... השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק,
ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע מהו עיקרון ... יסוד מרכזי בשכנוע, מכירה ומשא ומתן. עיקרון זה טמון בהבנה שכל רעיון יכול להיתפס בשני אופנים עיקריים: מחויב, כלומר, כוודאות או דבר שמוכרחים להאמין בו, או אפשרי, שמשדר
ספק או גמישות. כשבן אדם בטוח בדבר כלשהו, הוא מציג אותו כוודאי, כאשר הוא
בספק, הוא מציג את המחשבה כאולי. בעניין זה, כל רעיון יכול להתפרש ... יכול להסתפק במשהו אחר. הצגת המוצר כמחויב ולא כאפשרי משדר ללקוח שהוא חייב לרכוש אותו. לדוגמה, במקום לומר נראה לי שהמוצר טוב, יש להצהיר המוצר הזה הכרחי עבורך. כל הצגת
הספק או האפשרות תהפוך את ההחלטה לעמומה ותגביר את הסיכוי שהלקוח ... של המוצר מבלי לסתור את מה שאמר הלקוח. מה הקשר בין מחויב ואפשרי לאובייקטיבי וסובייקטיבי? עיקרון המחויב והאפשרי מקביל לעקרונות של אובייקטיבי מול סובייקטיבי, וודאי מול
ספק. כאשר אומרים ככה זה תמיד מציגים רעיון כאובייקטיבי ... במכירות או במשא ומתן? במצב של מכירה, רוצים שהלקוח יאמין בצורה מוחלטת שהוא זקוק למוצר, ולכן מציגים את הצורך כמחויב. לדוגמה: בזמן הסבר על המוצר, יש להימנע מביטויים של
ספק כמו נראה לי שהמוצר טוב או אולי זה יעזור לך. במקום זאת, ... זה תמיד, ברור שזה נכון מציגים רעיון כאובייקטיבי וחד משמעי (מחויב). ואילו כשאומרים בעיניך זה ככה, לדעתך זה ככה, הופכים את הרעיון לסובייקטיבי בלבד (אפשרי). וודאי מול
ספק - בוודאות שזה ככה מייצג גישה מחייבת, בעוד אולי זה ככה מציג גישה של
ספק ואפשרות. בדומה לכך, בהפגת התנגדות עדיף להשתמש במילים כמו ... מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן וכו מי שישים לב מי שיבדוק יראה שכל הרעיונות בעולם, כל הרעיונות שיש בעולם ניתן לחלק אותם לרעיונות שהם וודאיים ורעיונות שהם מבטאים
ספק, שימו לב רעיונות שמבטאים דבר שהוא בטוח ככה ורעיונות שהם ... המוצר הזה צריך שבטוח שהוא צריך את המוצר הזה שאין אפשרות שהוא לא צריך את המוצר הזה, אוקי מחויב. יחד עם זאת יש מקרים שבהם צריך לדעת לדבר בצורה של אפשרי, אפשרי פירושו
לא וודאי לא הכרחי גם וגם, מה לדוגמה בכל פעם שיש התנגדות של לקוח ... לדבר אותו בצורה אובייקטיבית ככה וככה צריך לקרות לא אם לא כאשר, לא בשביל אתה אומר בשביל עוד פעם אתה מחליש את מה שאתה אומר בלי בשביל, ככה זה אובייקטיבי מוחלט אין פה
ספקות. אותו דבר לדוגמה המחויב והאפשרי אותו דבר נגיד וודאי וספק כשאתה רוצה למכור מוצר כשרוצים לסגור עסקה, כשרוצים לבטא רעיון כשרוצים שמישהו ילך אחריך דבר בצורה וודאית בוודאות ש... מוכרח ש... וודאי, מה זה
ספק? יכול להיות ש... אולי ככה וככה מישהו אומר אתה יודע אני לא ... אדם בסוף יבצע את הפעולה לדבר בוודאי, זה בהכרח ככה אין אולי, אל תגיד אתה יודע נראה לי שאולי כדאי ש... לא, אתה רוצה שהוא יבצע את הדבר כדאי ש... לא אולי אין אולי, אין
ספקות חייב ש... אין
ספקות לא לבטא
ספק. המהות היא כשבן אדם רוצה לדבר במוחלטות לסגור את העסקה, לדחוף את הלקוח לחתימה לשכנע את האנשים לבצע את הפעולה דבר במוחלטות לא
בספקות אסור לבטא
ספק, יש התנגדות תבטא
ספק קח את הדעה שלך ותגיד שאתה אולי חושב ככה תגיד שאולי אפשרי לחשוב ככה, תגיד שיש לך
ספק אולי זה ככה, קח את הדעה של היריב ותגיד זה נכון אבל זה רק ... את הדעה שלך כאפשרות, זאת לא אפשרות זה רק ככה, אין אפשרות אחרת זה ככה ואך ורק ככה וזה תמיד ככה וזה מוחלט שזה ככה, וזה ככה בלי צורך לנמק את זה וזה אך ורק ככה וזהו בלי
ספק בלי שום דבר, זה נקרא מחויב. בריאת העולם כל התהליכים זה ... יעשה את מה שאתה רוצה בסוף הוא צריך לחשוב שזה מחויב מה שאתה אומר שמה שאתה אומר זה בטוח נכון שרק זה נכון, שאין אפשרות אחרת שאסור לחשוב אחרת, שזה וודאי מה שאתה אומר שאין
ספק בדבר, שזה רק מה שאתה אומר שזה אובייקטיבי, ושזה תמיד ושזה בכל זמן שזה מוכרח וכו ואסור לבטא
ספק. לעומת זאת ברגע שיש התנגדות אז כפי שאמרתי יש מקרים יוצאי ...