אמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת אמון, מהו אמון? איך ליצור אמון? איך נוצר אמון? איך לבנות אמון? להפר אמון, הפרת אמון, משבר אמון, איך נבנה אמון? שכנוע אנשים, לשכנע אנשים... בסיסי וחשוב ביחסים בין אנשים, בין אם מדובר ביחסים אישיים ובין אם מדובר ביחסים עסקיים כמו מוכר וקונה או ספק ולקוח. אליעד כהן מסביר באופן יסודי ומפורט מהו אמון, כיצד הוא נוצר, איך ניתן לבנות אותו, מה גורם להפרת ... הגורמים המשמעותיים שמשפיעים על יצירת אמון הוא הרצון האישי של האדם שנותן את האמון. אנשים נוטים להאמין לאדם שלדעתם יספק את רצונם ויעשה את הדברים בצורה המתאימה להם. עם זאת, אליעד מבהיר שזו לא המהות הבסיסית של האמון אלא תוצאה אפשרית שלו. המהות הבסיסית היא עדיין האמונה בכך שהדברים שנאמרו הם אמת. מה גורם להפרת אמון בין ספק ללקוח? הפרת אמון נוצרת כאשר יש פער בין מה שהובטח לבין מה שקרה בפועל. למשל, ספק הבטיח לספק עשרה קילוגרם של סחורה, ובפועל סיפק תשעה קילו בלבד. הסיבה שהאמון נפגע היא שהלקוח מסתמך על דברי הספק כאמת ודאית, וכאשר מתברר שזה לא היה נכון, הוא מרגיש נבגד, במיוחד אם נגרם לו נזק בעקבות ההפרה. אליעד ... תלויה גם בתפיסת הלקוח את האירוע - אם הוא יחשוב שמדובר בטעות תמימה, האמון ייפגע פחות, ואם הוא יחשוב שהספק פעל במכוון במטרה לרמות, האמון ייפגע בצורה משמעותית הרבה יותר. איך אפשר לשקם אמון אחרי שהוא נפגע? אליעד כהן ... האדם שוכח בהדרגה את האירוע שפגע באמון, בדיוק כפי שאדם שוכח דברים אחרים שהפריעו לו בעבר. אמפתיה וקרבה אישית: הספק יכול להגדיל את רמת האמון על ידי כך שיגלה אמפתיה כלפי הלקוח, יזדהה עם רגשותיו, יקשיב לו ויבין את הצורך שלו. ככל שהלקוח ירגיש קרבה גדולה יותר, כך האמון יתאושש מהר יותר, כי הוא ירגיש שהספק הוא אדם קרוב לו, ולכן פחות סביר שירמה אותו. פיצוי ולקיחת אחריות: כאשר הספק מכיר בטעותו ומתנצל, מציע פיצוי כלשהו או נותן הטבה אחרת - זה עשוי לשקם את האמון, כי הלקוח מבין שהטעות לא נעשתה במזיד. הוכחה מעשית: במקום להסתמך על אמון בלבד, אפשר לספק ללקוח הוכחות מעשיות שמונעות ממנו את הצורך לתת אמון בלבד, למשל לשלם מראש או לספק הוכחות ברורות לכך שהסחורה סופקה במלואה. אליעד מדגים גם את תהליך יצירת האמון באמצעות דוגמה פשוטה מחיי היומיום: אדם ... לחשוב שתוצאה זו היא ודאית. אם פתאום מתקבלת תוצאה אחרת, האמון שלו בתוצאה הקודמת מתערער. באותו אופן, יחסים בין ספק ולקוח מושפעים מהרגלים ומאירועים שחוזרים על עצמם. איך גורמים לאדם אחר להאמין בך ולסמוך עליך? אליעד מדגיש כי אמון נוצר לא רק מפעולות טכניות כמו עמידה בתנאי החוזה, אלא גם מהתנהלות בין אישית. כשהספק נחמד ללקוח, מברך אותו לשלום בבוקר או מתעניין בשלומו, הוא גורם ללקוח להרגיש קרוב אליו. אדם קרוב נתפס כאמין ... לכן, יצירת אמון דורשת גם מיומנויות רגשיות ואישיות ולא רק ביצוע טכני של הסכמים. לקוח ייתן אמון רב יותר בספק שנעים לו איתו, שהוא חש שמבין אותו ואכפת לו ממנו. איך