לאמיתות העובדה שהצגת. במקרה כזה, יש את היתרונות וגם את החסרונות של 2 האפשרויות הקודמות. ובנוסף, כאשר אתה מציג עובדה כחלק מסיפור, עליך לגרום לשומע לחשוב שהסיפור נכון באופן כללי, כדי שהוא יאמין ל
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 2
... מסרים יצירת אמון רכישת אמון איך לתת מחמאה איך לנהל שיחה משכנעת טכניקות לשיחה טובה איך לתקשר עם אנשים איך מנהלים שיחה יכולת רטורית רטוריקה דיבייטינג - חלק 2 צור אצל השומע קווי דמיון בינך לבינו. ספר לו במה אתה בדיוק כמוהו. תעבור לצד שלו. בפרט אם הסביבה נגדו, ספר לו ... אפשרות בלבד ולא בהכרח כמשהו מוחלט. לדוגמה תעבוד כאן ואז יהיה לך כסף למטרות שלך. בניסוח כזה, החיסרון של השומע, הוזכר בצורה ברורה וודאית, שהוא צריך את הכסף שלך להשגת המטרות שלו. ולכן אפשר לנסח תעבוד כאן, ואז אולי יהיה לך יותר כסף למטרות שלך. כאשר בעצם הזכרת לשומע את החיסרון שלו, אבל בצורה של ספק. כאילו שהוא לא מוכרח להודות שיש לו חיסרון, למרות שמצד האמת ברור ... לא מתרגש מכך, אלא מקבל אותו איך שהוא בלי תנאים, כדי לגרום לשומע להרגיש טוב במחיצתך. נניח שאתה רוצה לגרום למישהו לחשוב על משהו שהוא טוב, באפשרותך במקום לומר לו את זה בצורה ישירה, באפשרותך לדוגמה לומר לו את זה ... את המקרים ההפוכים, שהמילה משהו, יכולה דווקא להוריד מחשיבות הדברים מול השומע, ולגרום לו פחות לרצות להקשיב להם, כי הוא פחות ייחס להם משמעות עבורו. ושם דווקא צריך לומר לשומע, ביטוי שיגרום לו לחשוב שאתה מעביר לו איזה ... אומר את מה שאתה חושב בצורה אובייקטיבית כעובדה, מיד תוסיף מסר שאומר שלכל הפחות מדובר בתפישה סובייקטיבית שלך. כך שעל מסר כזה, השומע לא יכול להתנגד לו. ואעפכ מלכתחילה תציג את הדברים כאובייקטיבים, כדי שהם ישמעו ... מבחינה סובייקטיבית. כך שאמרת את מה שרצית כעובדה אובייקטיבית, וכדי שהשומע לא ישאל, מי אומר שזה נכון, לשם כך הוספת לפחות בעיני. יש לשים לב, שלפעמים רצוי לדבר רק בצורה אובייקטיבית סובייקטיבית בלבד, ולפעמים דווקא ...
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים איך לנהל דיון אפקטיבי בלי ליפול למלכודות? אליעד כהן מסביר כיצד לנהל דיון בצורה יעילה שתוביל לתוצאות ברורות במקום להתעסק בוויכוחים חסרי משמעות. הוא מבהיר שהטעות ... השאלות עצמן. לדוגמה, הוא מזכיר דיון שהתנהל סביב השאלה: מה הדבר שבו זמנית לא חסר בו ... באמת משרתות את המטרה שאנשים רוצים להשיג. איך לנהל דיון מוצלח בלי בזבוז זמן? לפי אליעד, הדרך הנכונה לנהל דיון היא פשוטה מאוד: קודם כל להגדיר בבירור ... חסר תכלית, כדאי שישאל את עצמו: איפה אני מנהל בתוך עצמי דיונים כאלו, בהם אני מנסה לפתור ... דיונים חסרי משמעות גם בתוכו וגם מול אחרים. איך לנהל דיון בצורה יעילה? למה חשוב להגדיר מושגים בדיון? ניהול קונפליקטים במערכות יחסים מהו דיון חסר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להוריד משכורת לעובד? ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? הורדת שכר, הפחתת שכר, הרעת תנאים, אימון למנהלים, אימון לעסקים, הרעת תנאי שכר, קיצוץ בשכר, משא ומתן על שכר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, קואצינג, מטפל הוליסטי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0625 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 12:57:03 - wesi1