אפשר לדעת אם מישהו איבד אמון או רוצה ... תוצאה של תפיסת האדם את דברי האחר כאמת מוחלטת. הוא נבנה בהדרגה דרך פעולות חוזרות ונפגע כשקורה אירוע שמטיל ספק באמינות. השיקום מתבצע באמצעות זמן, אמפתיה, פיצוי, לקיחת אחריות והוכחות מעשיות. יצירת אמון דורשת שילוב של אמינות אישית, קרבה ... עם משבר אמון? מהי משמעות המילה אמון? כיצד ליצור תחושת קרבה ואמון? ש: יצירת אמון בין מוכר לקונה בין ספק ללקוח בשתי צורות, צורה אחת כאשר קרתה טעות נגיד מצד הספק עכשיו הטעות יכולה להיות במכוון או שלא במכוון עכשיו ברגע שקורה תקלה אחת זה עלול כאילו להטיל ספק באמון שהיה ביניהם, עכשיו השאלה איך אפשר מכאן להבא, שזה אמון מה כל דבר אתה צריך לבדוק. אליעד: במה ... נותן בו אמון כי אתה אומר אולי הוא משקר. אוקי עכשיו או במילים אחרות בעצם אם אתה רוצה אתה מספק למישהו סחורה נגיד והוא נותן בך אמון בהתחלה הוא נותן בך אמון, עכשיו איזה אמון הוא נותן בך למה ... הזה זה סוג של אמונה. עכשיו אמונה נבנית גם מתוך הרגל זאת אומרת אם אתה כל יום תבוא בבוקר ותספק סחורה למישהו המוח שלו בסוף מתחיל לחשוב שזה כמו שאתה מאמין שמחר השמש תזרח אם כל יום אתה תעשה פעולה מסוימת המוח כאילו יגיד כנראה שזה יקרה, אוקי או במילים אחרות הלקוח נותן אמון בספק לצורך העניין במקרה הספציפי הזה נותן אמון זאת אומרת הוא חושב שמה שאמרו לו שיקרה יקרה שזה מחויב שזה ... כרוך באמון משהו שהוא יותר מחויב מאמונה כללית, זאת אומרת לו יצויר נגיד שאתה אומר למישהו נגיד שמישהו מאמין שתספק לו סחורה וברגע שסיפקת לו את הסחורה אז הוא כבר לו נותן בך אמון שתספק לו את הסחורה כי זה מחויב שסיפקת לו את הסחורה הוא רואה בעיניים שיש סחורה. נכון זאת אומרת בתיאוריה ... אשלם לך מראש לדוגמה, אוקי עכשיו במקרה הספציפי שלך שם זה לא אפשרי. עכשיו בנושא הספציפי הזה נגיד שאתה מספק למישהו סחורה אוקי ונגיד הייתה סוג של הפרת אמון, מה זה הפרת אמון שנגיד הוא אמר לך אני רוצה ... נקודה אחרת נוספת שנגיד שהוא פירש את זה שבעצם כנראה הוא מרגיש שנשבר האמון זאת אומרת הוא באמת חושד בספק. אליעד: השאלה היא גם כמה נזק נגרם לו כי אם נגרם לו נזק גדול אז הוא יותר יחשוד. ש: ... זה מישהו בא כדי לרמות אותו רוב הסיכויים שאם הוא היה חושב שרימו אז הוא היה מפסיק לעבוד עם הספק הזה אלא אם כן אין לו ברירה. ש: או אני שנגיד הוא אמר לי מידע שגוי כאילו. אליעד: מי ... שאני רואה שזה לא מדויק. אליעד: שניה מי אמר את המידע השגוי הלקוח, הלקוח אמר מידע שגוי? ש: לא הספק. אליעד: הספק נו אז מה? ש: לא אז זאת אומרת יש כל מיני מצבים שם. אליעד: טוב בא תתקדם אז מה ... פעמים עכשיו אתה מאמין שאתה יכול, נכון אותו דבר זאת אומרת לו יצויר תיאורטית שזה ימשיך לעבוד עם אותו ספק והכל יעבוד טוב הוא ישכח את מה שהיה וזהו. נכון זה עד כאן ברור? ש: כן. אליעד: עכשיו זאת אפשרות אחת, אפשרות שניה שהספק יגלה אמפתיה יתנצל יפצה אותו במשהו כדי להוכיח לו שהוא לא ניסה לרמות אותו כל מיני דברים כאלה זהו. ...